• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW laat zien wat mogelijk is met 720 pk sterke Power BEV

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 25 juni 2019 om 15:07 – 38 Reacties

BMW laat zien wat mogelijk is met 720 pk sterk Power BEV


Nu nog even een productierijpe versie maken en klaar is kees.

Alsof het in een van die gore stripclubs langs de oude weg richting Brussel zit, zo strooit BMW zijn persberichten vandaag op het medialandschap. Vanmiddag heeft het Duitse merk het doek getrokken van zijn Power BEV: een testvoertuig waarmee het wil laten zien wat het op elektrisch gebied in huis heeft.

BMW heeft een ontwikkelingsteam de opdracht gegeven een experimentele auto te bouwen, die zowel héél snel in een rechte lijn moet zijn als behendig door de bochten moet kunnen scheuren. Dat hij snel is in een rechte lijn, daar komen we zo op terug, eerst leggen we uit waarom de auto een genot moet zijn om te sturen.

Volgens BMW heeft het vooral te maken met het feit dat de auto niet is voorzien van een limited slip differentieel. Klinkt raar, is het niet. De twee elektromotoren op de achteras werken namelijk onafhankelijk van elkaar, waardoor de auto beschikt over e-torque vectoring. Het systeem moet beter en efficiënter werken dan een LSD, omdat de elektromotoren te allen tijden zoveel mogelijk vermogen naar de beide achterwielen sturen. Zo kan de Power BEV – wat staat voor Power Battery Electric Vehicle – zo hard mogelijk door de bocht.

BMW laat zien wat mogelijk is met 720 pk sterk Power BEV

Kijken we naar de prestaties, dan zien we dat BMW op dit gebied eveneens behoorlijk heeft uitgepakt. De Power BEV wordt zoals gezegd aangedreven door drie van BMW’s vijfde generatie elektromotoren, die gezamenlijk 720 pk produceren. Volgens het merk moet de auto in minder dan 3 seconden naar de 100 km/u kunnen snellen. De volledig elektrische Power BEV is gebaseerd op een 5 Serie. De productieauto hoefde niets aan interieurruimte op te offeren.

Afgezien van het feit dat de Power BEV een rijdend affiche is voor hetgeen BMW momenteel kan op technisch gebied, is het eveneens een voorloper van toekomstige auto’s. Zo zal de iX3 bijvoorbeeld van dezelfde elektromotoren worden voorzien.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Gelekt: BMW 3 Serie laat zijn nieuwe snuit zien

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, Elektrisch, zwart

Vorig bericht: « Mercedes B-Klasse van politie aangepast na klachtenregen
Volgend bericht: McLaren gaat naast supercars nog iets anders doen »

Lees Interacties

Reacties

  1. racerx zegt

    25 juni 2019 om 15:15

    Nou, dat klinkt best veelbelovend. Breng maar op de markt!

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      26 juni 2019 om 12:56

      @racerx: iedereen valt hier over elektrische auto’s. Komt BMW ermee, worden ze hier ineens geil..

      Login om te reageren
  2. porsche928 zegt

    25 juni 2019 om 15:15

    Hehe eindelijk. Hadden ze 8njaar geleden moeten doen. Die peperdure i3 skippen en volledig elektrische 3 serie moeten maken en dan 5 serie. Dan reedt ik nu geen Tesla S.

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      25 juni 2019 om 15:40

      @porsche928: nu rijd je vermoedelijk 0 of 4% dus nu niet lopen klagen hè ?!

      Login om te reageren
      • mark997gt3 zegt

        25 juni 2019 om 15:51

        @vetnek: ik vind dat je wel recht hebt om te klagen als je in een 0 of 4% bijtellingsauto moet rijden. Ik heb toch altijd medelijden met mensen die in een auto moeten rijden die ze eigenlijk niet willen.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          25 juni 2019 om 16:32

          @mark997gt3: Ja want in een Model S is het echt om te janken natuurlijk. Wat denk je zelf?
          Hij had wellicht betere afwerking kunnen hebben of een in zijn ogen mooiere auto, als je BMW mooier vind dan Tesla.
          Maar als hij een performance Tesla heeft dan gaat deze concept BMW al nauwelijks sneller zijn dan wat hij al een tijdje rijdt.

          Beter sturen zou zeker kunnen en mogen we hopen. Maarja Model S is eigenlijk al behoorlijk oud. Model 3 stuurt al erg goed.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            25 juni 2019 om 18:19

            @fanboy: dat jij het nou een mooie auto vindt wil niet zeggen dat iedereen dat hok mooi moet vinden. Ik vind het persoonlijk een stel emotieloze ongeïnspireerde designs waar ik nog niet in begraven wil worden. En het accelereren in zo’n hij is ook maar subjectief. Ik zou liever een betere afwerking zien dan de snelste 0 – 100 tijd. Smaken verschillen fansla maar dat moet nog binnendringen bij jou.

            Login om te reageren
            • vondick zegt

              25 juni 2019 om 23:55

              @rhellema: Aanstelleritus

              Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      25 juni 2019 om 15:41

      @porsche928: reedt

      Login om te reageren
      • beefcake zegt

        25 juni 2019 om 15:45

        @jmeverts: “ik reedt Kever.”

        Login om te reageren
        • gove zegt

          25 juni 2019 om 15:58

          @beefcake: 3 reeten

          Login om te reageren
        • marinepower zegt

          25 juni 2019 om 16:10

          @beefcake: jij reetkever?

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            25 juni 2019 om 20:15

            @marinepower: MAND!!

            Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      25 juni 2019 om 16:04

      @porsche928: Ook hier zal wel gelden dat je eerst moet leren lopen voordat je kunt rennen. De i-serie met al zijn eigenaardigheden en tekortkomingen waren waarschijnlijk gewoon nodig om ervaring op te doen.

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    25 juni 2019 om 15:22

    Er zijn nog best wat vragen. Waar zitten de batterijen? Hoever kan je “lekker sturen” met deze wagen? En waarom zijn de bumpers gecamoufleerd?

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      25 juni 2019 om 15:47

      @mashell: dat wordt nu getest volgens auto motor & sport. Onder de camouflage zit wat nieuwe techniek

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        25 juni 2019 om 16:52

        @doublechevron65: nieuwe bumper techniek?

        Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      25 juni 2019 om 16:01

      @mashell: Aan de foto’s te zien hebben ze het batterijpakket gewoon onder de bestaande carrosserie gehangen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        25 juni 2019 om 16:53

        @towi1989: als in onder de bodemplaat geschroefd?

        Login om te reageren
    • frederik zegt

      25 juni 2019 om 20:52

      @mashell: En…. de roze olifant in de hoek genaamd Range

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        25 juni 2019 om 23:02

        @frederik: als de batterij geen interieur ruimte kost dan kan die batterij eigenlijk niet groot genoeg zijn voor een acceptabele range, dat is misschien ook niet het doel van deze wagen. Hoewel er bij elektrisch daar wel sterk de focus van de sceptische klanten op ligt.

        Login om te reageren
  4. str8six zegt

    25 juni 2019 om 15:37

    Zowel ik als m’n vriendin zijn altijd wel te porren voor een BEV.

    Login om te reageren
    • miata93 zegt

      25 juni 2019 om 15:55

      @str8six: je bedoelt zeker het Bundesamt für Eich- und Vermessungswesen in Wenen??‍♂️

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      25 juni 2019 om 17:19

      @str8six: Door 720 paarden? Kinky

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        25 juni 2019 om 21:34

        @karhengst: Mr Hands (google) resurrected

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      26 juni 2019 om 10:06

      @str8six: Damn, dat dacht ik dus ook bij de titel! ?

      Login om te reageren
  5. towi1989 zegt

    25 juni 2019 om 15:59

    3 motoren? Dus 1 op de vooras met open diff? Dat zou dan weer jammer zijn.

    Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    25 juni 2019 om 16:00

    Maak dan! Voor de lol heb ik al een ouderwetse zes-in-lijn van ze staan. Dus een electrohok ernaast is prima.

    Login om te reageren
  7. ghost zegt

    25 juni 2019 om 16:02

    BEV klinkt best geil!

    Login om te reageren
  8. scrmeagle zegt

    25 juni 2019 om 16:05

    Eindelijk de striping velgen en type aanduiding niet meer nodig???

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    25 juni 2019 om 16:34

    Haha, gewoon de uitlaten onder de bumper vandaan, het diffuser zit er nog. mooi!

    Login om te reageren
  10. SimonMc zegt

    25 juni 2019 om 17:12

    @ikschrijfookoverautos: “te allen tijden” moet “te allen tijde” zijn.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      25 juni 2019 om 19:35

      @SimonMc: en kees moet Kees zijn.

      Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    25 juni 2019 om 18:35

    Doe maar in touring uitvoering!
    Zodra ik geld schijt, koop ik hem…
    (Vandaag niet gelukt, morgen proberen we weer!)

    Login om te reageren
  12. mpgc zegt

    25 juni 2019 om 23:15

    Hoop dat ze zoiets in productie gaan nemen. Maar dan wel met een andere naam. Krijg dat
    thuis niet uitgelegd.

    Login om te reageren
  13. unknown32 zegt

    26 juni 2019 om 02:43

    Met een rijbereik van 8,3km in de praktijk…?

    Login om te reageren
  14. doewap zegt

    26 juni 2019 om 07:36

    En BMW gebruikt geen zeldzame aardmetalen in de elektromotoren, dat is goed voor milieu en geopolitiek.

    Ja. Dat bestaat. En ja, dat is belangrijk. Zodat je in alle vrijheid je comments op Autoblog kunt blijven schrijven.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      26 juni 2019 om 10:08

      @doewap: in alle vrijheid of in alle gezondheid…?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North