De gefacelifte BMW X3 is al een beetje verklapt. Voor de tweede keer.
Dat er een gefacelifte BMW X3 aan zit te komen mag duidelijk zijn. Ten eerste vanwege de tijd. De BMW X3 (G01) is er nu alweer een paar jaartjes (sinds 2017), dus dan is het op een gegeven moment tijd voor de zogenaamde Life Cycle Impulse, oftwel LCI.
Een andere reden om aan te nemen dat de gefacelifte BMW X3 eraan kwam, was omdat de eerste afbeelding al gelekt was. Maar er zijn nu meer foto’s bekend! Ze komen vanaf een Chinese website, namelijk die van het Chinese ministerie van Technologie en Informatie. Alle voertuigen die gehomologeerd worden voor de Chinese weg, worden gefotografeerd en op de site gezet.
Gefacelifte BMW X3 (uit China)
Het gaat dus om de Chinese gefacelifte BMW X3, maar deze zal niet heel erg veel afwijken van de Europese versie. De huidige BMW X3 is bijna identiek aan de versie die je ook in China kunt krijgen.
Wat is er allemaal anders? Uiteraard hebben we bovenaan even een gallery met het huidige model (de blauwe X3) zoals deze nu nog in de showroom staat te shinen. Gelukkig heeft BMW de verleiding kunnen weerstaan om de vernieuwde X3 een enorme grille mee te geven. Wellicht dat de X4 deze nog gaat krijgen, overigens. Verder zien we nieuwe koplampen die ons doen denken aan de van de nieuwe 4 Serie.
Elektrische versie ook aangepast
Zoals je kunt zien krijgt de BMW iX3 óók meteen opfrisbeurt. De reden daarvoor is vrij simpel: het zijn immers dezelfde auto’s, ook al is de iX3 nog maar net op de markt. Qua motoren is er nog niets bekend. Op dit moment is er één EV, één PHEV, drie benzinemotoren en maar liefst vier diesels. Wellicht dat er een of twee diesels sneuvelen en er een PHEV (20e) bijkomt.
De gefacelifte BMW X3 staat gepland voor juli van 2021. Dat lijkt wellicht heel ver, maar over anderhalve maand is het al zover.
Edge zegt
Aangezien de X3 en X4 dezelfde auto’s zijn met een iets andere kont, verwacht ik niet dat de X4 ineens wel grote nieren gaat krijgen. Het lijkt me veel aannemelijker dat ze de bestaande schaalvoordelen doortrekken naar de facelift en wederom voor identieke neuzen gaan.
Overigens zijn die nieuwe achterlichten wel echt verschrikkelijk lelijk.
mashell zegt
Aangezien M3 en 3 serie grofweg dezelfde auto zijn met een andere motor maar een van de twee wel een varkensneus heeft ben ik bang dat de logica van schaalvoordelen niet opgaat.
Loek zegt
@Edge: ik snap je logica, maar de X6 (G06) heeft ook een grotere grille dan de X5. De coupéversies zijn natuurlijk de showpony-versies. Ik zou het zelf prima vinden met deze neus, maar ik ben kennelijk niet de doelgroep voor een X4 (gelukkig).
kroon zegt
Wat is er een hoop extra plastic toegevoegd. En wat een hoop extra nepsleuven.
Voorkant raar gevormde kunststof delen en achterop ook een paar nep sleuven erbij zoals ze ook al vanaf het begin nep in de voorspatschermen zitten.
Jammer.
Het lijkt nu wel een auto van AliExpress.
RiKe zegt
Godzijdank zonder die verschrikkelijke bever tanden
The Stig NL zegt
Ondanks dat ik geen fan ben van cross-overs, vind ik ‘m eigenlijk best geslaagd! Vooral de lichten zijn er naar mijn mening op vooruit gegaan met de LCI, net als bij de 5-Serie.
camber24 zegt
Meh. Erg enthousiast word ik er niet van. De renders die ik hiervoor zag waren hoopgevend. Blij dat de bevertanden er idd niet zijn, maar verder vind ik het niet bepaald een verbetering. Ik overweeg meer en meer om volgend jaar over te stappen van de G01 naar een leuker sturend en dikker aangeklede G21.
camber24 zegt
@camber24: of een GLB overigens. Maar Mercedes blijft voelen als blasfemie
PunicaOase zegt
@camber24: die G21 is wel geslaagd wat mij betreft, mooie auto geworden.. Een X3 vind ik persoonlijk ook ‘net niet’ zeker als je er een X5 naast zet, die is veel gaver en beter in proportie..
mashell zegt
Dat ben ik niet met je eens. De X3 heeft juist de betere proporties. De X5 is op alle vlakken net iets te massief.
PunicaOase zegt
@mashell: dan vind ik dat massieve mooier, hahaha.. Smaken verschillen..
camber24 zegt
@punicaoase: mee eens. Een X5 vind ik ook echt veel mooier. Het budget laat het echter helaas niet toe ;-)
Wel vind ik de 3-serie echt VEEL beter rijden dan de X3. Ik weet niet hoe de X5 rijdt, maar erg dynamisch zal dit niet zijn vermoed ik.
Johanneke zegt
Wat gebeurt er met voorbumpers anno 2021. Wist je nog, dat je bij moest betalen om ze niet van grijs plastic te hebben, maar in carrosseriekleur? Nu worden ze allemaal grijs en zwart plastic om 1 of andere reden.
GebakkenLei zegt
Een auto met een zonnebril ipv grill
watchhok zegt
Die witte op de laatste foto lijkt wel een 2.0 maar met uitlaten van de m40i
lexis zegt
Mooirer wordt het er toch allemaal niet op. Bmw wordt precies de “vouw” mobiel net iets te veel karakterlijnen op de koets iets waar alle nieuwe bmw’s onder leiden. Pff echt hebberig wordt ik hier toch niet van. I
En ook wat te te veel cheaply plastic in het interieur, vreemd de x 3 en 4 hebben er meer van dan bv de 3 g20, waar enkel de deurpanelen en middentunnel van hard plastiek zijn.
mpgc zegt
Goed dat ze de ix3 meer in lijn hebben gebracht met de normale X3.
HZW zegt
Mooie zonnebril op de voorkant.
etronabt zegt
BMW zet de trend voort. Hij lijkt erg op de vorige, maar dan iets lelijker. Ik vind echt dat het anders moet bij bmw. Alleen de standaard 3 en 5 zijn nog te doen.