• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW en Audi hebben ruzie….

Auteur: Wouter, gepost 5 augustus 2006 om 09:45 – 43 Reacties

Vrienden voor het leven! BMW en Audi

BMW en Audi wisselen wat steken onder water uit in hun reclamecampagnes. Zo kun je ook felicitaties overbrengen.


Vrienden voor het leven! BMW en Audi

BMW is de winnaar natuurlijk, want Audi moet maar eens in F1 mee gaan rijden waar er tenminste wat competitie is.

Bron: funnymos.com, via Fourtitude.

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, BMW, Funny, r10, Reclame, ruzie

Vorig bericht: « Nissan passeert productie van 100 miljoen auto’s
Volgend bericht: Vleugeldeuren op Video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Guz zegt

    5 augustus 2006 om 09:50

    Dan weet ik er nog wel één, speciaal voor alle Mercedes liefhebbers hier :D

    Login om te reageren
  2. Hans zegt

    5 augustus 2006 om 10:03

    Hee dat is een idee ja! Misschien wil audi wel een F1 maken op diesel! Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  3. Stefan00 zegt

    5 augustus 2006 om 10:27

    is dat volgens de regels mag, dan lukt het ze..

    Login om te reageren
  4. Audi zegt

    5 augustus 2006 om 10:43

    Mooi.. Audi en BMW zijn wel de absolute leiders in het premium segment! Leuke reclames..

    Login om te reageren
  5. Frank zegt

    5 augustus 2006 om 10:58

    Audi heeft niet gewonnen in 2003 ;)
    Die laatste is ne fake

    Login om te reageren
  6. Jasp. zegt

    5 augustus 2006 om 12:13

    Ja, maar die Bentley in 2003 was toch eigenlijk gewoon de Audi met een dakje?

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    5 augustus 2006 om 12:24

    audi in F1 wel euh, grand prix van vroeger domineerden ze als geen ander….

    Login om te reageren
  8. Bouwhuus zegt

    5 augustus 2006 om 12:29

    nou dan kies ik tog voor bmw hoor.. maar audi is ook geen slechte auto

    Login om te reageren
  9. Ejay zegt

    5 augustus 2006 om 12:53

    Diesel in de F1, 800 pk zonder turbo’s uit een 3 liter dieselblok. Denk het niet met al die regels die Bernie gewoekeld heeft in de loop der tijd.

    Login om te reageren
  10. m5 zegt

    5 augustus 2006 om 12:59

    @ dekster dat klopt auto union en porsche kregen toen geld van adolf
    daar kon toen (60 jaar gelden ) niemand tegenop

    Login om te reageren
  11. Mark zegt

    5 augustus 2006 om 13:00

    Volvo en Saab hadden ook zoiets. even zoeken.

    Login om te reageren
  12. Mark zegt

    5 augustus 2006 om 13:02

    http://img111.imageshack.us/img111/2918/182432020ai7.jpg

    Login om te reageren
  13. Karaya zegt

    5 augustus 2006 om 13:31

    Alsof BMW het goed doet in de F1, vele miljarden later rijden ze nog steeds in de middenmoot rond.

    Login om te reageren
  14. Zoef zegt

    5 augustus 2006 om 13:43

    Pfff als je met dubbel zoveel cc’s en joekels van turbo’s de boel vol mag blazen is er geen kunst aan. Gewoon dieselvoortrekkerij en benzinemotorendiscriminatie. Waar je die kiotoidiotie niet allemaal tegenkomt, dat gif kruipt overal.

    Login om te reageren
  15. Karaya zegt

    5 augustus 2006 om 14:42

    Precies, dat gelul van dat een diesel tegenwoordig niet voor een benzinemotor onderdoet.

    Schroef eens een turbo en een intercooler op een 1.9 zestienkleppen benzinemotor.

    Haal je met gemak het dubbele uit dan hetgeen wat een TDI presteert.

    P.S. BMW haalde in de jaren ’80 vermogens van meer dan 1300 pk uit een 1500cc benzinemotortje. Bye bye Diesel.

    Login om te reageren
  16. A.r zegt

    5 augustus 2006 om 14:47

    Heel het nut van Audi’s dieselracerij wordt hier weer gemist in de discussie. Door dit soort innovaties hopen ze dus uiteindelijk een toepassing the vinden om ongeblazen diesels dezelfde rijeigenschappen te geven van benzinemotoren zodat we niet in 2012 op bio-ethanol en de fiets van A naar B moeten rijden, LUTSERS!!!

    Login om te reageren
  17. Audi zegt

    5 augustus 2006 om 14:52

    Vorsprung durch technik..

    Login om te reageren
  18. pvl zegt

    5 augustus 2006 om 14:55

    Vergeet vooral de reactie van subaru niet. Al vind ik dat ze bmw zo niet kunnen aanvallen. Zij doen het veel beter op the engine of the year awards.

    http://www.leftlanenews.com/wp-content/plugins/iimage-gallery.php?idpost=3576&idg=1&idi=3

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    5 augustus 2006 om 15:12

    @pvl: Hier ook: http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/27/subaru_dist_vw

    Login om te reageren
  20. navarone zegt

    5 augustus 2006 om 15:50

    @Karaya

    klopt, je vergeet alleen te vermelden dat zo’n motor maar 1 wedstrijd meegaat, en een normale motor een paar ton moet mee kunnen….

    Login om te reageren
  21. Karaya zegt

    5 augustus 2006 om 15:56

    @navarone

    Je bedoelt dat de Le Mans racers van Audi met gemak een paar ton op de teller zetten?

    Waterstof is de toekomst.

    Login om te reageren
  22. navarone zegt

    5 augustus 2006 om 17:17

    Nee ik heb het over normale motoren!

    Login om te reageren
  23. GeeJee zegt

    5 augustus 2006 om 17:31

    @Karaya… Je kunt idd best een turbo en intercooler gaan monteren op een benzinemotor, haal je idd een hoger specifieker vermogen mee dan met een diesel. Daartegenover staat ook een gruwelijk hoger verbruik. Diesel heeft nu eenmaal een hogere calorische waarde dan benzine, dat houdt in dat er uit een druppel diesel meer energie te halen valt dan uit een druppel benzine. Punt is gewoon dat diesel jaren en jaren het ondergeschoven kindje is geweest en nu meer in zwang raakt. Benzinemotoren hebben een gigantische voorsprong in ontwikkeling voor geruik in personenwagens t.o.v. diesel…

    Maar toch gewaagde reclames dit :-)

    Login om te reageren
  24. Martijn zegt

    5 augustus 2006 om 18:07

    Beetje jammer van beide partijen om zo om te gaan met de winst maar ook wel weer grappig!!! haha!!!

    Iedereen met ze Audi op diesel zijn het best…. helaas mensen word wakker..
    Want BMW heeft toch weer de Diesel motor prijs (5.35d voor tweede keer) , beste performence motor boven 4.0L (M5 motor), the engine of the year (M5 motor) en de 3 tot 4 liter benzine prijs (M3 motor 5e of 6e keer raak de tel kwijt) weer binnengehaald… Beoordeel door 60 professionals uit meer dan 20 landen Dussss hou maar op met de Audi diesel blabla want er kan er maar één de beste zijn!!!! BMW

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    5 augustus 2006 om 18:15

    @Martijn
    die wedstrijd klopt ook niet volledig hoor, in de meer dan 4liter klasse zou de F430 deze prijs kunnen krijgen….

    annyway leuke photoshops

    Login om te reageren
  26. J. zegt

    5 augustus 2006 om 18:43

    @Karaya:

    BMW zit in hun eerste jaar in de Formule1, vele miljarden zullen ze nog niet uitgegeven hebben, en ze zitten nog in een overgangsfase van Sauber naar BMW.

    Zo hebben ze op dit moment nog een vacature of 200 open staan voor het F1 team, en presteren ze nu zelfs nog boven hun eigen planning. Dit jaar wilden ze gewoon kijken waar het schip strand, volgend jaar wilden ze met de middenmoot meedoen, en het jaar daarna een aanval op de overwinningen.

    Dus zeggen dat ze het slecht doen vind ik niet correct, ze zijn nog maar net begonnen.

    Login om te reageren
  27. Ilquadrifoglio zegt

    5 augustus 2006 om 21:10

    @dekster

    Autounion heeft helemaal niet gedomineerd… Maar tijdens de oorlogsjaren hebben ze inderdaad goed gepresteerd, maar meer niet.

    Het waren voornamelijk de auto’s met de klavertjes en het steigerende paard (Alfa Romeo) die volgens de statistieken gedomineerd heeft.

    Login om te reageren
  28. Ilquadrifoglio zegt

    5 augustus 2006 om 21:10

    @dekster

    Autounion heeft helemaal niet gedomineerd… Maar tijdens de oorlogsjaren hebben ze inderdaad goed gepresteerd, maar meer niet.

    Het waren voornamelijk de auto’s met de klavertjes en het steigerende paard (Alfa Romeo) die volgens de statistieken gedomineerd hebben.

    Login om te reageren
  29. henk zegt

    5 augustus 2006 om 21:17

    blijf er gewoon bij dat BMW nog steeds een stap voor ligt op audi…BMW rulez!!!

    Login om te reageren
  30. Ejay zegt

    5 augustus 2006 om 21:21

    @ A R, doe eens denken. Noem eens een automerk met een nieuw model in Nederland dat rondrijd zonder turbo en leuke prestaties neerzet. Bovendien is bio-ethanol prima, want door de hogere klopvastheid kan er meer vermogen uitgehaald worden. Voorbeeldje: De Koenigsegg CCX krijgt er bijna 100 pk bij wanneer bio-ethanol in de tank gestopt word.

    @ kataya, destijds mocht men kiezen tussen 3 liter ongeblazen of 1.5 liter met turbo. Men koos de 1.5 turbo met een turbodruk van 4 (!) bar en vermogens ver boven de 1000 pk waren binnen. Dit samen met amper aanwezige regls had men de Teflon sideskirts, gordijntjes tot de grond die bij hogere snelheden bijna vacuum zoog, en deze gaven de auto’s idiote rijeigenschappen en al snel werden zowel de turbo als de sideskirt in de ban gedaan.

    Login om te reageren
  31. m5 zegt

    5 augustus 2006 om 22:27

    ze kunnen beter de elektronische problemen oplosse bij bmw in plaats van die reclames te maken
    @ j bmw heeft 6jaar bmw f1 motoren gelverd aan williams en in 2003 draaiden ze heel goed met de top mee
    bmw-sauber doet het van het jaar zeker goed zitten vaak bij de eerste 10

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    6 augustus 2006 om 09:26

    @Ilquadrifoglio
    achter de oorlog raakten ze in finaciele problemen en konden ze niet meer, maar audi is de eerste met middenmoter en wat voor een moter
    http://www.audi.com/audi/com/en1/company/history/motorsport_highlights/picture___sound.html

    Login om te reageren
  33. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    6 augustus 2006 om 13:24

    @ Karaya: Ja de BMW (BT54) bezat naar schatting zo’n 1400/1500pk het was dat de rollerbank maar tot 1280pk ging. 1500cc en dan deze aantal pk’s! Niet gezond, het kleine blokje liep dan ook met gemak 11.000 toeren, maar ging dan maar ook hooguit 1 wedstrijd mee.

    Ik reed gister naast de nieuwe audi s4, wat een mooie auto zeg. Uiterraard was deze auto van een Duitse toerist. Zelf vind ik dat beide merken eigenschappen bezitten die mij wel aantrekken! Beide auto’s zijn winners voor mij. Is er trouwens al wat meer bekend over de nieuwe M3? Release date etc?

    Login om te reageren
  34. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    6 augustus 2006 om 13:29

    Kijk het probleem voor een motorbouwer is niet om er veel vermogen uit te halen. Dit is te zien bij die F1 motor. Maar het moeilijke is om te zorgen dat de motor betrouwbaar is. Daarom zijn Le Mans motoren veel moeilijker te maken.

    Login om te reageren
  35. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    6 augustus 2006 om 15:03

    @ Jan-Jaap-Karel-Kees: BMW heeft al een keer de Le Mans gewonnen.

    Login om te reageren
  36. Karaya zegt

    6 augustus 2006 om 15:54

    @J

    BMW zit al jaren in de Formule 1 als motorleverancier van één van de meest gerennomeerde teams, met zeer magere resultaten. Winnen met een eigen team is nog vele malen moeilijker, zie Toyota.

    En verder:

    Wat betreft diesel én benzinemotoren weet iedere boerenlul dat BMW veel betere motoren bouwt dan de VAG-groep.

    AutoUnion heeft de toenmalige formule 1 in de jaren dertig nooit gedomineerd, Mercedes was altijd net een tikje beter.

    Login om te reageren
  37. J. zegt

    6 augustus 2006 om 17:54

    @Karaya

    Dat klopt, maar als motorenbouwer heb je nauwelijks invloed op de prestaties. In de Formule1 is het tegenwoordig zo dat je met elke motor kunt winnen, het is de aerodynamica en de banden die het verschil maken. Voorbeeld hiervan is dat Renault vorig jaar keihard peekaas tekort kwam op Ferrari en McLaren, maar het kampioenschap wonnen ze met gemak.

    BMW zit nu in hun eerste jaar als constructeur in de F1, het is het eerste jaar dat ze invloed hebben op het aero pakket, en daarom vind ik niet dat je kunt zeggen dat ze het slecht doen. En zoals je zelf al zegt, kijk naar Toyota, die presteren nog minder dan BMW terwijl ze al vele malen langer actief zijn.

    Login om te reageren
  38. O.D. zegt

    7 augustus 2006 om 09:01

    @ Dekster: Mercedes was al eerder met een middenmotor dan Auto-Union. In 1923 al om precies te zijn en die was net als de Auto Union ook ontworpen door Dr. Ferdinand Porsche.

    Login om te reageren
  39. Rik zegt

    7 augustus 2006 om 22:45

    “weet iedere boerenlul dat BMW veel …” daarom ben ik geen fan meer van BMW, in tegenstelling tot andere duitsers.

    Login om te reageren
  40. audifreak zegt

    9 augustus 2006 om 00:19

    fun dit soort reclame moesten ze meer doen geeft fijne leesvoer achteraf op de forumsites. al moet ik zeggen dat bmw echt wel de kroon spant door nu al reclame te maken voor zelfdrogende remmen! vast en zeker de doorslag en volgens mij een heel moeilijke uitvinding zeker als je weet dat uw remmen altijd gloeiend warm staan moeten ze mij toch eens uitleggen wat hier zo het nut van is . en wat F1 betreft je kan geen team met een paar jaar ervaring vergelijken met teams die al van in het begin meedoen en dan nog mag die ene wagen beter zijn als de andere het ligt toch meestal aan de piloot want qua prestaties e.a. zijn die wagens elkaar zo goed als evenwaardig.

    Login om te reageren
  41. autoblogger zegt

    23 september 2006 om 17:46

    Saab doet ook nog even mee: http://www.trollhattansaab.net/images/aero-x/Designers%20of%20the%20future%201280×800.jpg

    Login om te reageren
  42. autoblogger zegt

    25 oktober 2006 om 22:01

    En Bentley:

    Login om te reageren
  43. cor zegt

    31 augustus 2010 om 17:39

    Halo beste mensen het zal wel aan mij liggen maar kijk eens goed naar de nieuwe audi achterlichten gestolen van BMW kijk eens aan de binnekant de zentraleknop had BMW dat niet uitgevonden,het zal mij niks verbazen dat de jongens van audi de hele dag naar de binnekant van een BMW blok zitten te kijken, en denkt hoe doen die jongens van BMW het toch.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North