• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW Alpina D3: Sportieve Diesel

Auteur: autoblogger, gepost 24 november 2005 om 23:25 – 16 Reacties

BMW 3-serie Alpina D3

Veel BMW nieuws de afgelopen dagen, en dan vooral van Duitse tuners. Ook meestertuner Alpina heeft niet stilgezeten, onder het goedkeurend oog van BMW zelf is er nu de Alpina D3. Deze sportieve 3-serie wordt aangedreven door een opgekittelde viercilinder turbodieselmotor met 200pk en 410Nm koppel. De sprint van 0 naar 100 doet de D3 in 7,4 seconden, topsnelheid is 238km/u.

BMW 3-serie Alpina D3 voorkant
BMW 3-serie Alpina D3 achterkant
Net zoals de Lumma is de Alpina D3 gebaseerd op de 320d en komt, zoals je ziet, inclusief een aërodynamisch pakket (via auto55.be).

Ook interessant!

  • Alpina heeft weer een officiële Nederlandse importeur
  • Alpina is er als de kippen bij met nieuwe XD3 en XD4
  • Alpina niet geïnteresseerd
    Alpina is niet geïnteresseerd in elektrische auto's
  • Kiezen maar: BMW M5 of tóch een Alpina B5?

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

alpina, BMW

Vorig bericht: « Eerste beelden VW Scirocco
Volgend bericht: Vooral vandaag is Boem ho »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sir Smokalot zegt

    25 november 2005 om 02:29

    Hm. Ik snap niet dat ze niet de 330d als basis genomen hebben…. Nu hebben ant and pete wel een probleem, die hadden hun getunede 330d ook al d3 gedoopt.

    Login om te reageren
  2. zoef-de-haas zegt

    25 november 2005 om 10:59

    Zullen we ooit verlost geraken van dat typisch Europese door takswetten gegenereerde onproduct, waardoor die non-engine, de dieselmotor, die zeer geschikt is voor schepen, treinen en misschien voor trucks, in gewone auto’s is terechtgekomen.
    nagelenbaktuning, woehahaha.

    Login om te reageren
  3. Jori zegt

    25 november 2005 om 14:15

    Een diesel voor alpina is misschien wel een goede keus. Aangezien Mercedes ook een AMG diesel heeft (30 cdi amg)

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    25 november 2005 om 15:52

    Heeft Zoef ooit in een fatsoenlijke diesel gereden of is hij één van die fijne gasten met een Ford Transit uit 1998 die contineu op de linkerbaan blijft hangen terwijl die rampenbak echt niet harder wil dan 115km/u?

    Een dieselmotor is prima geschikt voor auto’s, het rijdt over het algemeen zelfs relaxter dan op benzine (niet terugschakelen maar gewoon altijd veel koppel ongeacht de gekozen versnelling)

    Ik zou wel eens willen weten wat Zoef voor een auto rijdt en of hij aan durft te treden tegen een 330D of een 535d (twinturbo)

    Login om te reageren
  5. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    25 november 2005 om 16:47

    Of tegen een A8 4.4 liter diesel
    (sneller dan de 535d:P)

    Login om te reageren
  6. Phil zegt

    7 januari 2006 om 11:04

    Dit is nog eens een auto die betaalbaar is. Ik dacht dat hij in België 37.000 euro zou gaan kosten. Ik vind deze auto gewoon af: Vette bodykit, alleen vind ik de velgen wat minder.

    Login om te reageren
  7. Pierre zegt

    19 januari 2006 om 13:08

    Ik heb gisteren een testrit gemaakt bij de invoerder in Brussel, en ik moet eerlijk zeggen, nog nooit was ik van een diesel zo onder de indruk…

    De motor levert fenomenale prestaties: een hoog koppel (410nm) over het volledig toerentalbereik en pk’s in overvloed (200). De verkoper vertelde me dat het verbruik, zelfs bij sportief rijden, nooit boven de 6,5L uitkomt.

    De afwerking is subliem (ook al ging het om een pré-productie uitvoering): strategisch geplaatste alpina logo’s, leuke details zoals instaplijsten en het typische alpina-dashboard.

    Het rijplezier is onovertroffen: de stabiliteitscontrole is aangepast door alpina om de wagen een “speling” van +/- een halve meter te geven, zodat er niet onnodig gecorrigeerd wordt. Daardoor smijt je de D3 als een trein de hoek om.

    Hét grote voordeel van alpina is dat de hele aandrijflijn aangepast is aan het verhoogde vermogen. Dit is anders bij de “traditionele” chiptuning waar enkel het motormanagement wordt bijgestuurd.

    Vanaf volgende maand is hij er ook in Touring-uitvoering. Er worden in België van elke versie 30 stuks per jaar voorzien. (momenteel al 6st verkocht, waaronder ééntje aan ondergetekende)

    Samengevat: prachtige wagen, minpunten waren me niet direct duidelijk.

    Prijs: € 37.950 (€ 41.950 voor de Touring)
    Opties: Beschikbaar ter waarde van de staatsschuld van Ivoorkust

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    1 maart 2006 om 23:11

    reken op 39000euro(in belgie) met de gewenste opties
    eigenlijk toch een goede wagen voor die prijs een koopje zou ik zelf zeggen (je ziet er ook niet veel van rond rijden ook al woon ik in latem waar porsche’s en ferrari’s geen zeldzaamheid zijn)

    Login om te reageren
  9. Christoff zegt

    3 maart 2006 om 20:56

    hij heeft een gem. verbruik van 7,2 max verbruik van 11,9 en een min verbruik van 6,0 l/100 km. 400m in 15,6s en een km in 28,2. een mercedes c320CDI doet er 27,7s. in belgie is hij fiscaal ook vrij goedkoop voor zoveel pk’s (BIV €2478 en verkeersbelasting €411,23) en een top van 238.

    Login om te reageren
  10. Pol zegt

    12 mei 2006 om 10:36

    Denken jullie dat het prijsverschil met de M-sport 320d verantwoord is, wetende dat men mét garantie de motor kan laten brengen tot 195 pk ipv 163? Alpina is natuurlijk exclusiever, maar is hij dan nog steeds sneller dan de 320d? I don’t know. Heb een testrit aangevraagd, maar zo te zien ben ik niet de enige! Lange wachttijd in Brussel momenteel!

    Login om te reageren
  11. maarten zegt

    15 juni 2006 om 19:06

    € 37.950 is dat de prijs met btw of zonder??

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    15 juni 2006 om 20:26

    @maarten
    als je zo geintreseerd bent zie http://www.bmwalpina.be/nl/

    Login om te reageren
  13. C30CDIAMG zegt

    28 juni 2007 om 18:42

    whaaaa c 30, slome bak, doet u mij maar een bmw 335d touring m pakket in het wit…..

    Login om te reageren
  14. C30CDIAMG zegt

    28 juni 2007 om 18:43

    geintje van Walter, your daddy in St. Tropez

    Login om te reageren
  15. Julian zegt

    28 juni 2007 om 18:47

    ik vraag me serieus af waarom mensen nog op dit topic reageren, het is van 2005 :S

    Login om te reageren
  16. Bruno zegt

    10 februari 2009 om 17:15

    @ Pierre
    ik ben van plan om me er ook eentje aan te schaffen… Aangezien jij reeds enige tijd met zo’n wagen rijdt, je bevindingen?
    Klopt dit verbruik dat vooropgesteld wordt door de constructeur?
    maw pro’s/contra’s?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North