In het Gelderse Beesd ging er vanavond iets niet helemaal goed.
Een ongeluk kan iedereen overkomen, maar als je in een auto met meer dan 500 pk rondrijdt is de kans toch een stukje groter. Daarom krijgen we regelmatig foto’s binnen van auto’s uit het duurdere segment die in de kreukels liggen. Vaak zijn dat ook eenzijdige ongevallen.
Dat was vandaag niet het geval. Eerder vanavond was er namelijk een aanrijding waarbij niet alleen een BMW M6 Gran Coupé (nieuwprijs €166.218), maar ook een Kia Picanto betrokken waren. Deze auto’s klapten rond kwart voor zes op elkaar in Beesd.
De Kia is er het slechtst aan toe, want het rechterachterwiel is er finaal afgerukt. Ook ligt de hele zijkant in de kreukels. Wonderbaarlijk genoeg lijken zowel de voor- als de achterbumper van de M6 nog intact te zijn. De schade is beperkt tot de linkervoorkant. Dat de Picanto meer gehavend is heeft een reden: die heeft ook nog een boom aangetikt.
Voor zover bekend is de schade vooral materieel. De ambulance was ter plaatse en heeft twee mensen nagekeken, maar die hoefden gelukkig niet naar het ziekenhuis. Als de barst in de voorruit van de BMW van binnenuit is ontstaan heeft er wel iemand hoofdpijn.
We willen niet teveel aannames doen over de schuldvraag, maar het feit dat de BMW-bestuurder er tussenuit kneep pleit niet direct in zijn voordeel. Gelukkig kwam hij later tot inkeer en heeft hij zich alsnog gemeld.
Foto’s: Marco van Deick/Persbureau Heitink
Bella Macchina zegt
Ik zou niet zomaar stellen dat de Kia er het slechts aan toe is, de BMW lijkt mij net zo goed total loss en gezien de prijs …
kniesoor zegt
In mijn beleving ook een gelijkspel. Alleen nog effe bepalen of het 0-0 of 1-1 is.
wimof zegt
Met 50pk was dit niet gebeurd.
Ik wacht vol ongeduld uw reacties.
tysson zegt
@wimof: Als die Kia er niet gereden had was het ook niet gebeurd. Dus moraal van het verhaal. Haal alle Kia’s van de weg.
cossiekiller zegt
Als de BMW zijn richtingaangeefstengel gebruikt had, was er ook niets aan de hand geweest…
thomassnelweg zegt
Beter laat dan nooit maar het blijft toch een interessante vraag wat diegene nou gedacht had te bereiken met vluchten…
alcantara zegt
Terug in de tijd reizen door sneller dan het licht te rennen
atrak zegt
@thomassnelweg: Ontnuchteren, twee a drie uur later kan je na een paar pilsjes teveel net wel een P blazen. Wel of niet uitkeren van de verzekering scheelt een aardige duit.
mashell zegt
Zoiets doe je alleen als je niet nuchter bent, want het verlaten van de plaats van een ongeval is strafbaar als je het slachtoffer in hulpeloze toestand achterlaat.
DeWitteCondor zegt
@mashell: het schijnt ook nog wel voor te komen dat men vlucht uit pure paniek, niet omdat er alcohol of verdovende middelen in het spel zijn. Maar eens dat het uiteraard wel die vraag oproept
mashell zegt
Terwijl het niet zo moeilijk is, je belt 112, trekt al je kleren uit, citeert wat heilige geschriften of uit “in de ban van de ring”, roept dat Eva Jinek de zoon van God is en je wordt in verwarde toestand aangetroffen, dan kom je overal mee weg,
cossiekiller zegt
Die ga ik opschrijven ;-)
thomassnelweg zegt
@atrak: Dat is optie 1
Melvinkorrels zegt
Ik denk dat de BMW bestuurder veel te veel gedronken had.
Zou zomaar kunnen dat hij ook iemand anders gestuurd heeft? Of zoals Atrak zegt ontnuchteren.
Als je rijbewijs je heilig is..
raoufff zegt
Wat een Beesd moet je zijn om zoiets te doen.
cazzo046 zegt
Toen BMW nog fraaie auto’s bouwde…
redbeams zegt
Pfff gelukkig zijn het geen ev’s want die hadden allang in de fik gestaan 🤓
Erik zegt
Er komen de laatste tijd zoveel dure auto’s langs die crashen dat het misschien wel eens tijd wordt om voor auto’s van + € 75.000,00 een aparte categorie bij de verzekeringen in het leven te roepen opdat de ‘gewone’ man/vrouw/x niet meer mee hoeft te betalen middels de premie om die dure schades te kunnen vergoeden.
kniesoor zegt
De huidige verzekeringspremiestructuur (3 x woordwaarde) is al zo, dat hoe duurder de oto hoe hoger de premie. De Bonus-Malus regeling doet de rest.
Erik zegt
Hoe duurder, hoe meer premie, dat klopt. Echter men kijkt over het gehele pakket aan verzekeringswaarde en laat daar een formule op los. Indien men splitst kunnen de goedkopere auto’s nog goedkoper verzekerd worden en de duurdere nog duurder. Gewoon een beetje schuiven met de procenten aan bijdrage in de grote pot.
kniesoor zegt
Die formule is niet uit de lucht komen vallen, daar zitten cijfers/statistieken achter. Crashes van tot de verbeelding sprekende auto’s halen de media eerder dan die van huis-, tuin- en keukenwagens. Waardoor wellicht een vertekend beeld ontstaat.
Anekdotisch bewijs : ik rij al meerdere decennia met grof geschut, heb – behalve met de AMG (langs de vangrail geschuurd agv aquaplaning) – met geen van die auto’s schade gereden. Ik ga ervan uit, dat dat voor de meeste bezitters van schnell spul geldt. En dat bovengenoemde cijfers en statistieken dat onderbouwen.
redneckarie zegt
Die barst in de voorruit komt door de druk van de airbag die is aan de bijrijderszijde wat meer omhoog gericht
fanboy zegt
Doet me denken aan die keer in het gooi, met die Porsches en helaas veel minder goede afloop.