• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 5 Serie sleeper met 400 pk is onopvallend genieten

Auteur: willeme, gepost 17 april 2020 om 09:04 – 49 Reacties

Kijk, een fünfer met 400 Pferden zonder opmsuk.

Vorige week behandelde onze razende reporter @CasperH de BMW 5 Serie van de F10-generatie in dit artikel. De strak gelijnde Duitse zakenlimousine kan rekenen op een grote schare fans. Volgens sommigen is de auto pas ‘af’ met het M-Sportpakket. Je weet wel, zo’n pakket met dikke bumpers, grotere wielen, sportstoelen en overal ///M-badges. Ook als is het een BMW 518d.

Sleeper

De BMW 5 Serie direct een ‘sleeper’ noemen, is natuurlijk enigszins discutabel. Een échte sleeper is een oude Opel Corsa waar iemand een tot 600 pk getunede Calibra turbo in gemonteerd heeft. Dat kun je pas echt een sleeper noemen, naast levensgevaarlijk overigens.

BMW 5 Serie sleeper

Dikke motor

Een BMW 5 Serie van deze generatie heeft minimaal 150 pk, dus langzaam zijn ze eigenlijk niet echt: zelfs de 518d haalt 200 km/u. Toch weet deze BMW te verrassen. Tegenwoordig zijn sportpakketten heel erg populair. Vroeger had je voor de kenner ook nog een uitvoering met de dikke motor, maar dan zonder de uiterlijk opsmuk. Nu is het dat niet meer het geval. Kijk naar de BMW 5 Serie, het model boven de 540i is de M550 en die heeft altijd met M-opsmuk. En als je een benzine wil, kun je een stationwagon vergeten: alleen de sedan is er als M550i met V8.

Platte uitlaten

Dat is bij deze BMW 5 Serie sleeper niet het geval. Het betreft namelijk een BMW 550i Touring zónder M-pakket. De echte kenner kan de 550i overigens nog wel herkennen: de 550i heeft namelijk altijd de platte uitlaten. De M550d (met 381 pk sterke tri-turbodiesel) heeft deze overigens ook.

BMW 5 Serie sleeper

Reguliere 520 looks

Het leuke van deze occasion is dat de auto er verder gewoon uitziet als een reguliere 520d met een paar opties. In principe lijkt alles erop te zitten wat je nodig hebt, alhoewel er bij BMW dermate veel mogelijk is qua opties, dat iedereen er altijd wel een paar overslaat. Zo heeft deze 550i Touring geen panoramadak, night vision of stoelmassage. Maar ja: heb je dat soort dingen echt nodig in je leven?

4.4 liter biturbo

Je moet namelijk een V8 nodig hebben in je leven. De 4.4 liter biturbo achtcilinder is niet bijzonder uitgesproken qua karakter, maar wel heel erg effectief. Het blok levert maximaal 408 pk (precies 300 kW) en 600 Nm. Daarmee knalt de 1875 kilogram zware 550i Touring in 5 seconden naar de 100 km/u en haalt de auto een begrensde top van 250 km/u. Uitstekende prestaties met een garantie dat je de lokale pomphouder en bandenboer tot je intieme vriendenkring kunt rekenen. Niet alleen zijn de prestaties meer dan adequaat, het onopvallende uiterlijk van deze BMW 5 Serie sleeper is geeft een extra dimensie.

BMW 5 Serie sleeper

Meer

Mocht je meer wensen, dankzij de turbotechniek die BMW tegenwoordig omhelst, kun je daar wat meer uit halen. Voor de transmissie is het geen probleem, de 8HP700 van ZF kan, zoals de naam verklapt, sowieso 700 Nm aan. Wel is het handig om eerst even de motor te checken, want als er wat mis is met de N63B44O0 V8, is het bijna altijd zeer prijzig om te vervangen c.q. repareren. Sowieso is het handig om het aankoopadvies aandachtig te lezen en te bekijken. Dan rest nu de vraag: wat kost deze snelle stationwagon? Het antwoord is 26.995 euro. Niet spotgoedkoop, maar je hebt wel iets bijzonders, zonder dat je het van de daken schreeuwt met je BMW 5 Serie sleeper.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • 5 alternatieven op de BMW 5 Serie Touring voor € 40.000,-
    5 alternatieven op de BMW 5 Serie Touring voor € 40.000,-
  • Hier, de lekkerst samengestelde BMW 3 Serie op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, marktplaats, occasion, station, touring, V8

Vorig bericht: « De populairste Volkswagen wereldwijd is géén Golf
Volgend bericht: Nieuwe Nissan Qashqai lekt op het internet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    17 april 2020 om 09:16

    Ik zou nog wel de uitlaat en de achterbumper aan laten passen voor zo’n klein dubbel pijpje (en de andere kant omlaag gebogen, onzichtbaar). En misschien een inch kleinere wielen. En misschien nog wat minder chroom.

    Login om te reageren
    • neeszz zegt

      17 april 2020 om 09:52

      Lijkt mij pure afbreuk, is toch mooi synchroon nu?
      Neem aan dat je nog wel in een mooie auto wilt rijden…

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        17 april 2020 om 10:06

        Niet altijd, soms heb je zin om te laten zien wat je allemaal bereikt hebt, soms wil je gewoon opgaan in de massa met een 520d lookalike.

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          17 april 2020 om 12:17

          @Jochempie: ik denk dat je voor het overgrote deel van de mensen die je ziet of ‘sowieso veel bereikt hebt want BMW’ of ‘reguliere 5 Serie’. Alleen voor het kleinste deel, de kenner, kan je hem nog sleeperiger maken.

          Login om te reageren
        • elemento zegt

          17 april 2020 om 13:12

          @Jochempie: ik heb 550d. Super fijne auto. Bij 80.000km gekocht en nu 250000 km teller in 2 jaar tijd. Ik heb ook alle logo etc weggehaald. Uitlaten zo gelaten. Ik vind dat juist leuker

          Login om te reageren
          • 114i210pk zegt

            17 april 2020 om 15:55

            @elemento: ik heb 114i. Super fijne auto. Bij 25.000km gekocht en nu 54000 km teller in 2 jaar tijd. Ik heb ook alle logo etc weggehaald. Uitlaat zo gelaten. Ik vind dat juist leuker. Je weet selluf…

            Login om te reageren
          • none zegt

            17 april 2020 om 17:08

            Ja dat uitlaten gedoe snap ik sowieso niet meer. En een of andere civic heeft er al vier. Het liefste geen uitlaten, zoals ze dat vroeger hadden met de 7 serie.

            Login om te reageren
        • none zegt

          17 april 2020 om 17:06

          Met een 5 serie laten zien wat je bereikt hebt? Als je uberhaupt met geld uitgeven moet uitdrukken wat je hebt bereikt, zit je in ieder geval in een categorie die weinig waardering afdwingt.

          Ontwikkel iets als die blockchain technologie, dan heb je pas wat bereikt. Elke Jan Modaal kan geld uitgeven.

          Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      17 april 2020 om 10:34

      Ik denk dat kleinere velgen niet gaan passen met die remmen.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        17 april 2020 om 11:00

        Denk het wel, het is geen M5. Volgens de Autoweek Carbase staat de 550i standaard op 18 inch. Dit is 19.

        Login om te reageren
    • gappy zegt

      17 april 2020 om 23:01

      Ik heb laatst een alfa 156 sw ltd gekocht voor 350euro. Rijdt perfect.
      Dan houd ik 26k over om een maseratie spider te kopen… :)

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        18 april 2020 om 09:41

        @gappy: Nee, je houdt 26k over om je 350 euro kostende 156sw rijdende te houden

        Login om te reageren
      • markos78 zegt

        18 april 2020 om 17:37

        @gappy: Das geen geld en een Maser erbij is altijd een goed plan!

        Login om te reageren
  2. watchhok zegt

    17 april 2020 om 09:26

    Toch nog wel een droom om een station met V8 te hebben…

    Login om te reageren
    • none zegt

      17 april 2020 om 17:10

      Niet een coupe met een v12?

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    17 april 2020 om 09:40

    Waanzinnig mooie auto met de juiste kleurencombinatie. Echt een sleeper inderdaad. Toen 5-series nog mooi waren.

    Login om te reageren
    • galant zegt

      17 april 2020 om 09:50

      Absoluut. Dit model staat nog steeds hoog op mijn verlanglijstje. En dan helemaal met zo’n mooi opgeruimd kenteken :-D (Dat vindt mijn OCD heerlijk).

      Login om te reageren
      • Shenkie zegt

        17 april 2020 om 11:00

        @galant: en goed te onthouden:

        Prins Pils-666-Turbo
        Patek Philippe-666-Turbo

        Login om te reageren
        • dedude zegt

          17 april 2020 om 11:52

          @Shenkie: Shenkie in de koelkast, kenk je bent een fool gast! Oubliee quelquee chose faffie faffie oeh ah. Verdammtlich! hele dag in m’n hoofd nu.

          On-topic; Heerlijke fünfer, interieur ook erg lekker. Jammer alleen dat ‘ie nog niet update naar breedbeeld heeft. Natuurlijk ook schitterend kenteken, 666 number of the beast. Had deze motor niet alleen heel veel gedoe met de koelvloeistofleidingen? Dat het hele blok eruit moest voor reparatie?

          Login om te reageren
          • Shenkie zegt

            17 april 2020 om 12:10

            @dedude: hahah graag gedaan, ekte ekte DJVT-classic.

            Login om te reageren
            • dedude zegt

              17 april 2020 om 13:37

              Hehe vooral die clip. legendarisch.

              Login om te reageren
  4. reactief zegt

    17 april 2020 om 09:41

    Lekker uitgevoerd. Zo ingetogen ziet zelfs de meest simpele instapper van BMW er niet meer uit.

    Login om te reageren
  5. aikon1694 zegt

    17 april 2020 om 09:50

    Top dit! Ik heb zelf type aanduiding 520d achterop mijn 535d gezet. Daar raakte zelfs de BMW dealer van in de war. Quote “oh u heeft een extra uitlaat op uw 520d gezet, mooi.”

    Daarnaast is denk ik een Audi RS4 eigenaar naar de garage gegaan om zijn motor opnieuw af testellen…

    Login om te reageren
    • dedude zegt

      17 april 2020 om 11:56

      @Aikon1694: Die tussenacceleratie van dat blok is echt machtig ja. Golven van dieselkoppel

      Login om te reageren
      • aikon1694 zegt

        17 april 2020 om 12:09

        Ja, en de mijne is nog gechipped ook. Echter hij voelt niet supersnel aan. Ik weet niet wat dat is. Mijn vorige auto (E46 M3) voelde veel sneller. Maar in werkelijkheid is de 535 sneller (120-220). Eigenlijk is de 535 gewoon 400 kilo te zwaar. Is een touring met xDrive.
        Wel kwam ik de nieuwe 330i tegen op wintersport (naast de genoemde RS4) en die kon aardig meekomen. Gewoon door lichter te zijn denk ik .. En 1 persoon ipv 5 incl bagage ..

        Login om te reageren
        • elemento zegt

          17 april 2020 om 13:13

          @aikon1694: 550d van mij met chip doet rond 4.4 a 4.5 sec naar 100. Maar omdat het 2000kg is voel je dus niet

          Login om te reageren
    • tiimoo zegt

      17 april 2020 om 12:20

      @aikon1694: Hahah prachtig man. Ben ooit ook eens zo’n AMG C63 station tegengekomen met de business line (zonder AMG logo’s, uitlaten verborgen etc.). Pas toen ik de wielen en vooral de rempartij zag zitten besefte ik dat het gewoon een echt AMG was ipv een C180. Altijd mooi dat!

      Login om te reageren
    • none zegt

      17 april 2020 om 17:11

      Hahahaha

      Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      17 april 2020 om 20:37

      @aikon1694:
      Op de kofferdeksel van mijn getunde E93 330d (heeft nu 265pk’s en 600 Nm) staat sinds de upgrade “316d”.
      Ik moet wel zeggen, het is de fijnste 3-cylinder ? die ik ooit heb gereden…..

      Login om te reageren
  6. haroldv zegt

    17 april 2020 om 09:52

    De 540i standaard 345pk, tunen naar 400 pk voor een paar euro, dan heb je ook 400pk, zonder opsmuk. Niet echt bijzonder dus.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      17 april 2020 om 10:21

      @haroldv: dan heeft de nieuwe 540i getuned minder vermogen en vooral minder koppel dan oude 550i standaard al had. De 4.4 kan eenvoudig naar 470 pk en 700 Nm getild worden (beetje afhankelijk per tuner) ;-).

      Login om te reageren
      • haroldv zegt

        17 april 2020 om 12:18

        ja eens, dat bedoelde ik ook niet met mijn punt. Of het bijzonder was, een 5 met 400 pk, ik denk dat er wel meer zo rijden en die er net zo uit zien.

        Login om te reageren
    • 888natan zegt

      17 april 2020 om 10:24

      @haroldv: De G10 generatie bedoel je dan? Die heeft een 6 in lijn en geen V8.

      Login om te reageren
      • 888natan zegt

        17 april 2020 om 10:24

        @888natan: g30*

        Login om te reageren
  7. towi1989 zegt

    17 april 2020 om 10:32

    En tóch zou ik liever een 6 in lijn willen.

    Login om te reageren
  8. ttr6 zegt

    17 april 2020 om 10:43

    Oeff….in 7 jaar tijd zo’n € 100 K afschrijving? OK, hij is geimporteerd dus zal wat minder zijn maar toch.Leuk voor de nieuwe eigenaar, overigens.

    Login om te reageren
    • pcooperworks zegt

      17 april 2020 om 12:45

      @ttr6: toch haak ik meteen af doordat het een import betreft, alhoewel verder een fraaie auto

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 april 2020 om 14:21

      Dit soort dingen verliezen eigenlijk gewoon elke 3 jaar de helft in ‘waarde’. Tenzij je er een vindt die max 10-15k km per jaar rijdt… maar als je dan de afschrijving over je kms verdeeld is ook takke duur om er 1 te hebben.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    17 april 2020 om 12:10

    Hij is fijn!

    Login om te reageren
  10. jometdebanjo zegt

    17 april 2020 om 12:42

    Toevoeging: 550i heeft chrome uitlaat,de 550d zwarte. Zwak punt van de 550i is de motor met de bekende N63 motor. Witte rook = staan laten! Zit ook in de 5 GT, 650, 750, X5 5.0. En de M550d is het ook opletten op de ketting (boven en onder) van de N57 motor maar dat geldt ook voor andere BMW’s

    Login om te reageren
    • jometdebanjo zegt

      17 april 2020 om 12:47

      @jometdebanjo: oops deel staat al in
      de tekst

      Login om te reageren
    • motorhead zegt

      17 april 2020 om 15:33

      @jometdebanjo: Chrome of zwart, dat is pre-facelift of lci. Als je dr in kijkt zie je wel verschil. Bij de 550i komen er per kant twee ronde buizen in uit. Bij de diesel is het gewoon het uiteinde van de schoorsteen.

      Login om te reageren
  11. mpgc zegt

    17 april 2020 om 12:46

    Leuke auto voor een AT

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      17 april 2020 om 13:50

      @mpgc: begrijp niet waarom dit een leuke auto is voor een Acceptence Test

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      18 april 2020 om 08:06

      @mpgc: Hij hééft toch een een automatische transmissie?

      Login om te reageren
  12. frank2b zegt

    17 april 2020 om 17:39

    …… maar vind ik ‘m ook mooi?

    mwah …..

    Login om te reageren
  13. scrmeagle zegt

    17 april 2020 om 19:52

    Ben uitermate tevreden met mijn B5 Biturbo Touring

    Login om te reageren
  14. saxoke zegt

    17 april 2020 om 23:40

    In het aankoopadvies is niet gesproken over de V8. Als ik me niet vergis, en mn bronnen kloppen, is dit de motor die je echt niet om de kwaliteit koopt…

    Login om te reageren
  15. roelth zegt

    18 april 2020 om 14:40

    Mooie tijdloze auto. Maar zet de jerrycans olie maar vast klaar. Want deze 4.4 lust een flinke slok.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North