• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63

Auteur: RubenPriest, gepost 14 januari 2016 om 08:37 – 34 Reacties

Afbeelding Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63Afbeelding Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63Afbeelding Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63Afbeelding Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63Afbeelding Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63Afbeelding Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63Afbeelding Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63Afbeelding Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63

Zulu Defender
De gepensioneerde Defender was steevast verkrijgbaar als pruttelende diesel. Hierdoor had een zeecontainer als de G63 AMG het alleenrecht op het gebied van zinloze powerhokken. Gelukkig is er nu de Zulu² Super Defender. Met een dikke V8.

De creatie is afkomstig van het Britse JE Motorworks. Om het heiligschennis nog een beetje in te perken werd voor een V8 gekozen uit de eigen familie. Ook de versnellingsbak met zes verzetten is afkomstig van Jaguar Land Rover.

Het blok is goed voor 482 pk en 650 Nm aan koppel. De ombouw is wel een beetje prijzig. Voor omgerekend zo’n 165.000 euro gaan de Britten aan de slag voor je. Dit bedrag is inclusief een Defender. Naast de nieuwe motor en de versnellingsbak zitten ook een verstevigd chassis, een ander onderstel en remmen bij de prijs inbegrepen. Optioneel is het ook nog mogelijk om 18-inch wielen, verlaagde veren, straffere dempers, een sperdifferentieel, grotere remmen en/of een elektrische handrem aan te vinken.

Een Zulu² Super Defender is te herkennen aan dikke zijsplitters, een aluminium grille, LED-verlichting in de voor- en achterlichten en een JE badge aan voorzijde. In het interieur veel leder en aanwezigheid van geluidwerende materialen. Ook zijn de stoelen verwarmbaar en heeft de Defender airconditioning.

Van een spartaanse 4×4 naar een luxueuze werkpaard. De G63 AMG in een Defender-trim. Waarom dit het betere alternatief is? Het imago, het uiterlijk en de oneindige bruikbaarheid. JE Motorworks zal slechts 25 exemplaren ombouwen op bestelling. Uiteraard, alleen voor de elite met een rijk gevulde portefeuille.

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, defender, Land Rover, tuning, V8

Vorig bericht: « BMW M3 & M4 Competition Package: nog harder, nog sneller
Volgend bericht: Fiat 500e Stormtrooper in Detroit is mosterd na de maaltijd »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    14 januari 2016 om 08:48

    Wat een ontzettend gaaf ding zeg! Het interieur vind ik ook echt top, beetje old school nog met een nieuw sausje. Over de kleuren van de bekleding kan je je bedenkingen hebben, maar ik vind het wel wat hebben hoor. Ik wil hem!

    Login om te reageren
    • kapitein zegt

      14 januari 2016 om 09:13

      @viezefreddyw: Ik vind het om te kotsen. Voor derest ben ik het met je heen, super gaaf ding.

      Login om te reageren
      • kapitein zegt

        14 januari 2016 om 09:25

        @kapitein: eens*

        Login om te reageren
  2. matthijs_vangarderen zegt

    14 januari 2016 om 08:50

    Brits en heel erg dik!: Hebben!

    Login om te reageren
  3. martinus zegt

    14 januari 2016 om 08:53

    Zulu, dat klinkt toch net een beetje te creools naar mijn smaak.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      14 januari 2016 om 09:03

      @martinus: Iets met lange oren, kralen kettingen en dikke lippen….

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        14 januari 2016 om 09:04

        @dutchdriftking: je moet er van houden.

        Login om te reageren
      • postzegel zegt

        14 januari 2016 om 09:06

        @dutchdriftking: Hoi Ik ben Sjakie en kom voor een Zulu!

        Naja: Specs zijn gaaf, holy bonnet buldge is ook koel, maar die lampen: Zijndie nou letterlijk uit een Gelande getrokken? En die Grill? Nee Niet De Grill! Doe mij dan toch maar iets minder opsmuck aan de buitenkant.. en normale achterlichtjes,. en niet van dag glimmende blauw, maar gewoon BRG..

        Login om te reageren
  4. peterv zegt

    14 januari 2016 om 09:02

    Beter alternatief? Imago? Hahaha, wat een onzin verhaal.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    14 januari 2016 om 09:03

    Is het zinvol? Een verlaagd straffer onderstel op een Defender……. Maar gaaf is het wel!

    Login om te reageren
  6. postzegel zegt

    14 januari 2016 om 09:08

    Zijn dat nou Mattig SSF velgen?

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    14 januari 2016 om 09:19

    Wel vet, alleen die grill moet ik nog aan wennen

    Login om te reageren
  8. Rob zegt

    14 januari 2016 om 09:29

    “Slechts 25 exemplaren”

    Ja joh, tuurlijk. Dus als de 26ste klant binnenkomt sturen ze die weg? Hahaha, vast joh…
    Ik denk dat JE Motorworks in zijn handjes mag knijpen als ze er vijf mogen ombouwen. Is niet erg, maar kom dan niet aan Ferrari-achtige verkooptruukjes….

    Login om te reageren
  9. Design_Driven zegt

    14 januari 2016 om 09:31

    Ik zie geen heilig schennis. Vroeger was de Defender (en series) leverbaar met V8

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    14 januari 2016 om 09:37

    Kan het wel waarderen, maar liever een normale Defender. Die mag nog eens lekker vies worden. Bij deze zou ik dat zonde vinden.

    Login om te reageren
  11. Kvgorp zegt

    14 januari 2016 om 09:39

    Haha dat pookje van die automaat zit bij mij ook in mijn Mondeo van 2008.

    165.000 euro jonhuh!

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    14 januari 2016 om 09:46

    Ziet er netjes uit, maar een V8 in 2016? Begint een beetje de stoomachine van de 21e eeuw te worden….

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 januari 2016 om 10:20

      @pomoek: En AM ontwikkelt nog lekker een nieuwe V12. Moet kunnen toch?

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        14 januari 2016 om 11:21

        @berlinetta: https://www.youtube.com/watch?v=ijsZcRYt-Lc

        Login om te reageren
    • Senne zegt

      14 januari 2016 om 11:08

      @pomoek: Wees blij, of had jij liever hybride aandrijflijn met 3 cilinder gehad ?

      Login om te reageren
  13. xxxheidi zegt

    14 januari 2016 om 09:48

    Een sleeper idee. Een oude diesel sputterende Defender, maar in werkelijkheid …

    Echter niets kan tippen aan een G63/65 AMG.

    Ook veel mooier dan dit.

    Login om te reageren
  14. e36thuglife zegt

    14 januari 2016 om 10:03

    ja deze is wel dikkie dik voor door de modder en poep te rijden maar waar zijn die splitters dan??? doe mij maar een g63 amg gronos van mansory!!!!!!

    Login om te reageren
  15. lekbak zegt

    14 januari 2016 om 10:06

    Er staat mij bij dat er al een aantal bedrijfjes zijn die oa Chevy v8’s leveren in verschillende smaakjes. Weet ik wel zeker trouwens. Tot zover niks nieuws…

    Wel een leuk ding, maar helaas volkomen nutteloos door deze toevoegingen. Daarbij levert een defender voor mij gegarandeerd blauwe schouders op bij ruig werk dus dan toch liever de G.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      14 januari 2016 om 10:43

      @lekbak: met beide in het terrein gereden, echt in gebieden waar het op aankomt en de Defender is de betere terreinauto. De Benz wil nog best vaak vast staan waar de Defender probleemloos doorgaat!

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        14 januari 2016 om 11:25

        @rufctr01: en mijn ervaring is andersom. Ik heb zelf nog niet met de defender echt offroad gereden maar er wel bij in gezeten. Op een groot offroad park in Tsjechie was dat, er reden een aantal G’s, en een hoop defenders. De standaard defenders bleven nergens vergeleken met de G. De defenders met aangepaste assen bleven de Mercedessen voor. De aangepakte G’s bleven die defenders weer voor, meestal. Ik denk dat ze erg aan elkaar gewaagd zijn mits de defender fatsoenlijke difflocks heeft, en dat hebben ze standaard niet.

        Login om te reageren
      • super zegt

        14 januari 2016 om 13:31

        @rufctr01:
        ik heb in afrika wel eens een halve dag door de bush moeten lopen omdat de 109 vast kwam te zitten. Denk overigens niet dat het veel had uitgemaakt; defender/landcruiser/g-klasse/whatever. Waar die 109 (en later defender) het wel echt af laat weten is bij betrouwbaarheid en (relatief) comfort, wat dat betreft was een landcruiser custom wagen echt superieur.

        Login om te reageren
  16. crew zegt

    14 januari 2016 om 10:11

    Lekker verouderd V8-je erin!

    Login om te reageren
  17. zeevink zegt

    14 januari 2016 om 10:20

    Dik om te zien, maar de afwerking en motorkeuze bij Twisted zou mijn voorkeur genieten. Twisted zit in de UK en bouwt Defenders om naar LS V8 motoren met een briljante afwerking.

    Login om te reageren
  18. clarkson zegt

    14 januari 2016 om 10:36

    Dit is toch gaaf? En volgens mij valt de prijs ook wel weer mee. Hij is VEEL goedkoper als de G63? En minstens zo exclusief.

    Login om te reageren
  19. robert110 zegt

    14 januari 2016 om 12:19

    Lekker, weer een V8 in je Defender. Alleen die snoet, die ziet er niet uit, die hadden ze beter standaard kunnen laten.

    Login om te reageren
  20. Maarten123 zegt

    14 januari 2016 om 13:10

    Leuk als je te veel geld hebt, maar het blijft een omgebouwde spartaan. Een G63AMG is een doorontwikkeld model dat beter in balans is, met fabrikantondersteuning. Dit zie je al aan het enorme contrast tussen het leer, gecombineerd met frietbakjesplastic. Met zo’n partij als Zulu neem je een enorm financieel risico, om over de restwaarde maar te zwijgen.

    Login om te reageren
  21. erro zegt

    14 januari 2016 om 14:27

    Doe maar. Heerlijk toch. Als je 160k kan stukslaan op zoiets, is het des te meer chique om jaren ’80 middenconsole en bijpassend plastic te hebben dan gladgestreken Benz interieur

    Login om te reageren
  22. wimbers zegt

    14 januari 2016 om 17:12

    is toch niks nieuws? de defender kwam vroeger toen CO2 nog niet bestond in de woordenboeken toch ook met een V8?
    Mijn buurman had er een en dat was een enorm tof potent ding, hingen van die modderige touwen aan de voorkant en zo, dat kon ik wel waarderen..

    Login om te reageren
  23. mrwheely zegt

    15 januari 2016 om 04:10

    Mercedes blijft king…veel meer luxe en als een V8 te soft is, is de V12 een leuk alternatief ✌

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North