• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i3 is de elektrische stadsmuis voor later

Auteur: ricardo, gepost 13 september 2011 om 18:53 – 14 Reacties

" title=

Een BMW met suicide doors en géén verbrandingsmotor. Zijn ze helemaal gek geworden daar in Beieren?

Het is de langverwachte elektrische stadsauto die onder het submerk “i” zal worden uitgebracht. Zoals ‘ie hier staat is het natuurlijk nog een conceptje, maar BMW is heel wat vanplan. Zeker in Nederland. BMW noemt ons kikkerlandje een ideaal testbed voor de EV en doelt daarmee vooral op de drukke randstad. Dat BMW onlangs ING Car Lease heeft opgekocht is ook net zo heel vreemd.

Met een afgeladen accupakket ligt de range tussen de 130 en 160 kilometer. Het gewicht van deze elektrische BMW is dankzij het gebruik van koolsotfvezel slechts 1.250 kg en dat zorgt ervoor dat deze EV met een vermogen van 170 pk/250 Nm in 7,9 seconden naar de 100 sprint. De topsnelheid ligt op 150 km/u. En ja, wen maar vast aan dit toekomstbeeld.


Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • BMW zet eindelijk een punt achter de i3
  • BMW i Vision Circular kijkt verder dan je neus lang is
    Warempel, BMW i Vision Circular heeft een normale grille
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, i3, iaa, iaa-2011

Vorig bericht: « Mercedes-Benz F 125! Dit is de toekomst…
Volgend bericht: Ford Focus krijgt 1.0 driepitter [geen grap] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    13 september 2011 om 18:54

    Als BMW-liefhebber moet ik helaas constateren dat ze redelijk ‘de weg kwijt zijn’ daar…Hopelijk dat de 3-serie (opnieuw) een geweldige auto wordt, anders voel ik me uiteindelijk belanden op het niveau van een Audi-liefhebberrrrrr….

    Login om te reageren
    • trisx zegt

      13 september 2011 om 18:55

      @Megakix: mwah ik vind fit dan nog wel een redelijk mooi concept

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        13 september 2011 om 19:13

        @trisx: echt? ik vind de nieuwe F serie bij BMW erg dik, maar dit slaat echt alles dit is FUCKLY.

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 september 2011 om 00:11

      @Megakix: Ze zijn al een hele tijd de weg kwijt. Ze hebben gewoon een overtreffende hypertreffende trap gevonden…

      Login om te reageren
  2. dennisr zegt

    13 september 2011 om 18:56

    DAMN! wat en gedrocht.. zoiets mag toch niet de naam BMW dragen !?

    Login om te reageren
  3. love4sportcars zegt

    13 september 2011 om 18:57

    antwoord op de 2e zin: Ik denk het ja!

    Login om te reageren
  4. bigcar zegt

    13 september 2011 om 19:00

    indien het werk op energie opgewekt door kerncentrales ( + ook de productie) dan is de co2 uitstoot 0 gram per gereden km ! (in de toekomst)

    Login om te reageren
  5. bigcar zegt

    13 september 2011 om 19:01

    @ricardo: wij moeten het dus voorlopig doen met de i8…???

    OT: koolstofvezel is toch slecht voor het milieu aangezien het slecht recyclebaar is?

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    13 september 2011 om 19:04

    Nee, ze zijn niet gek. Ze lopen wel technologisch zo’n eind voor dat we daar maar moeilijk mee om komen gaan. Eigenlijk moeten ze lijfspreuk van die andere Beierse fabrikant gaan gebruiken.

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    13 september 2011 om 19:21

    Slechts 1250 kilo ,zucht ,kunnen ze echt niet beter?

    Login om te reageren
    • torana zegt

      13 september 2011 om 19:26

      @norge: dat heb je met electro eh, die accu-cellen zijn gewoon ontzettend zwaar

      Login om te reageren
  8. theblackstig zegt

    13 september 2011 om 19:51

    “maar BMW is heel wat vanplan”

    Zijn jullie ook vanplan om die fout te veranderen?

    Login om te reageren
  9. BananaMan zegt

    14 september 2011 om 10:03

    die achterkant is wel vet met die achterlichten. Volgens mij de auto in zn geheel ook wel als je alles in 1 donkere kleur spuit en er mooie velgen onder zet. Ze doen nu nog wel erg hun best om het er futuristisch uit te laten zien.
    Leuk dat ie ook licht(er) is, maar waarom doen ze dat niet gewoon bij alle modellen? Worden die te duur zonder alle eco subsidies ofzo?

    Login om te reageren
  10. quattropower zegt

    15 september 2011 om 18:08

    Voor wat het is ziet het er erg goed uit, veel beter dan wat ze met de 1 serie hebben gedaan… Alleen zou er net boven de ‘bumper’ een vouw naar binnen moeten zijn om de auto er wat dynamischer uit te laten zien, zoals ze dat van voor hebben gedaan.
    En volgens mij gaat de tractiecontrole z’n handen vol hebben met 250 Nm en fietsbandjes, vooral bij acceleratie uit stilstand, waar zo een stadsauto veel mee te maken krijgt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North