• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdik

Auteur: CasperH, gepost 9 oktober 2012 om 11:03 – 33 Reacties

Afbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdikAfbeelding Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is blubberdik

1000 Nm jonge!
BAM. De nieuwe CLS Shooting Brake is door Brabus onder handen genomen en voorzien van een aangepast uiterlijk en een top van 320 kilometer per uur. Hoeveel pk’s daarvoor nodig zijn?

Welnu, 619 stuks om precies te zijn. De Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is performancegewijs voorzien van een extra intercooler, aangepast motormanagement, sportuitlaat met vlinderklep en enkele andere tweaks. Resultaat is naast de eerder genoemde 619 pk dat het koppel stijgt van 900 naar 1000 Nm koppel dat via een optioneel 40% limited slip diff de achterwielen bereikt. Burnout anyone? Overigens heeft Brabus ook voor de andere motoren in het gamma van de CLS Shooting Brake upgrades op de plank liggen, voor zowel diesels als benzinemotoren.

Maar zoals bij alle tuninghokken is uiterlijk vertoon voor 80% van de kopers veel interessanter en aangezien er al CLS SB’s rondrijden in het wild kan je niet lang genoeg wachten met jezelf te distantiëren van de rest. Derhalve levert Brabus onder meer voor- en achterspoilers, andere bumpers met aangepaste daytime running lights, breder uitgeklopte en aangepaste spatborden, sideskirts en sportwielen. En uiteraard kan ook het interieur naar wens worden aangepakt, tot andere knopjes voor de deurvergrendeling aan toe. Hoe dat eruit ziet? Zie de gallery! En als dat niet speciaal genoeg is heeft Brabus Individual vast ook wel wat leuks voor je.

Ook interessant!

  • Gespot - De enige echte Tesla Model S Shooting Brake
  • Nederlander komt met nieuwe Ferrari Shooting Brake
  • Daytona Shooting Brake Hommage
    Daytona Shooting Brake Hommage knalt je scherm op
  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, brabus, cls, cls-shooting-brake, cls63, Mercedes, shooting-brake, tuning

Vorig bericht: « NASCAR video: megacrash in laatste ronde
Volgend bericht: Rode Audi R8 V10 van ABT valt graag op »

Lees Interacties

Reacties

  1. pier zegt

    9 oktober 2012 om 11:07

    Supergave auto dit, gaat als een kanonskogel en is nog enigszins praktisch ook. Ik zie alleen geen prijzen, belooft niet veel goeds :(

    Login om te reageren
    • carwax zegt

      9 oktober 2012 om 11:13

      @pier: als daarnaar moet vragen, is het niet jouw prijsklasse: ik zeg gewoon doen ;-)

      Login om te reageren
      • pier zegt

        9 oktober 2012 om 14:37

        @carwax: dan zal ik maar het papiertje blind ondertekenen ;)

        Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      10 oktober 2012 om 12:45

      @pier: Enigszins? Hij heeft standaard zelfs een grotere laadruimte dan een A6 Avant of 5 serie Touring! 560L voor de BMW, 565L voor de A6 vs 590L voor de Shooting Brake.

      Login om te reageren
  2. darkpluisje zegt

    9 oktober 2012 om 11:09

    dat blauw oplichtende brabus is wel echt heel fout..

    Login om te reageren
    • carwax zegt

      9 oktober 2012 om 11:14

      @darkpluisje: dat krijg je zelfs op ren touareg af fabriek met je eigen naam indien gewenst !

      Login om te reageren
  3. ferrari94tr zegt

    9 oktober 2012 om 11:12

    Supervette kar. Ik denk dat de vierdeurscoupes en de shootingbrakes de auto’s van dit decennium zijn.

    Login om te reageren
  4. gedwongenleaser zegt

    9 oktober 2012 om 11:15

    Valt me nu pas op hoe misvormt dit ding is, van het zijaanzicht krijg ik tranen in mijn ogen…

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      9 oktober 2012 om 11:17

      @gedwongenleaser: valt me nu pas op hoe weinig ik het woord ‘misvorm(d)’ gebruik.

      Login om te reageren
  5. gforce zegt

    9 oktober 2012 om 11:16

    Laatst eentje gezien bij de dealer. Vond em heel mooi, maar hij’s toch wel heel laag (als in oncomfortabel qua ruimte binnen). Blijft natuurlijk een prachtige auto.

    Die opgeplakte plasticjes naast de bumpers als “verbreding” van de wielkasten is ook niet echt een succes imho.

    Login om te reageren
  6. meneersander zegt

    9 oktober 2012 om 11:35

    Goedendag zeg. 320 met je labrador achterin!

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      9 oktober 2012 om 12:44

      @meneersander: die hond zou dan ook best twee keer nadenken vooraleer hij zijn kop door het raam steekt…

      Login om te reageren
  7. trolle zegt

    9 oktober 2012 om 11:35

    Nu maar wachten op de v12 versie (brabus kennende)

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      9 oktober 2012 om 11:39

      @trolle: Mag ik mee zodra je ‘m gaat halen?

      Login om te reageren
  8. brennie-1994 zegt

    9 oktober 2012 om 11:39

    nu een wit kleurtje en graag bij mij voor de deur zetten :D
    heerlijke auto gewoon.

    Login om te reageren
  9. socawarrior zegt

    9 oktober 2012 om 11:51

    Misschien een domme vraag, maar is het pedaal, helemaal links, het koppelingspedaal? Beetje ver verwijderd van de andere twee? Meestal hebben alleen automaten toch zo’n breed rempedaal? En ik kan me niet voorstellen dat zo’n beul van een motor met een handbak wordt bedient?

    Login om te reageren
    • ivofga zegt

      9 oktober 2012 om 12:01

      @socawarrior: domme vragen bestaan niet. Bij Mercedes bedien je de handrem(of in dit geval de parkeerrem) met een pedaal. Ot: subtiele Side-skwirts. En die voorbumper ziet er echt niet uit.

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        9 oktober 2012 om 12:08

        @ivofga: idd ik wilde net gaan preken waarom mercedes nog steeds dat vervloekte pedaaltje gebruikt!!!!

        Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          9 oktober 2012 om 17:21

          @the-budel-guy: wat is er mis mee, heb je er ooit last van gehad? 99,9999% vd mensen gebruiken zo’n ding NIET om handrem bochtjes mee te maken. Waarom zou je dat overigens nog willen als je met dit ding kan driften tot je een ons weegt. (Psst een preek houden of een preek voordragen noem je prediken en niet preken, preken is gewoon het meervoud van een preek).

          Login om te reageren
          • gedwongenleaser zegt

            9 oktober 2012 om 17:22

            @gedwongenleaser: gebruikt ipv gebruiken.

            Login om te reageren
          • the-budel-guy zegt

            9 oktober 2012 om 18:57

            @gedwongenleaser: handrem bochten vind ik net zo’n onzin als dat pedaaltje. het is gewoon iets ouderwets wat je in een mercedes gewoon niet meer hoort te vinden.

            terwijl (bijna) alle merken over zijn gegaan op een elektronische hand/parkeer rem blijft mercedes bij een oud pedaaltje wat als je intrapt een irritant ratelend geluid geeft.

            Login om te reageren
            • Homer55 zegt

              9 oktober 2012 om 19:29

              @the-budel-guy: Ik vind dat juist heel mooi en heel jammer dat mijn 190 dat niet heeft. Misschien heeft het met de traditie ofzo te maken of een typisch Mercedes kenmerk. Zoals de enkele hendel links voor richting en de ruitenwissers die bij andere merken links en rechts zitten.

              Login om te reageren
              • E320cdi zegt

                11 oktober 2012 om 02:18

                @Homer55: Dat is in de nieuwe A-klasse wel omgedraaid. Ik deed groot licht aan ipv tempomaat activeren tijdens de proefrit… Normaal zit de cruise control boven en de richtingaanwijzers onder, maar omdat elk ander merk dit omgedraaid heeft hebben ze dat omgegooid. Ik vind het maar niks. Doe mij maar gewoon het eigenwijze oude ‘systeem’. Ik begrijp het natuurlijk wel, je haalt er eerder mensen mee over de streep door een irritatiefactortje op deze manier eruit te filteren.

  10. bredaas zegt

    9 oktober 2012 om 12:16

    In deze auto zou ik nou wel dood gevonden willen worden..

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      9 oktober 2012 om 12:33

      @bredaas: Wat heb je er dan aan? :)

      Login om te reageren
  11. adyton zegt

    9 oktober 2012 om 12:34

    Afschuwelijk lelijke bodykit

    Login om te reageren
  12. 964rs zegt

    9 oktober 2012 om 12:56

    lekker hoor met zn audi velgen…

    Login om te reageren
  13. bredaas zegt

    9 oktober 2012 om 13:49

    @adyton Wat dacht van een lijkwagen

    Login om te reageren
  14. mister zegt

    9 oktober 2012 om 16:43

    Doet me denken aan een rover break..

    Login om te reageren
  15. vrobinv zegt

    9 oktober 2012 om 18:06

    1 voordeel: Je kinderen komen in ieder geval niet meer te laat op school!

    Login om te reageren
  16. xilver zegt

    9 oktober 2012 om 20:53

    Geef mij de standaardversie maar. Ik ben fan van Brabus maar deze is iets té dik.

    Login om te reageren
  17. totske zegt

    9 oktober 2012 om 21:43

    Ik zeg doen

    Login om te reageren
  18. geengehoorisrechtdoor zegt

    10 oktober 2012 om 13:26

    Ik denk dat ik mijn beeld van coupe’s en shooting brake’s maar gewoon aanpassen moet. Ik vind het er niet erg duidelijker op worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North