• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Boetes mogen niet meer genegeerd worden

Auteur: Wouter, gepost 19 maart 2008 om 12:44 – 29 Reacties

Burn, bay burn!

Het Nederlandse acceptgiro-apparaat is zo effectief ingeregeld dat er geen ontkomen meer aan is, maar niet alle verkeersboetes in het buitenland belanden ook daadwerkelijk bij de verkeerszondaar. De Europese Unie ergert zich daar mateloos aan en wil dat dit eindelijk eens wordt opgelost.

De EU wil dat er een grensoverschrijdend elektronisch informatiesysteem voor nummerborden en auto-eigenaars komen dat in alle 27 EU-landen wordt ingevoerd. In 2005 werden al afspraken gemaakt voor het Europees aanpakken van verkeersboetes, maar dit wordt door veel landen niet opgevolgd. Nederland is weer het braafste jongetje uit de klas, want er is hier al nationale wetgeving om het over grenzen innen van boetes mogelijk te maken. Voor Duitse en Poolse automobilisten is het wel feest, want de boetes die zij oplopen worden in hun eigen land niet geïnd. Natuurlijk zijn de automobilisten wel het “bokje” als ze worden aangehouden, dan mogen ze meteen afrekenen (via zibb).

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • Zo vergroot de politie de pakkans op verkeersovertredingen
    Zo vergroot de politie de pakkans op verkeersovertredingen
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, politie, Verkeer, Video

Vorig bericht: « Audi 7-traps DSG
Volgend bericht: Wederom gespot in Laren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Esprit_de_Flandre zegt

    19 maart 2008 om 12:47

    Tja, zo’n groot probleem is dat toch niet. Gewoon de volgende keer tegenhouden en direct dokken. En als je er dan al een hoop hebt opgestapeld, tja, jammer.

    In sommige landen is het voor buitenlandse auto’s altijd zo.

    Login om te reageren
  2. wortel zegt

    19 maart 2008 om 12:47

    ‘DE’ braafste jongetje uit de klas? -edit:check!-

    Login om te reageren
  3. C30CDIAMG zegt

    19 maart 2008 om 12:51

    ik betaal liever die 1500euro zoals die deen met 135 echte kilomters! over de max snelheid dan dat je aan het paaltje hangt wanneer die deen een nederlander was geweest

    gr

    Login om te reageren
  4. hans anders zegt

    19 maart 2008 om 13:02

    ”als ze worden aangehouden” moet zijn ”als ze staande worden gehouden.
    Heb namelijk een paar keer meegemaakt dat ik door een politie aan de kant werd gezet en dan werd gebeld en zei jah ik ben aangehouden bel me later en dat die politieagent me corrigeerde met het feit dat ik staande ben gehouden en niet aangehouden.

    Login om te reageren
  5. jurrian zegt

    19 maart 2008 om 13:06

    zo, dat is mooi, kunnen ze die polen ook pakken die maar een end wegjakkeren met die gare roestbarrels

    Login om te reageren
  6. the bugcollector zegt

    19 maart 2008 om 13:11

    aaaah
    The net is closing, nog even wachten en big brother is in full effect.
    Nog even en je wordt in Polen ofzo door corrupte wouten van de weg getrokken en mag bij hun je duitse overtreding `afkopen’.

    En ja, ik weet het als je je netjes aan de regels houd heb je niets te vrezen.
    Maar ik vrees juist de regeltjes die komen gaan als niets meer ongeregistreerd voorbij gaat.

    Login om te reageren
  7. Jagers L. zegt

    19 maart 2008 om 13:16

    Zal mischien gedaan zijn dat de Fransen komen racen in België.

    Login om te reageren
  8. Boink zegt

    19 maart 2008 om 13:20

    Onderweg naar Geneve nog geflitst bij Metz in Frankrijk. Kan ik deze verwachten in de brievenbus? :D

    Login om te reageren
  9. astondriverinspe zegt

    19 maart 2008 om 13:50

    @Wouter: Geëind moet geïnd zijn. -edit:check!-

    Login om te reageren
  10. T. zegt

    19 maart 2008 om 13:51

    naar het schijnt kan je met een zwitserse nummerplaat overal gewoon je gang gaan,

    tenzij je ‘staande’ wordt gehouden.

    Login om te reageren
  11. Jandepandaman zegt

    19 maart 2008 om 13:56

    Ik wacht nu al een jaar of 7 op een flitsboete die ik in een Zwitserse tunnel moet hebben gekregen- ik reed 150 in de buurt van het 4WaldStadterSee door een van die kortere tunnels daar en kreeg een dubbele flits die me bijna de muur van de tunnel in joeg. Ben sindsdien nog een keer of drie geweest, maar nooit staande gehouden daarvoor. Goed, Zwitserland hoort niet bij de EU maar over het algemeen zijn ze toch wel heel stipt met financiële zaken.

    Login om te reageren
  12. lovebuddy zegt

    19 maart 2008 om 14:29

    Als je in België 1 km/u te snel rijdt , hang je eraan!
    Het is en het blijft één geldklopperij.
    Voor diegenen die nog zo naïef zijn en stellen dat de regeltjes maar moeten gevolgd worden zonder nadenken : Wake up, dit is geen demokratie meer.
    Men is gewoon een duale staat aan het opbouwen : de have’s en de have nots, en raadt eens waar de middenklasse naartoe moet, zodat diegenen die in het eerste kastje geraken, zich mee kunnen bezighouden (lees : een beetje koeioneren)????

    Login om te reageren
  13. Bas zegt

    19 maart 2008 om 14:37

    …”Maar ik vrees juist de regeltjes die komen gaan als niets meer ongeregistreerd voorbij gaat.”…

    @the bugcollector

    Yep…ik ook. Ik maak me daarnaast ook nog zorgen over het feit dat onze grote broer ook wel s dingen registreerd die helemaal niet gebeurd zijn :)
    Het is voor de grote broer namelijk helemaal niet zo moeilijk om registratiegegevens (die je zelf nauwelijks mag inzien) te veranderen in het voordeel van de portomonnee van de grote broer.

    Login om te reageren
  14. chairman zegt

    19 maart 2008 om 14:37

    Recent in Bulgarije staande gehouden; twijfelgeval over donker oranje of licht rood, maar zonder uniform sta je niet zo sterk, daar niet, maar hier is het niet anders.
    Het kostte me 40 euro om door te mogen rijden, zonder bon welteverstaan!
    Dit ‘systeem’ moet Europa-breed ingevoerd worden?
    Een klein lichtpuntje is dat we dan wel van stakende agenten af zijn ;)

    Login om te reageren
  15. bmw zegt

    19 maart 2008 om 14:37

    Allemaal BS. Je moet maar niet te snel rijden, punt. En ben je het niet eens met de snelheidslimieten (zoals ikzelf op een aantal punten), onderneem dan eindelijk eens actie in plaats van te snel te rijden, maar in discussies altijd maar mee te z**ken dat we toch traag moeten rijden “voor de kindjes” of whatever. Je moet de regels aanpakken, niet de mensen die ze willen doen naleven. En wij zijn wat dat betreft enorm hypocriet bezig. Ik ben gerust bereid om in Brussel te gaan betogen voor hogere maximumsnelheden op de secundaire wegen en strengere regelgeving voor bv. verkeersdrempels. Wie nog?

    Login om te reageren
  16. MrSelected zegt

    19 maart 2008 om 14:40

    Woohoow! Yes! Nog meer controle!

    Laatst nog lekker naar Geneve gereden, dan kom je erachter hoe heerlijk het kán zijn. Duitsland heeft alleen snelheidslimieten op de autobahn waar het er echt toe doet, daar houd ik mij dus gewoon aan. Maar verder kan je gewoon 140-150 op de cruise!

    Hier in NL en in Zwitserland word je zowat opgehangen daarvoor, terwijl het asfalt zelfs beter is..

    Login om te reageren
  17. Zoef zegt

    19 maart 2008 om 16:09

    @BMW: enkel akkoord als het redelijke regels betreft. Aan het verkeersbeleid in de lage landen is niks redelijks meer aan.
    Wat er met jou is is dat je (figuurlijk) als een fascist bent die zelfs “ordnung muss sein” blijft roepen als je eigen tegenstander aan de macht is.

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    19 maart 2008 om 16:18

    We zijn steeds meer op weg naar het punt dat we echt niets meer mogen, verplicht gechipt worden en totaal geen eigen wil meer mogen hebben. Ik zie het nog gebeuren dat je een gedachtenchip krijgt, omdat ze je dan al kunnen straffen voordat je iets hebt gedaan. Preventief zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  19. lovebuddy zegt

    19 maart 2008 om 16:22

    @bmw
    Noem jij het normaal als de politie zich heel goed heeft verscholen als de limiet ineens van 90 naar 50 gaat en jij nog aan het vertragen bent?
    Resultaat :
    veronderstel dat je 90 nog rijdt : RIJBEWIJS KWIJT + stevige boete + rijverbod = opnieuw rijschool en herverkeersopgevoet worden
    70 kmu : 150eur
    65 kmu : 90eur
    51 kmu : 50u

    Gewoon misdadig gaat vadertje staat momenteel tekeer in België

    Login om te reageren
  20. RenesisHP zegt

    19 maart 2008 om 16:32

    @lovebuddy.
    90-50=40.
    40km/u te hard kost je hier in Nederland nog niet je rijbewijs. Je mag je alleen wel verantwoorden aan de officier van justitie.

    Login om te reageren
  21. bmw zegt

    19 maart 2008 om 17:01

    Ik verwachtte me wel aan bakken kritiek, maar woorden als “fascist” gaan wel ver. Ik zou mezelf eerder idealist noemen. Immers, ik kan me net als jullie ergeren aan de overdreven limieten en het “hinderen” en “pesten” van automobilisten in naam van de “veiligheid”. Mijn punt is niet dat ik dat allemaal OK vind, mijn punt is dat je je niet druk moet maken over het afdwingen van de regels, maar over de regels zelf. En velen onder jullie zijn waarschijnlijk erg actief op deze blog, maar hoeveel van jullie kruipen er geregeld in de pen om brieven te schrijven aan politici? Om actie te organiseren? Om er een topic van te maken?
    Als we overtredingen gaan gedogen, waar is dan onze rechtsstaat? Welke overtreding gedogen we en welke niet? Of gaan we dan “gedoogregels” opstellen? En wat als je de gedoogregels overtreedt? Gedogen we dat? Ik blijf erbij, ook al ben je het niet eens met een bepaalde snelheidslimiet, dat geeft je niet het recht deze straffeloos te overtreden.
    En tot slot: ik weet dat sommige agenten op heel vieze manieren mensen proberen te pakken, maar geef toe dat dat uiteindelijk uitzonderingen zijn. Velen van ons maken elke dag kleine en grotere overtredingen en daarop worden we zelden of nooit gepakt. Dus je mag nog blij zijn. Ik daag eenieder uit om zonder overtreding 10 km te rijden… zal niet makkelijk zijn! See my point, de regels aanpakken…

    Login om te reageren
  22. Ody-one zegt

    19 maart 2008 om 17:06

    Heeft er ook maar iemand eens aan gedacht, dat het eigenlijk wel heel erg fijn is om geen bon uit het buitenland te mogen ontvangen.

    Gewoon NEE blijven zeggen tegen die EU. Zoals je ziet gaat dat straks alleen maar geld kosten.
    Nederland die het geld wil innen van de boetes gemaakt in het buitenland. Wat een onzin, Nederland zou net zoals Duitsland moeten zeggen zak er maar in. Nee liever verraden ze de boel om de centen. Inplaats van te zeggen vrijheid blijheid.

    Nederland is helemaal niet het braafste jongentje van de klas, maar eerder het meest valse-doortrapte,gluiperige, gemene,zakkenvullende jongentje van de klas. En die dus al ze vriendjes oplicht en besodemieterd in de klas.

    En daar zijn ze in de EU echt super blij mee, want daar mag hij z’n centjes weer afgeven voor een schouderklopje.

    Wat een rotjoch dat Nederland Bah en nog eens Bah! ga je mond spoelen met zeep rotjong.

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    19 maart 2008 om 17:35

    @bmw.
    Ik ben vorig weekend staande gehouden bij de thomastunnel(Rozenburg). We(2 auto’s) waren op de maasvlakte even gestopt om de andere auto na te kijken(na een sprintje). Dat was de aanleiding om met 2 busjes de weg voor ons te blokkeren en ons tot stoppen te dwingen. Eenmaal aan de kant gestopt kwamen er nog 3 wagens bij + nog een duane auto(die wilde weten wat wij daar deden). Dit allemaal in de regen om een uur of 2 s’nachts. Nu zou je denken dat ze de auto zouden gaan doorzoeken, maar nee. Het werd een blaastest, notitie van gegevens en vervolgens kwam er het volgende: De duane auto had besloten ons te gaan volgen, nadat wij toch al een heel stuk onderweg waren(+- 3km) en het viel hem op dat hij niet snel dichterbij kwam. Nu heeft deze duane dus de politie geinformeerd en de politie wil dus gaan proberen ons te beboeten op basis van de duanegegevens.
    Dat is bij voorbaat een onbegonnen zaak, aangezien er dus geen officiele metingen verricht zijn.
    Dit staande houden heeft dus een uur geduurd en de politie gaf hierbij aan dat dit voor hun ook de eerste keer was dat hun met de duane/grensbewaking samen werkte(vaag).
    Nu mag je mij vertellen, wat was in hemelsnaam het nut van deze staande houding?

    Login om te reageren
  24. bmw zegt

    19 maart 2008 om 19:06

    @mx5-owner:
    Mijn antwoord op je vraag: dat weet ik niet. Maar wat heeft dit met mijn post te maken?

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    19 maart 2008 om 20:42

    @ mx5-owner; Ja, je zou zeggen controle of jullie geen illegale dingen invoerden, of stiekem drugs of wapens ophaalden. Maar als ze niets controleren… :| :roll:
    En hoe zat het nou met die ‘achtervolging’? Jullie waren al 3km ver weg, en toen besloot hij toch maar te volgen? Hoe weet hij waar jullie zijn? En hoe weet hij hoe ver hij is?

    @ bmw; Ik denk dat hij een soort reageerde hierop: “En tot slot: ik weet dat sommige agenten op heel vieze manieren mensen proberen te pakken, maar geef toe dat dat uiteindelijk uitzonderingen zijn.” Mx5-owner toonde zo’n uitzondering…

    Login om te reageren
  26. Matthis zegt

    19 maart 2008 om 20:47

    ben afgelopen zomer op vakantie in frankrijk 3 keer geflitst, maar nog niks van gezien. vet chill.

    Login om te reageren
  27. RenesisHP zegt

    20 maart 2008 om 11:36

    @Citrofiel.

    Ik refereerde inderdaad naar die zin van @bmw. Smart thinking. ;)

    Hoe hun kunnen weten waar wij waren is niet zo heel moeilijk, aangezien de maasvlakte/europoort een rechte vrij overzichtelijke weg is. Dus je kan vrij veel zien en vrij weinig kanten uit. Hoe ze op die afstand kwamen is mij ook een raadsel.
    Ik zou ze deze week horen en tot dusver is dat niet het geval geweest. Ik vermoed dus ook dat er niet veel mee gedaan wordt, aangezien het een onbegonnen zaak is.
    Dit was dus behoorlijk zinloos.

    Login om te reageren
  28. bmw zegt

    20 maart 2008 om 12:45

    Ben je wel zeker dat het echte flikken waren? Zou niet de eerste keer zijn dat er mensen in zo’n pakje kruipen om andere mensen af te zetten…

    Login om te reageren
  29. RenesisHP zegt

    21 maart 2008 om 10:36

    @bmw.

    Ik weet het heel erg zeker. Er zijn wel eens nepagenten bezig geweest, maar dat was dan “standaard” politie. Dit was een samenwerking tussen de duane en de zeehavenpolitie. Die hebben hun eigen kenmerken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North