Brabus 800 E63 S AMG is nieuwe koning linkerbaan

Auteur: , 43 Reacties

De nieuwe koning van de linkerbaan is hier! Maak kennis met de Brabus 800 E63 S AMG!

Vorig jaar mochten we de Brabus 700 verwelkomen, een beest op basis van de Mercedes E63 AMG. Schattig, maar er is natuurlijk ook een E63 S. Op basis daarvan moest natuurlijk ook een Brabus-beest gecreëerd worden en daarom mogen we jullie nu voorstellen aan de nieuwe oppergod van de linkerbaan: de Brabus 800.

Het recept is redelijk hetzelfde, maar uiteraard met indrukwekkender cijfers. De 800 staat uiteraard voor het aantal Pferdestärcke onder de kap, te danken aan nieuwe turbo’s met grotere compressor en versterkte lagers. Met dat beestachtige vermogen van 800 pk gaat een koppel gepaard van 1000 Nm. Een sprint naar honderd kan in 3 seconden afgerond worden, keurig. Kies je voor een Estate, dan wordt dat 3,1 seconden, kunnen we ook nog mee leven. De topsnelheid is ook een mooi rond getal: 300 middels een begrenzer.

Uiteraard gaat het geweld gepaard met uiterlijk vertoon: wielen tot 21 inch en naakt carbon zijn daarbij mogelijkheden. Ook het interieur kan uiteraard geheel naar smaak worden aangepast. Volgende week kunnen we het beest bewonderen in Genève.



43 reacties

Erg knap! 200 Pk per liter uit een V8… En dat met 3 jaar garantie / 100.000KM :O
Ziet er relatief ingetogen uit voor een Brabus zeg!
Wat een kanon ook weer, niet normaal. Niet al te overdreven zo te zien, zelfs een beetje sinister.
@viezefreddyw: Sinister inderdaad!
Op de uitlaten en het interieur na ziet het er niet eens zo heel verkeerd uit, zeker voor een Brabus. En de prestaties zijn natuurlijk bizar. Tegenwoordig moet je toch echt met een hypercar aankomen, wil je eerder weg zijn bij het stoplicht. En ik weet dat er veel meer in het leven is dan stoplichtsprintjes, maar toch. Bizar.
@berlinetta: Mwoa, een GT-R ,911 Turbo, of Hoeracan trekt deze Braabwurst er wel uit bij het stoplicht
@theblazerunner: Dat zijn ook geen hypercars.
Ganz geil ja! Alleen lijkt de ontwikkeling voor Brabus een beetje te stokken. Sinds jaar en dag regelen ze hun auto’s af op 800 pk en 1000 Nm. De enige reden waarom deze bak sneller gaat dan z’n voorganger is door de verdiensten van Mercedes zelf, die een bak met dubbele koppeling gebruikt.. En tsja.. met vierwielaandrijving moeten de banden ook wel beter met die 1000Nm kunnen dealen..
@jochempie: Heb je ook wel gelijk in. Voor de komst van 4WD waren de cijfers altijd hetzelfde: 800 pk, 1.000 Nm koppel en 3,7 seconden naar de 100. Na de introductie van 4WD is het: 800 pk, 1.000 Nm koppel en rond de 3 seconden naar de 100.
@berlinetta: Ik denk dat we langzaam aan afscheid moeten nemen van 0-100 tijden bij dit soort vehikels. De 0-200 gaat veel belangrijker worden. De grens van het maximaal haalbare is wel bijna gehaald met de verbrandingsmotor en de ultieme kracht toon je door die 200 (of 300) sneller aan te tikken. Een beetje sportieve auto tik tegenwoordig immers al de 100 aan binnen de 5/6 seconden.
@vonklausenburg: Ja en nee. Tesla vernedert de ICE-concurrentie steevast bij de sprint vanaf stilstand. Dat doet me toch denken dat de tractie bij een ICE-voiture een stuk minder optimaal is dan bij een elektrohok. Daar kan nog veel gewonnen worden denk ik.
@Jochempie: Ja, wellicht door de dosering van het vermogen en de koppeling volledig elektronisch te regelen, maar ja…
@jochempie: meer dan grofweg 1000 Nm kan traction control niet zo goed meer mee overweg.

los daarvan is 1000 Nm echt beestachtig veel, je banden zijn bij 600 Nm waarschijnlijk al een enorme beperking, tenzij je dragslicks onder je auto hebt.
@rnej: Je hebt gelijk, maar de achterbanden hebben nu nog maar met 700Nm te dealen, terwijl dat voorheen 1000Nm was.
@jochempie: true, maar 700 is nog steeds niet niks, maar idd, het zou in theorie nu weer hoger kunnen nu er 4WD is. wellicht dat de versnellingsbak of het diff. nu de beperkende factor is?
@rnej: Goed mogelijk. De Veyron had 1250 nm en een bak met dubbele koppeling, maar die mocht ook 10 keer zo veel kosten als de versnellingsbak in een E63 AMG.. Er moet nog wel geld verdiend worden..
@jochempie: pfff, wat een getallen. mijn motor heeft 90 Nm en daar word ik nog elke keer bang van als ik op stap :’)
@rnej: Maareh.. Jou motor weegt ook maar 1/10e van het gewicht van zo’n vette E-klasse ;)
@jochempie: hmhm, doet ook 0-100 in 3,1 seconde…. maar dat is best eng kan ik je vertellen.. vind 1000 Nm dus best out of this world…
@rnej: Ik heb alleen nog maar op een lesmotor gereden (CB500 met 48 paardjes) dus ik kan het me niet voorstellen.. Die mocht nog wel een tandje sneller ;)
@rnej: Die weegt uiteraard ook een heel stuk minder.
Damn ziet er goed uit zeg… Brabus heeft het rustig aan gedaan qua uitstraling!

En dat vermogen, heerlijk!
De koning(in) van de linkerbaan is die Daewoo Matiz met een kortpittig kapsel, toch? of was het die Renault Modus van laatst?
@rnej: Nee, de huurauto.
@jochempie: :’-)
Koning wansmaak, niet om aan te zien
Heerlijk als hij dan bij Vmax ingehaald wordt door een gezin in G-Power Hurricane RR met 362 km p/u. 😜
@v10m5: Gaap… Of had je het woordje “begrenzer ” niet gelezen? M. a. w., het is dus nog steeds aan de klant om te beslissen of ie die wilt of niet.
@SimonMc: die kan er bij de ander ook nog af
@v10m5: En die wordt overigens weer door een Brabus Rocket uit 2006 ingehaald ,als we dan toch dinosauriërs gaan bovenhalen.
@SimonMc: Rocket loopt 365,7?
Zie filmpje griptv youtube. Journalist gaf aan door de 370 te zijn gegaan
@v10m5: Wikipedia bevestigd
Uit nieuwsgierigheid, waar kan je terecht voor onderhoud?
Ook bij een AMG-dealer oid? Of zijn dat speciaal aangewezen punten?
@entwicklung88: Jep, gewoon bij de Mercedes garage. Enige wat ze inbouwen is een powerbox, andere turbo’s, downpipe en sportkats. Reguliere onderhoud kan dus uitgevoerd blijven worden. Wel handig om het bij een Mercedes garage te doen die ook Brabus partner zijn.
@991gt3rs: Welke dealer'(s) zijn dat in Nederland?
Volgens mij heb ik exact dezelfde stoel in mijn mancave. Oh wacht… da’s mijn gaming chair.
Een licht ontnuchterende constatering, maar ben ondertussen lichtelijk ‘nog meer PKs’-moe. Een PK of 500 voor een tracktool, een PK of 600 voor een snelle vierpersoons (lees : een standaard E63S+) en een PK of 100 voor een huuis-tuin-en-keuken EV zijn wat mij betreft genoeg.

Dus best indrukwekkende specs van zo’n Brabus, maar aan mij niet besteed.
Nu nog carbon velgen en dan is ie helemaal af
Da’s een verdomd snelle taxi. Voor de snorder met haast…
Dik E klas…
Mega dik!!! En dat geluid is nu al top. Maar linkerbaan? Dat zal moeilijk worden met al die Peugeot 308 SW vertegenwoordigers auto die niet aan de kant gaan. Of CX5
De gewone e63s amg doet al 3,1 seconden. Ze doen tegenwoordig beetje conservatief met cijfertjes. Deze brabus zal me niet verbazen als die onder de 3 seconden gaat.

https://youtu.be/I9K3zE-EsIA
Hoe kan je dit mooi vinden?!?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).