• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M2 Competition met M4-blok is lekkere kietelbasis

Auteur: RubenPriest, gepost 4 oktober 2018 om 15:37 – 37 Reacties

Afbeelding BMW M2 Competition met M4-blok is lekkere kietelbasisAfbeelding BMW M2 Competition met M4-blok is lekkere kietelbasisAfbeelding BMW M2 Competition met M4-blok is lekkere kietelbasisAfbeelding BMW M2 Competition met M4-blok is lekkere kietelbasisAfbeelding BMW M2 Competition met M4-blok is lekkere kietelbasisAfbeelding BMW M2 Competition met M4-blok is lekkere kietelbasisAfbeelding BMW M2 Competition met M4-blok is lekkere kietelbasisAfbeelding BMW M2 Competition met M4-blok is lekkere kietelbasis

M2
Men neme een dik blok en maakt deze nog dikker.

Het kan niet anders dan dat de introductie van de BMW M2 Competition voor jeuk heeft gezorgd bij tuners. BMW M GmbH lepelde immers het gretige blok van de M4 (S55) in de kleinere 2 Serie. Het enige wat de tuners moesten doen is de ware power eruit vissen.

In de M2 Competition levert de geblazen zes-in-lijn standaard 410 pk. Het blok kan echter met gemak meer peekaa’s met zich meedragen. Zo levert deze motor in de M4 GTS bijvoorbeeld 500 pk. Het vermogen werd kunstmatig in toom gehouden om te voorkomen dat de M2 Competition de M3 en M4 niet voor aap zou zetten.

Dahler (bekend van die M2 Cabrio) is één van de eerste tuners die de M2 Competition bij de kladden pakken. Ze zijn niet te zuinig te werk gegaan, want de tuner heeft de heetste 2 Serie voorzien van maar liefst 540 pk en 730 Nm koppel. Dit is meteen het topmodel, er komt ook een ‘instapper’ met 510 pk en 700 Nm koppel. Wat dit betekent voor de acceleratietijden is niet bekendgemaakt. Vooral in de tussensprint zal het extra vermogen benut worden. De 0-100 tijd zal nauwelijks afwijken in vergelijking met een reguliere M2 Competition door de kwispelende achterwielaandrijving.

Naast een motorische kietelbeurt, kreeg de M2 Competition een nieuw uitlaatsysteem, andere remmen en andere vering. Dit alles rolt op enorme 20-inch wielen, die voor het mooie beter een maatje of twee kleiner konden zijn. Optioneel is het mogelijk om bij Dahler een rolkooi en kuipstoelen mee te bestellen, mocht je van plan zijn met de gepimpte M2 Competition op het circuit te gaan.

Ook interessant!

  • BMW M4 Competition klapt op vangrail in Amsterdam
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, Coupe, dahler, m2, m2-competition, tuning

Vorig bericht: « Crash bij verlaten automeeting veroorzaakt bosbrand
Volgend bericht: Audi A1 één van de duurste driecilinders in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. ritchie zegt

    4 oktober 2018 om 15:56

    Wat een plaatje zeg

    Login om te reageren
  2. baklava zegt

    4 oktober 2018 om 15:58

    Ik houd het niet allemaal meer bij, maar is dit niet gewoon een 1 serie coupe?

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      4 oktober 2018 om 15:59

      @baklava: wat doe je hier eigenlijk?

      Login om te reageren
    • roquez zegt

      4 oktober 2018 om 16:19

      @baklava: Misschien moet je het toch maar weer wat gaan bijhouden. Dit is tegenwoordig de 2 serie.

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        4 oktober 2018 om 18:18

        @roquez: dank. Beetje hetzelfde als wat ze gedaan hebben met de 3 serie coupe dus

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          4 oktober 2018 om 19:24

          @baklava: Yesss

          Login om te reageren
        • qvdweide zegt

          4 oktober 2018 om 20:12

          @baklava: al een jaartje of 4..

          Login om te reageren
        • por100 zegt

          4 oktober 2018 om 22:04

          @baklava: de motoren hebben tegenwoordig een turbo … dat je het even weet.

          Oja, sommige modellen hebben tegenwoordig nieren en sommige zelfs voorwielaandrijving. En ze hebben de BMW ziel verkocht aan commercie

          Verder rijdt het nog wel een beetje

          Maar nu ben je weer bij

          Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    4 oktober 2018 om 16:05

    Krijg je er ook een kortingskaart bij voor de bandenboer?

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      4 oktober 2018 om 16:39

      @janjansen: kun je zelf vast regelen.

      Login om te reageren
  4. ikleesookoverautos zegt

    4 oktober 2018 om 16:12

    Die rode antenne.. waarom? +5pk?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 oktober 2018 om 18:17

      @ikleesookoverautos: er staat een zwitsers vlaggetje op. Dat is bedoeld als waarschuwing aan andere verkeersdeelnemers.

      Login om te reageren
  5. Jantje_555 zegt

    4 oktober 2018 om 16:22

    even wat M4 GTSen te kakken zetten, heerlijk. Maar inderdaad, liever de stock M2 of BMW OEM velgen monteren!

    Login om te reageren
  6. gillesvda zegt

    4 oktober 2018 om 16:30

    Hmmm Frank Van Meel schept in het interview met Wouter op over de remmen van de M2 competition en Dahler verandert ze toch

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      4 oktober 2018 om 16:40

      @gillesvda: tuurlijk. Waarom zou je met m2 schijven willen rollen als je nog een maatje groter kan richting GT?

      Login om te reageren
    • kingdante zegt

      4 oktober 2018 om 17:22

      @gillesvda: staat ook mooier ten opzichte van de grotere velgen.

      Login om te reageren
  7. skinnybmw zegt

    4 oktober 2018 om 16:34

    Erg fijn apparaat! Denk dat ik deze boven al z’n concurrenten zou verkiezen…

    Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    4 oktober 2018 om 16:36

    Pohhh, dikke blok mang!

    Login om te reageren
  9. kniesoor zegt

    4 oktober 2018 om 16:42

    Ze zijn qua maatvoering misschien een beetje op ‘t randje, maar vind de velgen desondanks best kunnen.

    Login om te reageren
  10. milieumeneertje zegt

    4 oktober 2018 om 16:49

    Ik weet niet waar dat carbon-werk onder de motorkap vandaan komt? Maar dat had beter gekund.

    Login om te reageren
  11. cpp1 zegt

    4 oktober 2018 om 17:06

    In deze hoedanigheid erg geslaagd.

    Login om te reageren
  12. patrick7788 zegt

    4 oktober 2018 om 18:24

    bommetje, alleen jammer van het inmiddels erg verouderde binnenkant ! , neem als voorbeeld audi of mercedes, is toch veel mooier dat nieuwe dashboard !!, begrijp t niet meer van BMW , ook de nieuwe 3-serie heeft weer dat fantasieloze binnenkant. wordt tijd voor andere ontwerpers daar.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 oktober 2018 om 19:38

      @patrick7788: BMW is een conservatief merk. Daar gaan de veranderingen langzaam, dat willen de klanten ook zo, een BMW rijdt je immers niet omdat die hip is.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 oktober 2018 om 19:57

      @patrick7788: Deze auto is om mee te rijden, niet om Apple fans in het interieur te lokken.

      Login om te reageren
      • patrick7788 zegt

        4 oktober 2018 om 20:03

        @berlinetta: klopt, maar wat wel eens een keer moderner worden, het oog wil ook wat hoor, ik rij zelf jaren bmw , maar zit toch stiekum te kijken naar de nieuwe rs3 , vind deze toch wat meer af van binnen.

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          4 oktober 2018 om 20:29

          @patrick7788: Ik hoop wel dat je het dan over de limousine versie hebt, prachtige bak!

          Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          4 oktober 2018 om 20:35

          @patrick7788: ‘t is de keus tussen een AWD meisjeswagen met aaibaar interieur en een RWD mannenauto met een nogal zakelijk sober binnenwerk. Wordt een soort gendertest voor je ?

          Login om te reageren
  13. aquila2003 zegt

    4 oktober 2018 om 19:19

    Oh man! Anyday!

    Login om te reageren
  14. BrutaalAapje zegt

    4 oktober 2018 om 19:57

    Iemand zei dat de nieuwe 3 eerder een 5 serie is. Deze 2 lijkt me een lekker alternatief voor de 3… ;-)

    Login om te reageren
  15. evdw zegt

    4 oktober 2018 om 20:36

    Bommetje in de overtreffende trap! En ook nog eens prachtig om te zien. Opzeker een toekomstige klassieker.

    Login om te reageren
  16. beamdoubleyoufan84 zegt

    4 oktober 2018 om 23:20

    Waanzinnig mooie auto, de “lichte” subtiele tuning, maakt het naar mijn idee meer compleet, dat de competition al was. Goed geslaagd project mi (veel andere tuners zijn té extreem naar mijn smaak).

    Benieuwd naar toename in performance die de motor teweegbrengt in de M2 competition (cijfermatig), ideale track speeltje voor de gelukkigen die zich er een kunnen veroorloven.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      5 oktober 2018 om 07:18

      @beamdoubleyoufan84: ideale 4-zits track speeltje, voor het ultieme trackspeeltje nog steeds 400kg+ te zwaar…. (DKG met opties ingewogen op 1700kg EU (mét chauffeur 75kg dat wel, maar die zit ook in de gewichtsopgave van het gros vandaag))…

      Login om te reageren
      • beamdoubleyoufan84 zegt

        7 oktober 2018 om 00:34

        @Onehp: bedoel je de 400 kg in het algemeen, refererende naar mijn verkapte woordkeuze? (voor mij wenselijk had beter gestaan)

        Of geef je hierbij aan dat de DKG’s die BMW gebruikt 400 kg zwaarder zijn dan een handgeschakelde?

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          7 oktober 2018 om 09:26

          @beamdoubleyoufan84: “ideale track speeltje” refereerde ik naar.

          Ideaal is, gevoelsmatig, minstens 400kg lichter maar dat is helemaal willekeurig mijn idee. Begrijp me niet verkeerd, heerlijk kar een M2C, en ideaal in de zin dat je een bruikbare wegauto hebt waar meerdere vrienden of zelfs familie mee kan, en die dan ook veel fun op circuit kan geven.

          Login om te reageren
  17. Onehp zegt

    5 oktober 2018 om 07:14

    Beetje meer info over de aanpassingen die gedaan zijn was welkom geweest. Of een linkje ernaar… 780Nm en een manuele bak klinkt alvast spannend, voor de koppeling dan…

    En geen prijs?

    Login om te reageren
  18. tjorque zegt

    5 oktober 2018 om 15:08

    Lijkt me zonder TC nauwelijks rijdbaar… het ding kwispelt als de staart van een overactieve puppie na een dagje wachten op z’n baasje met zo’n bakken vermogen …

    Desondanks wil ik hem gerust een keertje proberen ??

    Login om te reageren
  19. kareljansen zegt

    5 oktober 2018 om 19:18

    Blij om te zien dat er ook nog gewoon normale artikelen worden geschreven zonder allemaal vergezochte verwijzingen en toffe woordgrappen ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North