• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X5 blaast 25 kaarsjes uit met dikke off-roadversie

Auteur: machielvdd, gepost 22 juni 2024 om 10:03 – 16 Reacties

X5 Silver Anniversary Edition

Er is er een jarig en dat is de BMW X5.

BMW laat een jubileum nooit ongemerkt voorbijgaan. Ook dit jaar is weer wat te vieren. Je hebt het misschien niet op je kalender staan, maar de BMW X5 blaast dit jaar 25 kaarsjes uit. Het allereerste X-model van BMW zag in 1999 het levenslicht, en dat moet gevierd worden.

BMW presenteert daarom de X5 Silver Anniversary Edition, gebaseerd op de xDrive40i. Deze is uitgevoerd in Individual Lime Rock Grey metallic, met zwarte accenten. Dat klinkt heel erg slaapverwekkend, maar er is meer.

BMW heeft bij deze special edition voor de afwisseling niet gekozen voor een sportief thema, maar voor een off-roadthema. In plaats van een M Sport-pakket heeft deze auto daarom het ‘xOffroad Package’.

X5 Silver Anniversary Edition
X5 Silver Anniversary Edition
X5 Silver Anniversary Edition
X5 Silver Anniversary Edition

Dit betekent onder meer dat de auto hoger op zijn pootjes staat, dankzij luchtvering. Verder krijg je een mechanisch sperdifferentieel en extra bescherming aan de onderzijde. Daarnaast kun je verschillende rijmodi instellen, voor sneeuw, zand, grind en rotsen. Om de off-roadlook van de Silver Anniversary Edition compleet te maken is de auto ook voorzien van dakdragers.

Dit xOffroad-pakket is best geinig, het probleem is alleen: dit kun je ook op je normale X5 kunt bestellen. En die Individual-kleur is ook niet meer zo individueel als er nog 1.000 andere auto’s – dat is de oplage – in exact dezelfde kleur worden uitgevoerd. Als het nou een hele toffe kleur was, oké, maar het is gewoon grijs.

Al met al is de X5 Silver Anniversary Edition een vrij laf jubileummodelletje. We hoeven er dan ook niet héél rouwig om te zijn dat ‘ie alleen in de VS wordt geleverd.

Ook interessant!

  • BMW X5 xDrive40Li
    BMW X5 xDrive40Li klinkt als ideale auto voor Nederland
  • Nieuwe BMW X2 wordt een mini-X6
  • Video: karma voor BMW-hufter
  • Nieuwe BMW X5 Protection is klaar voor het arrestatieteam
    Nieuwe BMW X5 Protection is klaar voor het arrestatieteam

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW

Vorig bericht: « China komt met een écht goedkope EV naar Nederland
Volgend bericht: Oud vs. nieuw: Bugatti Chiron vs. Tourbillon »

Lees Interacties

Reacties

  1. Oopelkadet zegt

    22 juni 2024 om 10:54

    Buurman had ooit lang gespaard voor de eerste serie, met 4.4 V8. Na 3 maanden kreeg hij elke dag steeds rodere ogen van het huilen. Zoop echt als een gek. 1:3 in die buurt. Als ik nu met een collega meerijd krijg ik gevoel alsof ik in een Scania zit. Gewoon veel en veel te groot voor mijn smaak.

    Login om te reageren
    • Marco Pachen zegt

      22 juni 2024 om 11:19

      Dat kan ik me voorstellen als je gewend bent in een Opel kadet te rijden echter als je een gezin met 3 kinderen hebt en af en toe een hond mee wilt nemen, een of meerdere fietsen achterop en een paar buggies e.d. moet meeslepen is het wel handig dat je met een vrachtwagen op pad kan.
      Ik heb een M50d gehad en die reed ik makkelijk onder de 7 ltr per 100km op diesel. Dat vond ik toen best ok.
      Verder vind ik persoonlijk dat de X5 toch wel een van de mooiere SUV’s blijft EN een van de mooiere BMW’s blijft hoewel dat laatste vooral ook komt omdat de rest er echt niet uit ziet.

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        22 juni 2024 om 11:47

        Dan ben je met een break ook al gesteld. Of moet zeggen was. Onlangs stond ik achter een dacia Duster en een BMW e39 sedan. De 5 was het breedste. En in de hoogte was het dak niet veel lager als de Duster. Wat duidelijk maakt wat voor verschil in ruimte het wel moet zijn. Wat ik bedoel is dat de dacia suv eigenlijk minder ruimte heeft als een 20jaar oude sedan

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          22 juni 2024 om 13:49

          Als het om echte ruimte ging reden we allemaal een Kangoo of Transporter. Het gaat om ruimtebeleving en daarbij zijn een paar centimeter meer tussen je hoofd en het dak meer doorslaggevend dan liters in de kofferbak.

          Login om te reageren
      • Oopelkadet zegt

        22 juni 2024 om 11:56

        Het gaat al fout bij de keuze en aanschaf van een 50d. Zo ongeveer de meest onbetrouwbare BMW motoren ooit gebouwd.

        Login om te reageren
        • Marco Pachen zegt

          22 juni 2024 om 13:28

          Gelukkig maar dat ik er dan nooit iets aan heb gehad hè want dan was je te laat met me te waarschuwen.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          22 juni 2024 om 13:47

          Die “eer” gaat toch naar de V10 E60 M5?

          Login om te reageren
          • Oopelkadet zegt

            22 juni 2024 om 15:26

            Die is een goede 2e :) De 50d is door BMW te ver over de grens. Na slechts 30k zoveel turboproblemen dat de uitlaat zwart begint uit te slaan. Kijk eens op de Duitse dieseltuner gurus youtube van ditupa. Als Marco zegt honderdduizenden kilometers zonder problemen gerdeen te hebben denk ik dat hij bedoelt statonair draaiend op een trailer achter een normale 530 diesel.

            Login om te reageren
            • Marco Pachen zegt

              23 juni 2024 om 01:11

              Misschien heb ik dan echt geluk gehad? Ik heb me er nooit in verdiept en wellicht dat het ook te maken met regelmatig (BMW) onderhoud? Ik heb alleszins met geen enkele van al mijn BMWs problemen gehad. In tegenstelling tot de scenic (koppeling), de toureg (luchtvering, airco, …)
              en de ML (tussenbak) die ik gereden. Daar was altijd iets mee aan de hand.
              De Kangoo is inderdaad perfect voor wat het moet zijn.

              Login om te reageren
        • anthwan zegt

          22 juni 2024 om 16:20

          Die eer gaat naar elke moderne V8 van BMW. De M50D is een dikke prima.

          Login om te reageren
    • str8six zegt

      22 juni 2024 om 14:05

      Zo’n auto koop je toch niet voor zuinig verbruik?

      Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      22 juni 2024 om 23:32

      Je kent t goed zo te horen. Nog dingen die ik moet weten over m’n M50 e34?

      Login om te reageren
  2. Marco Pachen zegt

    22 juni 2024 om 13:35

    Ja dat klopt, heb een f11 en daarvoor een e61 gehad, een 535d …. Oopel zal wel roepen dat ook dat een verschrikkelijk slechte keuze was maar goed, ook hier heb ik vele honderdduizenden kilometers in gereden zonder problemen.
    De X5 was weer eens wat anders ipv 4 breaks achter elkaar (ik heb voor de e61 nog 500.000 km in een e46 touring gereden …. Sorry Oopel, ook probleemloos) wilde ik een hoog zitten.
    Als ik echt zorgeloos op vakantie wil dan neem ik trouwens de Kangoo uit 2012. Bankjes plat slaapzak er in en klaar, ik vergeef me op de TT volgende week.

    Login om te reageren
    • Marco Pachen zegt

      22 juni 2024 om 13:37

      *verheug me

      Login om te reageren
    • Oopelkadet zegt

      22 juni 2024 om 15:27

      Niks mis met een Kangoo!

      Login om te reageren
  3. frederik zegt

    22 juni 2024 om 21:54

    Sinds een paar maanden heb ik een 45e, en ik moet zeggen, wat rijdt dit heerlijk als gezinsauto. Alle stilte, luxe en comfort, snel genoeg, als de benzinemotor aanslaat klinkt hij fijn, en gemiddeld verbruik 1:25!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North