• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW: ‘gelekte foto’s zijn echt, auto gaat niet in productie’

Auteur: Dizono, gepost 6 november 2015 om 20:47 – 21 Reacties

Afbeelding BMW: ‘gelekte foto’s zijn echt, auto gaat niet in productie’Afbeelding BMW: ‘gelekte foto’s zijn echt, auto gaat niet in productie’Afbeelding BMW: ‘gelekte foto’s zijn echt, auto gaat niet in productie’


We kunnen dus opgelucht adem halen.

De reacties waren behoorlijk eensgezind toen we jullie drie dagen terug patenttekeningen (of eigenlijk foto’s) van een hoogst eigenaardige BMW voorschotelden. Van een simpel “WTF?” of “Oh god it breeds” tot aan “Lijkt me echt stug dat dit een BMW is, op de voorkant na zo Aziatisch als een loempia.” Sommigen van jullie weigerden zelfs te geloven dat het echt de autofabrikant uit München is, die verantwoordelijk gehouden kan worden voor dit design.

Dat blijkt dus wel degelijk zo te zijn, al steekt de vork toch net iets anders in de steel. Net als de aangepaste i8 met brandstofcel, is deze auto namelijk puur en alleen bedoeld voor onderzoek. En dan bedoelen we niet onderzoek naar de gemiddelde smaak van klanten, maar onderzoek naar alternatieve aandrijflijnen. Een aandrijflijn waar waterstof in een brandstofcel wordt omgezet in elektriciteit om precies te zijn. Dat hebben bronnen binnen BMW laten weten aan BMWBlog.

Ook interessant!

  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
    Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
  • Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
    Mijn Auto: BMW M135i van Stefan

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-i, brandstofcel, concept, patent, waterstof

Vorig bericht: « Brit filmt rit met 309 km/u, gaat twee jaar de bak in [video]
Volgend bericht: Lamborghini geeft Huracán update, nu ook op 5 cilinders »

Lees Interacties

Reacties

  1. autofreaker zegt

    6 november 2015 om 20:49

    Nee!!!!!!

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      6 november 2015 om 21:43

      @autofreaker: Wat nee? Had je hem graag in productie zien gaan anders?

      Login om te reageren
      • autofreaker zegt

        6 november 2015 om 22:50

        @phaeton: met nee bedoel ik nee niet doet

        Login om te reageren
  2. martinus zegt

    6 november 2015 om 20:50

    Goh.. het is nogal een gedrocht.
    Zelfs de Chinezen slikken dat niet.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      6 november 2015 om 21:14

      @martinus: Als de Chinezen het niet kopieren dan weet je inderdaad dat het echt een gedrocht is.

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        6 november 2015 om 21:55

        @berlinetta: ach, het eerste model X5 rijdt daar ook rond als Hankiepankie.

        Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    6 november 2015 om 20:51

    met andere woorden, hij krijgt een ander daklijntje en wat leuke opties en dat was het dan ook… dikke bmw fanboys, zet jezelf maar alvast schrap

    Login om te reageren
  4. stfu zegt

    6 november 2015 om 20:53

    Ik vraag me af, is een waterstofauto door zijn aandrijving eigenlijk pas zuinig als ie een perfecte aerodynamica heeft en zo’n laag mogelijk cw-waarde? Aangezien tot nu toe alle waterstofauto’s graflelijk zijn?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 november 2015 om 21:59

      @stfu: een probleem is dat een tank voor waterstof voorlopig loeizwaar is en dus alle zeilen bijgezet moeten worden om een beetje acceptable cijfers qua verbruik neer te zetten.

      Login om te reageren
      • svennus zegt

        7 november 2015 om 04:00

        @w0o0dy: Een waterstofhouder wordt tegenwoordig van composiet gemaakt, daarbij is het vulgewicht van H2 slechts 0,017 kg per liter bij 200bar.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          7 november 2015 om 13:35

          @svennus: moet je wel even alles meerekenen… Hoge druk leidingen en hoge druk ventielen, koeling voor de tank etc.

          Login om te reageren
  5. norge zegt

    6 november 2015 om 20:54

    Bullshit….Ze maken een auto niet zo comleet alleen om aandrijflijnen te testen.Dan hadden ze een mule gebruikt. Misschien zijn ze bang geworden van de reacties op deze proto en hebben nu maar van het model afgezien?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      6 november 2015 om 21:23

      @norge: De trouwe BMW fanbase heeft het wel te verduren gehad de afgelopen jaren… Misschien was het net een ontwerp te ver. Maar ik begrijp de negatieve reacties eigenlijk niet, hij is ietsjes te hoog, misschien. Maar die neus is modern én overduidelijk BMW. De zijkant vind ik persoonlijk erg gaaf en die achterkant is ook goed gelukt. En het is origineel, maar ja, dat mag dan weer niet ;-).

      Het is overigens geen nieuw onderwerp, wij Nederlanders zijn nogal conservatief:

      http://www.autoblog.nl/nieuws/ind-maakt-de-bmw-i3-net-effe-wat-stoerder-77123

      Login om te reageren
  6. clarkson zegt

    6 november 2015 om 21:02

    Dit had ik NIET verwacht. Zat ik er even naast.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      6 november 2015 om 21:03

      @clarkson: oja kleine toevoeging. Hoe vertrouwelijk is de info op bmwblog?

      Login om te reageren
  7. petrolman zegt

    6 november 2015 om 21:30

    Zo. Die had ik niet aan zien komen, sta ik toch even met m’n bek vol tanden.

    Login om te reageren
  8. danmar zegt

    6 november 2015 om 21:30

    Dus toch een soort Toyota Mirai.

    Login om te reageren
  9. zoraul zegt

    6 november 2015 om 21:46

    Prius met een BMW logo als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      7 november 2015 om 09:22

      @zoraul: Die is er al de 225xe…

      Login om te reageren
  10. hight96 zegt

    6 november 2015 om 21:52

    Pfiew!

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    7 november 2015 om 13:41

    Overigens..
    Volkswagen’s Rudolf Krebs said in 2013 that “no matter how excellent you make the cars themselves, the laws of physics hinder their overall efficiency. The most efficient way to convert energy to mobility is electricity.” He elaborated: “Hydrogen mobility only makes sense if you use green energy”, but … you need to convert it first into hydrogen “with low efficiencies” where “you lose about 40 percent of the initial energy”. You then must compress the hydrogen and store it under high pressure in tanks, which uses more energy. “And then you have to convert the hydrogen back to electricity in a fuel cell with another efficiency loss”. Krebs continued: “in the end, from your original 100 percent of electric energy, you end up with 30 to 40 percent.”

    Conclusie? Waterstof als brandstof in een voertuig met verbrandingsmotor is gekkenwerk. Waterstof in een fuel cell is nog steeds niet rationeel te verdedigen. Het hele traject met waterstof als brandstof is een groot rookgordijn. Kansloos als brandstof want het kost meer om te maken dan alternatieven en levert een laag rendement op onder aan de streep.

    Groene stroom produceren en efficiënte accu’s in voertuigen is veel en veel intelligenter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North