Zulu Super Defender is een beter alternatief voor de G63

Auteur: , 34 Reacties

De gepensioneerde Defender was steevast verkrijgbaar als pruttelende diesel. Hierdoor had een zeecontainer als de G63 AMG het alleenrecht op het gebied van zinloze powerhokken. Gelukkig is er nu de Zulu² Super Defender. Met een dikke V8.

De creatie is afkomstig van het Britse JE Motorworks. Om het heiligschennis nog een beetje in te perken werd voor een V8 gekozen uit de eigen familie. Ook de versnellingsbak met zes verzetten is afkomstig van Jaguar Land Rover.

Het blok is goed voor 482 pk en 650 Nm aan koppel. De ombouw is wel een beetje prijzig. Voor omgerekend zo’n 165.000 euro gaan de Britten aan de slag voor je. Dit bedrag is inclusief een Defender. Naast de nieuwe motor en de versnellingsbak zitten ook een verstevigd chassis, een ander onderstel en remmen bij de prijs inbegrepen. Optioneel is het ook nog mogelijk om 18-inch wielen, verlaagde veren, straffere dempers, een sperdifferentieel, grotere remmen en/of een elektrische handrem aan te vinken.

Een Zulu² Super Defender is te herkennen aan dikke zijsplitters, een aluminium grille, LED-verlichting in de voor- en achterlichten en een JE badge aan voorzijde. In het interieur veel leder en aanwezigheid van geluidwerende materialen. Ook zijn de stoelen verwarmbaar en heeft de Defender airconditioning.

Van een spartaanse 4×4 naar een luxueuze werkpaard. De G63 AMG in een Defender-trim. Waarom dit het betere alternatief is? Het imago, het uiterlijk en de oneindige bruikbaarheid. JE Motorworks zal slechts 25 exemplaren ombouwen op bestelling. Uiteraard, alleen voor de elite met een rijk gevulde portefeuille.



34 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Wat een ontzettend gaaf ding zeg! Het interieur vind ik ook echt top, beetje old school nog met een nieuw sausje. Over de kleuren van de bekleding kan je je bedenkingen hebben, maar ik vind het wel wat hebben hoor. Ik wil hem!
@viezefreddyw: Ik vind het om te kotsen. Voor derest ben ik het met je heen, super gaaf ding.
@kapitein: eens*
via Android app
Brits en heel erg dik!: Hebben!
Zulu, dat klinkt toch net een beetje te creools naar mijn smaak.
@martinus: Iets met lange oren, kralen kettingen en dikke lippen….
@dutchdriftking: je moet er van houden.
@dutchdriftking: Hoi Ik ben Sjakie en kom voor een Zulu!


Naja: Specs zijn gaaf, holy bonnet buldge is ook koel, maar die lampen: Zijndie nou letterlijk uit een Gelande getrokken? En die Grill? Nee Niet De Grill! Doe mij dan toch maar iets minder opsmuck aan de buitenkant.. en normale achterlichtjes,. en niet van dag glimmende blauw, maar gewoon BRG..
Beter alternatief? Imago? Hahaha, wat een onzin verhaal.
Is het zinvol? Een verlaagd straffer onderstel op een Defender……. Maar gaaf is het wel!
Zijn dat nou Mattig SSF velgen?
Wel vet, alleen die grill moet ik nog aan wennen
“Slechts 25 exemplaren”

Ja joh, tuurlijk. Dus als de 26ste klant binnenkomt sturen ze die weg? Hahaha, vast joh…
Ik denk dat JE Motorworks in zijn handjes mag knijpen als ze er vijf mogen ombouwen. Is niet erg, maar kom dan niet aan Ferrari-achtige verkooptruukjes….
Ik zie geen heilig schennis. Vroeger was de Defender (en series) leverbaar met V8
Kan het wel waarderen, maar liever een normale Defender. Die mag nog eens lekker vies worden. Bij deze zou ik dat zonde vinden.
Haha dat pookje van die automaat zit bij mij ook in mijn Mondeo van 2008.

165.000 euro jonhuh!
Ziet er netjes uit, maar een V8 in 2016? Begint een beetje de stoomachine van de 21e eeuw te worden….
@pomoek: En AM ontwikkelt nog lekker een nieuwe V12. Moet kunnen toch?
@pomoek: Wees blij, of had jij liever hybride aandrijflijn met 3 cilinder gehad ?
Een sleeper idee. Een oude diesel sputterende Defender, maar in werkelijkheid …

Echter niets kan tippen aan een G63/65 AMG.

Ook veel mooier dan dit.
ja deze is wel dikkie dik voor door de modder en poep te rijden maar waar zijn die splitters dan??? doe mij maar een g63 amg gronos van mansory!!!!!!
Er staat mij bij dat er al een aantal bedrijfjes zijn die oa Chevy v8’s leveren in verschillende smaakjes. Weet ik wel zeker trouwens. Tot zover niks nieuws…

Wel een leuk ding, maar helaas volkomen nutteloos door deze toevoegingen. Daarbij levert een defender voor mij gegarandeerd blauwe schouders op bij ruig werk dus dan toch liever de G.
@lekbak: met beide in het terrein gereden, echt in gebieden waar het op aankomt en de Defender is de betere terreinauto. De Benz wil nog best vaak vast staan waar de Defender probleemloos doorgaat!
@rufctr01: en mijn ervaring is andersom. Ik heb zelf nog niet met de defender echt offroad gereden maar er wel bij in gezeten. Op een groot offroad park in Tsjechie was dat, er reden een aantal G’s, en een hoop defenders. De standaard defenders bleven nergens vergeleken met de G. De defenders met aangepaste assen bleven de Mercedessen voor. De aangepakte G’s bleven die defenders weer voor, meestal. Ik denk dat ze erg aan elkaar gewaagd zijn mits de defender fatsoenlijke difflocks heeft, en dat hebben ze standaard niet.
@rufctr01:
ik heb in afrika wel eens een halve dag door de bush moeten lopen omdat de 109 vast kwam te zitten. Denk overigens niet dat het veel had uitgemaakt; defender/landcruiser/g-klasse/whatever. Waar die 109 (en later defender) het wel echt af laat weten is bij betrouwbaarheid en (relatief) comfort, wat dat betreft was een landcruiser custom wagen echt superieur.
Lekker verouderd V8-je erin!
Dik om te zien, maar de afwerking en motorkeuze bij Twisted zou mijn voorkeur genieten. Twisted zit in de UK en bouwt Defenders om naar LS V8 motoren met een briljante afwerking.
Dit is toch gaaf? En volgens mij valt de prijs ook wel weer mee. Hij is VEEL goedkoper als de G63? En minstens zo exclusief.
Lekker, weer een V8 in je Defender. Alleen die snoet, die ziet er niet uit, die hadden ze beter standaard kunnen laten.
Leuk als je te veel geld hebt, maar het blijft een omgebouwde spartaan. Een G63AMG is een doorontwikkeld model dat beter in balans is, met fabrikantondersteuning. Dit zie je al aan het enorme contrast tussen het leer, gecombineerd met frietbakjesplastic. Met zo’n partij als Zulu neem je een enorm financieel risico, om over de restwaarde maar te zwijgen.
Doe maar. Heerlijk toch. Als je 160k kan stukslaan op zoiets, is het des te meer chique om jaren ’80 middenconsole en bijpassend plastic te hebben dan gladgestreken Benz interieur
is toch niks nieuws? de defender kwam vroeger toen CO2 nog niet bestond in de woordenboeken toch ook met een V8?
Mijn buurman had er een en dat was een enorm tof potent ding, hingen van die modderige touwen aan de voorkant en zo, dat kon ik wel waarderen..
Mercedes blijft king…veel meer luxe en als een V8 te soft is, is de V12 een leuk alternatief ✌

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).