BMW M-dealers nemen in rap tempo toe

Auteur: , 25 Reacties
M2

M'tje hier, M'tje daar.

BMW is hard op weg met het uitmelken uitbreiden van het M-label. In Singapore is een gloednieuwe dealer geopend, dat louter gevuld zal worden met BMW M en BMW M Performance modellen. De afgelopen vier jaar zijn het aantal M-gecertificeerde dealers toegenomen naar 850 stuks over de hele wereld.

BMW

De ene dealer is de andere niet, zo mogen M-gecertificeerde dealers ook gewoon normale modellen verkopen. Eis voor zo’n certificatie is dat de dealer beschikt over een M-hoek. Er zijn echter ook dealers met enkel en alleen M-spul, zoals deze showroom in Singapore. De dealer in het Zuid-Aziatische land was al gespecialiseerd in het verkopen van M-modellen, maar is compleet vernieuwd en legt de focus nu ook op M Performance.

BMW

Naast de getoonde modellen, is er ook een zogenaamde Individual Lounge. Klanten kunnen in deze ruimte met medewerkers overleggen over de personalisatie van een BMW-model. Daarnaast beschikt de dealer over een Delivery Suite. Klanten kunnen de nieuwe aanwinst in deze ruimte ophalen. De auto zal onder een spotlight worden gezet en de (kersverse) BMW-rijder wordt verwelkomt met een persoonlijk bericht.

BMW zegt het concept van de showroom te willen uitbreiden naar andere dealers op onze planeet. Daarnaast is het de bedoeling dat steeds meer bestaande dealers over een BMW M-certificaat gaan beschikken.



25 reacties

Is ook hard nodig dat meerdere dealers over een M certificaat gaan beschikken.
Want tegenwoording is iedere BMW welke voorzien is van een spoiler of snelle sticker ook meteen een M uitvoering.
Wat een droevenis!
@Hubert: marketing meneertje, legt ze geen windeieren!
Logisch! Elke M model is en blijft absoluut de grote vedette van zijn klasse!
@iniesta: ook een 116 d met M sticker?
@fouadski: ja Foadski, jazeker.. Dus je kunt opgelucht ademhalen.. :)
@lekkaah: 😂😂
Het dealernetwerk zit wel snor zo te zien.
Nu nog spannende auto’s maken..
@occasiefapper: Jij vindt M-modellen niet spannend genoeg…? Mag ik dan weten wat je wel spannend vindt in dezelfde prijscategorie?
@straatzakelijk: iets wat er niet precies hetzelfde uit ziet als de 318 met sportpakket. Een M hoort zich te distantiëren van de standaard modellen door eruit te springen. En niet doordat het geluid dat je hoort nu uit de motor komt ipv de speakers…
@peug206: is altijd al zo geweest. M lijkt op de huis tuin en keuken modellen,maar rijdt iedereen zoek
@straatzakelijk: vragen mag altijd. de prijscategorie loopt als ik mij niet vergis flink uiteen. ware het niet dat er bijna in elk segment wel een concurrent tegenover staat die “kies”1. beter klinkt 2. beter stuurt 3. goedkoper is 4. mooier is afgewerkt. Neem nu de M3. rijdt fantastisch, echter deze is qua geluid bagger (mening) en qua afwerking komt het niet in de buurt van de directe concurrentie (RS5, C63).
Het is niet dat ik een BMW h@ter ben, maar ik vind momenteel hun modellengamma zo spannend als de droomvlucht in de efteling.
@occasiefapper: Sorry maar ik vind je hele verhaal onzin. Ten eerste is een M altijd een spannende auto in vergelijk met het gemiddelde wagenpark in Nederland. Of ben jij een oliesjeik die alleen maar Ferrari’s en Bugatti’s rijdt? Ten tweede vind ik het vergelijk met de directe concurrentie napraten van autojournalisten. Ik ben het daar vaak totaal niet mee eens als ik de kans heb om het zelf te ondervinden. Daarbij is de M3 de oudste van het stel. Enfin, heb in alle drie gereden en de M3 vind ik de beste. De C63 ook zeker gaaf en de RS4 een opgevoerde Golf Variant met veel vermogen. Zelfs het geluid van de M3 is beter dan de RS4. Vind ik. Hoop mensen roepen maar wat, als men vervolgens zelf achter het stuur mag kruipen zegt met wel wat anders. Een huidig M-product is altijd spannend. Altijd.
Puur een eis die weer opgedrongen word door de importeur. Voor de klant bied het totaal geen toegevoegde waarde denk ik.
@maotje: denk het wel, als je bij veel dealers komt hebben ze niks van M staan, deze dealers zijn daartoe verplicht dus kan je bij spontaan binnenkomen ook daadwerkelijk zulke autos zien en rijden. Bij de normale bmw dealer moet er eerst een afspraak gemaakt worden, dan gekeken worden of de auto wel beschikbaar is bij de importeur dan, zoniet weer opnieuw plannen etc, dus heeft wel degelijk meerwaarde voor de klant
@spykerboy: de importeur kan altijd wel een auto regelen. Denk je dat een normale dealer van iedere uitvoering eentje heeft staan om te kunnen proefrijden?
@maotje: Nee dat is dus waar ik op doel. Als ik voor een auto kom wil ik er meteen in kunnen rijden, en niet eerst een afspraak maken omdat er een auto bij de importeur geregeld moet worden. Al houd het in dat ik een uur moet rijden om bij die dealer te komen, dat heb ik er voor over ipv terug te moeten komen voor een afspraak etc… Ik vind het zeker een goed iets om meer M dealers te krijgen :)
M’s verkopen zichzelf. Daar heb je geen dure dealer voor nodig. Je voelt je natuurlijk extra het mannetje als je daar een auto uitkiest
Kost de koper altijd meer.
Wellicht een antwoord op de AMG-dealers die vooral in Zuid- & Noord Amerika en het Midden-Oosten veelvuldig geopend worden/zijn?
Een BMW M is een liefhebbers auto. Jong en oud koopt een M met ieder zijn eigen reden. Het is niet zomaar een snelste variant van een model. BMW M heeft geschiedenis met legendarische auto’s.
BMW M rijders op leeftijd (65+) rijden vaak al langer met M modellen vanwege een connectie met het merk in het verleden. Deze mensen ga je echt niet in een 7 reeks krijgen met luchtvering.
Daarnaast heb je ook de echte sportievelingen die van autorijden hun beroep hebben gemaakt of als grote hobby hebben. Zij willen geen schreeuwerige auto met een veel te zwaar blok voorin of geen gevoel in de besturing. Loop eens rond bij de verblijven van de coureurs tijdens racewedstrijden, zij rijden bijna allemaal een BMW M of Porsche. Met uitzondering van F1.
Verwelkomd met een persoonlijk bericht…. Ik vroeg me al af wat die sinterklaasgedichtenschrijvers de rest van het jaar deden. Maar het gaat dus zo “Ohh wat is mashell toch blij, zijn wagenpark heeft er M4 bij. Kijk wat is hij fier met zijn M4”. Misschien dan toch maar de 440i bestellen. Mooier, bijna net zo snel, meer configuratie opties, goedkoper en de persoonlijke boodschap blijft je bespaard.
Zo hard verkopen die M modellen ook weer niet.
Ik zie nog liever een toename van Alpina dealers, te beginnen in Nederland!
Zijn er op het Europese continent dealers die uitsluitend M-modellen? Ik weet dat er bij mij in St-Petersburg een M-dealer is die uitsluiten M-modellen verkoopt.
lijkt me wel een slimme zet van BMW, zelfs een prachtige Individual hoek. Kun je in alle rust verder je M personaliseren. Mercedes doen dat ook met AMG.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).