• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M wil elektromotoren en een eigen model

Auteur: robbie, gepost 22 oktober 2011 om 17:13 – 47 Reacties

BMW M1 Hommage Concept


Albert Biermann, de baas van BMW M, heeft weer eens een aantal opmerkelijke uitspraken gedaan:

“Our job is to sell emotion and fun, using the technology that’s socially acceptable at the time. Whether that’s a combustion engine or an electric motor, we don’t care.”

Maar gelukkig had hij ook nog positief nieuws.

In het interview met Inside Line geeft Biermann ook nog aan dat zijn team héél graag een 100% BMW M model zou ontwikkelen. Net zoals AMG dat heeft gedaan met de SLS. Alle M-modellen die nu op de markt zijn zijn eigenlijk niks meer dan “omgebouwde” reguliere BMW’s. Andere motor erin en een aangepast onderstel en klaar is M. Dat wil Biermann dus veranderen, maar er is wel een probleempje. Zo’n project moet namelijk wel winstgevend zijn, want anders krijgen ze geen groen licht.

“We’ve discussed it several times but we’ve never been able to make the business case. Everything we do has to make money.”

Daarnaast zegt Biermann ook nog dat BMW M door zal gaan met het downsizen van hun motoren, een V8 in de volgende generatie M3 kunnen we dus wel vergeten. Ook turbo’s zullen in de toekomst gebruikt worden door BMW M. Daarnaast kijkt BMW M ook naar compleet andere motoren dan benzinemotoren. Hij noemt expliciet elektromotoren en als hem wordt gevraagd naar dieselmotoren zegt hij het volgende:

“We’d never say never if the technology becomes available, but right now we don’t have the diesel technology to match the responsiveness of the new M5.”

Reken er dus maar op dat die M550dX er gewoon gaat komen (turbodiesel met 3 turbo’s en AWD). (via: insideline.com)

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Officieel: dit wordt het nieuwe zelfstandige BMW M-model!
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

albert-biermann, BMW, bmw-m, Diesel, Elektrisch

Vorig bericht: « Russische vrachtwagen is onverwoestbaar [video]
Volgend bericht: Tweede F1 race in de VS: New Jersey »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    22 oktober 2011 om 17:15

    Laat maar komen en graag zelfs

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      22 oktober 2011 om 19:28

      @agera: helemaal mee eens. een turbo heeft dan wel niet de geluids-beleving van een atmosferische moter, maar reduceert wel het co2 (goed voor de portemonnee) fijnstofgehalte (handig voor ademhaling)..

      o ja, als geboren diesel liefhebber kan ik mededelen dat ik ook niet kan wachten op de 3.0 (v?)6 diesel met 3 (!) turbo’s. :P

      Login om te reageren
      • agera zegt

        22 oktober 2011 om 19:37

        @bigcar: En daarnaast wordt dit hoogst waarschijnlijk een beauty die iedereen wel een zwak bezorgt voor BMW :P

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          22 oktober 2011 om 21:13

          @agera: dat sowieso ;) alleen denk ik meer dat het zo weinig co2 uit zal stoten (denk echt wel aan 14% bijteller) dat daarom veel mensen deze wagen zullen kiezen itt bijvoorbeeld een e klasse.

          (nik smis mee natuurlijk, maar dat laatste baart bij mij dan wel zorgen, want ik wil wel natuurlijk e-klasses rond zien rijden, o ja wacht–> taxichauffeurs nemen 4 piters, :P )

          Login om te reageren
          • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

            24 oktober 2011 om 17:38

            @bigcar: Een 6 in lijn of V6 klinkt ook lekker.. kijk maar naar die i8!

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              24 oktober 2011 om 19:04

              @bmwmaaktrijdengeweldig: in de i8 zit toch een 3 pitter (dus geen v6)

              ik citeer: “Hoe dan ook, de specs zijn lekker (hoewel voorlopig): de 1.5 liter driecilinder levert 223 pk en 300 Nm. De helpende elektromotor doet hier 130 pk/250 Nm bij. Even optellen leidt tot 353 pk/550 Nm. Ik zou me er niet te veel op vastpinnen, zodra de concept-badge er af gaat zou hij zomaar een hoop vermogen hebben moeten inleveren.”
              http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/13/bmw-i8-concept-de-koning-der-i-modellen

              Login om te reageren
              • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

                25 oktober 2011 om 16:36

                @bigcar: Oh! Ja! Je hebt gelijk, altijd gedacht dat er 6 in lagen.. vind dit namelijk niet echt een 3 cillinder.. (skip tot 1:20)
                http://www.youtube.com/watch?v=o1W4rxPNuTA

  2. Punk zegt

    22 oktober 2011 om 17:22

    Hier kan dus de RS modellen niet tegenop!

    Login om te reageren
    • love4sportcars zegt

      22 oktober 2011 om 19:45

      @Punk: sorry hoor, maar Audi heeft al RS- modellen met een diesel. De q7 v12 TDI is eigenlijk een RS model, maar dan zonder embleem, en dan niet door QUATTRO ontwikkeld. En Als je een Audi RS model koopt dan staat die eigenlijk op kenteken als QUATTRO. En deze zijn allemaal gebaseerd op productiemodellen, maar de R8 is het enige eigen product van QUATTRO GmbH. Dus Audi kan hier wel tegen op, ze hebben eigenlijk al voorsprong.

      Login om te reageren
  3. Alpinaa zegt

    22 oktober 2011 om 17:23

    Dieselmotoren in een M, jammmie!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      22 oktober 2011 om 20:02

      @Alpinaa: je hebt nu de Alpina D5….kortom, welke snellere auto kan je nog wensen dan ?

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        22 oktober 2011 om 22:34

        @Megakix: Daar zeg je me idd wat. Daar had ik nog niet aan gedacht. Al zou een 550d met 380-400 pk ook wel erg mooi zijn… ;)

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 oktober 2011 om 09:55

        @Megakix: een echte BMW ipv een nep BMW met een Volvo naam?

        Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    22 oktober 2011 om 17:27

    ”100% BMW M model” Liever gister dan morgen!

    ”dat BMW M door zal gaan met het downsizen” Dat was al wel te verwachten, maar daarom niet minder kut! :)

    En als het hem al niet boeit, waarom zou ik me er dan druk om maken, zoek het uit vent :lol:

    Login om te reageren
  5. wimmm zegt

    22 oktober 2011 om 17:32

    Nou, als dat die M1-concept wordt, laat maar komen dan!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      22 oktober 2011 om 17:46

      @wimmm: nee nee, meer zoiets:

      man, wat zou ik dat ding graag in productie zien..

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        22 oktober 2011 om 18:19

        @dennisr: Daar leg je inderdaad een paar mensen voor om… heerlijke wagen… vele malen beter dan de M1 en die is al echt goed.

        Login om te reageren
      • agera zegt

        22 oktober 2011 om 19:03

        @dennisr: Heerlijke wagen, dit is nou de enige klasse waar BMW ontbreekt. Laat deze dus zsm komen.

        Login om te reageren
  6. wouteraerox zegt

    22 oktober 2011 om 17:33

    Tegenhanger van de sls/R8?
    Klinkt goed allemaal:)

    Login om te reageren
  7. xilver zegt

    22 oktober 2011 om 17:43

    Dat ze dan maar snel beginnen aan deze M1! Dat ding is retelekker!

    Login om te reageren
  8. janklaassen zegt

    22 oktober 2011 om 17:44

    @Punk

    Dat weet je nu al, na één artikel met het woord BMW, M, Elektro, toekomst en turbo?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 oktober 2011 om 18:14

      @philipzuidijk:

      check zijn reacties ..
      tegen zoveel zwakzinnigheid is niemand opgewassen ..

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        22 oktober 2011 om 18:21

        @lincoln: Triestig geval…die wil bijna een BMW neuken…

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          22 oktober 2011 om 18:43

          @xilver:

          dat weet ik niet ..
          maar dat hij zelf al flink genaait is door BMW is zeker iig ..

          Login om te reageren
      • dennisr zegt

        22 oktober 2011 om 18:28

        @lincoln: haha :lol: nou zal ik niet beweren dat mijn reacties hoog scoren op de intelligentie lijst.. maar dat slaat alles :lol: geef mij maar bmw! dat is zn motto xD

        Login om te reageren
  9. KaCh1ng zegt

    22 oktober 2011 om 17:45

    sedan 400pk en diesel klinkt heerlijk :O mr ik vind eig +-300pk ook al genoeg :D

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      22 oktober 2011 om 18:16

      @KaCh1ng: Genoeg zeker, vooral met daarbij horende diesel koppel. Maar het is natuurlijk niet genoeg voor een M-diesel! Ik zeg doen!

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      22 oktober 2011 om 22:16

      @KaCh1ng: Een 335d is al een enorme beul met 286pk/580nm op de achterwielen. Daar hoef ik geen M-model van.

      Login om te reageren
  10. norge zegt

    22 oktober 2011 om 17:57

    Al moet die Biermann een motor bouwen die op bier loopt zou hij het nog doen.

    Login om te reageren
  11. Tommy2 zegt

    22 oktober 2011 om 18:01

    MMMarketing!

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      22 oktober 2011 om 18:22

      @Tommy2: Met hoofdletter M van Mercedes :mrgreen:

      Login om te reageren
      • agera zegt

        22 oktober 2011 om 18:59

        @xilver: Vind het ook wel grappig dat BMW M en dat de grootste concurrent Mercedes ook als hoofdletter de M heeft :)

        Login om te reageren
  12. Freewarefreak zegt

    22 oktober 2011 om 18:39

    Super gaaf dat BMW M met een eigen auto wil gaan komen. Ik had het eigenlijk al veel eerder verwacht, zeker ook na de SLS concurrentie zoals reeds aangehaald.

    Dat ze gaan downsizen en die nieuwe M daarom uitrusten met kleinere turbo-motoren hoeft geen nadeel te zijn. Zeker niet als we dhr Biermann mogen geloven qua motorkarakter:

    “”It’s about employing the right technology at the right time and we’re on a steep learning curve with turbo’s. We’re getting damn close to matching the response of a naturally aspirated engine but with much lower fuel consumption.”

    Klinkt hoopvol. Hoe die M er ook uit gaat zien, als hij maar breed en laag is. Echt a la R8 en SLS. Het zou leuk zijn als hij een middenmotor zou krijgen, maar niet echt noodzakelijk. De witte M die Dennis laat zien is zeker een goed uitgangspunt.

    Ik ben ook nog altijd heel erg gecharmeerd van het BMW SX prototype ontworpen door Julian Bumbu. Beetje bijschaven naar de huidige BMW designtaal.. erg vet!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      22 oktober 2011 om 18:49

      @Freewarefreak: die is ook zeker niet verkeerd!

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      22 oktober 2011 om 19:05

      @Freewarefreak: Deze heb je ook nog trouwens (is een andere dan die ik al gepost heb)

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        22 oktober 2011 om 19:07

        oh wacht, dat is zeker de i8..

        in elk geval ook niet verkeerd als de M

        Login om te reageren
    • jobh zegt

      22 oktober 2011 om 20:06

      @Freewarefreak: dit ding moet me echt denken aan een fisker

      Login om te reageren
  13. Tommy2 zegt

    22 oktober 2011 om 18:54

    “Ook turbo’s zullen in de toekomst gebruikt worden door BMW M.”

    Dat mag niet gebeuren! Laten we BMW ka… hoow wacht eens even…

    Login om te reageren
  14. HDM zegt

    22 oktober 2011 om 19:13

    Z

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      22 oktober 2011 om 19:15

      @HDM: wat ik wilde zeggen voordat opera me afkapte:

      Hoezo ”het model moet wel winstgevend zijn”? Denken ze dat er niemand staat te wachten op een M1 of zoiets? Als mensen dat gedrocht van een 5GT en X6 kopen alsof het de auto van het jaar is, dan moet er toch echt wel wat mogelijk zijn, tenzij de voorstellen tot zover eh… niets voorstellen.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        22 oktober 2011 om 20:07

        @HDM: commercieel gebladiebla inderdaad….wat een ‘supercar’ voor meerwaarde voor een onderneming kan hebben is ongekend ! Audi / VW zijn er niet toe in staat geweest, dus kochten ze Lambo….Mercedes heeft diverse modellen gemaakt in zeer beperkte oplage, maar nog steeds galmen die speciale edities door de hoofdjes heen ! BMW moet – net als Merc – ditzelfde onderscheidende kunnen bereiken. Winst komt dus niet van één model, maar dit model kan wel de meerwinst zijn voor alle modellen. Verschil tussen “worstenvingertje Biermann”…en ondernemerschap met visie.

        Login om te reageren
        • joosthoeve zegt

          22 oktober 2011 om 20:43

          @Megakix: Maar goed, een model maken met in het achterhoofd; We gaan geen winst maken! Is van niemand de juiste insteek. Alleen van projecten als de veyron is dat de insteek, maar die had weer een ander doel. Dus tenzij zij een zo erg vernieuwend model maken, zal de insteek altijd winst zijn.

          Login om te reageren
  15. janklaassen zegt

    22 oktober 2011 om 23:26

    Wel een coole achternaam, die Albert Biermann

    Login om te reageren
  16. spylegion zegt

    23 oktober 2011 om 02:18

    Socially acceptable, everything we do has to make money, diesel, electric…

    En deze geitenwollen sokken ja-knikker staat dus aan het hoofd van BMW Motorsport…

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    23 oktober 2011 om 09:59

    Hij heeft ergens wel gelijk natuurlijk. Sinds de M1 is de M ipv Motorsport steeds meer Marketing gaan betekenen. Het zal hem steken dat de E en I divisies in BMW met hun Efficiënte Dynamica en hun Electromobielen meer ruimte krijgen.

    Login om te reageren
  18. spylegion zegt

    23 oktober 2011 om 12:44

    Het is spijtig dat deze meneer de woorden socially acceptable moet gebruiken om het feit te verantwoorden dat M geen sportmotoren meer zou kunnen gebruiken in hun modellen, terwijl de werkelijke reden (van de ‘heren’ in de top, zijn bazen) natuurlijk gewoon ordinair meer meer meer is…
    Beetje een contra dictie in deze tijd waar mensen met tentjes bij de more is better, greed is good club voor de deur gaan liggen…

    Login om te reageren
  19. Rick-dos zegt

    23 oktober 2011 om 13:08

    BMW is gewoon sadistisch. De wereld een beetje lekker maken met dat M1 concept en vervolgens er niets meedoen. Denk dan ook dat je zo’n “eigen model” op je buik kan schrijven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North