• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M440d Coupé – POV rijtest

Auteur: RubenPriest, gepost 25 februari 2022 om 16:00 – 14 Reacties

Een coupé en dan ook nog als dikke diesel. Is dit nog relevant anno 2022? Bij BMW vinden ze van wel en in deze rijtest ontdekken we de M440d Coupé.

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, Coupe, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Fotoshoot – Porsche Taycan 4S bij nacht
Volgend bericht: Deze Mercedes EQS-killer met 1.050 pk is eindelijk klaar voor productie »

Lees Interacties

Reacties

  1. fromtheg zegt

    25 februari 2022 om 16:50

    Martijn wordt te duur voor Autoblog;) Steeds meer filmpjes met een GoPro de laatste tijd.

    Login om te reageren
  2. karhengst zegt

    25 februari 2022 om 17:06

    Niet echt het natuurlijke habitat voor een dergelijke auto. Mij lijkt het de perfecte Autobahnstürmer. Met nadruk op het tweede gedeelte, want BMW kennende is het vooral een leuke auto om mee te planken, niet zo zeer om mee te cruisen.

    Login om te reageren
    • HelldogBE zegt

      25 februari 2022 om 18:43

      De (M)440D blijft 1800kg droog aan de haak danzij 4×4, automaat en 3l 6-cylinder. Da’s bijna net zoveel als een 5 of 7-serie, dus al een heus slagschip. Om polders af te raggen op maximum attack kun je beter een Caterham of een motor kopen, want zelfs een M4 zal zich daar niet in zijn sas voelen door de hoge massa en beperkte rijbeleving op lage snelheden.
      Dit soort auto’s komt tot zijn recht op op iets ruimere banen waar de massa zich minder laat voelen, maar waar je steeds veel koppel ter beschikking hebt tegen een acceptabel verbruik. Het praktijkverbruik van een 440I of M4 is toch nog van een andere orde (3l tot 5l meer) voor de veelrijder die er 50dkm of meer per jaar mee doet

      Login om te reageren
  3. ffw88 zegt

    25 februari 2022 om 17:24

    Ik dacht even dat ik Wouter zijn gezicht constant in beeld zou zien toen ik POV las.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      26 februari 2022 om 10:45

      Ja of iets anders, maar dat is gelukkig alleen op andere sites

      Login om te reageren
  4. sonnybonds zegt

    25 februari 2022 om 19:39

    zag er gisteren 1 op de weg rijden. Wat een lelijk hok is dat toch helaas….

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      25 februari 2022 om 21:57

      @sonnybonds: er zijn al aftermarket normale grill/bumpers te krijgen. Elke zelfrespecterende bmw 4-rijder zou dit moeten fiksen.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        26 februari 2022 om 15:47

        Elke zichzelf respecterende BMW rijder houdt ‘m origineel.

        Login om te reageren
  5. jaapiyo zegt

    25 februari 2022 om 21:35

    Nieuw is zo’n zespits diesel gezien de belasting en verwachte afschrijving natuurlijk niet meer te doen in NL. Tweedehands echter is diesel stiekem best wel weer interessant. Een 530d Touring ofzo bijvoorbeeld van tien jaar oud doet je een paar duizend minder dan een 530i (die je niet kan vinden). Vervolgens betaal je 2 rug MRB per jaar ipv 1, maar gezien de brandstofkosten en het verschil in verbruik is het omslagpunt niet eens ver weg. Bij 20.000 km per jaar of meer kan het al interessant zijn. Enige ‘risico’ is natuurlijk dat Rob Jetten diesel vervroegd verbiedt…maar zoals het nu is kan je met Euro4 tot 2025 nog overal heen (en zo’n oude bimma is Euro5 en als je een iets latere koopt mogelijk zelfs Euro6).

    Het blijft wel satansap natuurlijk.

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      25 februari 2022 om 21:57

      @jaapiyo: misschien wel interessant bij de afschaffing van mrb. (Km heffing) wie weet.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      26 februari 2022 om 09:30

      @jaapiyo:

      Op aanraden van jou heb ik een auto met benzinemotor gekozen. Dat is premium. Elke 7 kilometer is er weer een liter weg. Met de huidige prijzen sta je om de 400 km bij de pomp met een 80 liter tank. Er is een meerprijs voor de MRB en verzekering. Echter, de kosten voor de verzekering zijn verwaarloosbaar en de MRB heb je er al met 1 keer tanken per maand eruit. Dan rijdt het ook nog eens beter, zoals @wouter laat zien in dit filmpje.

      Groot verschil is natuurlijk wel: gebruikt of nieuw. Diesel is gebruikt goedkoper, maar nieuw juist niet. Daar zit wel een angeltje. Maar desalniettemin, gewoon een F11 535d kopen. Wat doet een Alpina D5 eigenlijk? @alpina007 schijnt daar nogal enthousiast over te zijn ;-).

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        26 februari 2022 om 12:10

        80 liter en 1:7…dat is dan toch 560 km? 🙊

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          27 februari 2022 om 01:09

          @jaapiyo: met de huidige prijzen kennelijk niet.

          Login om te reageren
  6. Pascal zegt

    26 februari 2022 om 10:52

    Als ik een echte kilometervreter was dan ging ik deze zo halen. Of nouja, wel de sedan en gebruikt met de kop eraf, moet wel leuk blijven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North