• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW ActiveHybrid X6: C-label vanaf 130k euro

Auteur: ricardo, gepost 8 februari 2010 om 14:55 – 44 Reacties

BMW ActiveHybrid X6

Een ‘full hybrid’ met twee elektromotortjes en een 4.4L V8 twinturbo aan boord. Dat is goed voor 485 pk/780 Nm, maar wel een groenig C-label. En dankzij onze groengetinte overheid kost ‘ie vanwege het BPM-voordeel ‘slechts’ €130.500.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je dit een verschrikkelijk lelijke auto vindt maar toch premiumgroen wil rijden. Dan is er altijd nog de ActiveHybrid 7-serie. Hou je wel van een SUV met coupélijnen, en ben je begaan met het lot van Moeder Natuur? Dan is het wellicht raak met de hybride-X6. Veel vermogen, nog meer koppel en een bijtellingsgunstig labeltje.

Tot 60 km/h kan de ActiveHybrid X6 volledig elektrisch rijden en zo nietsvermoedende weggebruikers de stuipen op het lijf jagen als dit stille gevaarte plots om de hoek komt. Daarna wordt het een samenspel van de transmissie, de twee elektromotoren en de V8 waardoor het verbruik relatief laag blijft. En met het CO2-productie zit het wel snor: 231 g/km.

Een aantal standaard opties op de krachtigste hybride ter wereld zijn 19″ wielspul, een navi-systeem met spraakherkenning en Bluetooth, vierzone airconditioning en leer op de stoelen, achterbank en het dashboard. Meer techniek over het hybridesysteem van de ActiveHybrid X6 in dit topic.

Ook interessant!

  • Koop de chique BMW X6 M van Dirk Kuyt
  • BMW maakt zichzelf belachelijk met nieuwe grille optie
    BMW maakt zichzelf belachelijk met deze grille
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Betrouwbaar ogende BMW X6 is vurig in Brunssum

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

activehybrid, BMW, Hybride, x6

Vorig bericht: « Rallymonster gespot: Lancia Delta Erre20
Volgend bericht: Nieuwe Alfa Giulietta is “beter dan Golf en Focus” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sofa zegt

    8 februari 2010 om 15:04

    Je kan zeggen wat je wil, maar dit is gewoon heul netjes!

    Login om te reageren
  2. John zegt

    8 februari 2010 om 15:04

    Leuk als je mensen wilt doodrijden maar wat moet je hier nu weer mee… Ik zie er de toegevoegde waarde niet echt van in. Over verbruik wordt niet gesproken maar heel veel lager zal het niet zijn in realiteit..

    Login om te reageren
    • Bert zegt

      8 februari 2010 om 15:11

      “Leuk als je mensen wilt doodrijden”

      Respect! De zin of onzin van deze wagen perfect samengevat.

      Login om te reageren
  3. Laue zegt

    8 februari 2010 om 15:06

    technische gezien…leuk. maar WTF moet je met een hybride X6?

    Login om te reageren
  4. jerrik zegt

    8 februari 2010 om 15:07

    lol !!leees!! meer in de advertentie van peurgeot

    Login om te reageren
  5. C6_R zegt

    8 februari 2010 om 15:07

    De Prius is onttroond als lelijkste hybride ter wereld, knappe prestatie!

    Login om te reageren
  6. Entwicklung88 zegt

    8 februari 2010 om 15:10

    Eigenlijk is leer, vierzone-airco, 19 inch jetsers, en V8 niet te rijmen met groen..
    Dus waar blijft de Trabant met granen-interieur, 1 á 2 cilinder motor met elektrische ondersteuning, 12 inch jetsers met wieldoppen en arko? ;)

    Login om te reageren
  7. Sciurida zegt

    8 februari 2010 om 15:11

    WHAHAHAHAHAHAHA, Typisch dat BMW voor zijn eerste hybride de meest lelijke auto eruit pikt; ik vond hem sowieso al wat weg hebben van een ‘Prius on steroids’. Die motor ziet er wel zeer ingenieus uit, wordt de accu nou opgeladen door dezelfde as die de wielen aandrijft? Pretty impressive

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    8 februari 2010 om 15:16

    Wel heel veel geld voor een afgrijselijke auto.

    Login om te reageren
  9. integralechubasco zegt

    8 februari 2010 om 15:17

    Over een paar jaartjes heeft iedere zichzelf respecterend sportwagen electro(hulp)motoren onder de motorkap en zal het woord hybride net zo’n sterke uitstraling hebben als turbo of compressor.

    Login om te reageren
  10. mc zegt

    8 februari 2010 om 15:20

    en wat weegt tie? 3,5 ton zodat je nog net geen vrachtwagen rijbewijs nodig hebt. Wel mooie techniek, maar wat een achterlijk apparaat.

    Login om te reageren
  11. PeugeotGTI zegt

    8 februari 2010 om 15:20

    Gaat echt helemaal nergens over, dat een slagschip met V8 ook maar iets anders dan een donkerrood Z-label zou krijgen.
    231 gram CO2 per kilometer? Gefeliciteerd! U gaat de planeet redden en daarom hoeft u bijna geen slurptax te betalen!
    Yeah.
    Right.

    Login om te reageren
  12. MrJones zegt

    8 februari 2010 om 15:21

    Als ze nou eens goedkope modellen ook hybride variant maken..

    Login om te reageren
  13. B zegt

    8 februari 2010 om 15:24

    Volkomen oninteressant, de bijtelling is nog steeds 25% en mensen in dit segment kopen dan liever voor 20k meer een X6 M.

    Login om te reageren
  14. Het lelijke eendje zegt

    8 februari 2010 om 15:30

    Liver een X6 M, en ik plak er wel een embleempje op van active hybrid, dan ben ik ook groen.

    Login om te reageren
  15. Merry zegt

    8 februari 2010 om 15:31

    En dan valt een auto van 1100kg met een beetje pittig blokje(denk aan 180 kp)in de G label.
    Hoe ga je dat uitleggen?hoe, wie heeft dit verzonnen?

    Login om te reageren
    • John zegt

      8 februari 2010 om 15:42

      @Merry: Je maakt me toch nieuwsgierig, in welk harnas zitten die 180 paarden van jou?

      Login om te reageren
    • Ibanez zegt

      8 februari 2010 om 15:52

      @Merry: de nederlandse overheid heeft met het energielabel systeem verreweg een van de meest ingewikkelde belastingssystemen in europa bedacht….ze zouden de belasting ook gewoon op absolute CO2-uitstoot (brandstofverbruik) kunnen doen, maar nee, dat is te simpel. dus moet het op de afwijking van het gemiddelde van de klasse – vandaar het C-label, natuurlijk buitengewoon misleidend, maar wel (marginaal) beter dan een range rover v8.

      Login om te reageren
  16. Svenska Aeroplan AB zegt

    8 februari 2010 om 15:34

    Toch een beetje een foute boeven-auto…
    Dus ideaal voor drive-by-shootings!!!
    Ze horen je toch niet aankomen!

    :D

    Login om te reageren
  17. Benjamin1 zegt

    8 februari 2010 om 15:40

    Ik mis de Honda civic hybrid style velgjes!!!

    En waar zijn zn blauwe nieren

    :LOL:

    Zonder die shit koop niemand deze auto…..

    Login om te reageren
  18. Laurens zegt

    8 februari 2010 om 15:43

    Hoeveel bomen kunnen er wel niet gered worden met de kostprijs van een hybride systeem; lijkt een dieselmotor me een stuk effectiever…

    Login om te reageren
  19. BR zegt

    8 februari 2010 om 15:46

    Hoe zit dat nou met die hybrides…
    Je gaat `s ochtends van huis weg op elektrisch en draait vervolgens de snelweg op en trekt dan vol op en dan springt dus de verbrandings motor bij . . . koude motor . . .

    Login om te reageren
  20. rwd zegt

    8 februari 2010 om 15:54

    hahahahahaha, ben benieuwd welke milieuridder als eerste de banden van deze BMW gaat leksteken, want hybride slaat uiteraard nergens op bij zo’n auto. Die moet je gewoon met een dikke vette diesel rijden. Die 4.0 met 600 Nm, dat is vet.

    Login om te reageren
  21. Benjamin1 zegt

    8 februari 2010 om 16:06

    ik dacht meer aan zoiets:

    Login om te reageren
  22. Benjamin1 zegt

    8 februari 2010 om 16:08

    http://img684.imageshack.us/img684/2741/bmwactivehybridx6edit2.jpg

    Login om te reageren
  23. BananaFlip zegt

    8 februari 2010 om 16:36

    Beter een Polo BlueMotion kopen.

    Login om te reageren
  24. Svenska Aeroplan AB zegt

    8 februari 2010 om 16:45

    @ Bananaflip: of 10 Polo’s Blue Motion…
    Maar wie stoot er dan het meest uit?? 1 X6 Hybrid of 10 Polo’s Blui Motion?

    Hmmm

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      8 februari 2010 om 18:43

      @Svenska Aeroplan AB: Eén auto lijkt me voldoende :P . Bovendien kun je dan naast je Polo nog een mooie Scirocco 1.4 TSI 160 DSG kopen. Samen stoten die dan ietsje meer dan die 230 gram uit, maar zijn wel stukken goedkoper. En leuker. En mooier.

      Login om te reageren
  25. majinstar zegt

    8 februari 2010 om 17:22

    @ Laue.

    Lekker zuinig rijden.

    @ C6 R.

    Wacht maar totdat Citroën op de hybride markt een rol wilt gaan spelen.

    Login om te reageren
  26. a_tomba zegt

    8 februari 2010 om 17:44

    Standaard opties? Wat zijn dat?

    Login om te reageren
  27. mb man zegt

    8 februari 2010 om 17:46

    Waarom maken ze hem gewoon niet onbetaalbaar.Scheelt weer een hoop van die lelijke hokken op de weg

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    8 februari 2010 om 17:48

    ding weegt gewoon 2 en een halve ton !!
    welke imbiciel plakt er dan een energie label op ??

    geeft meteen de waarde van de godheid milieu weer ..

    Login om te reageren
  29. Svenska Aeroplan AB zegt

    8 februari 2010 om 17:52

    @ Lincoln: precies, en wat is het enige land waar er een financiele consequentie aan de labelling hangt??? NL! In vrijwel alle andere landen worden de belastingen gerelateerd aan absolute cijfers, als Euro 4, Euro 5 labels etc.

    En dan wordt ook nog eens het gemiddelde van de autogroep genomen! Dat is waarom Aston die Aygo maakt, en daadwerkelijk gaat leveren, Dat is waarom Mercedes Smart kocht, en BMW Mini… En dat is waarom Saab altijd achter heeft gelopen in NL (fijn, in een groep met Hummer, Cadillac, GMC, etc…).

    Kortom: erg krom.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 februari 2010 om 17:57

      @Svenska Aeroplan AB:
      GM liep 10 jaar achter .. en Saab 15 jaar ..
      en was dolgelukkig dat GM de enige was die er geld in wilde steken ..

      Login om te reageren
  30. Mr. Dj M. zegt

    8 februari 2010 om 19:41

    Het is al een lelijk hok, maar dan heb je een echt duur lelijk hok met een groene tint. Kortom, helemaal 10x niks!!!

    Login om te reageren
  31. Michael zegt

    8 februari 2010 om 20:01

    Leuk bedacht van BMW maar wat moet ik ermee??? Ik heb zelf de X6 35d, rijdt voortreffelijk en relatief zuinig voor z’n voormaat auto, 1:10 gemiddeld!!! Wat betreft het uiterlijk, tja vindt wat je wil maar zoveel lol heb ik in ieder geval niet eerder gehad met een auto.

    Login om te reageren
  32. Cardesigner zegt

    8 februari 2010 om 20:31

    Uit deze hoek is hij wel erg lelijk. Maar vanuit een andere hoek met andere velgen en een ander kleurtje is hij opzich te pruimen, al zou ik voor 130K iets heel anders kopen.

    Login om te reageren
  33. y.master zegt

    8 februari 2010 om 20:57

    voor 130K kan ik heel wat anders kopen. Het is voor mij nog steeds een vraag waarom BMW deze auto in productie heeft genomen. Wanneer men een BMW SUV wil, dan is de keuze meestal een X5 (of X3). En zo niet, dan valt de 5-serie ook goed in de smaak.

    Login om te reageren
  34. Benz.. zegt

    8 februari 2010 om 21:23

    Een “Hybride” SAV/SUV is sowiezo een FAIL.. Ruim 2 ton wegende mastodont moet dan “groen” proberen over te komen.

    Ik vind de 5-serie GT trouwens een juweeltje.

    Login om te reageren
  35. Jippie zegt

    8 februari 2010 om 21:45

    Dit is nou zo’n flauwekul! Als het milieu je dan echt aan het hart gaat, neem dan een Prius. Dit is schijnheilig want als de hele wereld op deze manier hybride gaat rijden dan komen we er nog niet.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      8 februari 2010 om 23:45

      @Jippie: hybride’s zijn hoe dan ook waardeloos voor het milieu. Als ik dan moet, dan deze! Onwijs weinig Co2 uitstoot, maar wel onwijs veel vermogen! En hij kan harder elektrisch rijden dan zo’n onding vaan een Prius!

      Login om te reageren
    • wouter zegt

      9 februari 2010 om 09:11

      @Jippie:
      Jij snapt het echt niet…
      Als het milieu je écht aan het hart gaat, dan verhuis je tot naast je werk, ruilt je X6 in op een fiets, legt van het resterende bedrag een moestuin met zonnepanelen aan en lacht vervolgens naar al die schijnheilige Priussen die langskomen…

      Ik ben overigens een rasegoïst en doe niet moeilijk over een beetje CO2 uitstoot. Als ik maar mooi rond kan blazen en hier vooral niet bij gehinderd wordt door irritant volk dat zo zuinig mogelijk probeert te rijden…

      Login om te reageren
  36. Ahura zegt

    9 februari 2010 om 02:27

    Ben ik dan de enige die elke vorm van minder uitstoot toejuig? Beter iets dan niets. Al is het natuurlijk wel weer suf dat ze niet met een lichte motor komen met hybride

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    9 februari 2010 om 15:52

    Wisten jullie trouwens dat de X5M bij Topgear 1,28.2 reed! En dat op een hele natte track! Dat was meer dan 5sec sneller dan de Q7 V12!! Dat is echt ongelooflijk snel.
    De 911 Turbo deed er 1,31 over!!!
    En de 911 Carrera S in 1,28,4!!

    Go X5M!! wat zal de X6 dan wel niet doen?
    En al de nieuwe M5?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North