• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X5M en X6M prijzen: zo veel kost 575 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 november 2014 om 13:54 – 44 Reacties

BMW X-festijn


Zo’n SUV van M GmbH is niet voor de poes, zijn aanschafwaarde evenmin…

Laten we maar met de deur in huis vallen: voor zowel de nieuwe X5M als de X6M betaal je respectievelijk € 164.700 en € 167.400. Met dank aan het Nederlandse belastingstelsel kan BMW zich voor de zoveelste keer op de borst kloppen dat deze modellen “rijker uitgerust, maar ook voordeliger dan hun voorgangers” zijn, meer dan 21 mille voordeliger zelfs. Aan de andere kant: de eerste X5M en X6M kostten 151.000 en 155.000 euro.

Iedereen weet echter dat ze in de basis helemaal niet goedkoper worden, maar dat het voordeel puur door de CO2-reductie teweeg wordt gebracht. Want ondanks 575 pk (+15)/ 750 Nm (+70) daalde de uitstoot van de biturbo V8 van 324 naar 258 gram. Oftewel: nu moet je niet 3, maar liefst 4 kilometer met je PC Hooftcontainer rijden om een kilo CO2 in de atmosfeer te blazen.

De besparing kwam grotendeels tot stand doordat de oude zesbak werd ingeruild voor een achttraps-exemplaar. Standaard krijg je onder andere:

– Uitlaatpijpen links en rechts: tweevoudig, rond, met een diameter van 90 mm en uitgvoerd in chroom;
– 20 inch M lichtmetalen wielen Dubbelspaak;
– M specifiek onderstel: Onderstel in M specifiek ontwerp en afstelling. Bestaat uit Dynamic Damper Control, luchtvering op de achteras, Dynamic Performance Control en Dynamic Drive;
– M Servotronic;
– Geventileerde en geperforeerde remschijven voor en achter;
– Lederen bekleding ‘Merino’ uitgebreid;
– BMW Individual dashboard met leder bekleed;
– Elektrisch verwarmde en verstelbare M Sportstoelen met lendesteun. Inclusief elektrisch verstelbare stuurkolom en Easy Entry functie.;
– Multifunctioneel M sportstuurwiel in leder met schakelpaddles en bediening voor o.a. audio en telefoon;
– Automatische 8-traps M Steptronic sporttransmissie met Drivelogic, schakelpaddles aan het stuurwiel en Auto Hold functie;
– Adaptieve LED-koplampen en LED-mistlampen met grootlichtassistent en koplampsproeiers.

De BMW X5 M en X6 M staan vanaf 11 april 2015 in de showroom, bestellen kan vanaf mid-november. Vanaf 18 december gaat de configurator live, dan kan je ontdekken of je hem met opties ook tot boven de 2 ton kunt plussen (niet verder vertellen, maar ja, dat kan je.)

Ook interessant!

  • BMW maakt zichzelf belachelijk met nieuwe grille optie
    BMW maakt zichzelf belachelijk met deze grille
  • Deze BMW X6 M laat 22 inch velgen klein lijken
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, la-2014, SUV, X5, x5m, x6, x6m

Vorig bericht: « 8 maanden cel voor Brit die race verstoorde
Volgend bericht: Video: David Guetta en zijn sexy Lotus F1-pitcrew »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    17 november 2014 om 14:00

    Heerlijke mastodont, zie hem graag verschijnen!

    Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    17 november 2014 om 14:02

    Dit of een M6 Grand Coupe of M5. Volgens mij zijn deze modellen ook de reden dat BMW geen M5 touring maakt. Als die er zou zijn hebben deze modellen helemaal geen bestaansrecht meer als M model.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    17 november 2014 om 14:02

    Lijkt me sterk als je hem NIET boven de 2,5 Ton kunt speccen… Blijft een onzin ding en bovendien is de Cayenne turbo waarschijnlijk op vrijwel ieder vlak beter…

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      17 november 2014 om 14:08

      @w0o0dy: Die zie je wel op elke hoek in Amsterdam staan…

      Login om te reageren
  4. volvo-s60-adept zegt

    17 november 2014 om 14:04

    Wat zijn dit toch afzichtelijke proletenbordelen. Absoluut verwerpelijk, alleen voetballertypes durven zich hierin te vertonen. Bah.

    Over 10 jaar rij ik erin.

    Login om te reageren
  5. mazdarx zegt

    17 november 2014 om 14:25

    Deze “kijk-mij-nou” bakken hebben niets maar dan ook NIETS met de autoliefhebberij te maken als je het mij vraagt. Weg ermee, ik zie nog liever een Opel Agila.

    Login om te reageren
    • bimmerfanatic97 zegt

      17 november 2014 om 16:40

      @mazdarx: hebben jullie nou allemaal een hekel aan de x5 of het feit dat het x5 is die snel is?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        17 november 2014 om 19:18

        @bimmerfanatic97:
        Zullen we het er op houden dat elke SUV een verspilling van kostbare grondstoffen is.

        Buiten de proleet uithangen kan je er niets mee, in de stad kan je hem nergens kwijt, je hebt nul overzicht op hetgeen er pal om je heen gebeurt en in het terrein slaan ze ook een modderfiguur..

        Login om te reageren
        • norge zegt

          17 november 2014 om 19:50

          @tupperware: En toch zijn ze hier best wel handig…

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            17 november 2014 om 19:55

            @norge:
            Zelfs als je zoals bij jullie alle ruimte hebt en 8 maanden per jaar in een kerstkaart rijdt ben je beter af met gelijk welke Subaru (de BRZ is misschien niet zo handig als daily)..

            Login om te reageren
            • norge zegt

              17 november 2014 om 20:23

              @tupperware: Subaru is inderdaad beter met de allerbeste technische layout die je maar kunt bedenken op een SUV.

              Login om te reageren
            • lexushondagtr zegt

              18 november 2014 om 00:50

              @tupperware: Je stapt elke dag dan wel met veel plezier in je Subaru BRZ. Het leven is te kort om alles rationeel te bekijken.

              Login om te reageren
              • tupperware zegt

                18 november 2014 om 21:17

                @lexushondagtr:
                Dat ben ik met je eens, maar als daily is hij bij Norge niet echt handig.
                Hier zou ik er graag eentje als daily hebben. Maar ja, toen kwam Alfa met de 4C..
                First world problems I know..

  6. kapiteinaudi zegt

    17 november 2014 om 14:54

    Wat een wanschepsels van auto’s. Ssangyong is er niets tegen.

    Login om te reageren
  7. bkw38 zegt

    17 november 2014 om 15:19

    Als jullie de kans zouden krijgen om je huidige bak je vrouw in te ruilen voor één van deze bakken… Dan zou de rij van hier naar tokyo zijn…

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      17 november 2014 om 15:49

      @bkw38: Het inruilen is meestal het probleem niet hoor.Het toe te betalen bedrag wil wel zo nu en dan een struikelblok vormen.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      17 november 2014 om 19:21

      @bkw38:
      Keep dreaming, ik hou van autorijden en dat gaat dus NIET samen met een zwabberbak als een SUV. Mijn 1.5 ton zou dus gaan naar een heerlijke sportwagen en/of sportsedan.
      Maar ja, ik ben dan ook geen wannabee, proleet of voetballer maar een autoliefhebber..

      Login om te reageren
    • mout zegt

      17 november 2014 om 20:48

      @bkw38: Ja, want als ik iets niet kan betalen ben ik er jaloers op. Toch?
      Mituoka Orochi kermiseditie – hop: jaloers.

      Ik wil best een BMW, en graag een M. Maar SUVs die ik ook zou willen rijden kan ik maar niet bedenken. Hooguit de Q7 of de nieuwe XC90.

      Login om te reageren
  8. 87sandyd zegt

    17 november 2014 om 15:38

    De standaard versies vind ik mooier. En anders de range rover, waarbij de ‘sport’ versie bij mij wel in de smaak valt qua uiterlijk

    Login om te reageren
  9. pureturkish1 zegt

    17 november 2014 om 15:41

    Welke op de foto is een x5 en welke en x6 ?

    Login om te reageren
    • pureturkish1 zegt

      17 november 2014 om 15:58

      @pureturkish1: een*

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        17 november 2014 om 19:24

        @pureturkish1:
        Als je de achterkant ziet, zie je dat meteen, het zijn immers identieke auto’s waar bij de een als coupé door het leven moet.
        Het is dus niet hetzelfde als bij Audi, waar je het verschil tussen een A3 limousine en een A6 alleen maar ziet als je er een rolmaat naast legt..

        Login om te reageren
  10. amglover zegt

    17 november 2014 om 15:55

    Dik zoals ze horen !

    Login om te reageren
  11. amgc63 zegt

    17 november 2014 om 16:05

    Toch fijn dat ik niet de enige ben die een ontzettende hekel heeft aan dit soort opgevoerde “suv’s”

    Login om te reageren
    • ronaldddvos zegt

      17 november 2014 om 17:15

      @amgc63: hier is er nog een. Heb dan liever een ml

      Login om te reageren
    • lexushondagtr zegt

      17 november 2014 om 17:23

      @amgc63: Qua SUV’s vind ik een X5 als een v/d weinige wel leuk, alleen niet de M-versie ervan.
      Echter zo’n G-Klasse de G63 AMG, maar dat is dan ook geen SUV is wel heerlijk dik vind ik.
      http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/mercedes-g63-amg-on-vossen-wheels-photo-gallery_8.jpg

      Login om te reageren
      • amgc63 zegt

        17 november 2014 om 17:38

        @lexushondagtr: mee eens

        Login om te reageren
  12. gtwillem zegt

    17 november 2014 om 16:35

    Is een X5 Xdrive50i High Executive niet een veel fijnere auto? Gewoon een diepdonkerblauw (Smaragdschwarz) met amarobruin interieur en een paar lekker opties. Sportief gaat een X5 nooit worden.

    Login om te reageren
    • lexushondagtr zegt

      17 november 2014 om 17:05

      @gtwillem: Ben het helemaal met je eens, heerlijk die kleurstelling.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      17 november 2014 om 17:59

      @gtwillem: Een 5.0i met M pakket krijgt nagenoeg hetzelfde onderstel mee. Dus daar hoef je geen X5M voor te kopen. T’is denk ik enkel het vermogen wat hem overtreffend maakt. Maar vergis je niet, een X5 5.0i met een paar opties holt qua prijs ook naar dit soort waarden. Zeker als je Individual kleuren en bekleding gaat selecteren.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        17 november 2014 om 19:07

        @E34M5Touring: niet met een M-Sport pakket. En ik zou liever de 3.0 diesel hebben met twee turbo’s (40d). Dan scheelt het al een hele hoop.

        Daarnaast zal een X5M nooit helemaal fully loaded zijn, voor je het weet heb je daar ook 10-15k aan ‘broodnodige’ opties aan gespendeerd.

        Login om te reageren
  13. lexushondagtr zegt

    17 november 2014 om 17:12

    De X5 was altijd de enige SUV uit Duitsland die mij kon/kan bekoren. Een leuk uitgevoerde X5 is mooi, maar een X5M gaat nergens over.

    Login om te reageren
  14. mrcy335d zegt

    17 november 2014 om 17:20

    Doe mij de x5 ma

    Login om te reageren
  15. Alpinaa zegt

    17 november 2014 om 18:29

    Mijn vader heeft momenteel zijn e53 X5 vervangen voor een (tweedehands) e70 X5 en ik begin nu wel in te zien waarom mensen zo’n X5M zouden kopen. Die e70 rijdt zo verfijnd en mooi en laat zich ondanks zijn grootte ook lekker door de bochten sturen. En dan is dit ook al een auto van 6 jaar oud, dan ben ik toch wel benieuwd hoe zo’n nieuwe generatie rijdt. Een X5M is wss net zo snel als een M5/6, een stuk praktischer en ruimer en vanwege xDrive ook nog handig voor in de winter. En de meeste mensen zoeken het limiet van deze auto’s toch nooit op.

    Login om te reageren
    • bkw38 zegt

      17 november 2014 om 19:20

      @alpinaa: Ik geloof niet dat een x5m een m5 of een m6 kan bij houden. Ook niet als ik het met mijn eigen ogen zie..

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        17 november 2014 om 21:19

        @bkw38: Nja, zit mss een verschil van een paar tienden naar de 100 in, en op een circuit is ie idd minder snel. Maar ach, waar praat je dan over.

        Login om te reageren
  16. parker zegt

    17 november 2014 om 19:23

    De reacties hier tonen weer aan hoe heerlijk provocerend het is om in dit calvinistische landje in een Range Rover, Q7 of X5 te rijden. Heerlijk, al die zure bekken. Fuck Piketty, fuck nivellering.

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    17 november 2014 om 19:36

    Heerlijk toch zo’n X5M/X6M!

    Er zullen vast wat figuren in 020-Zuid zijn die ze gaan kopen.

    Benieuwd wanneer ze voor het eerst in het wild zijn te aanschouwen!

    Login om te reageren
  18. jrmpower24 zegt

    17 november 2014 om 19:49

    Heerlijk dikke wagens!

    Login om te reageren
  19. schellekens006 zegt

    17 november 2014 om 19:56

    Geweldig mooi… maar wat een prijs.

    Login om te reageren
  20. grandmasterb zegt

    17 november 2014 om 20:40

    Men verwacht juist dat steeds meer mensen in een SUV gaan rijden, want die hebben meer ruimte en nemen niet meer parkeerplaats in dan een stationcar.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      17 november 2014 om 20:45

      @grandmasterb: Denk dat de meeste stationswagens meer ruimte hebben dan en SUV.

      Login om te reageren
  21. series2 zegt

    17 november 2014 om 21:06

    Wat een kuttebakken! Hoer droom ik gewoon niet van. Dat meisje met die Jensen daarentegen…

    Login om te reageren
  22. grandmasterb zegt

    17 november 2014 om 21:15

    @norge. Daar vergis je je in, probeer maar eens een bank of een flinke kast te vervoeren. Bij een stationcar is de opening vaak al veel kleiner, waardoor je ze niet eens naar binnen krijgt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North