• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M2 knalt testkilometers op de Autobahn

Auteur: ricardo, gepost 29 januari 2015 om 13:47 – 30 Reacties

Afbeelding BMW M2 knalt testkilometers op de AutobahnAfbeelding BMW M2 knalt testkilometers op de AutobahnAfbeelding BMW M2 knalt testkilometers op de AutobahnAfbeelding BMW M2 knalt testkilometers op de AutobahnAfbeelding BMW M2 knalt testkilometers op de Autobahn

BMW M2 vloert 'm op de Autobahn
Door onze Chief Reifen Raucher gespot op de Autobahn: de BMW waar we dit jaar het meest naar uitkijken.

Begin deze maand werd het nieuwe M-speeltje al gespot op Instagram, toen nog met een veel dikkere camouflagejas. Vandaag geeft de M2 zich iets meer bloot, en kunnen we een blik op het nieuwe bumperwerk van de coupé werpen. Ook zien we voor het eerst de vier uitlaatuiteinden sierlijk onder de auto vandaan steken, verbonden met de geblazen 3.0-liter zes-in-lijn onder de motorkap. Als we de geruchten mogen geloven zal de M2 niet met minder dan 379 pk op de markt komen. In combinatie met een DCT-bak zal het 0-100-sprintje zo’n vier-en-een-halve seconden in beslag nemen.

Belangrijker dan het vermogen en andere patserspecificaties, wordt het wagengewicht. Kan BMW namelijk weer een old school M-auto te maken die de benchmark van lichtvoetigheid wordt? Daarvoor hoeven we immers niet meer bij de M3/M4 aan te kloppen, met z’n 1.500 kg droog aan de haak. Een gering gewicht, in combinatie met het M-differentieel, kan van deze auto wel eens de tofste BMW in jaren maken.

De kans is groot dat we op de Autosalon van Genève meer van de M2 gaan zien, zij het in conceptvorm. De productie start aan het einde van het jaar.

Ook interessant!

  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • Deze revolutionaire BMW M2 brengt iedereen in verwarring
  • Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt
    Video: nieuwe BMW M2 klinkt als M4

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, autobahn, BMW, Coupe, geneve-2015, m2, snelweg, spyshot

Vorig bericht: « Spyker herrijst uit de dood! Rechter draait faillissement terug
Volgend bericht: NAAKT! De nieuwe Lamborghini Aventador Super Veloce »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    29 januari 2015 om 14:02

    Gewoon 2 pijpjes aan een kant is meer dan genoeg. Ben benieuwd, gewicht zou eigenlijk maximaal 1300kg moeten zijn. En wordt het een echt M blok? Of passen ze de bestaande 3.0-liter zes-in-lijn aan?

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      29 januari 2015 om 14:10

      @trustmeiamanengineer: Gewoon het bestaande N55 blok, doorontwikkeld door ‘M GMBH’ wat ook in de M4 hangt denk ik.

      Login om te reageren
    • edgaar zegt

      29 januari 2015 om 14:15

      @trustmeiamanengineer: haha, deze nickname en dan zulke uitspraken

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        29 januari 2015 om 15:59

        @edgaar: haha…, ook nog iets zinnigs te melden?

        Login om te reageren
        • edgaar zegt

          29 januari 2015 om 16:00

          @trustmeiamanengineer: haha, sorry :D

          Login om te reageren
      • sulobb zegt

        30 januari 2015 om 09:48

        @edgaar: Haha, ik heb mij rot gelachen xD

        Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      29 januari 2015 om 14:24

      @trustmeiamanengineer:
      4 uitlaat mondstukken hoort nu eenmaal bij M auto’s. Al hadden de eersten ze niet. Sinds de E39 M5 standaard?

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        29 januari 2015 om 14:39

        @Original_Arnoud: De linker uitlaat stukjes zijn een stuk donkerder dan de rechter. Is BMW hier aan het testen om te kijken hoe beide varianten t houden? Of is links of rechts misschien niet aangesloten?
        BMW M met 4 aangesloten pijpen: mooi. BMW M met 4 eindstukjes, waarvan er maar 2 zijn aangesloten: poser!

        Verder heb ik niks met de 2 serie. Vind de verhoudingen maar raar van de zijkant en het gemene van de achterkant van de vorige 1-coupe is weg.

        Login om te reageren
        • edgaar zegt

          29 januari 2015 om 15:02

          @gregorius: ik denk dat dit te maken heeft met lichtinval/viesheid. Kan me niet voorstellen dat het ///M gedeelte van BMW een M-auto met 2 uitlaatjes maakt. (Op de M135i, M235i etc. uitzonderingen nagelaten)

          Login om te reageren
    • sr20det zegt

      29 januari 2015 om 15:06

      @trustmeiamanengineer: 1 aan elke kant vind ik vaak het mooist, 4 uitlaten is wel erg overdreven..

      Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      29 januari 2015 om 15:44

      @trustmeiamanengineer: @gregorius:
      De M2 krijgt zoals je kunt zien gewoon vier pijpen.. zoals het hoort. Zelfs de M3 E46 had dat al dus waar hebben jullie het in vredesnaam over?? 2 pijpen is voor de M-performance modellen.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        29 januari 2015 om 17:02

        @jrmpower24: ja, ik zie dat er 4 uitlaten op zitten, maar die aan de linkerkant hebben (op beide foto’s waar je t kant zien) toch echt een andere kleur dan die aan de andere kant.
        Dus de vraag was of een van die kanten misschien niet aangesloten was, of dat ze op dit testmodel misschien wel de zwarte en de chromen optie testen (en dus beide sets wel zijn aangesloten). BMW zou niet het eerste premium merk zijn dat mooi 4 uitlaatstukjes neerzet en waar 10 cm verder in het body work er maar 2 zijn aangesloten.

        Login om te reageren
  2. scottishcarspotter2000 zegt

    29 januari 2015 om 14:09

    Mooi dit! Ik hoop alleen dat hij beter klinkt dan de M3/M4, dat is gewoon herrie…

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    29 januari 2015 om 14:11

    De M235i is al 1445kg, dus dat lichtgewicht kan je gelijk vergeten. Tenzij ze er 200/250kg uit weten te slopen. En dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Het zal ongetwijfeld zeer goed rijden etc.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      29 januari 2015 om 16:47

      @E34M5Touring:
      Zet hem hier maar een weekendje voor de deur, moet je eens zien hoe snel ik de 200kg eruit gesloopt heb..
      Wat mij betreft nu al de meest begeerlijke BMW uit het huidige gamma..

      Login om te reageren
    • tombe zegt

      29 januari 2015 om 18:04

      @E34M5Touring: De laatste CSL wat rond de 100kg minder als ik mij niet vergis. De M2 zal boven de 235 niet veel meer hebben dan de verbrede wielkassen, LSD en enkele pk’s meer uit die N55, maar wel voor flink wat euro’s meer. Het tegendeel is zelfs bewezen bij BMW, dat de mini R56 Works 100kg meer woog.

      Login om te reageren
  4. sydney zegt

    29 januari 2015 om 14:11

    Ben geen fan van de 2 serie, vind ‘m simpelweg gewoon niet mooi, maar deze maakt toch wel enthousiast.Tof om te zien dat ze er zo veel werkbon steken en zich niet met een jantje van leien er vanaf willen komen.Een studie in Genève en productiemodel in september zal het inderdaad wel gaan worden.

    Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    29 januari 2015 om 14:18

    Met een DCT-bak wordt het vast geen lichtgewicht.
    Ook denk ik dat diegenen die een M2 kunnen betalen wel wat luxe wensen hebben.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      29 januari 2015 om 15:09

      @janjansen: idd het zou helemaal leuk zijn als ze nog een handbak op de optielijst zetten.

      Login om te reageren
      • tombe zegt

        29 januari 2015 om 18:06

        @sr20det: misschien enkel in USA zoals bij de M5

        Login om te reageren
  6. JaxDryke zegt

    29 januari 2015 om 14:43

    Ben ik de enige die dat stickervel wel mooi vindt staan bij een BMW zoals deze ?

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    29 januari 2015 om 14:49

    Kan je de m2 dan niet heel snel tunen naar het vermogen van een m3? Door hetzelfde blok

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 januari 2015 om 16:58

      @mrrallycross: Dat moet zeker mogelijk zijn. Valt zelfs nog wel meer power uit te halen als je ziet dat ze een M3/4 al ver over de 500 pk weten te tillen.

      Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      29 januari 2015 om 19:36

      @mrrallycross: koop dan een m3…

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    29 januari 2015 om 15:16

    Hopelijk maken ze deze dan ook echt lichtgewicht. Geen achterbank (want wie past er hier nou achterin?) rolkooi, sportstoeltjes, veel carbon en alcantara, handbak, max 1300kg, dan is 300pk op de achterbandjes meer dan voldoende!

    Login om te reageren
    • tombe zegt

      29 januari 2015 om 18:08

      @dutchdriftking: M2 GTS :-) moeten ze doen!

      Login om te reageren
  9. mclarenf1lm zegt

    29 januari 2015 om 15:33

    Dit dus eigenlijk de opvolger van de E46 M3?
    Ik wil hem in ieder geval hebben, kijken hoeveel extra vermogen je er uit krijgt met een simpel chipje.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      29 januari 2015 om 19:36

      @mclarenf1lm: Hoezo, ben je de 1M vergeten?

      Login om te reageren
  10. jrmpower24 zegt

    29 januari 2015 om 15:45

    De M4 is heerlijk dus deze kan al helemaal niet mis gaan.

    Login om te reageren
  11. rob911carrera zegt

    29 januari 2015 om 19:25

    Ik wacht nog steeds op de motorsport versie van de active tourer :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North