• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M5 van Romeo Ferraris heeft 650+ pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 juli 2012 om 16:10 – 25 Reacties

Zwarte dikkerd: BMW M5 Romeo Ferraris
Romeo Ferraris, het Italiaanse tuningshuis met de bekende Centaur(us) als logo, kennen we vooral van zwaar opgepompte Fiatjes, maar ze pakken ook echt dikke auto’s aan, zoals bijvoorbeeld de 599 GTO. Hun nieuwste project: de BMW M5.

Toegegeven, het is niet de eerste getunede M5 die hier voorbijkomt, en ook zeker niet de laatste. Dit is er, in tegenstelling tot de meeste anderen, echter een waar je niet aan af ziet dat er verder aan de 4,4 liter V8 is geknutseld.

Standaard levert de M5 560 pk en 680 Nm, Romeo Ferraris pakt dit in 2 fasen aan. De meest krachtige variant levert een extra 97 pk en 110 Nm, waarmee de Beierse supersedan op 657 pk en 790 Nm uitkomt. Zonder (nogmaals) dit aan de buitenkant te verraden. Ja, als je goed oplet, zie je dat de uitlaten in diameter gegroeid zijn.

Via een ‘module’ wordt 75pk en 88Nm geplust, het uitlaatsysteem met titanium einddempers doet de rest. Niet slecht, toch?

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • M5 CS met 788
    M5 CS met 788 pk klinkt nu veel beter
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, f10, m5, romeo-ferraris, tuning, zwart

Vorig bericht: « Hartverwarmend: autoblog-lezer redt buizerd met Atos
Volgend bericht: Zo zag een viercilinder tweezitter er in 1895 uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    28 juli 2012 om 16:17

    Ziet er verbazing wekkend goed uit voor een tjoener bakkie (ja ik heb het stuk gelezen).

    Login om te reageren
  2. billy911 zegt

    28 juli 2012 om 16:19

    Strakke bak, mooier dan de vorige. Maarja, die V10 was wel dé shit.

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      28 juli 2012 om 17:27

      @billy911:
      kun jij me uitleggen wat die v10 nu weer met poep te maken heeft?

      Login om te reageren
      • jordy14 zegt

        28 juli 2012 om 18:15

        @undifined1: ben jij de leukste thuis?

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          28 juli 2012 om 19:52

          @jordy14:
          neuh dat niet, maar ik begrijp niet waarom die arme e60 voor poep uitgemaakt wordt

          Login om te reageren
          • jordy14 zegt

            29 juli 2012 om 10:20

            @undifined1: sarcasme toch hoop ik?

            Login om te reageren
    • hollow zegt

      29 juli 2012 om 21:40

      @billy911: ja want een V8 biturbo is echt wel behelpen hè …

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 juli 2012 om 21:50

      @billy911:
      De betrouwbaarheid was inderdaad niet het sterkste punt van de V10, dus in die zin shit ja.

      Login om te reageren
      • billy911 zegt

        30 juli 2012 om 12:28

        @hollow: Beleving m’n beste, het gaat om beleving. Kom op een BMW V10 met race-genen. Enough said toch?

        Login om te reageren
  3. bass1103 zegt

    28 juli 2012 om 16:33

    Netjes!

    Login om te reageren
  4. b0ss zegt

    28 juli 2012 om 16:38

    Misschien kan hij nu dan eindelijk de RS6 bijhouden

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      28 juli 2012 om 17:18

      @b0ss: de RS6 eigenaren mogen blij zijn als ze het M logo nog bijna kunnen zien in een dragrace OF op het circuit

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      29 juli 2012 om 12:04

      @b0ss: sinds wanneer is de RS6 sneller? zover ik weet heeft Audi nog nooit kunnen tippen.

      Login om te reageren
      • rs6issnel zegt

        29 juli 2012 om 18:30

        @drivingpleasure: rs6 is snel

        Login om te reageren
  5. lamdi zegt

    28 juli 2012 om 16:45

    Ik ben het met billy911 eens! Die e60 was zo veel cooler!

    Maar subtiele tuning altijd +1000

    Login om te reageren
  6. Donstil zegt

    28 juli 2012 om 17:09

    Ik vraag me altijd af wat het nadeel is van dit soort tuning? Ik bedoel als er geen nadeel aan zou zitten had BMW hem zelf wel met 650 pk gemaakt toch ?

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      28 juli 2012 om 17:33

      @Donstil: Omdat BMW zo’n auto maakt zodat die 500.000km zonder al teveel onderhoud mee kan gaan. Met het verhogen van de turbodruk zal dit een keer 450.000km worden aangezien je nauwelijks de volle 650pk gaat gebruiken (tenzei je de auto inzet als ringtaxi).

      Niemand die daar wakker van ligt want zo’n auto haalt die kilometerstand nooit binnen 10jaar tijd, en tegen die tijd zijn de turbo’s vast wel een keer vervangen/gereviceerd.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      28 juli 2012 om 18:09

      @Donstil:
      Dat is omdat BMW ook garantie geven op hun motoren, in tegenstelling tot al het “gratis” advies zoals hierboven – zonder (echte) garantie uiteraard. Ja er zit marge op de dingen maar beter marge hebben, dan een marge opgebruiken, tenzij je graag in de garage staat en het kapotte deel/motor vervangt met iets sterker. Iets wat meestal niet geldt voor de gemiddelde gierige consument die dacht de beste motorenbouwer ter wereld even te slim af te zijn…

      Dat en milieuregelgeving die ook het vermogen begrensd en daarvan mogen anderen denken wat ze willen, maar ik woon liever in een europese stad waar de meeste autos een schone uitlaat hebben dan in pakweg Bejing zonder strenge emissie eisen.

      Login om te reageren
    • GOD zegt

      29 juli 2012 om 12:05

      @Donstil:

      Kwaliteit brandstof is per land verschillend.
      Octaan gehaltes variëren en toevoegingen zijn anders.
      Het blok word zo afgesteld dat het op de minst kwalitatieve brandstof goed loopt.

      Emissie regeltjes waar ze aan moeten houden.
      In landen als NL betaal je bij meer uitstoot meer bpm dus daar word vaak ook naar gekeken.
      Een lager verbruik door andere afstelling is weer leuk voor marketing en portemonnee.

      Het opgegeven vermogen en koppel varieert per blok dus geven ze gemiddelde of mooi afgeronde waardes op.

      Het uitlaat traject waar ze aan geluid en emissie regeltjes moeten houden. Ook fabricage kosten spelen mee.

      En dan heb je ook nog risico en onderhoudsinterval calculaties en dergelijke. Maar dat scheelt niet heel veel.

      Login om te reageren
  7. jweelden zegt

    28 juli 2012 om 20:26

    Wauw wat een prachtbak.

    Login om te reageren
  8. honeyhanger zegt

    28 juli 2012 om 20:53

    Geen concurrentie voor de rs6 die blijft nummer 1. NEXT.

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      29 juli 2012 om 12:07

      @honeyhanger: Je bedoelt: gaat Audi nou een keer een RS6 brengen, die veel later op de markt komt, en wel een keer sneller is dan de concurrent die al een hele tijd op de markt is? Ik heb hem nog niet meegemaakt. Qua uiterlijk is het natuurlijk helemaal makkelijk en hoef je niet naar Audi te gaan.

      Login om te reageren
  9. niex zegt

    28 juli 2012 om 21:32

    Volgens mij heeft het ook ietsje te maken met motorkarakter. Bmw streeft iets na wat voor de grote doelgroep acceptabel is. Een tuner zoekt een klant die een wat aggressiever motorkarakter kan waarderen.

    Naar mijn mening zit er redelijk grote marges op productiemotoren kwa levensduur tov geleverd vermogen.

    In mijn oude Honda heb ik heel veel gedaan wat door revisiespecialisten als “dom” werd bestempeld en toch bleef het motortje altijd goed lopen. Dat is echter wel een Honda, he ;)

    Login om te reageren
  10. drivingpleasure zegt

    29 juli 2012 om 12:05

    Heerlijke wagen.

    Login om te reageren
  11. tarquesh zegt

    29 juli 2012 om 18:14

    Het gaat voor mij om de techniek. Voor het uiterlijk ga ik toch liever voor een echte BMW met echte sharknose uit de jaren 70.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North