• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M3 & M4 Competition Package: nog harder, nog sneller

Auteur: RubenPriest, gepost 14 januari 2016 om 07:42 – 37 Reacties

Afbeelding BMW M3 & M4 Competition Package: nog harder, nog snellerAfbeelding BMW M3 & M4 Competition Package: nog harder, nog snellerAfbeelding BMW M3 & M4 Competition Package: nog harder, nog snellerAfbeelding BMW M3 & M4 Competition Package: nog harder, nog snellerAfbeelding BMW M3 & M4 Competition Package: nog harder, nog sneller

BMW M4 Competition Package
BMW heeft het inmiddels bekende Competition-sausje uitgegoten over de M3 (F80) en de M4 (F82, F83). Dit is er nieuw.

De extra gepeperde optie geeft de zespitter een boost van 19 pk, waardoor het totaal neerstrijkt op 450 pk. Dit moet zorgen voor 0-100 tijd in precies vier seconden. 0,1 seconde sneller dan een M4 zonder. Maar wacht, er is meer!

Want voor het vermogen hoef je het niet te doen. De turbomotor is met behulp van de betere tuningboer nog wel verder te kietelen dan 450 pk. En dat kost je ook geen 7.000 euro. Want dat moet je neerleggen voor het competition pakket. Dat bedrag is beter te verklaren op het vernieuwde onderstel dat je krijgt. Nieuwe veren, dempers en stabilisatorstangen moeten de auto nog strakker laten sturen. Qua software is de rijmodi aangepast, welke nu afgestemd is op het aangepaste onderstel. Dit geldt ook voor het differentieel en de Dynamische Stabiliteits Controle (DSC).

Een Competition Package M3/M4 kun je herkennen aan de nieuwe 20-inch M-wielen. Ook zijn de raamstijlen, spiegelkappen, de nieren en de badge op de achterklep in de kleur ‘Shadow Line’ uitgevoerd. De bekende vier trompetten aan de achterzijde zijn gedoopt in ‘Black Chrome’. Wil je zeker zijn van je zaak? Check dan even het interieur. De gordels zijn in de kleuren van BMW M uitgevoerd. Inclusief het pakket kost de M4 118.400 euro, de cabrio 130.000 euro. De M3 sedan is iets goedkoper met 117.400.

Ook interessant!

  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • Zacoe BMW M3 en M4 omarmen alle lelijkheid

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 4-serie, BMW, Cabrio, competition-package, Coupe, f80, f82, f83, M3, m4

Vorig bericht: « BREEK: Clarkson liet Reliant Robin’s aanpassen op rollovers
Volgend bericht: Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    14 januari 2016 om 07:55

    Ik vind die velgen eigenlijk net weer een beetje jammer

    Login om te reageren
  2. s62b50 zegt

    14 januari 2016 om 07:56

    Nog 10 jaar wachten.. dan kan ik m betalen.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      14 januari 2016 om 08:50

      @s62b50: ik nog 15 en dan failliet gaan op het onderhoud.

      Login om te reageren
  3. brandon1997 zegt

    14 januari 2016 om 07:56

    Mooie velgen!

    Login om te reageren
  4. peugeot205 zegt

    14 januari 2016 om 07:57

    €368 per pk extra. Super premium!

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    14 januari 2016 om 08:02

    Liever 1 type eerder met de V8.

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      14 januari 2016 om 12:29

      @ghost: daar heb ik vorig jaar een proefrit in gemaakt. Valt erg tegen, max koppel komt pas erg laat vrij, dus je moet hem helemaal door de toeren jagen. En wanneer zit je nou in zo’n hoog toerengebied? Geluid is natuurlijk fantastisch. Voor de rest is de nieuwe 6 cilinder bi turbo gewoon echt beter.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        14 januari 2016 om 12:35

        @cpp1: koppel onderin daarentegen, dat vind ik bij de V8 lekkerder. Bij de biturbo heb je onder de 2800/3000 mijn inziens weinig ‘kracht’ t.o.v. de V8.

        Login om te reageren
      • retsok zegt

        14 januari 2016 om 15:04

        @cpp1: koppel komt gewoon vrij op een normaal moment voor een atmosferische benzine moter. Je moet alleen werken om de pk’s er maximaal uit te halen. Dat is het typische karakter van een atmosferisch blok. Je moet er alleen wel van houden, een turboblok kun je schakelluier rijden. Maar liefhebbers houden er wel van om te roeren met die pook!;)

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          14 januari 2016 om 21:32

          @retsok: tja waar hebben we het over, een 6 cilinder S54 heeft nog minder koppel maar de directe gasrespons geeft toch het gevoel dat de auto erg alert is. Zal met zon V8 niet anders zijn. Vond het heerlijk rijden zo’n E46 M3

          Login om te reageren
  6. maikel2303 zegt

    14 januari 2016 om 08:08

    Beetje jammer van die velgen. Van de rest een lekker bommetje die m3 en m4??

    Login om te reageren
  7. volvologisch zegt

    14 januari 2016 om 08:08

    Erg jammer van die velgen idd, gordels vind ik dan wel weer een leuk detail

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    14 januari 2016 om 08:22

    Het pakket is leuk, de wielen vind ik echter nog altijd niet mooi. Ik zal wel ouderwets zijn, ik houd nou eenmaal niet van twotone….

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    14 januari 2016 om 08:24

    Cabrio = zwaarder en presteert net even wat minder op de CO2 test en dus 12k duurder?
    Only in NL!

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      14 januari 2016 om 08:46

      @gregorius:
      Kan je wel weer leuk genieten van het zonnetje dat veelvuldig schijnt in Nederland ;-)

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 januari 2016 om 09:33

      @gregorius: Dat, en het zal utieraard iets duurder zijn om een klapdak te ontwikkelen.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        14 januari 2016 om 11:12

        @berlinetta: dat was dus helemaal niet zo duur, want het is het klapdak van de E93 3-serie. En ze besparen geld op een carbon dak wat er standaard op zit. Eigenlijk zou de Cabrio gewoon goedkoper moeten zijn.

        Login om te reageren
  10. C220AMG zegt

    14 januari 2016 om 08:26

    Lekkere wagen hoor… Ik zou die velgen wel willen hebben onder m’n 428 hoor, niets mis mee!

    Login om te reageren
  11. bmw2 zegt

    14 januari 2016 om 08:33

    Echt geweldig dit pakket

    Login om te reageren
  12. poes zegt

    14 januari 2016 om 08:46

    Dit soort pakketten zijn echt dé nieuwe melkkoe van de auto-industrie.

    Aan de motor is niets verandert. Die 19pk extra (alsof je dat merkt) zijn er softwarematig zo in te prutsen.

    Dan dus ANDERE veren en dempers. Ja, oké. Anders afgesteld of écht anders? En hoeveel zou BMW dat qua inkoop extra kosten?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      14 januari 2016 om 09:30

      @poes: Mooi toch?

      Ze moeten ergens geld op verdienen. Door dit soort dingen kunnen ze meer leuks ontwikkelen, kunnen de werknemers een goede baan hebben, etc etc. En iemand die een nieuwe M3/4 koopt, die kan best die 7,5k extra betalen.

      Het is ook een interessant deel van de onderneming. De standaard uitrusting moet al zo mooi zijn, dat het potentiele klanten naar jou toetrekt, maar ook niet perfect, want je moet ook ‘mooiere’ uitrustingen kunnen verkopen.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        14 januari 2016 om 10:11

        @gregorius:
        Ja, zo kun je alles wel recht lullen ;-)

        Het is gewoon een irritant marketing geintje. En net iets gaver model aanbieden, voor een buitenproportioneel surplus aan munten. Want ze weten ook wel dat de klant dit moeilijk kan weerstaan, want het basis model is het net niet.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          14 januari 2016 om 10:51

          @poes: … yep. En zo ben ik terrecht gekomen bij mijn Infiniti; waar geen optie-lijst voor is. Alles zit er gewoon op.

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            14 januari 2016 om 16:29

            @gregorius: daarom heet dat ding ook Infinity…

            Login om te reageren
          • clarkson zegt

            14 januari 2016 om 19:11

            @gregorius: Welk model is dat dan?

            Login om te reageren
    • freshlife zegt

      14 januari 2016 om 09:53

      @poes: ja de nieuwe melkkoe idd, van de e46 was ook al een M3 CS hoor;)

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        14 januari 2016 om 11:14

        @freshlife: En van de E30 was er een Cecetto en Ravaglia. Plus de Evolution. En van de E36 had je de CSL, GT en R versies.

        Login om te reageren
  13. paulaner zegt

    14 januari 2016 om 08:58

    Lekker door sparen voor de GTS..

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    14 januari 2016 om 09:35

    Ik zou het pakket bestellen, mocht ik in aanmerkign komen voor een M. De velgen zou ik achterwege laten. Dan heb je een heerlijke fijne stuurmachine. Tanzanit Blau met cognackleuring interieur en de gewone zilverkleurige M-velgen. Een chip zou ik achterwege laten.

    Maar eigenlijk zou ik liever een B4 willen dan een M4.

    Login om te reageren
  15. pvs1 zegt

    14 januari 2016 om 09:36

    Bestelt M4 met als extra setje E92 M3 GTS velgen…

    Login om te reageren
  16. KUYL zegt

    14 januari 2016 om 09:43

    Blijft een begeerlijke wagen die M3/M4 maar om nou 7k uit je zak te laten kloppen door de paarse en rode broeken van BMW. Of je gaat zelf even langs bij een paar goede Nederlandse adresjes als Mosselman, Intrax en een grens over voor je BBS velgjes. Heb je beter spul voor minder en velgen die de auto echt af maken. Maar ja, je moet toch wat terug kunnen zeggen tegen die buurman met een C63 AMG “Performance Package”.

    Login om te reageren
  17. e1000bmw zegt

    14 januari 2016 om 09:50

    http://youtu.be/k7ebhme9zV4

    Anyway, qua onderstel kun je beter direct Bilstein en Eibach shoppen…

    Login om te reageren
  18. trustmeiamanengineer zegt

    14 januari 2016 om 09:57

    Die mij maar een gewone M3, in dat baby blauw zoals ‘ie op de beurs stond in Toronto.

    Login om te reageren
  19. clioracing zegt

    14 januari 2016 om 10:26

    130.000 euro voor een M4 cabrio. Je moet toch wel helemaal verrückt zijn om daar zoveel geld aan uit te geven.

    Login om te reageren
  20. steelfighter zegt

    14 januari 2016 om 12:05

    Die velgen…. zo cheap

    Login om te reageren
  21. volvoturbo zegt

    14 januari 2016 om 13:14

    Liever de standaard M3/4 velgen, maar verder top! Veel zwart leer is altijd n plus.

    Login om te reageren
  22. jochempie zegt

    14 januari 2016 om 15:49

    Ik wil deze auto in mijn bezit hebben!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North