• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M3 crasht in publiek tijdens NL auto evenement (update)

Auteur: willeme, gepost 26 augustus 2019 om 07:26 – 83 Reacties

BMW M3


Het liep helaas uit de hand.

Gisteren werd er in Purmerend een auto-event gehouden. Het zogenaamde ‘Carbecue’ koppelt eten, drinken en auto’s met een leuk evenement voor iedereen met een beetje benzine door de aderen. Hierbij komen niet alleen de deelnemers met snelle en bijzondere auto’s zelf op af, maar ook vele toeschouwers.

Tijdens dit evenement gebeurde er een ongeluk. Een BMW M3 maakte een burn out bij het het wegrijden. Dit ging helaas niet volgens plan. De bestuurder raakte de macht over het stuur kwijt, waarbij de auto in een slip raakte en in het publiek crashte.

Hierbij raakten 3 toeschouwers gewond. Het ambulance personeel was snel ter plekke aanwezig. Van de drie slachtoffers zijn er twee naar het ziekenhuis gebracht. Ook raakte er een auto beschadigd, naast de M3 in kwestie. Het Carbecue-evenement werd direct geannuleerd na de crash. Het was inmiddels de vijfde editie van Carbecue.

Update: er staan beelden online op AutoJunk. Let op: de beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

Fotocredit: @supercarspotternl, platen van de M3 in kwestie in betere tijden.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW M3 (E46) van Raoul
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, competition, crash, f80, grijs, M3, sedan

Vorig bericht: « Deze 2 Peugeots maken hotels overbodig
Volgend bericht: FC Barcelona heeft een verrassende nieuwe sponsor »

Lees Interacties

Reacties

  1. melv zegt

    26 augustus 2019 om 07:42

    Moet zeggen dat ik vind dat het nog lang heeft geduurd tot het eerste ongeval zou plaatsvinden. Als je die aftermovies ziet van die auto evenementen waar dit soort dingen gedaan worden gaat het vaak maar net goed… Hopen dat de verwondingen in ieder geval meevallen..

    Login om te reageren
    • porker zegt

      26 augustus 2019 om 07:49

      @melv: ergens is dit het risico dat erbij hoort (thrill). Zou wel zeggen laat een professional de burn-out maken i.p.v. koekenbakkers met meer geld dan skills. Dat voorkomt dit soort ellende. Beterschap voor de aangereden toeschouwers!

      Login om te reageren
      • Forza zegt

        26 augustus 2019 om 10:01

        @porker: niet echt. Racen / burnouts op het circuit, display daarbuiten. Snap dat het gaaf is maar niemand hoeft een risico te lopen in het ziekenhuis te belanden wanneer hij zo’n evenement bezoekt.

        Login om te reageren
        • bogey zegt

          26 augustus 2019 om 11:41

          @forza: Of je regelt als organisatie Jersey betonblokken. Dan heeft iedereen wat ie wil. Dat publiek staat er ook omdat ze het willen zien.

          Login om te reageren
    • sportevo zegt

      26 augustus 2019 om 08:07

      @melv: ik heb de beelden gezien en ik vraag mij af of het meevalt met de verwondingen. 1 persoon zat op de grond (ik denk om een filmpje te maken) en hij werd vol geraakt door de auto. Die jongen kon geen kant op.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        26 augustus 2019 om 11:30

        @sportevo: ik wens die jongen al het beste toe qua herstel. Dat gezegd, ik kan niet begrijpen dat men zoveel vetrouwen heeft in de bestuurders van erg krachtige auto’s die kunstjes vertonen, om er dichtbij te gaan staan, laat staan (ja) er bij gaan zitten…. Een harde les voor de, hopelijk, volgende keer…

        Login om te reageren
    • dsdh zegt

      26 augustus 2019 om 13:10

      @melv: helemaal mee eens, maar de carspotters die voor je auto springen maken de kans ook niet kleiner. Los daarvan sterkte voor deze slachtoffers.

      Login om te reageren
  2. deuxchevaux zegt

    26 augustus 2019 om 07:48

    Kids evenement?
    Kan me nou niet voorstellen dat je anders naar een optrekkende auto gaat kijken met 30gr op een industrie terreintje.

    Login om te reageren
  3. drdrift zegt

    26 augustus 2019 om 07:54

    https://youtu.be/GfLkOg0s4Qo

    WJ Dijkstra deed dat al in 2006 ofzo ??? als daar publiek had gestaan

    Login om te reageren
    • carlover12 zegt

      26 augustus 2019 om 08:45

      @drdrift: Hier in iedergeval vangrails, hekken, iedereen op veilige afstand. Lijkt me wat beter georganiseerd en onder controle allemaal.

      Login om te reageren
      • drdrift zegt

        26 augustus 2019 om 11:49

        @carlover12: zekers! Automaxx heeft daar ruime ervaring mee.

        Login om te reageren
    • kevdutchie zegt

      26 augustus 2019 om 08:55

      @drdrift: WJ! Nooit meer iets van gehoord of gezien.

      Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    26 augustus 2019 om 07:57

    Zonde dat een leuk dagje uit zo’n afloop kent. Hopelijk komt iedereen er bovenop

    Login om te reageren
  5. KEV9 zegt

    26 augustus 2019 om 07:59

    video https://www.nhnieuws.nl/nieuws/251737/video-schokkende-beelden-van-ongeluk-bij-autoshow-purmerend

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      26 augustus 2019 om 15:53

      @Soulmaster: Wat een idiote actie trouwens… kon bijna niet goed gaan.

      Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    26 augustus 2019 om 08:13

    In plaats van dat je met deze temperaturen lekker ergens gaat zwemmen en naar lekkere wijven kijkt met een pilsje ga je op een industrieterrein staan hoe anderen stoer staan te doen… Tja…

    Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      26 augustus 2019 om 08:18

      @viezefreddyw: Deze reactie had ik van jou niet verwacht ?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        26 augustus 2019 om 08:20

        @nopetrolnofun: Auto-evenementen zijn leuk hoor, absoluut. Maar met tropische temperaturen sla ik ze vrolijk over.

        Login om te reageren
        • artje zegt

          26 augustus 2019 om 08:34

          @viezefreddyw: Moeten willen laten zien dat je auto flitsend kan optrekken… dat leek mij een goed plan toen ik 17 was… gaaf man.

          Login om te reageren
        • Loek zegt

          26 augustus 2019 om 10:09

          @viezefreddyw: er is ook nog een wezenlijk verschil tussen het soort auto’s wat er staat en vooral wat men ermee doet. De zoveelste M3 is leuk voor zo’n clickbaity video (REVS AND ACCELERATION) op YouTube maar wat mij betreft is dat stoerdoenerij en wachten tot er zoiets als dit gebeurt. Ik zeg niet dat het niet mijn ding is maar het algehele niveau zit beneden mijn ‘cup of tea’.

          Login om te reageren
      • boriske zegt

        28 augustus 2019 om 10:23

        @nopetrolnofun: Hoe denk je dat hij aan de naam vieze freddy komt? :P

        Login om te reageren
    • mbekkerphotography zegt

      26 augustus 2019 om 09:12

      @viezefreddyw: blijkbaar het artikel niet gelezen, er was een BBQ. Ik ga liever naar een industrie terrein waar mooie auto’s zijn en prik een hamburger weg dan dat ik dat in mijn tuin doe.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        26 augustus 2019 om 09:27

        @mbekkerphotography: Ja hoor, gewoon gelezen. En als jij dat liever hebt, dan moet je dat lekker doen natuurlijk. Ieder zijn ding he.

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        26 augustus 2019 om 12:45

        @mbekkerphotography: hij zegt toch niks over jouw tuin? Hij heeft het over strand en lekkere wijven????

        Login om te reageren
    • larsyboy1997 zegt

      26 augustus 2019 om 11:02

      @viezefreddyw: dus omdat jij niet tegen deze temperatuur kan, moet iedereen gaan zwemmen

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        26 augustus 2019 om 11:09

        @larsyboy1997: jep, dus ik mag hopen dat jij gister poolside was… Larsyboy. 1997.

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        26 augustus 2019 om 14:17

        @larsyboy1997: Nee, zo is het natuurlijk ook weer niet. In jouw geval snap ik dat je evenementen als dit leuk vindt en belangrijk, kijkend naar wat je allemaal upload op Autojunk. Jij doet daar dus daadwerkelijk wat mee en lijkt het je hobby of werk te zijn.

        Login om te reageren
  7. vaakbenjetebang zegt

    26 augustus 2019 om 08:17

    Tja. Tokkies gonna tokkie. Dit is toch gewoon openbare weg?

    Login om te reageren
  8. rhellema zegt

    26 augustus 2019 om 08:17

    Dit soort “demo’s” moeten gewoon verboden worden. Prima dat er auto events zijn, hou me ten goede, maar ik vind wel dat publiek beschermd moet worden tegen dit soort mafketels zonder skills.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      26 augustus 2019 om 08:59

      @rhellema: of het is aan de toeschouwers zelf om zich te beschermen…. lijkt mij veel logischer dat je zelf op een veilige plek gaat, natural selection zou ik zeggen.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        26 augustus 2019 om 09:20

        @spykerboy: beetje omgekeerde wereld vind je niet? Sowieso staan er nergens dranghekken of andere afzettingen dus wat haalt zo’n imbeciel in zijn hoofd om dit te doen in het bijzijn van mensen?

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          26 augustus 2019 om 12:37

          @rhellema: tja, jij wilt toch niet dood? Je weet dat al die sukkeltjes dit doen op een event, Snap ook zelf niet waarom ze gewoon rustig kunnen weg rijden, maar nogmaals je weet dat dit gebeurt, dan wil je jezelf toch beschermen? moet niet aan de organisatie etc zijn om JEZELF te beschermen in mijn optiek.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            26 augustus 2019 om 12:49

            @spykerboy: rare reacties man, het zal jouw kind/broertje/zusje/directe familielid zijn dat wordt geraakt en in het ziekenhuis eindigt. Zeg je dan ook in het ziekenhuis; “Had je jezelf maar beter moeten indekken?”

            Kom op, je weet wel beter! Wat @rhellema terecht opmerkt, er staan geen dranghekken/afzettingen. Die horen er wel te zijn(mits dit letterlijk op het terrein is gebeurd?/enigszins daar de omgeving kennende, is dit al om de hoek van waar de BBQ was).

            Login om te reageren
            • spykerboy zegt

              26 augustus 2019 om 13:32

              @ghost: je mag dat een rare reactie vinden, maar zo denk ik wel, iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf, en niet voor een ander

              Login om te reageren
              • rhellema zegt

                26 augustus 2019 om 13:40

                @spykerboy: ik mag serieus hopen dat jij echt een keertje voor je godverdomme gereden wordt door zo’n debiel. Kijken of je dan ook zo reageert.

              • spykerboy zegt

                26 augustus 2019 om 15:38

                @rhellema: ben ik al een keer, daarom dat ik er ook zo op reageer, ik snap ook wel nu dat je niet overal moet gaan staan omdat het de mooiste plek is… Jammer joh, nu gaat je comment niet op XD

              • rhellema zegt

                26 augustus 2019 om 15:48

                @spykerboy: het is te merken dat je al een keer aangereden bent. Echt heel veel hersencellen zijn er niet meer over bij je!

              • spykerboy zegt

                26 augustus 2019 om 15:51

                @rhellema: nee hoor, ik denk er gewoon anders over dan dat de meeste nederlanders dat doen, ik ben niet zo van het verzorgen van anderen etc… lekker ieder voor zich, daar zit het verschil.

              • rhellema zegt

                26 augustus 2019 om 15:53

                @spykerboy: precies, je bent niet hard genoeg voor je flikker gereden helaas!

              • ghost zegt

                26 augustus 2019 om 13:48

                @spykerboy: wat ik al zei, je weet zelf wel beter, je hoeft mij niet te trollen hoor, tis goed met je! ?

          • rhellema zegt

            26 augustus 2019 om 13:05

            @spykerboy: nee natuurlijk niet. Er staat daar helemaal niets van afzetmiddelen en ik zou daar toevallig lopen, wat heb ik dan voor een keuze als zo’n staatsmongool te hard op zijn gas trapt?

            Login om te reageren
            • spykerboy zegt

              26 augustus 2019 om 13:33

              @rhellema: je kan ook via een andere weg lopen…

              Login om te reageren
              • rhellema zegt

                26 augustus 2019 om 13:38

                @spykerboy: want?

              • vaakbenjetebang zegt

                26 augustus 2019 om 22:16

                @spykerboy: Ja, want als er ergens een groepje mensen met meer geld dan hersencellen hun auto-hobby wil botvieren op een openbaar toegankelijke plek, moet ieder ander daar rekening mee houden en maar eventjes ergens anders naartoe gaan. Zo lust ik er nog wel een paar, dit is uit de categorie “als je niet verkracht had willen worden, had je maar niet ’s avonds in het park moeten gaan hardlopen”.

      • berlinetta zegt

        26 augustus 2019 om 10:47

        @spykerboy: Daar denkt de wet toch anders over.

        Login om te reageren
    • tortuga zegt

      26 augustus 2019 om 09:11

      @rhellema: dat hij zo onbeheerst optrekt ligt niet aan het evenement. Plus dat het evenement plaats vond op een terrein dus eigenlijk niet verantwoordelijk is voor dit soort voorvallen

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        26 augustus 2019 om 09:18

        @tortuga: waar zeg ik dan dat het evenement verantwoordelijk is voor dit soort ongevallen?

        Dit soort randdebielen die dit op de openbare weg doen moeten in mijn ogen alle schade inclusief ambulance en ziekenhuiskosten zelf betalen. Laat ze maar persoonlijk failliet gaan om daarmee een “voorbeeld” te zijn voor anderen.

        Login om te reageren
      • reactief zegt

        26 augustus 2019 om 09:35

        @tortuga: Te makkelijk.

        Als organisatie weet je dat A, er een hoop kinders gaan staan waar de auto’s wegrijden. En B, dat er altijd een paar mafkezen zijn die zich niet kunnen inhouden met wegrijden.

        Dus neem je verantwoordelijkheid en zorg dat het veilig is. Overigens had de gemeente met het verlenen van de vergunning daar ook wel eisen aan kunnen stellen.

        Login om te reageren
        • Forza zegt

          26 augustus 2019 om 11:32

          @reactief: staat vast ook in de algemene voorwaarden van de organisatoren. Deze bestuurder komt hier echt niet makkelijk mee weg.

          Login om te reageren
        • Onehp zegt

          26 augustus 2019 om 12:08

          @reactief: tis inderdaad niet alsof het internet niet vol staat met soortgelijke incidenten…
          Dit is de nieuwe Rally Groep B, Amateur Showoff Group Z…

          Login om te reageren
        • 1000bochten zegt

          26 augustus 2019 om 14:29

          @reactief: het ligt een beetje aan het type evenement, maar je hebt echt niet overal een vergunning voor nodig. Als je gewoon met een groep autoliefhebbers gaat bbq-en, dan is daar echt geen vergunning voor nodig.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            26 augustus 2019 om 16:26

            @1000bochten: Het verschilt per gemeente (APV). Maar bij mij in de gemeente mag je zonder vergunning geen bbq houden, ook niet met een kleine vriendengroep.

            Dit is echter echter wel een evenement, er is ‘zelfs’ een naam aan gegeven, daar is dus echt wel een vergunning voor verleent, anders is deze gemeente extreem soepel in zijn beleid, dat kan ik me niet voorstellen in NL.

            Login om te reageren
            • 1000bochten zegt

              28 augustus 2019 om 16:13

              @reactief: het zal inderdaad verschillen per gemeente. De vraag is wanneer überhaupt sprake is van een evenement en wanneer sprake is van een vergunningsplichtig evenement. Veel gemeentes stellen alleen een vergunning verplicht als er een gebeurtenis is waarbij:
              -er meer dan 250 bezoekers komen, of
              -er luide muziek wordt gedraaid van 80dB of meer, of
              -er straten worden afgesloten, of
              -er grote objecten (zoals tenten) worden geplaatst van 25m2 of meer.

              Bij heel veel gemeentes komt het er dan op neer dat een bbq of een samenkomst van een aantal autoliefhebbers niet vergunningsplichtig is, ook al noemen ze het zelf een evenement.

              Login om te reageren
    • pa045 zegt

      26 augustus 2019 om 13:40

      @rhellema: ik heb niet de indruk dat dit legaal weg gedrag is. Nogmaals verbieden lijkt mij overbodig.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        26 augustus 2019 om 13:54

        @pa045: organisatie zou hier wel controleurs moeten laten lopen. Daarmee voorkom je al een hoop ellende.

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          26 augustus 2019 om 22:16

          Als jij vind dat de organisatie van een evenement ook meters buiten het evenemententerrein verantwoordelijk is voor wat er gebeurd, moeten we nu stoppen met voortplanten (als dat niet al de betere oplossing is). Is de Efteling ook schuldig aan de ongelukken om en nabij het park? @rhellema:

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            26 augustus 2019 om 23:19

            @pa045: de straat waar dit gebeurde is 50 meter bij het evenement vandaan, dan is de controle wel heel beperkt.

            Login om te reageren
            • pa045 zegt

              26 augustus 2019 om 23:52

              @rhellema: ja dus? 50 meter buiten evenement. Waar houdt het op? Die 50 meter pakken en dan gebeurd er iets 100 meter van het terrein. Wat zeggen we dan? Hadden ze ook moeten bewaken?
              Helaas is de wereld niet te beschermen tegen simpele zielen. Ook in een dierentuin gebeuren ongelukken.

              Login om te reageren
  9. RiKe zegt

    26 augustus 2019 om 08:40

    Altijd zonde zo’n afloop van een evenement. Ik denk wel dat dit soort acties bij een beetje spektakel horen op zo’n evenement, en het is heel moeilijk te bepalen wie wel en niet de skills er voor hebben. Voortaan een stuk afzetten met betonnen barrières IPV een simpel ijzeren hekje?

    Login om te reageren
    • mvdd zegt

      26 augustus 2019 om 11:44

      @rike: Er stond hier helemaal niks, ook geen simpel hekje

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        26 augustus 2019 om 12:42

        @mvdd: Dat is wel slecht dan…

        Login om te reageren
  10. HIM zegt

    26 augustus 2019 om 08:49

    Nu is dus het begin van meer regelgeving want ieder auto bijeenkomst krijgt nu een moeizamer vergunningstraject en komen er politie agenten staan en dan mag zo’n evenement meer gaan kosten en zo maken we aan al het leuks een end. Als je niks doet komt er blijkbaar een end aan de toeschouwers want dat zien we ook wel een keer gebeuren.

    Login om te reageren
  11. spykerboy zegt

    26 augustus 2019 om 08:56

    Had beter een mustang kunnen rijden….. dan had ie zn naam waar gemaakt.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      26 augustus 2019 om 08:56

      @spykerboy: Nadeel is wel, door deze idioot zullen andere events nu meer moeite moeten doen om te mogen organiseren en tegen welke kosten…

      Login om te reageren
      • mvdd zegt

        26 augustus 2019 om 11:42

        @spykerboy: Het voordeel is dat er beter op de veiligheid gelet wordt

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          26 augustus 2019 om 12:39

          @mvdd: je moet je eigen veiligheid zelf regelen, niet de organisatie laten doen, want dan worden de events nog duurder dan dat ze allemaal al zijn tegenwoordig…

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            26 augustus 2019 om 15:45

            @spykerboy: Het volgt gewoon uit de wet dat organisaties voor de veiligheid moeten zorgen. Ze hebben namelijk een zorgplicht naar hun bezoekers toe. Wel geldt uiteraard dat ook van de bezoekers mag worden verwacht dat zij niet opzettelijk/roekeloos ervoor zorgen dat ze in een gevaarlijke situatie terecht komen.

            Login om te reageren
    • Onehp zegt

      26 augustus 2019 om 12:17

      @spykerboy: M3/M4 is de Mustang van europa?

      Login om te reageren
  12. Cabrioot zegt

    26 augustus 2019 om 10:05

    Power is nothing without control…..

    Login om te reageren
  13. jagftype zegt

    26 augustus 2019 om 10:18

    ☑️Glimmende foute bmw
    ☑️Aandacht willen dmv hard optrekken
    ☑️Plastic sportschoenen
    ☑️Boos kijken bij het stoplicht
    ☑️De drang om te willen imponeren

    Volgens mij heb je dan nog heel wat te leren.

    Login om te reageren
    • ffreak zegt

      26 augustus 2019 om 10:43

      @jagftype: Vergeet met drank op rijden niet..

      Ik was hierbij, en meneer stond lekker bier te tanken. Daarna deze vertoning dus??

      Als je al niet kan rijden, ga er dan ook vooral ook niet bij drinken..

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        26 augustus 2019 om 22:19

        @: Dat is wel een ultiem dieptepunt dan, als deze luster ook nog gedronken had.

        Login om te reageren
      • louisvdd76 zegt

        26 augustus 2019 om 23:26

        @ffreak: hij staat ook op film aan een glas wijn te nippen terwijl een kind in z’n auto zit te revven…

        Op YouTube kanaal Justo een filmpje bij 8:17min

        Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      26 augustus 2019 om 11:07

      @jagftype: tja, ik heb als eerste gescrolled naar het einde van het artikel in de hoop dat de foto ter illustratie is, helaas is dit de echte M3 in kwestie. Het verbaast me ook niet veel dat er een streetgasm sticker op kleeft, dat zegt al genoeg over het type volk die hiermee rijdt.

      Login om te reageren
  14. racerx zegt

    26 augustus 2019 om 11:11

    Laatste Cars and Coffee in Enschede was er ook zo’n malloot die tussen andere auto’s een burnout moest maken, ik geloof een blauwe M4 met Duitse platen. Meneer kreeg een laatste waarschuwing en kon anders vertrekken.

    Login om te reageren
  15. mpgc zegt

    26 augustus 2019 om 12:07

    Ik weet niet hoe dit soort evenementen precies georganiseerd worden. Moeten de deelnemers zich van te voren aanmelden of is het gewoon iedereen die komt is welkom? Organisatoren van dit soort evenementen hebben de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een veilige situatie. Dat valt niet uit te sluiten in algemene voorwaarden. Moet ook een goede risicoinventarisatie worden gemaakt vooraf. Zal vaak betekenen dat leuke evenementen niet door kunnen gaan of dat veiligheidsvoorzieningen een dure entreeprijs opleveren. Maar veiligheid moet je niet op willen afdingen.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 augustus 2019 om 12:34

      @mpgc: volgens mij was dit event deels voor streetgasm-leden(dat wordt je als je €1000,- overmaakt aan streetgasm voor een jaartje lidmaatschap) en voor niet leden, die dan een ticket konden kopen, prijs daarvan is mij even niet bekend.

      Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      26 augustus 2019 om 12:42

      @mpgc: juist wel, als iedereen nou gewoon zelf is aan hun veiligheid dachten, zouden alle evenements een stuk goedkoper gemaakt kunnen worden, wat als wisselwerking weer meer events geeft… maar helaas lukt dat niet met al die 2 cellige van tegenwoordig….

      Login om te reageren
  16. schuimbekje3 zegt

    26 augustus 2019 om 12:22

    Ooit in IT gerelateerde evenementen gezeten.. na 7 jaar succes komt er 1 vriend van een vriend als vrijwilliger helpen en klimt omgevraagd en onnodig om 3 uur ’s nachts in een mast (laatste evenement in een enorme sporthal). Deze gast pleurt uit de mast en breekt zijn pols. Had net zo goed zijn nek kunnen zijn. Na ambu geroepen te hebben komt de Inspectie kijken en de gemeente. Vanaf dat moment alleen nog vergunning voor hoog risico evenementen (à 5000 euro) en voor elke 5 bezoekers 1 gecertificeerde bewaker… einde oefening van evenement dus. Kan me niet voorstellen wat een gemeente doet als er 3de partij gewonden vallen. Maar dit kan heel.goed einde evenement zijn.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      26 augustus 2019 om 12:43

      @schuimbekje3: Dit zal het begin van het einde zijn voor auto events ben ik bang… mag toch echt hopen dat die dude van de M3 gelynched word,

      Login om te reageren
      • frederik zegt

        26 augustus 2019 om 15:52

        @spykerboy: Wat is dat nou weer voor reactie.

        Login om te reageren
  17. 1000bochten zegt

    26 augustus 2019 om 14:25

    Ik vind het heel erg voor zowel de slachtoffers als de bestuurder die het veroorzaakt heeft. Dit moeten ze de rest van hun leven met zich meedragen.

    Dat gezegd hebbende; het zat er wel in dat het een keer mis zou gaan. Hoe komt dit? Veel bestuurders overschatten hun rijcapaciteiten. Of ze onderschatten het effect van koude banden nadat de auto een tijdje stil heeft gestaan. Ik heb het al zo vaak bijna goed mis zien gaan tijdens het wegrijden bij dit soort evenementen. Volgens mij denken de bestuurders ook niet na over de gevolgen van hun actie als er iets mis gaat.

    Datzelfde probleem is er bij de kijkers/spotters; die denken helemaal niet na over dat het ook mis zou kunnen gaan. Ik weet niet of dat gewoon dommigheid is, gebrek aan inzicht, of dat niemand het eens een keer aan ze heeft uitgelegd.

    Ik doe ook wel eens mee aan dit soort evenementen en geef best wel wat gas met wegrijden, maar alleen gecontroleerd en zonder te driften of glijden. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik een ongeluk veroorzaak. Ook sta ik wel eens te kijken, maar altijd op zeer ruime afstand, zodat auto’s die de controle verliezen mij niet kunnen raken.

    Zelfs bij evenementen waarvan de organisatie denkt er goed over nagedacht te hebben, gaat het nog fout. Ik was eens bij een (niet nader te noemen) heuvelklim waar de organisatie de eerste strook aan de buitenzijde van de bocht had afgezet met linten. In mijn ogen was het erg duidelijk dat je tussen die linten niet moest gaan staan, omdat daar de auto’s heen zouden schuiven als ze de bocht uit zouden vliegen. In de ogen van de 50 man die precies tussen die linten in naar de voorbijrazende auto’s stonden te kijken, was dit het “veilige” publieksvak… Ongelofelijk hoe ze allemaal zo’n inschattingsfout maakten. Er stond juist niemand buiten de linten. Zelfs de marshals stonden gewoon op de baan voor het lint. Die dachten kennelijk dat ze onaantastbaar waren. Ik deed zelf mee als deelnemer en vond het doodeng. Dus dan ga je maar wat rustiger rijden om te voorkomen dat je eindigt met 20 man op je motorkap en een triest artikel in de krant…

    Ik hoop niet dat dit soort dingen gereguleerd of verboden wordt, maar wel dat iedereen wat meer gaat nadenken over zijn acties. Zowel bestuurders als publiek.

    Login om te reageren
  18. bas2014 zegt

    26 augustus 2019 om 17:10

    M3 + noskills + heineken = kater.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North