• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M5 van Nowack: 718 pk

Auteur: autoblogger, gepost 29 juni 2010 om 23:05 – 52 Reacties

Nowack M5
Op de valreep nog even een interessante upgrade voor je M5, terwijl we wachten op de volgende generatie.

Nowack Motors, die we kennen van de Cooper S, de X5M en de X6M, heeft zich onlangs gericht op de E60 M5. Dat resulteerde in de M5 N635S met 635 pk. Leuk natuurlijk, zoals je bv hier kan zien. Maar het kan altijd beter, daarom is er nu de “N635S 5.8 Hans Nowack Edition.” Dat is een speciale editie, gemaakt als afscheidscadeau voor de huidige M5.

De bemoeienis van Nowack zorgde voor een 5,8-liter V10 met 718 pk @ 9.000 rpm, in plaats van de standaard 5-liter V10 met 507 pk. De tweehonderd extra pk werden verkregen door een flinke upgrade van de diverse motorische onderdelen, plus een ECU-update van het motormanagement. De daadwerkelijke cijfers qua snelheid en acceleratie zijn echter niet duidelijk, maar die zullen vast voldoen.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, m5, tuning, wit

Vorig bericht: « General Motors adverteert met “Duitse degelijkheid”
Volgend bericht: Another bubble? Aandeel Tesla stijgt 41% op eerste dag! »

Lees Interacties

Reacties

  1. GOD zegt

    29 juni 2010 om 23:11

    wat een blok ligt daar in zeg.
    geet af als de brandweer.

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    29 juni 2010 om 23:13

    Speciaal voor de sjonnies die nu zo’n beetje de E60’s in handen krijgen en voor de sjeiks die het niet erg vinden om na een half jaartje alweer de volgende generatie te moeten kopen!

    Login om te reageren
    • 335icoupevischnustage2 zegt

      1 juli 2010 om 20:56

      @Citrofiel:

      beter dan een citroen

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        2 juli 2010 om 00:42

        @335icoupevischnustage2: Sjeez, wat een inhoudsvolle en goed onderbouwde reactie weer zeg, dankjewel… :roll:

        @Cantago: Tsja, ik zat zegmaar precies op het goede evenwicht tussen de uitersten nuchter en stomdronken, dus ik had het idee dat ik nog prima wat kon zeggen maar achteraf moest ik wel inzien dat ik het niet met mezelf eens was. ;) En daarbij werd ik iets te impulsief, wat bovenstaand reactie-bombardement met zich meebracht. ;)

        Login om te reageren
    • reinz75 zegt

      9 juli 2010 om 04:07

      @Citrofiel: kunnen ze jou niet in een zakje stoppen en onderdompelen in kokend water misschien word daar iemand beter van! zinloos bericht… afz sjonnie

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        12 juli 2010 om 00:50

        @reinz75: Er genieten genoeg mensen van leed van anderen (daar zijn talloze tv-shows op gebouwd) dus er zullen vast mensen blij van worden inderdaad. Maar goed, nogmaals mijn excuses dan. Voortaan zal ik mijn mening voorzichtiger verpakken… :roll:

        Login om te reageren
  3. Punk zegt

    29 juni 2010 om 23:17

    no facelift?

    Login om te reageren
  4. integralechubasco zegt

    29 juni 2010 om 23:18

    nou, dat is volgens mij dus zonder turbo of compressor… allerdings nicht schlecht jungs…

    Login om te reageren
  5. BmwMPower zegt

    29 juni 2010 om 23:19

    De stap die BMW veel eerder had moeten doen.
    Opboren die cilinders!

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    29 juni 2010 om 23:25

    Nog een filmpje: http://www.autojunk.nl/2010/06/nowack-motors-m5

    Login om te reageren
  7. Patrick zegt

    30 juni 2010 om 00:30

    kijk als je die two tone wegdenkt heb je toch de perfecte M5? :D
    say goodbye to the new V8, say hallo to the V10!

    Login om te reageren
  8. GOD zegt

    30 juni 2010 om 00:33

    @ Citrofiel

    Volgens mij heb je geen flauw idee wat dit soort speelgoed kost ofnie?
    2e hands E60 M5 is al niet de goedkoopste 2ehands auto die je op marktplaats kan vinden.
    Dan komen de tunings kosten er nog bij.
    Dat zal niet goedkoop uitvallen kan ik je zeggen vooral vanwege het blok.
    Dan heb je nog je onderhouds beurtjes, en zelfs als er verder helemaal niks hoeft te worden vervangen kun je alsnog flink aftikken bij een specialist.
    En dan heb je nog die verekte draaikolk in de tank zitten.
    Sjonnies zul je hier echt niet in zien rijden geloof mij maar.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      30 juni 2010 om 00:38

      @GOD: Toen ik de reactie had geplaatst dacht ik eigenlijk al dat ik er een generatie naast zat, of op zijn minst overdreef. De vroege E39’s zullen nu misschien door wat ‘vreemde’ types gereden worden, met de E60 zal het inderdaad nog wel meevallen. Maar eigenlijk, nu ik er wat meer bij stilsta, de M5 is volgens mij niet echt een ‘petjesauto’, maakt niet uit hoe oud hij is.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        30 juni 2010 om 00:39

        @Citrofiel: Wat misschien de volgende keer handig is: Geen reacties plaatsen als je onder invloed bent. Het probleem: Dan is het juist makkelijker (omdat je er minder over nadenkt)…

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          30 juni 2010 om 00:40

          @Citrofiel: En weer schrijf je een reactie aan jezelf, faalhaas. Die reactie was duidelijk voor GOD bedoeld (dit klinkt echt raar, hoe heb je ooit besloten die nickname te gebruiken?).

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            30 juni 2010 om 00:41

            @GOD: En die laatste zin was dus voor jou bedoeld. :lol: En het lijkt me duidelijk dat ik nu echt maar moet gaan slapen. ;)

            Login om te reageren
        • racerx zegt

          30 juni 2010 om 00:43

          @Citrofiel:

          5 series zijn sowieso geen petjesauto’s, dat is doorgaans toch echt de drie. Sowieso is een mooie originele BMW geen petjesbak.

          Verder echt een dikke wagen, 718pk zonder turbo of compressor is echt meesterlijk. Wat een ‘Swansong’ voor de E60 M5.

          Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    30 juni 2010 om 00:43

    @Citrofiel 30 June 2010 om 0:40: Zo duidelijk was het anders niet hoor, aangezien je ‘je’ gebruikte. Maar nu ga ik afsluiten voordat ik hier uren ga discussiëren met mezelf. ;)

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      30 juni 2010 om 01:05

      @Citrofiel: Hoe doe je dit? Één keer reageren op jezelf kan nog wel… Maar dit?:P

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        30 juni 2010 om 11:09

        @Cantago: Eén keer was per ongeluk, die andere twee keer moest ik mezelf corrigeren. :lol: Sorry autoblog, ik zal proberen dit niet meer te doen. ;)

        @GOD: Ik zou het niet eens proberen te begrijpen als ik jou was. ;)

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          30 juni 2010 om 12:08

          @Citrofiel: De diepste inzichten krijg je in gesprekken met je zelf is mijn ervaring.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            30 juni 2010 om 12:12

            @Pallas: :lol: Dat is goed, maar voortaan zoek ik een ander medium dan autoblog om die gesprekken te voeren. ;)

            Login om te reageren
            • Cantago zegt

              1 juli 2010 om 20:45

              @Citrofiel: Nou vooruit dan, en nu niet meer te veel drinken he! Achja, beter drinken en op Autoblog zitten dan drinken en op de snelweg bivakkeren;)

              Login om te reageren
  10. racerx zegt

    30 juni 2010 om 00:44

    Nu dan ingelogd…

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    30 juni 2010 om 00:52

    @ Citrofiel

    Oudere M motoren hebben kleppen die gesteld moeten worden en dat soort ongein en daar gaat veel meer tijd in zitten.
    En met het uurloon dat zon specialist heeft ga je al snel in een hoekje huilen :lol:
    Plus de E39 M5 heeft een “ouderwetse” 5.0 liter die ook graag een slokje lust.
    De E39 M5 kost kwa onderhoud en bezine hoogst waarchijnlijk nog meer dan de E60.
    Durf ik geen geld op te wedden maar denk het wel.
    Alles waar ///M achterop staat kost echt veel geld.

    Login om te reageren
  12. GOD zegt

    30 juni 2010 om 00:54

    @ Citrofiel

    Wow moeilijk gedoe zo op de late avond.
    Lees het morgen nog wel een keer ;)

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    30 juni 2010 om 01:02

    Die velgen zijn echt vreselijk! En die zwarte blokjes vooraan zijn ook niet echt getuige van een geweldig design… Maar zonder turbo oid 700+pk uit het <6liter blokje? Daar kan Mercedes nog iets van leren!

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    30 juni 2010 om 07:54

    Ik vind die velgen er nu eens echt niet bij passen… Zo lelijk… De rest kan mij dan weer wel bekoren ;)

    Login om te reageren
  15. lambo4all zegt

    30 juni 2010 om 08:47

    718 pk @ 9.000 rpm
    en de rode lijn staat zeker bij 8500 toeren?

    Login om te reageren
  16. Chilli_red zegt

    30 juni 2010 om 08:51

    Alleen de motorische upgrade en niet de uiterlijke opsmuk. Dan zou ik hem doen…

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    30 juni 2010 om 08:51

    Ineens is de M5 ècht lelijk ! M-Sport laat alleen een paar kleine dingetjes in het uiterlijk wijzigen, deze is overdone, en Frans-halfgaar….

    Login om te reageren
  18. Triple Six zegt

    30 juni 2010 om 09:07

    @autoblog: check de types/ namen eens goed bij “now viewing” M5-M3?

    Login om te reageren
  19. Enjay zegt

    30 juni 2010 om 09:39

    Motorblok graag, aangepaste uiterlijk nee.

    Login om te reageren
  20. Auto-Nerd zegt

    30 juni 2010 om 10:18

    Hoe goed, of juist niet natuurlijk, is dit voor een motorblok?

    Login om te reageren
  21. AudiQuatro zegt

    30 juni 2010 om 10:35

    718pk uit een atmosferisch blok? dik respect voor die mannen!!

    Login om te reageren
  22. nielsje188 zegt

    30 juni 2010 om 10:58

    bwegh! dat doe je nu toch niet meer?! nah ja, wel knap uit atmosferisch blok!

    Login om te reageren
  23. M3Power79 zegt

    30 juni 2010 om 11:05

    Als dit ( en zo ziet het er naar uit ) uit een atmosferisch blok is dan verdienen die mannen een dikke pluim! Voor de rest moeten ze er wel afblijven

    Login om te reageren
  24. majinstar zegt

    30 juni 2010 om 11:39

    Ik wacht ook nog steeds op de volgende generatie, wanneer komt de G40 uit ?

    Login om te reageren
  25. GOD zegt

    30 juni 2010 om 12:18

    @ Citrofiel

    “Die reactie was duidelijk voor GOD bedoeld (dit klinkt echt raar” :lol:

    “hoe heb je ooit besloten die nickname te gebruiken?”
    Ik zocht een zo kort mogelijke naam.
    kon kiezen uit lul, kut of god.
    welke had jij gekozen? ;)

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      30 juni 2010 om 12:22

      @GOD: Ehm, duidelijk. ;)

      Login om te reageren
    • Cantago zegt

      1 juli 2010 om 20:44

      @GOD: Als je als man moet kiezen en niet in God gelooft… Achja, snap je punt;) (ps, BAL was ook een optie?:P)

      Login om te reageren
  26. Mr. Ferrari zegt

    30 juni 2010 om 12:40

    Ik had lul gekozen.

    Login om te reageren
  27. M-lover zegt

    30 juni 2010 om 14:01

    Hmmm, voor een keer geen kunstmatige beademing… dit is specialistenwerk! Wil er wel eentje, maar laat dan aub buiten de aandrijflijn alles standaard!

    Login om te reageren
  28. cliff15 zegt

    30 juni 2010 om 15:27

    Lekker laat Autoblog… Dit is echt zo’n oud nieuws :D
    Maar Nowack is altijd wel dik. Zo ook deze !. Als ik een M5 had zou ik hem gelijk langs Nowack sturen.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      30 juni 2010 om 15:31

      @cliff15: waar doel je op? Je hebt wel gelezen dat dit een “N635S 5.8 Hans Nowack Edition” is? In tegenstelling tot de gewone N635S, die al een tijdje geleden is onthuld.

      Login om te reageren
      • cliff15 zegt

        30 juni 2010 om 16:20

        @autoblogger: Oeps.., Te snel gelezen.. :( . Excuses. ;)

        Login om te reageren
  29. AMG Powerrr zegt

    30 juni 2010 om 21:17

    9000 rpm? Dat moet wel als F1 klinken (in een opgevoerde familiebak).. om het zo maar even te zeggen.

    Login om te reageren
  30. nickdenbakker zegt

    1 juli 2010 om 15:04

    misschien een rijtest?

    Login om te reageren
  31. GOD zegt

    2 juli 2010 om 00:48

    @ Cantago

    Bal was inderdaad ook een optie :lol:

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      2 juli 2010 om 21:46

      @Citrofiel: Achja, je geeft altijd goeie, onderbouwde reacties, dus voor één keer kon het wel;)

      @GOD: Onthouden voor de volgende keer;)

      Login om te reageren
  32. reinz75 zegt

    9 juli 2010 om 04:11

    Gerard Onno Derksen bijvoorbeeld:)
    je moet wel een beetje creatief zijn…

    Login om te reageren
  33. reinz75 zegt

    9 juli 2010 om 04:15

    ik had voor Aap gekozen als ik jou was..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North