• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M5 (F10) als Safety Car [MotoGP]

Auteur: robbie, gepost 26 augustus 2011 om 16:11 – 33 Reacties

BMW M5 (F10) Safety Car - Moto GP


Blijkbaar heeft BMW de 1M Coupé Safety Car die onlangs werd onthuld alweer aan de kant geschoven voor zijn grote broer. Dit weekend zal tijdens de MotoGP race op het circuit van Indianapolis namelijk een nieuwe M5 gebruikt worden in plaats van een 1M. Zal wel komen omdat Amerikanen meer hebben met grote auto’s en de 1M toch uitverkocht is in de VS.
Interessant detail aan deze M5 is dat de roosters in de spatborden niet meer helemaal chroom zijn en we spotten ook een Akrapovic sticker op de zijkant van deze M5. De kans is dus levensgroot aanwezig dat deze M5 voorzien is van een Akrapovic uitlaat (net zoals de 1M en X6 Safety Cars). Als je deze auto in actie wil zien dan zul je komend weekend moeten kijken naar de Red Bull Indianapolis Grand Prix en “hopen” dat de Safety Car in actie moet komen. (via: m5board.com)

Ook interessant!

  • BMW M onthult een lading nieuwe MotoGP safety cars
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Dikke BMW M2 safety car voor MotoGP
    Dikke BMW M2 safety car voor MotoGP

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, Akrapovic, BMW, f10, m5, safetycar

Vorig bericht: « Lexus aapt BMW na? Lexus IS-F Circuit Club Sports
Volgend bericht: Video: Ferrari F1 in 1963 en 2011 »

Lees Interacties

Reacties

  1. bigcar zegt

    26 augustus 2011 om 16:19

    Stiekem hopen op ongelukken..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      26 augustus 2011 om 17:20

      @bigcar: Nee de 1 M is weg nu ,dus het zal wel goed gaan:)

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        26 augustus 2011 om 21:19

        @norge: dat ook, maar ik meen het echt: stiekem hoop ik op ongelukken zodat de m5 langer in beeld is enz. (kan nie w8e op iaa!!)

        Login om te reageren
  2. The360box zegt

    26 augustus 2011 om 16:20

    Ik vind het best gek dat BMW M er andere uitlaten op zet van Akrapacifofngv.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 augustus 2011 om 16:40

      @The360box: dat heb ik ook nooit begrepen…

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        26 augustus 2011 om 19:57

        @robbie:
        @The360Box

        Zo lastig te begrijpen is het niet;
        Akrapovic produceert met name uitlaatsystemen voor motorfietsen. Dan is het toch geen betere reclame als rondjes rijden tijdens de MotoGP met een dikke safetycar die ook een Akrapovic-systeempje er onder heeft liggen. Alle toeschouwers leggen de link tussen Akrapovic en motorfietsen direct.

        Login om te reageren
      • GregBem zegt

        26 augustus 2011 om 23:15

        @robbie: BMW werkt al langer samen met Akra, bij de motoren zijn er zelfs een aantal die standaard zo’n race uitlaat gemonteerd hebben…
        Heb zelf ook een Akra onder mijn M3 en kan je uit ervaring vertellen dat het beter spul is dan de M performance uitlaat die ze aanbieden…
        Waarom zelf iets ontwikkelen als een ander het (beter) kan?!

        Login om te reageren
    • Svensson zegt

      26 augustus 2011 om 18:54

      @The360box:

      Zo gek is dat niet als je je bedenkt dat Akrapovic een van de grootste spelers is op de uitlaatmarkt voor motorfietsen, zo niet dé grootste. Ook in de racerij zijn ze alom vertegenwoordigd. Daarnaast proberen ze (met succes) ook in de autowereld een voet aan de grond te krijgen. Dit is dus een prima manier om reclame te maken.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        26 augustus 2011 om 19:12

        @Svensson: maar BMW geeft zo ook “toe” dat de standaard uitlaat van een M5 (of ander M-model) blijkbaar niet speciaal en/of goed genoeg is. Of dat BMW zelf geen speciale uitlaat kan ontwikkelen.

        De AMG Safety Cars gebruiken immers ook gewoon een “standaard” AMG uitlaat (er staat iig geen ander merk op).

        Vanuit het oogpunt van Akrapovic kan ik het wel begrijpen overigens.

        Misschien moeten dit maar scharen in het rijtje: BBS velgen, Recaro stoelen.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          26 augustus 2011 om 19:33

          @robbie: eerder zo dat BMW door alle regeltjes geen luidere uitlaten mag afleveren. En uitlaten worden zowiezo door onderleveranciers aangeleverd en Akrapovic is zo een sterk merk dat dit waarschijnlijk beter werkt dan een “nóg meer M dan M” uitlaat. Zou me trouwens niet verbazen als de aandeelhouders van BMW en Akrapovic iets gemeenzaam hebben…

          Login om te reageren
  3. RubenPriest zegt

    26 augustus 2011 om 16:21

    Zo’n filmpje van de 1M safety car deden ze hem revven even. Hopelijk deze ook. Want op ongelukken zitten we niet te wachten lijkt me.

    Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    26 augustus 2011 om 16:22

    met het geluid zit het dus sowieso goed :D sowieso altijd mooi hoor, BMW’s :D

    Login om te reageren
  5. laulau zegt

    26 augustus 2011 om 16:26

    Waarom bij de MotoGP BMW safetycars en bij de F1 Mercedes safetycars?

    ON: Leipe bak met die kleurstelling.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 augustus 2011 om 16:36

      @laulau: het is maar net wie het meeste geld wil betalen :D

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        26 augustus 2011 om 16:40

        @robbie:
        @laulau

        Misschien omdat Mercedes actief deelneemt in de F1, en BMW niet… en dat BMW ook motorfietsen produceert en Mercedes niet ….

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          26 augustus 2011 om 16:55

          @rechercheur: +1

          Login om te reageren
        • robbie zegt

          26 augustus 2011 om 19:13

          @rechercheur: uiteraard speelt dat een rol, maar een dikke buidel met geld is net zo belangrijk ;) Toen BMW een F1 team had leverde Mercedes ook de Safety Cars en toen had Mercedes géén eigen team.

          Login om te reageren
  6. rechercheur zegt

    26 augustus 2011 om 16:38

    Als er een sticker van Akrapovic op zit, dan zal de kans inderdaad wel circa 100% zijn dat er ook een Akropovic uitlaatsysteem onder zit …

    :-)

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      26 augustus 2011 om 21:17

      @rechercheur:

      op de openbare weg is het precies andersom

      als je een auto ziet rijden met stickers van allerlei dure onderdelen is de kans groot dat er een paupertje in zit die alleen de stickers kon betalen ;-)

      Login om te reageren
  7. SpeedfreakR zegt

    26 augustus 2011 om 16:48

    1m staat er gewoon naast hoor op de foto ;)

    Login om te reageren
  8. autobart zegt

    26 augustus 2011 om 16:49

    Hoe klinkt dat? :D Gaat Autoblog deze eigenlijk testen? :)

    Zou wel heel gaaf zijn!

    Login om te reageren
  9. maxx1 zegt

    26 augustus 2011 om 17:10

    wauw cool ding

    Login om te reageren
  10. Poll zegt

    26 augustus 2011 om 17:23

    Vette shit.

    Login om te reageren
  11. jpoers zegt

    26 augustus 2011 om 18:27

    -edit: check!-
    ontopic: strakke bak, mooi bestickerd en met die uitlaat zal die vast lekker klinken, misschien kleine compensatie vanwege het gemis van het gehuil van de v10.

    Login om te reageren
  12. rein1983 zegt

    26 augustus 2011 om 18:49

    Vette bak!!

    Login om te reageren
  13. quincy zegt

    26 augustus 2011 om 19:28

    Wat betreft die uitlaat: omdat de meeste kijkers van de MotoGP dat merk kennen en BMW er vast geld voor krijgt, wat weer de kosten drukt voor dat safety car gebeuren.

    It’s all about the money boys… It’s all about the money…

    Login om te reageren
  14. agera zegt

    26 augustus 2011 om 19:32

    Staat de M5 perfect, vind hem beter dan de AMG

    Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    26 augustus 2011 om 20:10

    Leuke wagen, maar ik vind die 1M toch wel iets leuker :-)

    Login om te reageren
  16. sebasjuhh zegt

    26 augustus 2011 om 21:31

    Lol die gustav die altijd overal bovenop zit, +1 voor hem!

    Login om te reageren
  17. raoulkroes zegt

    27 augustus 2011 om 09:30

    Wat een geweldige wagen! Nu word het weer leuk om MotoGP te kijken.
    En ik hoop dat Autoblog deze nog een keer gaat testen!

    Login om te reageren
  18. fastpuk zegt

    27 augustus 2011 om 09:52

    Wat nou hopen op ongelukken>>>>> :( :( :( en bovendien wat kan mij die m5 boeien, die Bikes uit de gp zijn 10 keer vetter, sneller en bruter! Ik kijk voor de Gp niet voor een safety auto die michien gaat uitrukken…..

    Login om te reageren
  19. bert2012 zegt

    27 juni 2012 om 12:03

    Echt top dat Akrapovic! http://www.youtube.com/watch?v=OyzycDt3LZ0&feature=plcp

    Login om te reageren
  20. bert2012 zegt

    27 juni 2012 om 12:04

    Vergeten tekst erbij te plaatsen :-) Ben nog nieuw…Super dik in ieder geval die Akrapovic. Heb het nu paar keer bij BMW en bij Porsche gezien. Ik blijf een fan,,nu maar doorsparen :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North