BMW M2 knalt testkilometers op de Autobahn

Auteur: , 30 Reacties

Door onze Chief Reifen Raucher gespot op de Autobahn: de BMW waar we dit jaar het meest naar uitkijken.

Begin deze maand werd het nieuwe M-speeltje al gespot op Instagram, toen nog met een veel dikkere camouflagejas. Vandaag geeft de M2 zich iets meer bloot, en kunnen we een blik op het nieuwe bumperwerk van de coupé werpen. Ook zien we voor het eerst de vier uitlaatuiteinden sierlijk onder de auto vandaan steken, verbonden met de geblazen 3.0-liter zes-in-lijn onder de motorkap. Als we de geruchten mogen geloven zal de M2 niet met minder dan 379 pk op de markt komen. In combinatie met een DCT-bak zal het 0-100-sprintje zo’n vier-en-een-halve seconden in beslag nemen.

Belangrijker dan het vermogen en andere patserspecificaties, wordt het wagengewicht. Kan BMW namelijk weer een old school M-auto te maken die de benchmark van lichtvoetigheid wordt? Daarvoor hoeven we immers niet meer bij de M3/M4 aan te kloppen, met z’n 1.500 kg droog aan de haak. Een gering gewicht, in combinatie met het M-differentieel, kan van deze auto wel eens de tofste BMW in jaren maken.

De kans is groot dat we op de Autosalon van Genève meer van de M2 gaan zien, zij het in conceptvorm. De productie start aan het einde van het jaar.



30 reacties

Gewoon 2 pijpjes aan een kant is meer dan genoeg. Ben benieuwd, gewicht zou eigenlijk maximaal 1300kg moeten zijn. En wordt het een echt M blok? Of passen ze de bestaande 3.0-liter zes-in-lijn aan?
@trustmeiamanengineer: Gewoon het bestaande N55 blok, doorontwikkeld door ‘M GMBH’ wat ook in de M4 hangt denk ik.
@trustmeiamanengineer: haha, deze nickname en dan zulke uitspraken
@edgaar: haha…, ook nog iets zinnigs te melden?
@trustmeiamanengineer: haha, sorry :D
@edgaar: Haha, ik heb mij rot gelachen xD
@trustmeiamanengineer:
4 uitlaat mondstukken hoort nu eenmaal bij M auto’s. Al hadden de eersten ze niet. Sinds de E39 M5 standaard?
@Original_Arnoud: De linker uitlaat stukjes zijn een stuk donkerder dan de rechter. Is BMW hier aan het testen om te kijken hoe beide varianten t houden? Of is links of rechts misschien niet aangesloten?
BMW M met 4 aangesloten pijpen: mooi. BMW M met 4 eindstukjes, waarvan er maar 2 zijn aangesloten: poser!

Verder heb ik niks met de 2 serie. Vind de verhoudingen maar raar van de zijkant en het gemene van de achterkant van de vorige 1-coupe is weg.
@gregorius: ik denk dat dit te maken heeft met lichtinval/viesheid. Kan me niet voorstellen dat het ///M gedeelte van BMW een M-auto met 2 uitlaatjes maakt. (Op de M135i, M235i etc. uitzonderingen nagelaten)
@trustmeiamanengineer: 1 aan elke kant vind ik vaak het mooist, 4 uitlaten is wel erg overdreven..
@trustmeiamanengineer: @gregorius:
De M2 krijgt zoals je kunt zien gewoon vier pijpen.. zoals het hoort. Zelfs de M3 E46 had dat al dus waar hebben jullie het in vredesnaam over?? 2 pijpen is voor de M-performance modellen.
@jrmpower24: ja, ik zie dat er 4 uitlaten op zitten, maar die aan de linkerkant hebben (op beide foto’s waar je t kant zien) toch echt een andere kleur dan die aan de andere kant.
Dus de vraag was of een van die kanten misschien niet aangesloten was, of dat ze op dit testmodel misschien wel de zwarte en de chromen optie testen (en dus beide sets wel zijn aangesloten). BMW zou niet het eerste premium merk zijn dat mooi 4 uitlaatstukjes neerzet en waar 10 cm verder in het body work er maar 2 zijn aangesloten.
Mooi dit! Ik hoop alleen dat hij beter klinkt dan de M3/M4, dat is gewoon herrie…
De M235i is al 1445kg, dus dat lichtgewicht kan je gelijk vergeten. Tenzij ze er 200/250kg uit weten te slopen. En dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Het zal ongetwijfeld zeer goed rijden etc.
@E34M5Touring:
Zet hem hier maar een weekendje voor de deur, moet je eens zien hoe snel ik de 200kg eruit gesloopt heb..
Wat mij betreft nu al de meest begeerlijke BMW uit het huidige gamma..
@E34M5Touring: De laatste CSL wat rond de 100kg minder als ik mij niet vergis. De M2 zal boven de 235 niet veel meer hebben dan de verbrede wielkassen, LSD en enkele pk’s meer uit die N55, maar wel voor flink wat euro’s meer. Het tegendeel is zelfs bewezen bij BMW, dat de mini R56 Works 100kg meer woog.
Ben geen fan van de 2 serie, vind ‘m simpelweg gewoon niet mooi, maar deze maakt toch wel enthousiast.Tof om te zien dat ze er zo veel werkbon steken en zich niet met een jantje van leien er vanaf willen komen.Een studie in Genève en productiemodel in september zal het inderdaad wel gaan worden.
Met een DCT-bak wordt het vast geen lichtgewicht.
Ook denk ik dat diegenen die een M2 kunnen betalen wel wat luxe wensen hebben.
@janjansen: idd het zou helemaal leuk zijn als ze nog een handbak op de optielijst zetten.
@sr20det: misschien enkel in USA zoals bij de M5
Ben ik de enige die dat stickervel wel mooi vindt staan bij een BMW zoals deze ?
Kan je de m2 dan niet heel snel tunen naar het vermogen van een m3? Door hetzelfde blok
@mrrallycross: Dat moet zeker mogelijk zijn. Valt zelfs nog wel meer power uit te halen als je ziet dat ze een M3/4 al ver over de 500 pk weten te tillen.
@mrrallycross: koop dan een m3…
Hopelijk maken ze deze dan ook echt lichtgewicht. Geen achterbank (want wie past er hier nou achterin?) rolkooi, sportstoeltjes, veel carbon en alcantara, handbak, max 1300kg, dan is 300pk op de achterbandjes meer dan voldoende!
@dutchdriftking: M2 GTS :-) moeten ze doen!
Dit dus eigenlijk de opvolger van de E46 M3?
Ik wil hem in ieder geval hebben, kijken hoeveel extra vermogen je er uit krijgt met een simpel chipje.
@mclarenf1lm: Hoezo, ben je de 1M vergeten?
De M4 is heerlijk dus deze kan al helemaal niet mis gaan.
Ik wacht nog steeds op de motorsport versie van de active tourer :(

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).