BMW M235i Coupé, dit is ‘m in het echt

Auteur: , 38 Reacties

Je zou zeggen dat automerken bij dealerpresentaties geen lieden met een smartphone in de hand foto's laten nemen van modellen die nog niet zijn onthuld, maar het is in de VS toch iemand gelukt om de BMW M235i Coupé vroegtijdig op de plaat vast te leggen.

BMW heeft voor de onthulling van de 2 Serie Coupé een onthullingsdatum geprikt op vrijdag 25 oktober, en stuurde onlangs al een teaservideo de wereld in, maar nu zien we deze spirituele opvolger van de 1 Serie Coupé al – deels – in het echt. Uitgevoerd als de voorlopig sterkste uitvoering, met een zescilinder die goed is voor 326 pk en 450 Nm aan koppel, en dezelfde roodtint als op de eerdere spyshots. Jup, dit wordt de achterwielaangedreven ragbak die coupéliefhebbers met een BMW-hart in vervoering moet brengen. Totdat de M2 zich aandient, that is.

De voorkant komt amper overeen met de M135i en heeft dus een geheel eigen look, de zij- en achterkant slaan een sportievere weg in door de aflopende daklijn, en zien we op de portieren nou Audi-grijze zijspiegels? Enfin, in het voorjaar staat hij bij de dealer, later deze week volgt de officiële onthulling. (via 2Addicts)



38 reacties

Eindelijk een mooi alternatief voor de M135i, met normale koplampen.
Niet dat ik ‘m kan betalen…
@mierenneuker: O, je bedoeld de Z4 koplampen? Ja die zijn inderdaad mooier dan die van de M135i :)
@st3fan: Lampen zijn volgens mij toch net iets anders, maar lijkt inderdaad wel op elkaar.
@mierenneuker: Ow god! Wat zijn die koplampen van de 1-serie zo teringverneukt! De koplampen van de 3-serie zijn ook al niet zo geweldig.

Ik begon BMW lager in te schatten, maar als ik deze foto’s dan zie en de voorkant van de 3-serie gt zie, dan denk ik dat het toch wel goed komt.

Je zou bijna zeggen dat de voorkant van de 1 en 3 serie af moest voor vijf uur en dat het vijf voor vijf was.
“De voorkant komt overeen met de M135i”
Ik vind deze voorkant een stuk mooier en totaal niet op een 1 serie lijken.
-edit: aangepast, dank!-
@lawrence-william: Als je goed leest, zie je het woordje amper er ook nog tussen staan.
@rikus: het woordje amper staat er nu inderdaad wel bij, van vanmorgen stond het er toch echt niet ;)
ziet er goed uit:)
Die spiegels mogen echt niet kunnen
@OJSpots: ik heb gehoord dat je ook de tekst “xdrive” in de grille kunt krijgen, dat is nog veel erger…
@OJSpots: is verplicht hoor, spiegels!
@OJSpots: nou die spiegels vallen nog mee vergeleken met die velgen met balonnen erom.. Als presentatiewagen knal je er toch een paar sikke sloffen onder lijkt me
Deze neus ziet er een stuk beter uit!

2 jaar na introductie is natuurlijk veel te vroeg voor een facelift, maar ik denk dat de hatchback eenzelfde voorkant krijgt in de nabije toekomst.
@awesome: Dat hoop ik alleszins! Veel mooiere voorkant dan de huidige 1-serie, die echt niet de concurrentie met de A-klasse aankan op vlak van uiterlijk.
Is dit nu een echte ‘M’ dan? Dit ben ik serieus ff kwijt. Of moeten we dit zien als een ‘S’ model zoals bij Audi?

Mooi front heeft deze kar. Zijkant oogt klein maar dat had de 1 coupe ook al
@prop: correct me if I’m wrong maar volgens mij is dit een echte M welke de concurrentie aangaat met de S van Audi. Bij Audi wordt S door Audi zelf ontwikkeld en RS valt dan weer onder Quattro GMBH. Deze M235i valt volgens mij wel onder M GMBH.

Althans dat is hoe ik het begrijp, erg duidelijk wordt het er inderdaad allemaal niet van..
@ghj13: BMW M bemoeit zich inderdaad met deze M235i, maar het is geen echte M. Het is een M-performancemodel en BMW heeft die lijn ontwikkeld als concurrentie voor de S-modellen van Audi.
@prop: Dit is vergelijkbaar met een Audi S model. M235i is sportiever dan een reguliere 2-serie maar minder “hardcore” dan de toekomstige M2.
Het achterwiel zit te ver naarvoren voor de looks. Dat krijg je als je met verschillende carrosserievarianten speelt en maar een chassis hebt
Maar de grote vraag die we ons allemaal stellen “is het BMW deze keer wel gelukt om het kofferdeksel een beetje netjes op de achterruit aan te laten sluiten?” wordt met deze foto’s nog niet beantwoord. Want dat was toch het probleem van de 1 serie coupe, erg gedrongen met een kofferdeksel zo vlak als Flevoland wat het hele design om zeep hielp.
Niet onaardig, maar toch te smal en te hoog om een echte elegante coupé te zijn…
@StijnB: daarvoor is er de 4-serie en 6-serie ..
Had graag een foto van de kont gezien :-(
@M3Power79: Dat! Ass!
Vergeleken met de cla is dit toch maar een lelijk hok.
@fejjie: Deze auto is mooi. Cla is ook mooi. En 4 deurs.
Zie ik daar blauwe rem klauwen!?! Dacht dat die alleen op een echte M versie beschikbaar is.
@toroloco: Dat zijn de kleuren van een M-sportremsysteem. De echte M’s hebben die blauwe kleur ook. Pas als je keramische remmen besteld, krijg je gouden klauwen. En als je een zak geld meeneemt kun je ze geloof ik ook in het pimpelpaars krijgen.
@berlinetta: bij de lokale tuneclub bij de mac zie je alle kleuren die hammerite maakt. Kies maar een kleur uit voor onder de 30 euri.
Mooi ding!! doen ze weer goed!
Verwachten ze door simpelweg alle nummers op te vullen dat er meer verkopen plaatsvinden? Denk juist het tegenovergestelde.
@The360box: Dit is geen nieuw model, alleen een ander nummertje.
Volgens mij is het zelfs mogelijk om de koplampen en voorkant te monteren op de 1-serie. De motorkap en de carosserie aan de zijkant-voor is identiek aan de 1-serie.
Het zou dus mogelijk moeten zijn om de 135i te voorzien van een 2-serie neus.
Wat een goed gelukte auto is dit geworden zeg!
De kont is en blijft dus het best bewaarde geheim van dit model… :p
Jammer van die lelijke naad op de motorkap. Trek die kap dan door.tot de grill a la e90
@alassad: Helemaal met je eens, zal wel iets te doen hebben met voetgangerveiligheid.. (bij de e46 biijvoorbeeld zaten de nieren nog in de motorkap, toen had je helemaal geen naad)
Te veel vormen. Sorry BMW, maar ik vind hem mislukt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).