• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche deelt weer sneer uit aan Tesla

Auteur: CasperH, gepost 2 maart 2018 om 10:20 – 71 Reacties

Afbeelding Porsche deelt weer sneer uit aan TeslaAfbeelding Porsche deelt weer sneer uit aan TeslaAfbeelding Porsche deelt weer sneer uit aan TeslaAfbeelding Porsche deelt weer sneer uit aan TeslaAfbeelding Porsche deelt weer sneer uit aan TeslaAfbeelding Porsche deelt weer sneer uit aan TeslaAfbeelding Porsche deelt weer sneer uit aan TeslaAfbeelding Porsche deelt weer sneer uit aan Tesla

Mission E lacht om Model S
Het is geen geheim dat Porsche hard aan het werk is om Tesla het leven zuur te gaan maken.

En dat Porsche de mannen van Tesla op de korrel heeft moge duidelijk zijn. Op dit moment is Tesla dominant in het elektrische luxe segment. Sterker nog, ze verkopen zelfs beter dan sommige niet-elektrische concurrenten. Zo werden de Mercedes S-Klasse en BMW 7 Serie in de heimat verslagen door de elektroboys uit Silicon Valley, ofwel Amerikanen die de Duitsers in eigen land dwarszitten: het blijft een dingetje. De elektrische Model X werd ongeveer net zo vaak verkocht als alle Cayennes bij elkaar.

En als je de underdogpositie hebt, moet je soms een beetje omhoog schoppen. Een beetje zagen aan stoelpoten, proberen de leider uit evenwicht te brengen. Tijdens een onderhoud met journalisten liet Stefan Weckbach, eindbaas elektrische dingen bij Porsche, zich een beetje uit de tent lokken wat betreft de Mission E, de vierdeurs elektrische sportsedan die het merk aan het ontwikkelen is. Een journalist verwees naar de prestaties van sommige Tesla producten onder de 3 seconden naar de 100 kilometer per uur kunnen sprinten. Weckbach antwoorde een tikkeltje vilein “Ja, maar twee keer. De derde keer gaat het mis […] daar hoeven Porsche-klanten zich geen zorgen over te maken straks.” Het is niet voor het eerst dat Porsche sneert naar Tesla, overigens.

Hij voegde daaraan toe dat Porsche-klanten hogere verwachtingen van hun spullen hebben dan dat. Vaak hard van de plek gaan en langere tijd op hoge snelheid rijden zijn basisbehoeften voor de klanten van het merk uit Stuttgart. En dat zijn precies de verwachtingen die Weckbach zegt te zullen waarmaken.

We zullen zien of ze snel genoeg zijn met de Mission E, elektrische SUV en hybride 911. Tesla heeft inmiddels een aardig stevige positie als marktleider. Het is misschien amusant om Porsche een beetje tegen Tesla aan te zien schoppen, maar het is ook goed om in je achterhoofd te houden hoe het vroeger op school ging. Je haalde als minder populaire jongen alleen uit naar de grootste jongen van de klas, als hij je in de hoek gedreven had…

Ook interessant!

  • Tesla vernedert Porsche
    Tesla vernedert Porsche op de Nürburgring
  • Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
    Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
  • Tesla verliest DIK van Porsche op de autobahn!
    Tesla verliest DIK van Porsche op de autobahn!
  • Porsche Mission R: elektrisch en sexy

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, mission-e, Porsche, Tesla

Vorig bericht: « Brabus 800 E63 S AMG is nieuwe koning linkerbaan
Volgend bericht: CUPRA e-racer: 680 pk in elektrische Leon! »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    2 maart 2018 om 10:24

    Niet lullen maar poetsen. Breng dat ding nou maar op de markt i.p.v. praatjes maken. Of krijgen we straks 2 elektro fabrikanten die een hoop zeggen, maar weinig produceren?

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    2 maart 2018 om 10:27

    En Musk vindt het alleen maar prachtig! Het interesseert hem niet of Tesla nou de grootste of beste speler in het elektrische segment blijft, hij heeft altijd gezegd dat hij de consument wil interesseren voor elektrisch vervoer, en de concurrentie speldenprikjes wil uitdelen zodat ze zullen reageren. Hij is een visionair, en zijn bedrijf is zijn gereedschap, niet zijn doel. Niet voor niets heeft ‘ie een gigantisch pakket aan Tesla patenten vrijgegeven zodat de concurrentie gauw dichterbij kan komen.

    Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      2 maart 2018 om 10:30

      @jochempie: Mooi gesproken!

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      2 maart 2018 om 10:34

      @jochempie:
      Sterker nog : de man is Charitas-in-person, heeft hoegenaamd geen interesse in geld. Een soort eenmans-Oxfam, zeg maar.

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        2 maart 2018 om 11:04

        @amghans: Dat is vast incluis de daarbij behorende vulgaire feestjes!

        Login om te reageren
        • acizane80 zegt

          2 maart 2018 om 11:21

          @C220AMG: geef mij enkel de feestjes, de rest mag je houden :-)

          Login om te reageren
      • Alex_79 zegt

        2 maart 2018 om 13:53

        @amghans: Neh, Musk is meer zoals de man die vanmorgen in zijn Model S voor me bezig was een hardnekkige linksrijder op te voeden, bleef rustig rechts naast m rijden, iedere keer als de Tesla dreigde in te halen ging de linksrijder iets harder, tot ie uiteindlijk knapte en volgas accelereerde, maar hij ging wel rechts ging rijden daarna ;) Die tesla bleef rustig in zn kielzog. Mission Accomplished

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          2 maart 2018 om 14:08

          @alex_79:
          Rijdt oom Agent tegenwoordig ook al in Tesla’s ?

          Login om te reageren
    • joostvis zegt

      2 maart 2018 om 11:16

      @Jochempie: Welkom in de wereld van marketing.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        2 maart 2018 om 11:21

        @joostvis: Ik snap je punt, maar wat is de logica van het starten van een bedrijf als Tesla in 2003?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          2 maart 2018 om 18:30

          @jochempie: elektrisch rijden en de overstap op alternatieve technieken. Tesla zal pas echt geld gaan verdienen als alle concurrenten hun topmodellen klaar hebben.

          Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    2 maart 2018 om 10:33

    Ja allemaal fantastische woorden, maar waar kan ik nou zo’n fantastische elektrische Porsche kopen? Wat, nergens? Oja, Porsche loopt JAREN achter op Tesla, was het bijna weer vergeten.

    Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      2 maart 2018 om 10:36

      @fanboy: Altijd heerlijk om te zien hoe defensief je reageert op alle Tesla-gerelateerde artikelen. Je doet je nickname eer aan.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        2 maart 2018 om 10:42

        @misterdrogba: Inderdaad.

        Maar dit is het zoveelste geval van Duitse arrogantie, en dezelfde luchtfietserij waar Tesla steeds van beschuldigd wordt.

        Waar is de tijd gebleven van gewoon normaal gedragen en fatsoenlijke degelijke producten op de markt brengen? Zoals we Duitsland kennen van vroeger.

        Login om te reageren
        • esprit84 zegt

          2 maart 2018 om 10:44

          @fanboy: doe even een LOI’tje Marketing en je hebt het antwoord.

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            2 maart 2018 om 10:49

            @esprit84: Haha ik probeer altijd door de marketing heen te prikken, en heb dan ook geen Tesla en geen Porsche :D

            Login om te reageren
          • shadowbroker zegt

            2 maart 2018 om 17:22

            @esprit84: Die achterlijke marketing. De hele wereld is marketing tegenwoordig. Met alles word je plat gegooid met die achterlijke schijt reclames

            Login om te reageren
            • esprit84 zegt

              5 maart 2018 om 09:16

              @shadowbroker: ja, en dan kom je tot het besef dat de hele wereld wordt mogelijk gemaakt door mensen die spullen aan de man willen brengen. Haal je bij mensen de impuls weg en stoppen ze met consumeren dan dondert het hele kaartenhuis in elkaar.

              Login om te reageren
        • misterdrogba zegt

          2 maart 2018 om 10:45

          @fanboy: Jep, heb je volkomen gelijk in. Heb ik ook verwoord in mijn reactie hieronder.

          Login om te reageren
      • Edge zegt

        2 maart 2018 om 11:18

        @misterdrogba: Fanboy verdedigt Tesla in mijn ogen ook soms iets té fanatiek, maar in dit geval kan ik niet anders dan hem volkomen gelijk geven. Dit is niks anders dan misplaatste arrogantie van Porsche. Zelfde verhaal met dat Audi billboard van vorig jaar. “Ons product is beter dan dat van Tesla” “Oke, laat zien dan” “Ja nee dat kan niet want dat van ons is nog niet klaar”. Er is niks mis met ambitie uitspreken en tonen, maar ik het behoorlijk misplaatst als je een toekomstige concurrent gaat bekritiseren zonder dat je daar een product tegenover kunt zetten dat bewijst hoe het volgens jou wél moet. Met andere woorden, bouw nou eerst de productieversies van die Mission E en e-Tron Sportback concept, en laat dan gewoon in de praktijk zien waarom jouw product beter is dan dat van Tesla.

        Login om te reageren
        • diablogt zegt

          2 maart 2018 om 11:46

          @edge: Tesla is er onderhand wel achter dat een auto ontwikkelen iets totaal anders is dan een auto bouwen. De model S kent kwaliteitstekortkomingen en dan heb ik nog niet gehad over de Model 3 die nog steeds, zo goed als, niet uitgeleverd wordt aan klanten. Je kunt veel zeggen over de achterstand van Porsche tov van Tesla, maar als een bedrijf als Porsche een auto neerzet dan kan de rest zijn spullen wel inpakken.

          Login om te reageren
          • Edge zegt

            2 maart 2018 om 12:02

            @diablogt: Maar hoor je Tesla nu roepen dat zij een geweldig productieproces hebben waarbij auto’s van de band lopen die kwalitatief beter zijn dan Porsche? Want dat is in feite wel wat Porsche andersom doet. Ik geloof ook best dat Porsche met al haar kennis en middelen in staat is om een serieus goede auto neer te zetten, maar laat dat dan gewoon zien in plaats van dat je een concurrent gaat bekritiseren met iets wat je op dit moment nog niet zelf beter kan.

            Login om te reageren
            • diablogt zegt

              2 maart 2018 om 13:10

              @edge: Dat heeft Tesla wel degelijk gezegd/aangegeven, niet direct maar met Model 3. Als je aangeeft dat je een elektrische auto gaat bouwen voor een grotere groep mensen, dan geef je ook aan dat je er klaar voor bent. Dan geef je aan dat je de productieproces geoptimaliseerd hebt om grotere aantallen weg te zetten, dat je problemen kunt oppakken als deze na de productie tevoorschijn komen. We zijn TWEE jaar verder en de klanten wachten nog steeds. https://www.autoblog.nl/nieuws/geduldige-tesla-kopers-krijgen-een-extra-model-3-gratis-107311

              Login om te reageren
              • rhellema zegt

                2 maart 2018 om 18:26

                @diablogt: en daarbij heeft Tesla zelf gezegd dat de Model 3 de autoindustrie op zijn grondvesten zou laten schudden kwa efficiëntie in zowel de ontwikkeling als het verbruik. En laat dat nou net zijn wat nog niet echt is gebleken.

    • fanboy zegt

      2 maart 2018 om 10:38

      @fanboy: Nou hoop ik ook gewoon dat men een Porsche uitbrengt die doet wat belooft wordt. Hogere interieur kwaliteit wellicht. En inderdaad vaak langdurig achter elkaar gas kunnen geven (want ja, dat zie ik al die ouwe lullen hier in het Gooi ook doen met hun Porsche, echt basisbehoefte, haha man wat een gel*l, vooral handig in Duitsland of echt op circuit natuurlijk)
      Maar goed, ik ben bang dat dit ding nu uberhaupt niet sneller zal zijn dan een Tesla, en straks weer verpletterd wordt door de nieuwe Tesla Roadster, want die wordt gedeeltelijk met hetzelfde idee bedacht (autobahn geen probleem)

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        2 maart 2018 om 10:45

        @fanboy: Denk ook niet dat ze een auto speciaal uitbrengen om Laren-Blaricum in 30 seconde te rijden.

        Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        2 maart 2018 om 10:59

        @fanboy: ga je dan een tweezitter met een vierzitter vergelijken?

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          2 maart 2018 om 15:56

          @porsche928: De nieuwe roadster is geen 2-zitter. Wel in een andere klasse ja.

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        2 maart 2018 om 11:03

        @fanboy: Je hebt er wel gelijk in dat dat echt geen basisbehoeftes zijn, maar Tesla biedt ook uitzonderlijke prestaties. Dat zijn dan toch ook geen basisbehoeftes? Eigenlijk is het ook niet relevant, want met die prestaties staan ze wel in de spotlights en daar gaat het om. De consument moet warm lopen voor een EV en daar zijn die uitzonderlijke prestaties uitermate geschikt voor. Als een Tesla binnen 10 sec naar de 100 tufte, waren toch veel minder mensen zo lyrisch erover.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        2 maart 2018 om 17:59

        @fanboy: Nou wil ik me deze keer niet teveel in de tesla discussie mengen. Maar een van de meest gebruikte dingen waarmee tesla fanboys opscheppen is de snelheid waarmee ze accelereren. En bij een porsche is het opeens onzin? Hou toch op man…

        Login om te reageren
    • phaeton zegt

      2 maart 2018 om 12:57

      @fanboy: De techniek is gewoon nog niet zover voor de Porsche beleving. Daar kan ik best in komen. Maar tegen die tijd brengt Tesla z’n tweede Model S en zitten ze weer op één lijn. Klaar.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        2 maart 2018 om 13:11

        @phaeton: Je kunt nieuwere efficientere technieken gebruiken om de problemen (van circuit rijden) op te lossen. Maar je kunt ook gewoon weer ouderwets koeling toevoegen. Al die elektrische auto’s hebben geen gril meer. Als je wel weer een gril met radiateur zou toevoegen, kun je gewoon de elektromotor en accu’s koelen.
        Dit heb je dan alleen nodig op het circuit en dergelijke.
        Maar dit kost allemaal extra geld en is maar voor een zeer klein deel van de kopers relevant.

        Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      2 maart 2018 om 13:50

      @fanboy: als jij nu een mission e bestelt heb je die eerder als je model 3…

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      2 maart 2018 om 18:29

      @fanboy: heeft Porsche dan gezegd dat deze auto al te bestellen is? Dat Tesla nou prototypes verkoopt als productiemodellen is des te triester.

      Login om te reageren
  4. torsen zegt

    2 maart 2018 om 10:36

    “Ja, maar twee keer. De derde keer gaat het mis […] daar hoeven Porsche-klanten zich geen zorgen over te maken straks.”

    M.a.w.: wij (Porsche) durven het nog niet aan om nu een elektrische auto op de markt te brengen omdat de accus van dit moment nog niet de prestaties kunnen bieden die onze klanten gewend zijn.
    Tesla heeft wel ballen en profiteert daar nu van.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      2 maart 2018 om 10:40

      @torsen: Ze zijn op dit moment een gigantische fabriek uit de grond aan het stampen in Stuttgart om de Mission E te gaan bouwen. Dus reken er maar op dat deze over een jaar op de markt is.

      Login om te reageren
      • justsomebody zegt

        2 maart 2018 om 10:59

        @trustmeiamanengineer: klopt, alleen al op dat punt zullen ze laten zien dat porsche fabrieken kan bouwen en productie kan genereren , daar zal dat Ipadlader fabriekje nog een puntje een kunne zuigen. Van de andere kant ben ik het ook eens dat Musk dit proces van omschakeling als katalysator (Hi Hi) aangezwengeld heeft.

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          2 maart 2018 om 11:28

          @justsomebody: ze bouwen inderdaad een productielijn. Maar ze gaan zelf vooralsnog geen cellen produceren. Ik vermoed zelfs dat ze de batterij packs Kant en klaar in zullen kopen bij Bosch.

          Login om te reageren
      • torsen zegt

        2 maart 2018 om 11:11

        @trustmeiamanengineer: 6 jaar later dan de model S in dat geval. Erg makkelijk om dan dat soort opmerkingen te maken vind ik persoonlijk.

        En mocht Porsche nou een of andere speciale techniek zelf ontwikkeld hebben waardoor, ondanks dat ze vergelijkbare accutechniek gebruiken, de auto wel dat soort prestaties haalt hebben ze alle recht dit soort uitspraken te maken.
        Maar nu?

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 maart 2018 om 11:01

      @torsen: Maar ik denk ook dat men van Tesla minder hoge verwachtingen heeft. Een interieur van Tesla zit niet zo goed in elkaar als dat van Porsche, maar mensen accepteren dat eerder omdat ze weten dat Tesla een nieuwe speler is. Bij Porsche wordt dat echt niet geaccepteerd.

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        2 maart 2018 om 11:17

        @berlinetta: Kwaliteit van het interieur zal weinig invloed hebben op of de auto 3 keer achter elkaar 0-100 doet.
        Interieurs kunnen ze wel bouwen bij Porsche en dat hadden ze ook al 5 jaar geleden kunnen doen met vergelijkbare aandrijftechniek als Tesla. Maar dat hebben ze niet gedaan.

        Ik verwacht ook echt wel dat Porsche de betere auto zal bouwen als het zover is. Maar tot die tijd moet de beste man zich niet laten verleiden tot dit soort uitspraken.

        Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    2 maart 2018 om 10:38

    Sinds wanneer heeft Tesla een S-klasse en 7 serie concurrent?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      2 maart 2018 om 11:22

      @rick-dos: Sinds kort, de Semi. Velen krijgen ook een “semi” van een 7-serie.

      Login om te reageren
    • victornator95 zegt

      2 maart 2018 om 12:17

      @Rick-dos: Precies dit. Tuurlijk, tesla’s zijn booming en in Nederland rijden er buitengewoon veel rond. Maar ga voor de grap een keer rechtsachterin zitten bij zowel een Tesla model S, S-klasse dan wel 7 serie en vermoedelijk maakt dit het makkelijk kiezen waarin je je laat rondrijden. Overigens, een (dikke) BMW of Mercedes met wat opties is wel een tikkie duurder…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      2 maart 2018 om 16:12

      @rick-dos: Is gelijkaardig qua prijs. Dus wie een Model S koopt, had z’n geld ook aan een S of 7 kunnen spenderen, maar deed het niet…

      Login om te reageren
  6. misterdrogba zegt

    2 maart 2018 om 10:39

    Porsche is een fantastisch merk, ik verwacht dan ook heel wat van hun elektrisch model. Maar om nu met modder te gooien richting Tesla is ook niks waar Porsche zich mee moet bezighouden. Past niet.

    Login om te reageren
    • hammerman zegt

      2 maart 2018 om 14:38

      @misterdrogba: Als een merk als Porsche zo van zich afbijt kun je ervan uitgaan dat ze Tesla nu ineens wel serieus nemen. Maar bekennen dat ze hebben zitten slapen en een flinke achterstand hebben ho maar…

      Login om te reageren
  7. joortje2 zegt

    2 maart 2018 om 10:40

    Als ik eerlijk ben vind ik noch tesla, noch deze elektrische Porsche niet mooi. Andere modellen van porsche vind ik de allermooiste. Ze moeten idd niet lullen maar poetsen. Ik vind zodra er een elektromotor inzit, het geen auto is maar een accu.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 maart 2018 om 12:54

      @joortje2: je vindt dus beide mooi, Tesla en Mission E.

      Login om te reageren
      • joortje2 zegt

        2 maart 2018 om 12:56

        @mashell: niet mooi moet mooi zijn haha

        Login om te reageren
  8. frank2b zegt

    2 maart 2018 om 10:48

    Breng dat ding nou eerst maar eens op de markt en dan praten we verder.
    Hoe moeilijk kan het zijn? Batterij achterin, motor voorin, sommige merken brengen dit concept inmiddels al 20 jaar aan de man.

    Wanneer je voor de snelle sprint kortstondige superprestaties wilt leveren dan kun je voor de energieleverantie aanvullend een condensator gebruiken. Deze laadt relatief langzaam op uit de accu, en geeft razendsnel energie af aan de aandrijving waar nodig. En ook dat is al beproefde techniek ..

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      2 maart 2018 om 10:52

      @frank2b: Bouw ‘ff dan. Ik kom wel proefrijden als je klaar bent,

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        2 maart 2018 om 10:54

        @trustmeiamanengineer: Nou da’s ook toevallig. Ik ben net in de weer met velpon, wat karton en een paar witte kat batterijen …

        Login om te reageren
        • lippie zegt

          2 maart 2018 om 21:55

          @frank2b: witte kat batterijen ha ha
          Jij bent boven de 40 dus

          Login om te reageren
  9. Breinstein zegt

    2 maart 2018 om 11:19

    Er staan zoveel onwaarheden en tenenkrommend pro-Tesla gelul in dit artikel dat ik er naar van word.
    1. Tesla is niet dominant op de elektrische-auto markt, dat is Nissan
    2. Een model S is geen 7-serie, s klasse of A8 concurrent
    3. Tesla heeft al moeite met het introduceren van een nieuw model (model 3). Benieuwd hoe dat gaat als ze een opvolger van de model S willen brengen

    Nogmaals, Tesla heeft de elektrische auto sexy gemaakt en hulde voor dat. Echter de grote reden waarom grote fabrikanten als Porsche en Mercedes (nog) geen concurrentie bieden heeft er alles mee te maken dat de kwaliteit van de Tesla’s nog lang niet kunnen matchen met wat de Porsche/Mercedes klanten gewend zijn en wensen. Sterker nog, als er op de model S een Stuttgart’s logo had gehad dan was dat een imagodeuk van jewelste geweest.

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      2 maart 2018 om 11:35

      @breinstein: ook Nissan is niet dominant. Kijk eens hoeveel ev’s sommige Chinese merken produceren (wel voor de lokale markt).

      Dat de andere merken nog niet massaal aan de ev gaan, komt omdat ze dat financieel niet kunnen bolwerken. Er moet dan vele miljarden worden afgeschreven op bestaande r&d en op bestaande productie (productielijn voor benzine motoren is spontaan waardeloos). Vervolgens moeten er nieuwe platformen worden ontwikkeld (dat doen de merken niet voor niets gezamenlijk, want bizar kostbaar), ook daarbij geldt versnelde afschrijving van bestaande platformen.

      Daarnaast moeten er nieuwe productielijnen voor de auto’s worden gemaakt. Een ev bouwen verloopt (indien geoptimaliseerd) toch wel anders dan een benzine of diesel.

      Vervolgens moet je zorgen dat je zelf batterij cellen kan produceren en die technologie in huis hebt. Dat vergt dus ook lange termijn contracten met grondstoffen leveranciers.

      Al met al moeten partijen al snel 30 a 60 miljard afschrijven en investeren. Op een bedrijfswaarde van 50 a 100 miljard is dat voor de aandeelhouders geen pretje. En laat veel van die aandeelhouders nou ook nog belangen hebben in de olie branche….

      Login om te reageren
    • marc94 zegt

      2 maart 2018 om 12:50

      @Breinstein: vergeet niet dat op elke tesla verlies gemaakt wordt en op elke cayenne niet. Al verkoop je dan 1000 tesla’s en 5 cayennes dan verkoop ik liever die laatste.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 maart 2018 om 13:05

      @breinstein: “2. Een model S is geen 7-serie, s klasse of A8 concurrent”
      Dat wordt hier vaak beweert, maar is onjuist. Zelfde formaat, zelfde prijs, dus directe concurrent. Dat Tesla een lager niveau van afwerking tegenover een hoger prestatieniveau zet is een keuze. Schijnt toch een redelijk aantal klanten aan te trekken.

      Login om te reageren
      • amg65 zegt

        2 maart 2018 om 15:58

        @mashell: Nee, formaat ligt dichter bij E klasse dan S klasse.

        Login om te reageren
    • postzegel zegt

      2 maart 2018 om 13:23

      @breinstein: Als Porsche een Porsche had uitgebracht met de aandrijflijn van een, of vergelijkbaar met die van een Tesla Model S P100D, dan was dat absoluut geen blamage geweest. Porsche kan echt wel auto’s bouwen, met mooie interieurs, hoog afwerkingsniveau etc etc. Tesla is ‘from scratch’ begonnen. Natuurlijk is het interieur nog lang niet op het niveau van Porsche of voor mijn part: Volkswagen. Nee, dat klopt. Ze komen net kijken. Veel te leren én, vergeet niet, het moet betaalbaar zijn. Een model S met een super interieur had jaren méér voorwerk gekost, en had de prijs verder opgedreven. Nu is een Model S vooral duur vanwege de nieuwe techniek.
      Porsche kan al jaren auto’s bouwen. En een aandrijflijn zoals Tesla hem nu al jaren maakt, dat had Porsche inmiddels ook allang klaar moeten kunnen spelen

      De blamage is dus vooral: Porsche roept dat zij het beter kunnen, maar ze laten tot op de dag van vandaag wel erg weinig zien. Een excoot bouwen met hybride aandrijving: ja, maar productie draaien? Nee.
      Dat Tesla problemen heeft en hoog van de toren blaast verdient geen sier, maar helemaal niet presteren (of uberhaupt meedoen) en toch roeptoeteren? nah.. veel schaap, weinig wol.

      Login om te reageren
    • hape zegt

      3 maart 2018 om 21:03

      @breinstein:
      Ben jij wel helemaal goed op de hoogte of praat je liever andere “specialisten” na?
      http://www.autobild.de/artikel/tesla-model-3-und-deutsche-autobauer-13300379.html

      Login om te reageren
  10. ericc zegt

    2 maart 2018 om 11:21

    Wat ze ook brengen, linkerbaankoningen zullen het niet worden. De technologie staat nog niet zover.
    Dat is nog steeds voor de Pana turbo’s, AMG’s, M’s, RS’s,….

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      2 maart 2018 om 11:36

      @ericc: ligt er maar net aan in welk land ;)

      Login om te reageren
  11. technofreak zegt

    2 maart 2018 om 11:39

    Tesla is er maar om 1 reden: research & development. Ome Elon maakt eerst de markt rijp voor EV’s en gaat daarna als absolute koning van de elektrische aandrijflijn de nummer 1 leverancier van onderdelen (zoals accu’s) en laadstations voor alle voertuigfabrikanten worden.

    Een beetje zoals Samsung in alle Apple producten zit verwerkt.

    Login om te reageren
  12. tttijn zegt

    2 maart 2018 om 11:50

    Manmanman Musk een visionair laat me niet lachen. Een doener, dat wel.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      2 maart 2018 om 13:01

      @tttijn: wil je toelichten waarom Musk geen visionair is? Je hoeft het lang niet altijd met hem eens te zijn, maar dat het een visionair is, staat volgens mij als een paal boven water.

      Login om te reageren
  13. jeroenwz zegt

    2 maart 2018 om 12:08

    Even kijken: Tesla heeft de Model S en X en problemen met de 3.
    De S en de X hebben een echte range van 400 km en als je normaal rijdt zelfs tegen de 500.
    Wat heeft Audi, sorry, Porsche? De Mission E.
    Voor alle Duitse Priemijum fabrikanten: in plaats van stinkdiesels blijven bouwen en te zaniken naar fabrikanten die WEL elektrische auto’s op de markt brengen (Audi laatst nog richting Jaguar toen AV de IPace mocht rijden op een bevroren meer) steek je geld eens in technische ontwikkelingen en gooi die relnichten-afdelingen (sorry: PR) eruit of ontsla 95%…
    Niet lullen maar poetsen. Elke keer dat gejank “als wij een elektrische auto uitbrengen, dan…”. DOE nu eens echt iets ipv ouwenuilen.

    Login om te reageren
  14. snowbird zegt

    2 maart 2018 om 12:49

    Beide merken hebben nu 2018 voor en nadeken. Echter binnen nu en 5 jaar zullen ook andere merken zeer invonatief bezig zijn waarbij Tesla inet meer zo invonatief zal zijn. (denk aan introductie van mobiele telefoons) concurrrentie is gezond. ern zullen Teska kijkt a bit of a frontrunner maar dat snell achterhaakl halen. markt condities snel iuternate nsel beranedrenverabderen

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      2 maart 2018 om 13:02

      @snowbird: lekker man, zo’n LSD zegeltje onder de tong bij je lunch!

      Login om te reageren
  15. jorden zegt

    2 maart 2018 om 13:21

    Stel dat alle fiscale voordeeltjes eens weg zullen vallen… Sta je dan met je ton+ auto in de showroom. EV’s zijn top…als er modellen komen komen die voor de massa te betalen zijn. Met 2,7 seconden naar de 100 help je geen afstervend koraal. En voor 100k zou ik mezelf iets met lekker geluid trakteren, ga je toch niet lopen zoemen.

    Login om te reageren
  16. kempenaer zegt

    3 maart 2018 om 09:29

    Linkse overheden maken regels speciaal voor electrische auto’s en dus ook tesla. Haal sie weg en het zooitje dondert in elkaar. Tesla maakt al jaren verlies. Ik ben nog nimmer een teslafiel met enige common sense tegengekomen. Ik heb een keer in een model x gereden en was verbijsterd hoe een auto van 125k euro zo’n goedkope uitstraling kon hebben.. Geen naad liep fatsoenlijk, brollerige materialen en een design om te janken.
    Daarbij was de actieradius zeer matig. Haalde bij gewoon gebruik zeer matige afstanden. En dan dat ellenlange laden. Nee, dit is geen vooruitgang maar door overheden gedreven achteruitgang.
    Verder begrijp je natuurlijk geen snars van auto’s als je een model s met een S-klasse gaat vergelijken. Totaal ander segment en van een ander niveau.
    Tesla’s worden gekocht om hun fiscale voordelen, nergens anders om.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North