• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X3 Hartge Hunter

Auteur: autoblogger, gepost 21 december 2007 om 08:52 – 29 Reacties

BMW X3 Hartge Hunter


Hebben we hier te maken met een ongeval?

Nee, het is een terreinwagen vermomd als X3. Maar waarom, hoor ik je denken? Welnu, naast een liefhebber van de racerij is Herbert Hartge ook een gepassioneerd jager. En dat zou de reden zijn voor deze speciale X3 “Hartge Hunter”. De betreffende X3 is oa wat hoger op zn poten gezet en heeft wat extra vermogen gekregen. Uiteraard ga je het liefste jagen in een diesel, de 3.0d heeft daarom 253 pk gekregen (in plaats van de standaard 218 pk). De 3.0sd krijgt zelfs 335 pk (in plaats van 283 pk). Happy hunting!

BMW X3 Hartge Hunter
BMW X3 Hartge Hunter
BMW X3 Hartge Hunter
BMW X3 Hartge Hunter

The modified X3 renders his passion. As “Hunter” it embodies a fine sleek manner of moving expertly and stylishly over rough and smooth. The necessary ground clearance of 23 cm is provided by longer spring/damper units, additional front spacer blocks and very good all-terrain-pneus (255/55 R 18) which are mounted on Hartge’s “CLASSIC 2” light alloy wheels. A considerable larger angle of driving slope (for example 31° instead of 23.9° at the front) and an improved ramp angle made possible despite the use of a continuous solid underbody skid plate made of stainless steel forgiving even hard hits of the ground, predestine the “Hunter” for the hunting-ground, in which its off-road tyre patterns leave impressive footprints. Thanks to a shortened axle drive ratio, an excellent traction and an increased torque, the 3.0d – whose Common-Rail-engine Hartge pushed to 253 bhp (compared to 218 bhp in the production X3) – clambers up slopes up to 48°. Further terrain capabilities are certified with a wading depth of 50 cm and a axle articulation index of 63 percent.

The full range of Hartge performance enhancements naturally extend to the version for the bhp-spoiled hunters society. In the 3.0sd 335hp/246 kW (factory 283 hp/210 kW) blow the mort through the hunting horn. The power-plus is gained through tuning of the electronic control unit (ECU): within technical territories tuner Hartge is already a famous “hunting” authority.

Automatic differential locks on both axles ease the “Hunter’s” ability to stalk through difficult terrain. Stainless steel grating protects and guards the radiator from damage due to thick underbrush or rocks.

In addition to many practical accessories, which include washable Sensatec seat covers, customers requests for the “green look” will be fulfilled: from a sports steering wheel made from green leather/maple, a speedometer with green instrument dial, leather interior through to a trunk mat in the same colour. Although not being designed for being a work animal like the Land Rover Defender, the X3 offers enough space for hunting gear including a tub for carrying the game.

Again, this X3 clearly demonstrates its supremacy on off-road terrain. Hartge’s “Hunter” enriches the hunting scene as an off-road vehicle, which in contrast to the British Landy or German G-Class cuts a fine figure “onroad” as well with speeds up to 210 km/h (dependent upon tyre manufacturer).

Ook interessant!

  • BMW X3 facelift is gelekt
  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
    Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
  • Gefacelifte BMW X3
    Gefacelifte BMW X3 lekt nog eens op het internet

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, hartge, SUV, tuning, x3

Vorig bericht: « Twee jaar cel voor bellen in de auto
Volgend bericht: Volkswagen geeft Golf 7-traps DSG [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. jamesBrown zegt

    21 december 2007 om 09:02

    Beetje een vreemde keuze als je een echte terreinwagen wilt, magoed hij moet het zelf weten :P

    Login om te reageren
  2. Ricavant1.8T zegt

    21 december 2007 om 09:11

    idd een vreemde keuze :P
    De X3 is echt een nutteloze auto…en nog erg lelijk ook!
    Terwijl dat ding bijna evenveel kost als een X5 :/

    Login om te reageren
  3. StormRAM zegt

    21 december 2007 om 09:18

    Wat moet je met al die pk’s als je vast komt te zitten in de modder? Leuk wagentje, maar zinloos…..

    Login om te reageren
  4. DiDi zegt

    21 december 2007 om 09:19

    ik zou een defender nemen

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    21 december 2007 om 09:20

    “Beetje een vreemde keuze als je een echte terreinwagen wilt”
    Niet als je Hartge heet en BMW tunert van beroep bent, dan is je keuze beperkt tussen X3 en X5.

    Autovisie schreef laatst na een grote tereinwagen/SUV test dat de matige tereincapaciteiten van SUV’s primair aan de banden liggen. Hier heeft meneer Hartge dus ook een zinvolle aanpassing gedaan. Die wielen zijn stoer en mooi maar dat gaas in de grille had ie wmb wel weg mogen weglaten.

    Login om te reageren
  6. JD zegt

    21 december 2007 om 09:43

    Joh vrij nutteloos om een X3 tot zoiets om te toveren. Zoals al eerder is gezegd als je dan toch wil jagen koop dan een echte terreinwagen en geen SUV. Ik vind persoonlijk trouwens dat die X3 nog steeds niet erg hoog op zijn poten staat, de bodemvrijheid is nog steeds vrij weinig.

    Login om te reageren
  7. SKODA OCTAVIA II - 34000km zegt

    21 december 2007 om 10:14

    Wat is hier nou niet mooi aan,…?
    Vind het er goed uit zien!!

    En als hij BMW TUnert is,…heeft ie dus niet de keus om een defender oid aan te schaffen!!

    Login om te reageren
  8. VLS54 zegt

    21 december 2007 om 10:19

    Wat is de X3 toch een kansloze auto. Voor dat geld was ik lekker voor een hyundai 4×4 o.i.d dergelijks gegaan. Krijg je veel meer waar voor je geld.

    Login om te reageren
  9. V8Mini zegt

    21 december 2007 om 10:42

    ik vindt hem er wel beter uitzien .. maar idd neem dan een andere auto

    Login om te reageren
  10. JD zegt

    21 december 2007 om 11:00

    @skoda octavia (etc. etc.)

    Het gaat er niet om dat HIJ de keus heeft om een defender aan te schaffen. De consument heeft de keus en vandaar dat ik zeg dat als je een terreinwagen nodig hebt om in de bossen te rijden om te jagen je beter wat anders kan aanschaffen dan een X3. Snap je?

    ennuh het mooi of niet mooi zijn blijft een persoonlijke mening natuurlijk.

    Login om te reageren
  11. SUF zegt

    21 december 2007 om 11:14

    Dat rooster! argl.

    Login om te reageren
  12. jvvv zegt

    21 december 2007 om 11:16

    Waarom basht iedereen de X3. In zijn segment is hij mss wat duur, maar het is wel degene die het beste rijdt in zijn segment! En offroad doet het ding het heel goed mits je er deftige banden onder doet (winterbanden doe het meetal wel goed).

    Lelijk, heus niet.

    Ikzelf rij met een X3 en ben er nog nooit teleurgesteld van geweest, het ding rijdt zeer goed. Zelfs de 2.0d is heel goed te doen.
    Volgende week bestel ik er trouwens een nieuwe met de nieuwe krachtigere 2.0d :):)

    Login om te reageren
  13. tdj zegt

    21 december 2007 om 11:41

    “Hebben we hier te maken met een ongeval? ”

    Duh.. het is een X3 ;)

    Login om te reageren
  14. Félix zegt

    21 december 2007 om 12:39

    Op zich denk ik dat zo’n x3 zich nog wel raad weet met een beetje ruw terrein, zo ziet het er iig uit. Of hij moet inderdaaad vast zitten op die foto’s ;) Maar waarom in godsnaam is die lelijk gril nodig?

    Login om te reageren
  15. joeribmw zegt

    21 december 2007 om 12:58

    mooi man maar wij thuis hebben nog altijd de mooiste x3 van nederland

    Login om te reageren
  16. HJ zegt

    21 december 2007 om 13:31

    @ tdj

    Haha :D scherp ;)

    Maar het nu van rijden door de *ahum* “wildernis” met deze auto ontgaat mij. Voor 98% is het meest “offroad-achtige” een grindpad.

    Login om te reageren
  17. HJ zegt

    21 december 2007 om 13:32

    *nut ipv nu

    Login om te reageren
  18. CasperH zegt

    21 december 2007 om 13:54

    Waarom wacht ‘ie niet gewoon op die SUV-versie van de Mini. Net zo nutteloos…

    Login om te reageren
  19. pimmert zegt

    21 december 2007 om 14:56

    Is BMW niet eigenaar van Land Rover?

    Wat ik me afvraag is of de terreinbanden het ook op de snelweg goed doen. En zou die automatische drukaanpassing voor de banden hebben, zodat je in het terrein wat leeg kan laten lopen voor meer grip.

    Login om te reageren
  20. SimonMc zegt

    21 december 2007 om 15:20

    Hebben we hier te maken met een ongeval?

    Nee, ik denk dat bmw bewust voor dit design heeft gekozen hoor.

    Login om te reageren
  21. Michael zegt

    21 december 2007 om 15:49

    Heel mooi! Ik vind de x3 gewoonlijk een gedrocht, maar dit heeft hem een beter uiterlijk gegeven.
    Behalve dat rooster inderdaad.

    Login om te reageren
  22. Frank zegt

    21 december 2007 om 16:02

    Nou, ik hoop dat je jezelf door je poten schiet.
    Zijn we voorlopig van dit soort “creaties” af.

    Login om te reageren
  23. audi-boy zegt

    21 december 2007 om 16:03

    Waarrom heeft hij de oude model getund en niet de facelift X3?

    Login om te reageren
  24. BMW*Romania zegt

    21 december 2007 om 16:14

    Ik vind m wel cool en hij is echt wel goed gelukt.
    Maar ze hadden hem wel wa stoerder moeten maken.
    Hij ziet er zo gewoontjes uit.
    Misschien dat ze later de X5 of X6 gaan tunen, dan gaan we pas iets zien.
    Maar ze tunen modellen als ze zo n beetje uit de mode gerake en dan worden die verbeterd.
    Grtzzz

    Login om te reageren
  25. Robin zegt

    21 december 2007 om 16:14

    @audi-boy

    Omdat het een sukkel is?

    X3 blijkt uiterst waardeloos te zijn in het terrein, denk dat een andere chip daar weinig aan af doet.

    Login om te reageren
  26. HJ zegt

    21 december 2007 om 17:18

    @BMW*Romania

    Alsblieft zeg. Nog meer van die patserbakken tunen. Daarvoor hebben we een mooie uitdrukking:
    Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijf een lelijk ding.

    Dat past precies bij X3, 5 en 6.

    Login om te reageren
  27. BMW*Romania zegt

    22 december 2007 om 16:52

    HJ, kej, maar tis denkk gewoon voor de show, ik zeg het nog es, tis niet mislukt al moet er nog wat bij om m stoerder te maken.
    Van prestaties heeft @Robin wel gelijkt dat de X3 niet echt een beest is als de andere terrreinwagens in bepaalde omstandigheden.

    Login om te reageren
  28. floryn zegt

    23 december 2007 om 12:34

    ik vind de x3 toch wel cool niet zo lomp als de x5 die is echt groot

    Login om te reageren
  29. Wingman224 zegt

    8 mei 2008 om 16:45

    het is uiteraard een niet al te serieus te nemen experiment. natuurlijk zijn er betere terreinwagens, maar daar is de X3 ook niet echt voor bedoeld.

    ik rij sinds kort een X3 3.0D en het bevalt uitstekend. ben zelf niet zo’n offroader, en op de weg is het gewoon een te gekke bak. daar maken zijn 500Nm zich uitstekend bemerkbaar….

    over uiterlijk kan men twisten over prestaties minder en die levert de X3 zeker wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North