BMW M3 & M4 Competition Package: nog harder, nog sneller

Auteur: , 37 Reacties

BMW heeft het inmiddels bekende Competition-sausje uitgegoten over de M3 (F80) en de M4 (F82, F83). Dit is er nieuw.

De extra gepeperde optie geeft de zespitter een boost van 19 pk, waardoor het totaal neerstrijkt op 450 pk. Dit moet zorgen voor 0-100 tijd in precies vier seconden. 0,1 seconde sneller dan een M4 zonder. Maar wacht, er is meer!

Want voor het vermogen hoef je het niet te doen. De turbomotor is met behulp van de betere tuningboer nog wel verder te kietelen dan 450 pk. En dat kost je ook geen 7.000 euro. Want dat moet je neerleggen voor het competition pakket. Dat bedrag is beter te verklaren op het vernieuwde onderstel dat je krijgt. Nieuwe veren, dempers en stabilisatorstangen moeten de auto nog strakker laten sturen. Qua software is de rijmodi aangepast, welke nu afgestemd is op het aangepaste onderstel. Dit geldt ook voor het differentieel en de Dynamische Stabiliteits Controle (DSC).

Een Competition Package M3/M4 kun je herkennen aan de nieuwe 20-inch M-wielen. Ook zijn de raamstijlen, spiegelkappen, de nieren en de badge op de achterklep in de kleur ‘Shadow Line’ uitgevoerd. De bekende vier trompetten aan de achterzijde zijn gedoopt in ‘Black Chrome’. Wil je zeker zijn van je zaak? Check dan even het interieur. De gordels zijn in de kleuren van BMW M uitgevoerd. Inclusief het pakket kost de M4 118.400 euro, de cabrio 130.000 euro. De M3 sedan is iets goedkoper met 117.400.



37 reacties

Ik vind die velgen eigenlijk net weer een beetje jammer
Nog 10 jaar wachten.. dan kan ik m betalen.
@s62b50: ik nog 15 en dan failliet gaan op het onderhoud.
Mooie velgen!
€368 per pk extra. Super premium!
Liever 1 type eerder met de V8.
@ghost: daar heb ik vorig jaar een proefrit in gemaakt. Valt erg tegen, max koppel komt pas erg laat vrij, dus je moet hem helemaal door de toeren jagen. En wanneer zit je nou in zo’n hoog toerengebied? Geluid is natuurlijk fantastisch. Voor de rest is de nieuwe 6 cilinder bi turbo gewoon echt beter.
@cpp1: koppel onderin daarentegen, dat vind ik bij de V8 lekkerder. Bij de biturbo heb je onder de 2800/3000 mijn inziens weinig ‘kracht’ t.o.v. de V8.
@cpp1: koppel komt gewoon vrij op een normaal moment voor een atmosferische benzine moter. Je moet alleen werken om de pk’s er maximaal uit te halen. Dat is het typische karakter van een atmosferisch blok. Je moet er alleen wel van houden, een turboblok kun je schakelluier rijden. Maar liefhebbers houden er wel van om te roeren met die pook!;)
@retsok: tja waar hebben we het over, een 6 cilinder S54 heeft nog minder koppel maar de directe gasrespons geeft toch het gevoel dat de auto erg alert is. Zal met zon V8 niet anders zijn. Vond het heerlijk rijden zo’n E46 M3
Beetje jammer van die velgen. Van de rest een lekker bommetje die m3 en m4👌🏻
Erg jammer van die velgen idd, gordels vind ik dan wel weer een leuk detail
Het pakket is leuk, de wielen vind ik echter nog altijd niet mooi. Ik zal wel ouderwets zijn, ik houd nou eenmaal niet van twotone….
Cabrio = zwaarder en presteert net even wat minder op de CO2 test en dus 12k duurder?
Only in NL!
@gregorius:
Kan je wel weer leuk genieten van het zonnetje dat veelvuldig schijnt in Nederland ;-)
@gregorius: Dat, en het zal utieraard iets duurder zijn om een klapdak te ontwikkelen.
@berlinetta: dat was dus helemaal niet zo duur, want het is het klapdak van de E93 3-serie. En ze besparen geld op een carbon dak wat er standaard op zit. Eigenlijk zou de Cabrio gewoon goedkoper moeten zijn.
Lekkere wagen hoor… Ik zou die velgen wel willen hebben onder m’n 428 hoor, niets mis mee!
Echt geweldig dit pakket
Dit soort pakketten zijn echt dé nieuwe melkkoe van de auto-industrie.

Aan de motor is niets verandert. Die 19pk extra (alsof je dat merkt) zijn er softwarematig zo in te prutsen.

Dan dus ANDERE veren en dempers. Ja, oké. Anders afgesteld of écht anders? En hoeveel zou BMW dat qua inkoop extra kosten?
@poes: Mooi toch?

Ze moeten ergens geld op verdienen. Door dit soort dingen kunnen ze meer leuks ontwikkelen, kunnen de werknemers een goede baan hebben, etc etc. En iemand die een nieuwe M3/4 koopt, die kan best die 7,5k extra betalen.

Het is ook een interessant deel van de onderneming. De standaard uitrusting moet al zo mooi zijn, dat het potentiele klanten naar jou toetrekt, maar ook niet perfect, want je moet ook ‘mooiere’ uitrustingen kunnen verkopen.
@gregorius:
Ja, zo kun je alles wel recht lullen ;-)

Het is gewoon een irritant marketing geintje. En net iets gaver model aanbieden, voor een buitenproportioneel surplus aan munten. Want ze weten ook wel dat de klant dit moeilijk kan weerstaan, want het basis model is het net niet.
@poes: … yep. En zo ben ik terrecht gekomen bij mijn Infiniti; waar geen optie-lijst voor is. Alles zit er gewoon op.
@gregorius: daarom heet dat ding ook Infinity…
@gregorius: Welk model is dat dan?
@poes: ja de nieuwe melkkoe idd, van de e46 was ook al een M3 CS hoor;)
@freshlife: En van de E30 was er een Cecetto en Ravaglia. Plus de Evolution. En van de E36 had je de CSL, GT en R versies.
Lekker door sparen voor de GTS..
Ik zou het pakket bestellen, mocht ik in aanmerkign komen voor een M. De velgen zou ik achterwege laten. Dan heb je een heerlijke fijne stuurmachine. Tanzanit Blau met cognackleuring interieur en de gewone zilverkleurige M-velgen. Een chip zou ik achterwege laten.

Maar eigenlijk zou ik liever een B4 willen dan een M4.
Bestelt M4 met als extra setje E92 M3 GTS velgen…
Blijft een begeerlijke wagen die M3/M4 maar om nou 7k uit je zak te laten kloppen door de paarse en rode broeken van BMW. Of je gaat zelf even langs bij een paar goede Nederlandse adresjes als Mosselman, Intrax en een grens over voor je BBS velgjes. Heb je beter spul voor minder en velgen die de auto echt af maken. Maar ja, je moet toch wat terug kunnen zeggen tegen die buurman met een C63 AMG “Performance Package”.
http://youtu.be/k7ebhme9zV4

Anyway, qua onderstel kun je beter direct Bilstein en Eibach shoppen…
Die mij maar een gewone M3, in dat baby blauw zoals ‘ie op de beurs stond in Toronto.
130.000 euro voor een M4 cabrio. Je moet toch wel helemaal verrückt zijn om daar zoveel geld aan uit te geven.
Die velgen…. zo cheap
Liever de standaard M3/4 velgen, maar verder top! Veel zwart leer is altijd n plus.
Ik wil deze auto in mijn bezit hebben!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).