• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M Performance diesels: veel koppel, weinig euro’s

Auteur: robbie, gepost 28 maart 2012 om 14:12 – 95 Reacties

BMW M550d prijzen


BMW heeft zojuist de Nederlandse prijzen van de gloednieuwe M Performance dieselbeulen bekend gemaakt en die vallen best mee. Zo betaal je slechts € 139,87 per Nm aan koppel voor een M550d, die heeft dan ook 740 Nm in totaal.

Snelle rekenaars hebben al uitgevogeld dat een BMW M550d xDrive (sedan) precies € 103.500 kost, dat is 28.750 euro minder dan een BMW M5 die slechts enkele tienden van een seconde sneller is. Sterker nog, een M5 kost 149,49 euro per Nm. Als je echter naar de prijs per pk kijkt dan is een M5 (per pk) wel voordeliger dan een M diesel.

Heb je liever wat meer ruimte? Dan moet je 4k extra betalen en heb je een M550d xDrive Touring voor de deur staan. En als je in je midlifecrisis zit dan kan je altijd nog gaan voor een X5 M50d (€112.000) of X6 M50d (€116.000). De X5 & X6 zijn overigens zo’n 70.000 euro goedkoper dan de X5 M en X6 M. Dat enorme verschil in prijs komt hoogstwaarschijnlijk omdat de X5 M/X6 M een bizar veel hogere Co2 uitstoot heeft dan de M5.

Als je deze dieselbeul in actie wil zien moet je nog even naar de rijtest kijken die Wouter onlangs deed.




Ook interessant!

  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • Nieuwe BMW benzinemotoren én diesels op komst
  • BMW i4 M Performance
    BMW i4 M Performance moet kippenvel bezorgen
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, Diesel, f10, f11, m-performance, m50d, m550d, X5, x6

Vorig bericht: « Mercedes van 2,8 mln in beslag genomen tijdens beurs
Volgend bericht: Nieuwe Mercedes A-Klasse duikt op in Amsterdam »

Lees Interacties

Reacties

  1. barry zegt

    28 maart 2012 om 14:16

    Het blijft raar klinken vind ik: M diesel

    Login om te reageren
    • geengehoorisrechtdoor zegt

      28 maart 2012 om 14:19

      @barry: Klopt maar toch vind ik de aanboring van de diesel markt niet zo’n slecht idee. het rijd immers wel fijn een dieseltje maar het is niet echt je van het als je het vergelijkt met een benzine motor kwa geluid etc… dit vind ik wel iets dat diesel in een beter daglicht zet.

      Login om te reageren
    • bonkers zegt

      28 maart 2012 om 14:26

      @barry: mee eens, het klopt gewoon niet

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 maart 2012 om 00:12

        @bonkers: een V8 in een M3 klopt ook niet en een V10 in een M5 ook al niet. Zo’n M550d zit veel dichter bij het echte M dan een X5M.

        Login om te reageren
  2. geengehoorisrechtdoor zegt

    28 maart 2012 om 14:16

    boh wel een zakelijk bedragje voor zo’n auto.

    Login om te reageren
  3. RuVi zegt

    28 maart 2012 om 14:19

    Prijzen stonden al een tijdje in de configurator. Wat mij ook opvalt is dat veel Uitrusting standaard is op de 550d

    Login om te reageren
  4. kraakensmaak zegt

    28 maart 2012 om 14:26

    Doe mij maar een sedan m550d, ik kwam in de configurator uit op 130.000 euro. Toch een beste bak met geld, en of die dat nou waard is weet ik niet.

    Login om te reageren
  5. saab95aero zegt

    28 maart 2012 om 14:26

    Waarom zou je in godsnaam een M diesel maken ?
    als je toch zoveel verbruikt , liever een benzine dan .
    (geluid en beleving).
    wat als je die turbo’s moet vervangen ?
    meteen 3 vervangen :o , kost toch al wat , een enkele turbo vervangen..
    bmw is echt fout bezig de laatste tijd.
    328i is een 2liter twin turbo ? dan blijft het toch een 2 liter ??

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      28 maart 2012 om 14:32

      @saab95aero: Uh ga je over typeaanduidingen janken? Dat is al jaren bij veel merken zo. Diesel? Wat dacht je van een drukke zakenman die veel rijdt? Of als er iets belastingtechnisch gewijzigd wordt… Geen assortiment is te groot.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        28 maart 2012 om 14:37

        @kaasboerin: nou, dat zeg je nou wel.. maar als iemand met een petje een 318 koopt en plakt daar 325 op dan is het ineens heel erg fout, maar omdat BMW zelf stoer gaat doen is het ineens prima.. ik vind het ook nergens op slaan, 2.0 is 2.0, klaar.. 328 stond naar mijn weten altijd voor 3 serie 2.8 liter.. dus laat dat dan ook zo.. gewoon mijn mening, mag je stom vinden :mrgreen:

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          28 maart 2012 om 14:41

          @dennisr: Stom gaat doen?? Je denkt dat ze dat doen omdat dat “stoer” is? Dat maak jij ervan.. Dit is gewoon duidelijkheid creeeren. Een 318i heeft 130pk, een 320i 170pk, 325 heeft 200pk.. 330i heeft 260, 335i heeft 306pk.. Met het nieuwe model hetzelfde verhaal. Nee continu de aanduidingen aan de liters aanpassen, rijdt iedereen straks 320’s met 250pk. Zie hoe je het wil zien.

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            28 maart 2012 om 14:45

            @kaasboerin: 328 was toch altijd gewoon 2.8 liter? ik snap niet wat dat te maken heeft met de pk’s?

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              28 maart 2012 om 14:49

              @dennisr: Je snapt het niet??.. Dat het tegenwoordig puur op PK’s is gebaseerd, ze hebben een standaard modellenreeks met standaard aantal PK’s. Cilinderinhoud was 20 jaar terug een referentie bij de meeste modellen.

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 14:51

                @kaasboerin: ja maar waarom 328 plakken op een 320? waaraan zie jij die pk’s?

            • Donstil zegt

              28 maart 2012 om 14:52

              @dennisr: Ja ooit was een 328 een 6cilinder ja, nu niet meer.

              Bmw heeft er nu voor gekozen om de aanduiding aan te houden en dan voor vergelijkbaar vermogen te kiezen. Een 328 is nu een Bmw 3 met een 2 liter motor die de “kracht” heeft van een 2,8liter 6in lijn. (De 316i van vroegah was trouwens altijd een +/-1800cc motor. Hoorde je ooit nooit iemand over)

              Prima toch?

              Een 318i kopen en daar 328i op plakken blijft echter zielig, omdat die 318i gewoon een 318i blijft.

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 14:57

                @Donstil: dat de 316 en 1.8 was heb ik ook nooit geweten..

                maar een 318 word met meer vermogen geen 325 lijkt me? dus als ik een 318 koop, en ik laat hem chiptunen.. dan heb ik een 325? of wat dan ook?

                dus downsizen doen ze wel aan, maar eigenlijk moet het niet te veel opvallen, wel 328 achterop een 320 plakken.. is geen logische verklaring voor te vinden lijkt me, dat ze meer vermogen eruit halen is toch mooi? lijkt me juist positief voor BMW om er dan 318 op te zetten..

              • Donstil zegt

                28 maart 2012 om 15:00

                @dennisr: Er is wel degelijk een logische verklaring voor te vinden, zoals jzaero al schrijft heeft het te maken met de klassificering van de auto en niet (meer) met de motor inhoud.

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:02

                @Donstil: snap je dan niet wat ik me afvraag? hoe wil BMW jou met de ‘328’ aanduiding laten zien hoeveel pk die heeft? dat kan je er nooit uithalen.. dat je weet dat ie zoveel pk heeft wil nog niet zeggen dat je daarmee de type aanduiding kan verklaren.. slaat nergens op..

              • Donstil zegt

                28 maart 2012 om 15:06

                @dennisr: Jij denkt in pk’s maar het gros van de auto gebruikers (die deze auto’s wel kunnen betalen) intresseerd dat helemaal geen zak, die weten alleen dat een motor hoger in de klassificering sneller/vlotter/krachtiger is.

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:10

                @Donstil: ik denk helemaal niet in pk’s, de pk’s heb ik er niet bij gehaald, ik zeg alleen dat je geen 328 achterop een 320 moet plakken, jullie hebben het over de klassificering wat te maken heeft met de pk’s.. waarmee je dus zegt dat elk petje na chiptuning 328 achterop zijn 318 kan plakken, vanwege de dan hogere klassificering..

              • Donstil zegt

                28 maart 2012 om 15:15

                @dennisr: Nee dat zeggen we niet. Klassificering houd in dat BMW de 328 boven de 325 klassificeerd.

                Chiptunen of wat dan ook heeft daar helemaal niets mee te maken, een 318i met chip is gewoon een snellere 318i maakt het nog geen 328i.

                Er is zat anders aan een 328i t.o.v. een 320i
                Een auto wordt niet alleen bepaald naar de motor die onder de kap ligt natuurlijk.

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:19

                @Donstil: wtf? dat je jezelf nog logisch vind klinken verbaasd me.. een gechiptunede 318 is gewoon een snelle 318, maar een gedownsizede 328 met (320 dus) evenveel pk als een oude 328 is ineens wel een 328? wtf dude..

                kijk nou even alleen naar het feit dat een 320 ineens als 328 aangeduid word, hoezo is dat logisch? kwalificering slaat nergens op.. want uit die 328 haal jij niet het vermogen van een auto..

              • spylegion zegt

                28 maart 2012 om 15:02

                @Donstil: de kracht wel ja, maar het geluid, gasrespons en loop moet het viercilindertje helaas missen..
                Wat overblijft is een motor die slechts een glimlach tevoorschijn tovert bij volgas…

            • jzaero zegt

              28 maart 2012 om 14:53

              @dennisr: mijn 328i is inderdaad een 2.8liter, echter heeft deze typeaanduiding ook tegenwoordig met klassificering te maken. Een 328i heeft met een 2.0 zoveel pk’s dat het niet een 320i genoemd kan worden omdat daartussen anders geen ruimte meer is voor een 150pk 320i, 325i 192pk of iets in die richting. Een petje doet dat toch heel verkeerd, aangezien er in die generatie ook nog hogere motoren zijn die ook daadwerkelijk meer pk’s leveren.

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:00

                @jzaero: misschien heeft ie hem wel gechiptuned, heeft is ineens een 328.. lekker voordelig ook, een 328 kost misschien 3000 en een 318 nog geen 1000, 200 voor chiptunen en je hebt ineens een 328, mag je volgens de nieuwe regeltjes van BMW er een 328 op plakken en maak je winst, of is het voor BMW geen manier om extra geld er voor te vragen? allemaal maar vreemd gedoe, zonder goeie reden.

              • Donstil zegt

                28 maart 2012 om 15:04

                @dennisr:
                Een 320i 2.0l is niet dezelfde motor als de 328i 2.0l maar dan met andere software. Dat lijkt me logisch.

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:06

                @Donstil: is idd heel logisch, een 2 liter 2.8 slaat nergens op, zover was ik al, maar het feit dat je een 320 niet met 328 moet aanduiden, dat is dan weer niet logisch?

              • Donstil zegt

                28 maart 2012 om 15:09

                @dennisr: God je snapt het echt niet he,

                klassificering, zoek het eens op internet op zou ik zeggen.

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:16

                @Donstil: boeit me helemaal niet, als ik een 318 koop, ik laat hem chiptunen tot op het zelfde vermogen als een 328, is het dan logisch dat ik 328 achterop plak? of ben ik dan nog altijd dat foute petje? ondanks het feit dat ik mijn auto na chiptuning wel degelijk hoger kwalificeer..

              • Donstil zegt

                28 maart 2012 om 15:35

                @dennisr: Ja dat ben dan je altijd. Omdat een 318i met het vermogen van een 328i geen 328i is maar een 318i met het vermogen van een 328i.

                Auto’s zijn op meer punten anders dan alleen op de motor.

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:45

                @Donstil: ”Auto’s zijn op meer punten anders dan alleen op de motor.” Klopt, maar het gaat nu om de type aanduiding, die altijd al duidt op de motor.. dus draai daar niet omheen..

                ”318i met het vermogen van een 328i geen 328i is” En toch vind jij het logisch dat een 3 serie 1.8 met het vermogen van een 3 serie 2.8 ineens een 328 is..? dus een 318 met het vermogen van een 328 is een 328..

              • kaasboerin zegt

                28 maart 2012 om 15:04

                @dennisr: Uhhh, mijn 318i heeft 130pk, de 320i van mijn bj 166 geloof ik. Maar het is exact hetzelfde blok. Gewoon gedowntuned. Ik kan er zo een programma op laten zetten waardoor die hetzelfde vermogen levert. Betekend niet dat ik er dan 320i op plak, dat is tegen mijn principes. Maar waar gaat het over, die paar PK’s.. Interesseert me niet zoveel. Als ik een halfuurtje effe lekker wil knallen op een mooie Zondag pak ik de Camaro wel..

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:13

                @kaasboerin: gaat het me helemaal niet om, met dat ‘programma’ krijg jij geen grotere cilinders.. dus inhoud blijft zelfde, en dat is waar die aanduiding als sinds de dood van christus voor staat, waarom zou je dat veranderen.. wat heeft dat überhaupt te maken met klassificering te maken? zoals dat hier steeds genoemd word.. toch mooi dat ze meer vermogen uit een 1.8 halen? zet er dan trots 318 achterop..

              • kaasboerin zegt

                28 maart 2012 om 15:22

                @dennisr: En sinds het bestaan van de kerk staat niet meer voor cilinderinhoud.. Downsizing gebeurt overal en al jaren. De 3 serie heeft vele varianten. Ga je die namen bij elke facelift/modellenreeks veranderen? Dan hadden we bij wijze van spreke al alle cijfers gehad tussen de 300-360.

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:27

                @kaasboerin: downsizing houd in dat BMW straks met een 311 rijd, en dikke 1.1, maar gewoon stug 328 erop plakken, verkoopt beter en bij sommigen klinkt het nog logisch ook, zelfs bij BMW rijders, nja.. je moet het zelf weten..

                dat je af en toe genaaid word door de premium merken is al jaren bekend, maar zo laat je je wel heel makkelijk ompraten..

              • kaasboerin zegt

                28 maart 2012 om 15:32

                @dennisr: Zucht.. Welke invloed is dit nu weer.. Illuminati alarm.

              • Donstil zegt

                28 maart 2012 om 15:37

                @dennisr: Dan is het dus een 328 en geen 311 want die bestaat niet.

                Dan is het dus een 328i met een 1,1l motor.

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:41

                @Donstil: een 2 liter 328 bestond ook niet, kan BMW ook niks schelen.. en het is niet letterlijk een 311, feitelijk wel.,

              • Donstil zegt

                28 maart 2012 om 15:57

                @dennisr: Bestond niet, bestaat wel.

              • jzaero zegt

                28 maart 2012 om 22:45

                @dennisr: Wat is het probleem? Van mij mag iedereen zijn auto chiptunen, feit blijft dat vermogensopbouw en potentie in een auto die ‘natural’ zijn power heeft verkregen, nog steeds hoger ligt dan bij een gechipte ‘318’. 50 pk erbij chippen vind ik overigens erg knap, een 140pk 318i gaat echt niet zomaar een 328i bijhouden met een simpel chipje. En dan als het zogenaamd wel lukt, kan een 328i ook voor 200 euro ‘M3’ performance krijgen. Dan ben ik voor die 200 extra nog steeds sneller. Overigens, ik weet dat je een E46 liefhebber bent, koop geen 328i voor 3000 euro, hoe aantrekkelijk dat ook klinkt.

                Tegenwoordig met downsizing heb je gewoon te maken met veranderende cilinderinhoud en minder cilinders. Dan is het toch redelijk een 328i 2 liter 4cil met 245pk vermogen te classificeren als hun huidige mid-high end model?

        • desoper zegt

          28 maart 2012 om 14:43

          @dennisr: ben het met je eens. Maar hoe maak je dan de verschillen duidelijk tussen 5-serie 3.0-diesel met 1 turbo, 2 turbo’s en 3 turbo’s?

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            28 maart 2012 om 14:47

            @desoper: Turbo, TwinTurbo, TriTurbo? xD type aanduidingen worden steeds langer, kan dat er ook nog wel bij :mrgreen: zou jij het aantal turbo’s kunnen aflezen aan de ”328”? ik niet.. zal het de komende jaren nog als een 328 zien, en me dan later bedenken dat BMW stom bezig is, en dat het dus een 2.0 is.. duidelijkheid zie ik er totaal niet in..

            Login om te reageren
            • robinio zegt

              28 maart 2012 om 15:36

              @dennisr: Als ze nog verder downsizen krijgen ze ruzie met Peugeot in jouw scenario ;-)

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 15:39

                @robinio: mooie reden om niet mee te doen aan downsizen lijkt me :lol:

              • kaasboerin zegt

                28 maart 2012 om 16:10

                @dennisr: Minder laten beinvloeden door die paupers hier die van nature iets tegen alles wat ze niet kunnen betalen hebben. Niks laten wijs maken, zelf je eigen mening vormen.

            • rrvliet zegt

              28 maart 2012 om 16:01

              @dennisr: Je maakt het jezelf te moeilijk. Het is gewoon een typeaanduiding waarmee het motorvermogen t.o.v. de andere modellen (dus niet absoluut) aangegeven wordt.

              Uit oorsprong was het gebaseerd op de cilinderinhoud, maar door het downsizen is het niet meer handig om je typering daarop te baseren. Als je dat wel doet eindig je met 6 verschillende 318i’s met oplopend vermogen. Daarom hebben ze de typeringen tussen de 318i en de 335i verdeeld naar vermogen. De 320i is nog steeds ’n instapper, de 325i een middenmoot en de 328i hikt tegen het hogere kaliber aan.

              In zekere zin heb je gelijk dat een petje in z’n recht staat als hij een 318i chipt tot hij het vermogen van een 325i heeft en dan de badge verandert. Neemt niet weg dat ik het alsnog vrij kansloos vind om daarmee te pronken, liever dan nog zonder typeaanduiding.

              Login om te reageren
        • DonEmilio zegt

          28 maart 2012 om 16:21

          @dennisr: Deze manier van type-aanduiding bestaat al jaren bij BMW en daar is dus niets raars aan. Dat deden ze al bij de e21(315 en 316) e23(745i) e28(525e)e36(323i en 318tds)e39(523i en 540i) en vast en zeker bij nog meer modellen.

          Kortom: Niks nieuws.

          Login om te reageren
          • integraturbo zegt

            28 maart 2012 om 17:22

            @DonEmilio: Ben het met dennisr eens. Diegene die het hier uitleggen zijn mensen die zich er in verdiept hebben en voor hun nu logisch lijkt. Komt er dus gewoon op neer dat bijv. 311 of 312 of 313 niet dik genoeg op je achterklep staat.

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              28 maart 2012 om 17:27

              @integraturbo: gelukkig, sta niet alleen :lol:

              je kan alles logisch laten klinken, goed verhaal bij ”verzinnen”.. wel goed verkoop trucje van BMW in elk geval :) werkt nog ook..

              blijf het onzin vinden :)

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                28 maart 2012 om 17:30

                @dennisr: Is idd een truc, sterker nog, het is 1 grote besodemieter-kliek…. Vandaar ook 1,5 miljoen verkopen… Of zouden die puberale anti verhaaltjes hier steeds boven water komen door bepaalde emoties?? Iets zoeken achter een type-aanduiding, het zal toch niet…. Only @ AB comment sections.

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 17:37

                @kaasboerin: ik vind het dikke onzin, verder geen heftige emotie’s bij hoor, zoals ik al zei, je kan alles logisch laten klinken als je dat wil, ik vind dit grotendeels niet logisch..

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 17:38

                @kaasboerin: en dan word het dus ”puberale antiverhaaltjes” tegen ”puberale fanboyverhaaltjes”.. als je het zo wilt omschrijven..

              • dennisr zegt

                28 maart 2012 om 18:30

                @kaasboerin: vind je reactie maar raar, iets zoeken achter een type aanduiding vind jij dus vreemd?

                je zal wel zeggen dat het je niks uit maakt wat er achterop staat, en dat is misschien zo, maar een logische verklaring achter het type plaatje mag je toch verwachten..

              • speedlimit zegt

                28 maart 2012 om 20:25

                @dennisr:

                Vind het ook niet logisch die type aanduidingen bij bmw nu.
                Dat hoger “klassificeren” zal wel nodig zijn nu de bmw’s over het algemeen lelijker zijn.
                De bmw’s uit het tijdperk e46 waren nog mooi en hadden dat niet nodig ;)

              • kaasboerin zegt

                28 maart 2012 om 22:06

                @dennisr: Maakt niks uit??????? Kijk naar de uitleg die jou geschonken wordt hierboven door @Donstil en mij, hoe doideloik kan ’t zijn?? Maar goed, verschil van mening. Als jij vind dat BMW mensen besodemieterd door … typeaanduidingen, so be it. Dat kan, dat is een.. Mening.

            • kaasboerin zegt

              28 maart 2012 om 17:27

              @integraturbo: Goh, je moest je toch nog ff laten zien…….

              Login om te reageren
              • integraturbo zegt

                28 maart 2012 om 18:17

                @kaasboerin: Ja, want deze ruimte is er om comments achter te laten, dus dat doe ik dan maar. Als je er problemen mee hebt moet je er maar overheen lezen.

                Als je een golf ziet rijden met 1.4 er opgeplakt dan mag je er toch ook vanuit gaan dat er een (+/-)1400cc in ligt?

              • jack_abarth zegt

                28 maart 2012 om 19:52

                @integraturbo:

                Nee dat moet je lezen als een categorie, dat staat hierboven toch uitgelegd ;)

              • rechercheur zegt

                28 maart 2012 om 20:30

                @integraturbo:

                Hahahaha, je kunt jezelf maar ergens druk over maken!

                Leg het dan eens uit bij een Volvo D2, D3 en D4 …

              • integraturbo zegt

                28 maart 2012 om 21:24

                @rechercheur: Ik maak me er niet druk om, maar ik vind het gewoon verwarrend omdat het vroegah gewoon, ook voor een leek, snel te zien was wat voor blok er in zat. Nu moet je al weten wat voor motoren BMW levert om te kunnen bepalen wat voor blok in welk model ligt.

            • DonEmilio zegt

              28 maart 2012 om 19:53

              @integraturbo: Nee dat zijn mensen die zich er in hebben verdiept en dus weten waar ze het over hebben. Zoals ik in de voorbeelden al aangeef zit er al een langere tijd geen logica in de type-aanduiding, maar volgensmij weet je zelf niet bepaald veel van BMW’s. Er zijn ook weer enkele modellen uit mijn voorbeelden die een grotere motorinhoud hebben dan de type-aanduiding zou doen vermoeden. Zo hebben de e39’s 540i->4.4L 520i->2.2L 523i->2.5L / e38 750i-> 5.4L enz. Is dat dan weer wel superstoer of zo?

              Login om te reageren
          • jzaero zegt

            1 april 2012 om 13:05

            @DonEmilio: @integraturbo: @dennisr: En BMW heeft het ook al jaren de andere kant op, een BMW 525i uit 2007 is een 3.0 liter 6-in-lijn. De 523i 2011-heden is een 3.0 liter 6 in lijn. De 523i E60 is een 2.5 liter. Dus hoewel ze ook upscalen qua type-aanduiding, hebben ze ook gedownscaled. Een Mercedes E240 is immers ook een 2.6 liter, dus het is wel bij meer merken het geval.

            Login om te reageren
        • Lohran zegt

          28 maart 2012 om 19:54

          @dennisr: Wat een gezeik om type aanduiding. Snap dan gewoon; als BMW het een 328i noemt, dan IS het een 328i. Dat er een 2.0 in ligt maakt dan niks uit. Het geeft gewoon aan hoe de auto gepositioneerd is. Een 328i is potenter dan een 318i. Net als dat een TD rode I bij VW meer pk heeft dan een TDI, maar in de Passat 3B is dat 110pk en in een Passat 3C 170pk bijv.

          De 318tds was een 1.7, de 323i was een 2.5, zo zijn er nog wel meer voorbeelden..

          Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    28 maart 2012 om 14:30

    Doe mij maar een touring. Sloop ik zelf wel de ontsierende badges er weer af… En die bumpers graag voor normale…

    Login om te reageren
  7. sebasjuhh zegt

    28 maart 2012 om 14:30

    Yum. Een touring graag. Leuk voor op wintersport

    Login om te reageren
  8. Simpson zegt

    28 maart 2012 om 14:33

    ik zie door de X’en en M’en het bos niet meer…
    maargoed dat ik geen 130 mille op een auto heb stuk te slaan.

    maar wel leuk om te zien dat diesel het nog zo goed doet.
    Ik zou dan ook liever een 550d dan een M5 hebben; Meer koppel en minder vaak tanken.

    Misschien te lang tussen de boeren gewoond of met de bus gegaan, geen idee waarom, maartoch.

    Login om te reageren
  9. saab95aero zegt

    28 maart 2012 om 14:37

    oke , ik begrijp jullie niet , zal wel aan mij liggen … :D

    tank liever 2.00 euro dan met een rotte diesel rijden .

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      28 maart 2012 om 14:39

      @saab95aero: tis allemaal zo jammer op moment, ik wil graag een auto, één met lekker veel vermogen, voor die extra fun factor, maar dan vliegt de benzine uit je tank en is 2 euro toch wel klote.. niet dat ik dan diesel ga rijden, gewoon zuinigere benzine, maar jammer is het wel!

      Login om te reageren
  10. drivingpleasure zegt

    28 maart 2012 om 14:40

    Wat een lekkere wagens. Hebbe Hebbe Hebbe! Als je diesel rijdt ben je gewoon baas (moet je wel een grote motor inhoud hebben).

    Login om te reageren
  11. drivingpleasure zegt

    28 maart 2012 om 14:42

    Stond er eerst niet een M in de grill?

    Login om te reageren
  12. fiatsco zegt

    28 maart 2012 om 14:43

    Oftewel: gaan voor de 535D voor €67.900, chippen (€1000) en met 350PK over de autobahn jagen. Die 31PK verschil t.o.v. de M, compenseer ik dan wel weer in bed.

    Login om te reageren
    • zdev zegt

      28 maart 2012 om 14:50

      @fiatsco: dat dacht ik ook, maar ik heb het nagevraagd: blijkt dat de nieuwste 535d nog niet te chippen is.

      Login om te reageren
  13. phaeton zegt

    28 maart 2012 om 15:14

    Voor EUR 107.000 heb ik liever een 550xi, in de config kwam ik uit op 115.800 oid.

    Login om te reageren
  14. akrapovic zegt

    28 maart 2012 om 15:33

    De prijzen van de m550d stonden anders al 2 weken op de website van bmw

    Login om te reageren
  15. saab95aero zegt

    28 maart 2012 om 15:35

    @drivingpleasure

    Wat een lekkere wagens. Hebbe Hebbe Hebbe! Als je diesel rijdt ben je gewoon baas (moet je wel een grote motor inhoud hebben).

    DRIVING PLEASURE ???

    ow 3000 toeren , schakelen ..

    Login om te reageren
  16. jeffreym3 zegt

    28 maart 2012 om 16:19

    Een snelle diesel maken en de M van Motorsport gebruiken als de M van marketing.

    BMW heeft hier de oorspronkelijke betekenis/doel van de M divisie aardig verkracht…

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      28 maart 2012 om 16:31

      @jeffreym3: +1

      Het had gewoon 550xd moeten zijn. Er is maar 1 soort M en dat zijn de versies waarbij geen extra type aanduidingen nodig is (1M.., M3, M5, M6)

      Login om te reageren
  17. opjebumpert zegt

    28 maart 2012 om 16:30

    Ik zou toch echt wel aan het twijfelen slaan als ik het geld had voor zo’n auto. Een M5 of een M550d, ik zou het eerlijk gezegd niet eens weten :p

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      28 maart 2012 om 16:49

      @opjebumpert: bedenk dat er ook nog een wereld is na de 0-100 sprint. daar zal de m5 de 550d makkelijk verslaan. van 0-100 loopt het met diesels altijd hard maar daarna neemt het snel af.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      28 maart 2012 om 18:16

      @opjebumpert: Als je geld te veel moest hebben, zou je een idioot zijn om een diesel boven een benzine te verkiezen.

      Welke reden zou er dan nog zijn om die M550d te verkiezen boven de M5?

      Let wel, als je geld teveel hebt he?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 maart 2012 om 00:15

        @SimonMc: 4 wiel aandrijving, minder vaak tanken. Ik heb sterk de indruk dat de M5 nog vooral voor Noord Amerika is, iedereen met een greintje verstand die in de markt is voor grote snelle sedan neemt in Europa gewoon de M550d.

        Login om te reageren
  18. Volvo_440_turbo zegt

    28 maart 2012 om 16:31

    Ik kan me enkel aansluiten bij Jeffrey3, een mazoutstoof, hoe rap em ook is, zal nooit zoveel sensaties geven als de vroegere M-generaties of benzinewagens…

    Anyway, dit feit of niet, moeste ze em voor mijn deur parkeren, ik zou ni nee zeggen ;)

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      28 maart 2012 om 17:04

      @Volvo_440_turbo: Ik ook zeker niet! Om hem zo snel mogelijk door de verkopen!

      Login om te reageren
  19. TDI-goeroe zegt

    28 maart 2012 om 16:32

    lijkt mij toch wel wat, wellicht kan ie met dat monsterkoppel bij Bergwerk de RingtaxiM5 bijhouden :P

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      28 maart 2012 om 17:04

      @TDI-goeroe: Ja dat denk ik ook, niet.. Op het circuit drift een M rondjes om welke m diesel dan ook. Zoals eerder getypt. Leuk van 0 naar 100, maar er bestaat ook nog zoiets als bochten en driving fun..

      Login om te reageren
  20. steff96 zegt

    28 maart 2012 om 16:57

    De 335D is al een koppelmonster, wat moet dit dan wel niet zijn? I ? it!

    Login om te reageren
  21. jrmpower24 zegt

    28 maart 2012 om 17:56

    Ik heb het liefst gewoon een M5 F10! wat een auto!
    http://www.youtube.com/watch?v=cbchvcnwd00

    Login om te reageren
  22. bmwpowerm5 zegt

    28 maart 2012 om 18:15

    als je zoveel uit wilt geven dan kun je in mijn ogen
    beter de Alpina d5 kopen die is toch veel mooier dan de m550d

    Login om te reageren
  23. VeniVidiVici zegt

    28 maart 2012 om 18:43

    Mjah… ze zoeken het maar uit bij BMW m’n gechipte 330d is heerlijk en snel zat. En dat zal bij een 5 serie voor een 530d/535d niet anders zijn dus begrijp de komst van de dure M550d niet helemaal. Als iemand toch het geld heeft koopt die toch de M5!
    Maar goed, er zal vast en zeker een goede reden zijn dat de M550d toegevoegd is.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      28 maart 2012 om 20:55

      @VeniVidiVici: Ja die is er zeker. Door overal (ja dit is gewoon een flink gechipte diesel.. die leveren al snel bergen koppel, dus niks bijzonders) de M van marketing op te zetten om mensen te doen geloven dat ze iets ”speciaals” rijden..

      Login om te reageren
  24. spylegion zegt

    28 maart 2012 om 20:04

    Tis al erg genoeg dat er twijfel moet zijn bij de keuze tussen een diesel en een M5…
    Hebben ze toch iets fout gedaan bij de ontwikkeling imho…

    Login om te reageren
  25. cazzo993 zegt

    28 maart 2012 om 21:34

    Ben ook zo’n ouwe lul die vind dat de type aanduiding de cilinderinhoud weer moet geven.
    Een 328 is een 2800 en nix geen 2 litertje.
    En inderdaad Dennisr, een gechipte 318 een 328 noemen is BMW-onwaardig, dat is petjes-gedrag.
    (mijn vorige 325 was 3 liter (e90), dat mag dan weer wel)

    Login om te reageren
  26. lacasitos zegt

    29 maart 2012 om 09:51

    Wat maakt het nou uit welke naam een fabrikant geeft aan zijn product. Je gaat toch ook niet tegen Philips zeuren: “je broodroosters heb je altijd naamgegeven op basis van het aantal sneetjes brood dat erin kon, en nu opeens obv het vermogen?? dat vind ik echt petjesgedrag om mijn broodrooster nu VXF-64685-1200 te noemen”
    Als je de producten maar uit elkaar kan houden, dat is voldoende.

    Login om te reageren
  27. tritone zegt

    29 maart 2012 om 17:27

    Ik ben het ook met Dennis eens, vroeger had een verkoper van bmw het makkelijker , je had 316 4 cylinder instapper, dan een 320 6 cyl, en als hoogtepunt een 325i.
    Hij kon de klant makelijker overtuigen met de juiste argumenten.
    Nu is dat kompleet anders, waarom een 328 4 cyl ipv een 318 4 cyl, leg dat maar eens uit, meneer de verkoper.
    Een eenvoudig chipje op een 318, maakt een 328.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 april 2012 om 11:22

      @tritone: cylinder is Engels, cilinder is Nederlands. Veel gemaakte fout ;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North