• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus CLS Shooting Brake Power Diesel

Auteur: robbie, gepost 2 december 2012 om 15:06 – 32 Reacties

Brabus Mercedes CLS Shooting Brake Power Diesel


Een stijlvolle pakezel met ook nog eens een beul van een dieselmotor onder de kap. Is dit de ideale auto om mee op wintersport te gaan?

Brabus nam voor de CLS Shooting Brake Power Diesel een Mercedes CLS 350 CDI als basis. En dankzij een Brabus PowerXtra D6 S kitje komt het vermogen uit op 313 pk/690 Nm. Daarmee sprint je in 5,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u.

Daarnaast zit er ook nog een Brabus Pur-R-Rim bodykit op, plus de nodige andere goodies. Helemaal verliefd op deze auto? Dan heb je geluk! Hij staat namelijk te koop bij Brabus. Kost wel (schrik niet) €79.412 en dat is exclusief BTW & BPM. Op gele platen zal hij dus een stuk duurder zijn.


Ook interessant!

  • Gespot - De enige echte Tesla Model S Shooting Brake
  • Nederlander komt met nieuwe Ferrari Shooting Brake
  • Daytona Shooting Brake Hommage
    Daytona Shooting Brake Hommage knalt je scherm op
  • Shooting BREEK
    Shooting BREEK! Dit is de dikste station van vandaag!

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, brabus, cls, cls-shooting-brake, Diesel, essen, essen-2012, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « BMW 5 Serie opgeleukt met M Performance goodies
Volgend bericht: Fiat Panda 4×4 Big Foot = Epic [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    2 december 2012 om 15:12

    Een hoog koppel bij lage toerentallen icm achterwielaandrijving is geen gunstige combinatie in wintersport gebieden kan ikmuit ervaring vertellen.
    Esp houd niet van sneeuwkettingen en de winterbanden konden niet overweg met zoveel koppel in de sneeuw.
    En dat was slechts met een E 270CDI, laat staan met deze.

    Login om te reageren
    • jweelden zegt

      2 december 2012 om 15:13

      @jrk68: gewoon subaru impreza wrx sti ofzo.. Leuke AWD in iedergeval.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      2 december 2012 om 15:16

      @jrk68: Zal vast ook wel kunnen met een 4Matic.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        2 december 2012 om 15:22

        @E34M5Touring:
        Dat lijkt mij wel aan te raden ja.
        Die E is uiteidelijk door een Defender naar het hotel gesleept.
        De sneeuwkettingen lagen gebroken in het dal maar dat heeft de Öamtc toen netjes geregeld. Die hebben een nieuw setje in het hotel bezorgt zodat we nog weg konden, voor de kerst wachten tot de dooi invalt was niet echt een optie.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          2 december 2012 om 15:42

          @jrk68: Ja, ideaal is het niet, RWD in de sneeuw.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            2 december 2012 om 15:49

            @E34M5Touring:
            Yep, maar op een lege besneeuwde parkeerplaats heb je wel een berg lol, kan je gelijk je reacties weer een beetje aanscherpen….

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              2 december 2012 om 15:56

              @jrk68: Ik doe het wel is met Pa’s auto. Op de parking als er geen volk is. Altijd leuk en voor zo’n lel van een 4×4 nog zeer goed handelbaar. Al is stiefmoe’s 1 serie leuker!

              Login om te reageren
    • xiran zegt

      2 december 2012 om 15:20

      @jrk68: daarnaast begint diesel te bevriezen bij lage temperaturen. Dus niet echt ideaal voor wintersport.

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        2 december 2012 om 15:22

        @xiran: met -23 had onze C320 CDI nog geen enkele problemen dus het zal wel meevallen ;)

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          2 december 2012 om 15:31

          @Pordon: dan heb je mazzel bij -7/-8 begint het te kristalliseren en de vlokken komen in de tank bij -20. Misschien hebben de engineers bij mercedes er rekening mee gehouden.

          Login om te reageren
          • darkpluisje zegt

            2 december 2012 om 16:52

            @xiran: dat je diesel begint te vlokken is allang niet meer waar. Vroeger kwam het wel voor maar tegenwoordig zitten stoffen in tegen het vlokken

            Login om te reageren
          • Pordon zegt

            3 december 2012 om 16:59

            @xiran: Wat darkpluisje ook zegt. Dat vlokken gaat tegenwoordig allang niet meer op. Zeker niet bij -7/-8. Bij oude dieselmotoren met zomerdiesel zou het kunnen gaan vlokken maar met de moderne diesels icm winterdiesel is er niks aan de hand.

            Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        2 december 2012 om 15:25

        @xiran:
        Daar heb ik slechts 1 keer last van gehad, een zwarte berg sneeuw was het resultaat.
        Die week was het gemiddeld -18 en hij had de hele week stil gestaan maar hij startte uiteindelijk wel.

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          3 december 2012 om 07:51

          @jrk68: In Nederland wordt diesel conform de DIN EN 590 norm geleverd, dat wil zeggen: Van 16-11 t/m 28-2 wordt winterdiesel geleverd die bestand is tot -22°C, van 01-03 t/m 14-04 wirdt er een overgangs diesel geleverd, bestand tot -10°C, van 15-04 t/m 30-09 wordt er zomerdiesel geleverd, bestand tot 0°C en van 1-10 t/m 15-11 is er weer overgangs diesel tot -10°C.
          Grote concerns als bijv Shell & Esso hebben vaak diesel die beter bestand is tegen koude als de DIN EN 590 voorschrijft.

          Login om te reageren
      • ronin1130 zegt

        2 december 2012 om 15:31

        @xiran: normaal wordt de diesel in deze tijd van het jaar aan de pomp geleverd met een garantie tot vloeibaarheid tot minimum -20°C. Dus dat valt best wel mee hoor, eer de brandstoftank deze temperatuur bereikt;

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          2 december 2012 om 15:36

          @ronin1130:
          In mijn geval betrof het ook diesel die ik in NL had getankt. Met diesel uit Duitsland of Oostenrijk heb ik dat probleem nooit gehad. Misschien dat die nog iets meer benzine bijmengen, ik heb ooit begrepen dat dat tot 25% kan.

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            2 december 2012 om 15:39

            @jrk68: in Nederland wordt de diesel ook aangepast (als het goed is).

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              2 december 2012 om 15:44

              @robbie:
              Dat weet ik, wat ik mij afvroeg is of er verschil zit in de mate van bijmenging tussen NL en landen waar het serieus vriest in de winter.

              Login om te reageren
              • robbie zegt

                2 december 2012 om 17:00

                @jrk68: voor zover ik weet niet. Of laat ik het zo zeggen: Volgens mij gaat het in Nederland ook tot -20 graden.

  2. bigcar zegt

    2 december 2012 om 15:15

    de lettertype van de koptekst is wel mooi geworden! (voor de mensen die het nog niet opmerkten: het is op de frontpage, nog niet hier bovenaan dit artiekel)

    Login om te reageren
  3. timmyaudifreak zegt

    2 december 2012 om 15:36

    Ik vind het wel knap dat brabus van elke mooie mercedes een lelijke kan maken

    Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    2 december 2012 om 15:42

    Een van de prachtigste alledagse Mercedesen!
    Wat een bak is me dit, als ik het geld had…

    Je kan al je rommel achteraan kwijt, maar je hoeft niet in te boeten aan schoonheid en sportiviteit. Zo moet het gewoon zijn!

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      2 december 2012 om 18:02

      @vale46: ik vond de oude cls ook heel mooi, alleen minder ruimte.

      Login om te reageren
  5. sdk16420 zegt

    2 december 2012 om 15:57

    Leuk alternatief voor de M550d

    Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    2 december 2012 om 16:07

    Ik heb hem een paar maanden geleden in het echt gezien, maar wat is dat een lelijk ding zeg.

    Login om te reageren
  7. 4991 zegt

    2 december 2012 om 16:28

    spuit hem in het zwart en lever hem morgen hier voor de deur.

    Login om te reageren
  8. petrolhead777 zegt

    2 december 2012 om 16:53

    Niet mis maar geef mij maar de M550D brake = all in 1!

    Login om te reageren
  9. mark88 zegt

    2 december 2012 om 17:41

    Lelijk!

    Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    2 december 2012 om 19:17

    Ziet er erg goed uit! Een van de beste reiswagens van dit moment, En nog eens een heel stijlvolle ook!

    Login om te reageren
  11. maartendn zegt

    2 december 2012 om 20:51

    Ben ik de enige die vooral bij de tweede foto de CLS op de 508SW lijken? Daarmee bedoel ik de fotoreeks van de beurs.

    Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    3 december 2012 om 12:23

    Wie wil er een grand tourer om op reis te gaan.
    Dit is de ideale auto voor een auto vakantie.

    Login om te reageren
  13. carsandmore zegt

    5 december 2012 om 19:58

    Die achterkant is niet mooi.
    Ben mooier van mercedes gewent

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North