• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW C1-E concept omdat je altijd een elektrische scooter wilde hebben

Auteur: Wouter, gepost 6 oktober 2009 om 10:01 – 36 Reacties

BMW C1-E
Toch? Helm hoeft niet, dus ook de Rob Peetooms van deze wereld kunnen er zonder problemen op rijden.

Theoretisch was de BMW C1 een briljant idee. Combineer de veiligheid van auto’s met de wendbaarheid, zuinigheid en lage runningcosts van een scooter. Een instant hit had het moeten worden, maar de “markt” liep er niet echt warm voor en de C1 stierf een stille dood. Nu muesli weer helemaal in de mode raakt, wil BMW het balletje nog eens opgooien.

De C1 werd flink omgebouwd, de jekkie-beh verbrandingsmotor mocht het veld ruimen en is vervangen door een elektromotor en een lithium-ion batterij. De elektromotor is afkomstig van Vectrix die zelf ook elektrische scooters levert.

Ook interessant!

  • Deze BMW kende je gegarandeerd nog niet
  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • Gelekt: BMW i4 M50 wordt de eerste elektrische M!
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, c1, concept, Elektrisch, scooter

Vorig bericht: « Hachiroku is terug: Toyota FT-86 Concept
Volgend bericht: Meisje in doos op dak auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. racerx zegt

    6 oktober 2009 om 10:04

    De eerste was al een flop, dit lijkt ook helemaal nergens op.
    Nee, liever een K1300r of S1000R.

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    6 oktober 2009 om 10:12

    voor lul rijden kan ook gratis..

    Login om te reageren
  3. Jan Rap zegt

    6 oktober 2009 om 10:12

    Dit is autoblog niet motorblog, autonieuws aub.

    Login om te reageren
  4. Bohica zegt

    6 oktober 2009 om 10:16

    Niemand weet dit maar zo’n 2 jaar nadat ze niet meer gemaakt werden stonden er nog veel bij de dealers.
    Er is toen ineens een ware run op geweest en als je er nog 1 had kon je hem voor goeie prijzen verkopen.

    Login om te reageren
  5. Dutchey zegt

    6 oktober 2009 om 10:24

    PFFF… geen wheelie bar? wat n meuk zeg

    Login om te reageren
  6. papa zegt

    6 oktober 2009 om 10:32

    De eerste was hier wel een flop, maar toch zie je er nog veel in de grotere steden van Europa

    Login om te reageren
  7. papa zegt

    6 oktober 2009 om 10:33

    ik zou hem wel willen hebben overigens

    Login om te reageren
  8. bradley zegt

    6 oktober 2009 om 10:37

    ik was 1 van de pioniers met een rode C1, en ben er nog steeds enthousiast over. Laag verbruik, comfortabel, veilig, geen parkeerprobleem. Meermaals per week richting brussel centrum in pak en das.

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    6 oktober 2009 om 10:52

    In Nederland was destijds een helm verplicht? Dat haalt wel een deel van de lol weg.

    OT: prima ding voor woon-werk verkeer. Alhoewel ik voor een makkelijk zittend motorpak, helm en motorscooter zonder rolkooi zou gaan. Misschien die Vectrix…

    Login om te reageren
  10. frank zegt

    6 oktober 2009 om 11:02

    ik had graag eentje willen hebben, maar je moest er eerst een motorrijbewijs voor halen en dat is me toch weer een stap te ver, dat je er geen helm bij ophoeft boeit me niet zo, maar mensen met een motorrijbewijs hebben in het algemeen een “echte” motor en hebben hier geen behoefte aan terwijl het voor een forens een mooi woonwerkding had kunnen zijn

    Login om te reageren
  11. f650cs-rider zegt

    6 oktober 2009 om 11:03

    @laurens:

    In nederland was er ook geen helmplicht, omdat je op deze scooter in de gordels zit.

    Login om te reageren
  12. Audi A6 1995 299.150 zegt

    6 oktober 2009 om 11:03

    Ik het het ding vaak zien rijden. Idee is goed, geluid echt waardeloos.
    Off topic: de teller van mijn auto staat bijna op 300.000.

    Login om te reageren
  13. John zegt

    6 oktober 2009 om 11:03

    @ Jan Rap, tis toch prima interessant nieuws jankert. Je hoeft geen helm op dus is net als een auto, een combinatie zoals je leest.

    Login om te reageren
  14. Dotternetta zegt

    6 oktober 2009 om 11:06

    het probleem van de c1 was de 16 pk

    Login om te reageren
  15. beamerbiker zegt

    6 oktober 2009 om 11:11

    De C1 was er in 2 versies, de lichte versie mocht in de meeste landen in de EU al met een normaal b-rijbewijs bestuurd worden, waardoor dit een ideaal vervoermiddel is/was voor de zakenman die in pak, veilig tussen de file door wil en geen parkeerproblemen wil.

    In Nederland moet je ook voor de lichte versie (terecht) een a-rijbewijs hebben, en als je deze eenmaal gehaald hebt, en je hebt het motor-gevoel al te pakken, dan kies je liever voor een goedkopere, sportieve, echte motor dan voor deze overdekte scooter.

    Desalniettemin vind ik dit design best wel geslaagd, en zie ik mij hier in de zomer wel op verplaatsen. T-shirt, Slippertjes aan, zonnebril op, en op naar het strand

    Login om te reageren
  16. Doekse zegt

    6 oktober 2009 om 11:45

    Dit is wat voor gays en Jan des Bouvrie!!

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      6 oktober 2009 om 11:49

      @Doekse: LOL. Maar die bromsnorren rijden toch harley?

      Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    6 oktober 2009 om 11:56

    Ze willen blijkbaar heel graag de ontwikkelingskosten er toch nog uit halen…

    Login om te reageren
  18. Cantago zegt

    6 oktober 2009 om 12:35

    Ik loop liever dan dat ik in zo’n ding voor lul rij, ongelooflijk hoe DOM je er in zo’n ding uitziet zeg!

    Login om te reageren
  19. bradley zegt

    6 oktober 2009 om 12:46

    Ik had enkele weken geleden een artikel gelezen dat de C1 , 1 van de veiligste moto/bromfietsen was. Geen enkel dodelijk accident door de rolkooi (dak) en stootkussens.

    Login om te reageren
  20. MattCurlew zegt

    6 oktober 2009 om 13:06

    Idee is leuk hoor maar wil je hier echt zonder motor/regenkap in zitten? Wat als het plots begint de stortregen? Je hebt wel een dak maar die is niet hemelsbreed..

    Login om te reageren
  21. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 oktober 2009 om 13:08

    Ik vind het een hip ding!
    Vond de C1 al leuk, lijkt me ideaal…
    Deze is weer net wat leuker.

    Voor mensen die durven!
    toch???
    ;)

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    6 oktober 2009 om 13:13

    Zou C2-E of E1 geen betere naam zijn? Om de flop van de C1 wat af te schudden.

    Niettemin een goed idee. Ik begrijp niet dat er nog niet veel meer elektro-scooters zijn. Die dingen moeten toch nooit ver, dus een kleine actieradius is geen ramp.

    Login om te reageren
  23. jochem zegt

    6 oktober 2009 om 13:46

    Wat een hondslelijk apparaat!

    Login om te reageren
  24. Simpson zegt

    6 oktober 2009 om 13:50

    @matt: je schijnt doorg te blijven zolang je maar rijd: de rijwind houd het water buiten….theoretisch

    ot: het is toch te zot om los te lopen, straks maken ze er nog een driewieler van a la piaggio mp3 / gilera fuoco

    Login om te reageren
  25. Simpson zegt

    6 oktober 2009 om 14:00

    oh…en komt er ook een cabrio, is natuurlijk de volgende vraag :mrgreen:

    Login om te reageren
  26. vlugge japie zegt

    6 oktober 2009 om 14:46

    Doe mij maar een Malossi 70cc bopbopbop gas erop!

    Login om te reageren
  27. HZW zegt

    6 oktober 2009 om 17:23

    Nu dat ding elektrisch wordt mag er dan wel met een B rijbewijs op rijden of moet je nog steeds het A rijbewijs halen. ?
    Met B rijbewijs en zonder helm is het wel wat voor in de stad, je scheurt overal lekker tussen door.
    Maar wel alleen in de zomer, s’winters gewoon lekker droog en warm in de auto.

    Login om te reageren
  28. valetparker zegt

    6 oktober 2009 om 17:59

    In NL moest je aanvankelijk inderdaad wel een helm op. Maar na enkele maanden heeft BMW de minister zover gekregen om de helmplicht af te schaffen. Het leed was toen alleen al geschied. In Italie, Engeland (Londen) en Parijs zie je zeheel erg veel rijden.

    In Londen zijn ze trouwens ook nog net zoveel waard als toen ze nieuw waren. Omdat het er steeds minder worden en ze langzamerhand toch geaccepteerd zijn geraakt willen veel mensen er daar een hebben.

    Login om te reageren
  29. Onehp zegt

    6 oktober 2009 om 18:48

    Wow, gewoon scooter rijden is niet hip, dit ding wél! Met autorijbewijs en zonder helm, droog, stil en snel door de stad. In combinatie met een BMW 118d voor de lange ritten tussen de steden de perfekte combinatie (BMW hybride?). Daar kan een Prius, op alle mogelijke manieren, een punt aan zuigen!

    Login om te reageren
  30. Thijsj zegt

    6 oktober 2009 om 20:53

    Kan dat ding een bocht door? op de foto’s zie je HET alleen rechtdoor gaan..

    Login om te reageren
  31. six-trey zegt

    6 oktober 2009 om 21:41

    het is lelijk, saai, onsportief en heeft geen indrukkwekkende prestaties. zelfs ik weet dat dit 4 dingen zijn die geen enkele BMW zou moeten hebben

    Login om te reageren
  32. mashell zegt

    6 oktober 2009 om 22:33

    Rob wie?

    Ik vind dat als BMW dit op de markt wil brengen ze de naam EMW weer uit de kast moeten halen. Dan laten we E dit keer niet voor Eisenach staan maar voor Electro.
    Een BMW voertuig waarbij de motor niet door BMW is ontwikkeld kan gewoon geen BMW zijn. Een scooter met kleine wielen en een dak eigenlijk ook al niet.

    Login om te reageren
  33. BaRa zegt

    7 oktober 2009 om 07:58

    Fantastisch ding. Er zouden er meer van moeten rondrijden.

    Login om te reageren
  34. bert zegt

    8 oktober 2009 om 18:35

    heb inmiddels 200.000 km op 5 bmw C1 gereden,had meer kunnen zijn.maar nieuwe zijn (haast)niet meer te krijgen.
    voordeel:geen helm,geen leren pak,je blijft droog,file
    is gemakkelijk te nemen,geen parkeerprobleem.
    nadeel:erge dure onderdelen,hoge onderhouds kosten,bij 30.000 km is motor kapot en eigenlijk totallost!!!
    nieuwe bmw C1 E:
    geen dak,je zit niet droog!!!!!.
    “plastic”ruit (krassen)en geen ruitenwisser.
    geen 2 persoons,geen”pizza”koffer.
    lelijke spiegels (waarom?)
    “punten” body schreeuwen om schade (duur!!!!)
    standaard is niks! motor is topzwaar(lazerd geheid om)
    actieradius minder dan 100km (jongens dat is niks).
    ion accu’s zijn peperduur.aanschafprijs boven E9000,-????
    (bmw C1 E mag niet: C1 typenaam is aan citroen verkocht!)

    Login om te reageren
  35. chris zegt

    19 oktober 2009 om 18:22

    Moet absoluut in productie. Prima ontwerp. Heb een c1 willen hebben alleen de herrie was voor mij te veel.
    Zie in deze C1e een groot toepassingsgebied. Ook voor de profit sector.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North