• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW Z6, M5 of Porsche Panamera

Auteur: Wouter, gepost 25 mei 2006 om 19:47 – 39 Reacties

BMW M5 mule voor BMW Z6 of Panamera


Nee dit is geen BMW M5, maar een mule. Tenminste dat is wat Autoweek.com denkt. Onderhuids zou de BMW Z6 worden getest, de grote broer voor de Z4.

Grappig genoeg verscheen op Germancarblog ook een M5 die er iets dikker uitzag. Daarvan wordt gezegd dat het een Porsche Panamera is. Of in ieder geval zou het platform van de Panamera er mee worden getest.

In ieder geval is er iets met deze auto’s aan de hand. De spatborden lijken iets uitgeklopt en de sideskirts passen niet helemaal lekker.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, m5, panamera, Porsche, spyshot, z8

Vorig bericht: « Seat Leon FR in Madrid
Volgend bericht: Lotus Elise dubbel vermogen én dubbele prijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. christoff zegt

    25 mei 2006 om 19:58

    hij ziet er wel lekker uit. ik snap niet wat porsche met een BMW carrosserie zou doen. poresche is toch van VW. zouden ze dan ni beter het platform in de A6 van audi steken. testen van een Z6 zou ik nog kunnen geloven of een facelift van de M5. ik hoop die laaste!

    Login om te reageren
  2. Ollie zegt

    25 mei 2006 om 20:14

    M5 plus ofzo?? een nog extra dikkere uitvoering, net zoals corvette C6 Z06

    Login om te reageren
  3. koen zegt

    25 mei 2006 om 20:15

    woow ze hadde dese as de m5 moete neme niet de huidige

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    25 mei 2006 om 20:26

    een M5LWB voor china

    Login om te reageren
  5. pvl zegt

    25 mei 2006 om 20:28

    Christoff waarom ze een bmw nemen weet ik ook niet maar porsche is niet van VW. Het is eerder andersom, porsche heeft niet zo lang gelden 25 procent van VW’s aandelen gekocht. Dat BMW een M5 gebruikt is eenvoudiger te begrijpen. Het is hun wagen dus relatief eenvoudig voor hen om aan hem te passen. Zo een Z6 zie ik al helemaal zitten!!! Ik twijfel er niet aan dat het een wagen wordt om U tegen te zeggen. Echt iets om naar uit te kijken :)

    Login om te reageren
  6. schnitzerken zegt

    25 mei 2006 om 21:17

    wel leuk, en die BMW vind ik eigenlijk nog wel goed geslaagd, een LWB

    BMW RULEZ:d

    Login om te reageren
  7. m5 zegt

    25 mei 2006 om 21:42

    m5 csl denk ik

    Login om te reageren
  8. cls55 amg zegt

    25 mei 2006 om 21:56

    jaa mooie m5 wil ik wel hebben

    Login om te reageren
  9. Rits zegt

    25 mei 2006 om 22:17

    Ziet er bruter uit dan de huidige M5 die er een beetje te standaard eruit ziet. Dus doe mij die maar

    Login om te reageren
  10. Stef zegt

    25 mei 2006 om 22:56

    Ik denk niet dat het iets is op basis van de M5 (dus geen CSL o.i.d.). Kijk eens naar de wielkasten: die zijn flink uitgebouwd om plaats te bieden aan de wielen; de spoorbreedte is namelijk toegenomen. Daarom lijkt het me sterk dat het onderhuids een M5 is… Ik gok ook op een sportwagen die gepositioneerd is boven de Z4.

    Login om te reageren
  11. Turbopaultje zegt

    25 mei 2006 om 23:02

    Vrij onwaarschijnlijk dat het een mule is voor de Z6. De spoorbreedte van die M5 is met zo`n 15- 20 cm verbreed. En dat is erg veel. EenM5 CSL is useless.

    Het moet het onderstel van een echt grote en brede auto zijn en dat zal die roadster niet worden. Eerder een heftige coupe a la M1 of een heftige limousine ala Panamera…..

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    25 mei 2006 om 23:09

    een bmw Z10 kan het ook zijn want ik las ergens dat het zkr is dat die uitkomt

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    25 mei 2006 om 23:12

    ik gok Z10 want de wagen heeft rolbaren en 2+2zitplaatsen

    Login om te reageren
  14. Jan zegt

    25 mei 2006 om 23:20

    Deze M5 moet uitkomen, Z6 die hieronder wordt getest ook wel maar zoals hier wordt gezegd, eenM5 CSL of een M5 GTR. Die M5 ziet er af uit

    Login om te reageren
  15. Ary zegt

    26 mei 2006 om 00:11

    tis iig geval niet van porsche……want als porsche de m5 zou gebruiken als body, zouden ze niet de spatborden en sideskirts gaan aanpassen….

    Login om te reageren
  16. Marnix zegt

    26 mei 2006 om 03:04

    Het is mss een domme opmerking maar ging bmw ook nie aan een M7 beginnen voor de concurentie aan te gaan. Mss is dit hier gewoon een proef project of meer?

    Login om te reageren
  17. koen zegt

    26 mei 2006 om 10:29

    dat zou goed kunnen Marnix

    Login om te reageren
  18. Fueler zegt

    26 mei 2006 om 10:32

    ….vlgns mij is audi de nieuwe RS 6 aan het testen…….

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    26 mei 2006 om 10:49

    Is het niet een nieuwe Lambo?

    Login om te reageren
  20. stiggie zegt

    26 mei 2006 om 12:18

    het is gewoon de m5 csl hij is breder en dat is de m3 csl ook vergeleken met de m3 denk ik

    Login om te reageren
  21. Ejay zegt

    26 mei 2006 om 13:37

    @ Christoff, dat is flauwekul; Porsche heeft met de opbrengsten van de Cayenne 25% van de VAG (Volkswagen Auto Group) aandelen gekocht, dus je zou kunnen zeggen dat het andersom is. Wat ik denk is dat BMW gewoon een eigen product aan het testen is. het zou idd een CSL versie kunnen zijn, maar ook iets anders.

    Login om te reageren
  22. christoff zegt

    26 mei 2006 om 13:53

    dank u, dat wist ik niet.

    Login om te reageren
  23. tricolore zegt

    26 mei 2006 om 15:32

    Inderdaad, een eigen product. Maar dan gok ik toch echt op een M7 inplaats van een M5 CSL. Wordt zo’n CSL echt veel breder?

    Login om te reageren
  24. Fueler zegt

    27 mei 2006 om 00:02

    ..wel lichter…

    Login om te reageren
  25. fiat zegt

    27 mei 2006 om 08:34

    tis een m5csl

    Login om te reageren
  26. mgs13 zegt

    27 mei 2006 om 09:15

    ok alle speculaties zijn weeral in de lucht. het word weeral tijd dat ik uitleg geef.
    wat je ziet is een foto van een nieuwere race onderstel voor de body van de m5 omdat ze (bmw) het een beetje domweg routine vonden dat ze de 24H van de groene hel weeral met de m3gtr zouden moeten winnen. derhalve werkt men aan een body kit, een onderstel. later zul je vleugels en betere luchthappers en afkoel gaten zien. een m7 was al langer in de rekken en ja studies zijn er al en binnen het werksteam dacht men aan een 12 cilinder met zo een 799pk erin te gooien. je weet wel die uit de v12lmr. verdere uitleg volgt mss als ze bereid zijn er toch wat meer op de schleife mee te rijden.

    Login om te reageren
  27. mgs13 zegt

    27 mei 2006 om 09:19

    effe geschiedenis. neem de m3. neem de m3gtr racewagen. catch my drift?

    Login om te reageren
  28. Ralph zegt

    27 mei 2006 om 11:46

    het lijkt ook wel een beetje op het Hamann wide-body pakket voor de E60

    Login om te reageren
  29. Stef zegt

    27 mei 2006 om 17:50

    @ mgs13:
    Dat zou goed kunnen, een raceversie voor de 24-uursrace van de Nürburgring. Vergelijk de vorm van een M3 t.o.v. een M3 GTR eens, en de M5 met de M5 “GTR” (o.i.d.). Let ook op de rolkooi…

    @stiggie:
    Een M3 CSL is niet breder dan een gewone M3. Lijkt me sterk dat ze een M5 in CSL-uitvoering ineens wél breder (spoorbreedte) gaan maken.

    Login om te reageren
  30. Mister X zegt

    27 mei 2006 om 17:53

    Het is een M7. In de Autovisie met speciale BMW editie staat dat er geen maar dan ook geen CSL versie komt van de M5, maar waneer er werd gevraagd of er een M versie van de 7-serie komt zeiden ze dat daar nog niks zeker van is

    Login om te reageren
  31. topgearlover zegt

    9 juni 2006 om 10:22

    @ Stef and mgs 13: Ik denk niet dat ze oppeens een M5 GTR zouden maken aangezien ze het project met de M6 GTR stilgelegd hebben. Naar het schijnt zou er een homologatie aangevraagt geweest zijn bij de FIA, maar om een of andere reden heeft BMW het er toch bijgelaten. Waarschijnlijk omdat ze bang waren om het op te nemen tegen de Saleen en consoorten die toch wel vrij sterk bezig zijn in de FIA GT en dat BMW zich niet echt kan veroorloven om te verliezen … (nuja, dat laatste is maar speculatie, dat weet ik niet zeker) !

    Login om te reageren
  32. Orichinals zegt

    27 augustus 2006 om 04:29

    Volgens mij is het een nieuwe Mini, een beetje groter dan de huidige, wat sportstiever dan de Works S, en natuurlijk gaat ie maar een fractie meer kosten dan het model wat zojuist is geïntroduceerd.

    Login om te reageren
  33. jarreau zegt

    2 september 2006 om 20:53

    coole auto maar de m3 gtr was nog cooler

    Login om te reageren
  34. db zegt

    1 oktober 2006 om 21:29

    de panamera natuurlijk, elke nummerplaat met waarvan de 1ste of de 2de letter of allebei de letters B zijn is toch eigendom van de merknaam porsche dacht ik

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    1 oktober 2006 om 21:44

    @db: dat lijkt me niet, want de Duitse kentekens hebben allemaal de afkorting van de regio op de eerste 1, 2 of 3 posities. KLE=Kleve, F=Frankfurt, Du=Dusseldorf, MG= Monchengladbach….

    Het probleem van het krijgen van een bepaald kenteken is dat je een “woonadres”moet hebben. Maar een BWM dealer in een bepaalde regio kan zonder problemen een kenteken aanvragen ook al heeft de regio niets met de frabrikant te maken. Wel gebruiken bepaalde fabrikanten vaak dezelfde kentekens voor verschillende auto’s omdat die in Duitsland niet aan elkaar gekoppeld zijn.

    Login om te reageren
  36. Arnoud zegt

    14 januari 2007 om 16:40

    Voor zover ik weet hebben alle Porsche prototypes van de laatste jaren een kenteken dat begint met S-GO. Die S staat voor Stuttgart waar het Porsche hoofdkantoor vlakbij staat.

    Login om te reageren
  37. KW zegt

    22 januari 2007 om 20:09

    De bovenstaande BMW M5 is “gewoon” een BMW M5 en niet zgn mule zoals enkelen hier opperen. Er rijden op de ring meerder van zulke M5’s rond tijdens de industriepool. Het zijn auto’s van bandenfabrikanten (oa Toyo, Dunlop) die gebruikt kunnen worden om alle mogelijke bandenmaten te kunnen testen.

    Login om te reageren
  38. sebastiaan zegt

    10 maart 2007 om 16:25

    Die 2 letters naast de letters van de plaats/stad mag je zelf kiezen, toch?

    Login om te reageren
  39. Ivos zegt

    29 mei 2007 om 13:16

    Die sideskirt past idd niet echt lekker, lijkt net alsof de auto korter is geworden maar als je goed kijkt zie je dat dat komt door de wielkast.

    Het is iig geen M5 CSL, waarom zou je een M5 CSL willen? Puristen kopen toch een M3 CSL omdat die dichter bij een racewagen staat ivm gewicht en grote. Tenzij je zo’n dwaas bent die nu al een M3 CSL rijdt met bijv. navigatie, airco, leer, radio, electrische stoelen en al het andere waarom je juist NIET een CSL koopt

    Een test voor banden lijkt me ook sterk want de wielen liggen best diep in de kasten, dus dat verbreden heeft geen nut, waarom zouden ze dat dan gedaan hebben? Als het wel zo is gebruiken ze de auto voor verschillende soorten banden van verschillende maten. Op deze manier passen er meer onder:D

    Een Panamera dan… tja er gaan meerdere geruchten dat porsche BMW’s gebruikt voor tests. Ik houd het daar op! Het is toch gewoon gebruik maken van elkaar diensten (doen alle merken) en geen samenwerking. Wat verwacht je dan! Een BMP Zanamera 4S M Turbo GT2 RS yellow bird V10 CSL?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North