• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus E-Klasse station is alsnog heel erg dik (en zuinig)

Auteur: willeme, gepost 17 mei 2024 om 12:02 – 6 Reacties

Brabus E-Klasse station

De Brabus E-Klasse station kan bijna 250 halen en 1 bijna 1 op 20. Wat een blepper.

Je kan zeggen van Brabus wat je wil, maar ze zijn er altijd vroeg bij met nieuwe modellen. Sterker nog, in veel gevallen zijn de eerste met een uitgebreid pakket aan onderdelen. In dit geval gaat niet zozeer om een heel erg sterke of snelle versie, maar wel eentje die je ooit zou kunnen kopen.

Het is de Brabus E-Klasse T-Modell. Deze stationwagon-variant van de E-Klasse is nog heel erg vers en Brabuus heeft dus nu al de eerste upgrades ervoor. Normaal kiezen ze voor een hele dikke uitvoering, maar in dit geval dus niet. De basis is namelijk misschien wel de meest verstandige uitvoering, de Mercedes-Benz E220d Estate.

Subtiel

Je kan van een afstandje zien dat deze E-Klasse subtiel dikker is. Het front is iets sterker aangezet middels een een frontlip met Brabus-logo (chic!) en twee inzetstukken voor de voorbumper. Het verschil is niet extreem, maar wel subtiel dik. Gek genoeg zorgt het voor een iets meer uniforme en strakke look. Fabrikanten willen nog wel eens te veel frutsels en tierlantijntjes toevoegen en in dit geval maakt Brabus er dus een strakkere bak van.

Brabus E-Klasse station
Brabus E-Klasse station
Brabus E-Klasse station

De stance van de auto wordt ook ietsje aangepast. Zo zijn de wielen enorm. Het betreffen 21 inch Brabus Monoblock Z-velgen, de speciale Platinum Edition. Deze meten maar liefst 21 inch in diameter, maar zijn wel ietsje lichter dan de standaard grote AMG-wielen. Verder is er een Brabus Sport xTra module. Deze modules zorgt voor meer Sport (spreek dat uit op zijn Duits: ‘Sjporht’). Deze verlaagt de rijhoogte van de Brabus E-Klasse met 15 mm rondom.

Brabus E-Klasse station
Brabus E-Klasse station
Brabus E-Klasse station
Brabus E-Klasse station
Brabus E-Klasse station

Het eindresultaat mag er zeker zijn. Misschien zijn de wielen 1 inch te groot, maar het ziet er wel dik uit. De banden zijn dat ook overigens, want voor staat ‘ie op 255/35 21 en achter maar liefst op 285/30 ZR 21. Net als alle moderne Brabussen staat ‘ie op de nieuwste Continental SportContact 7-banden.

Prestaties Brabus E-Klasse station

Uiteraard is het niet alleen maar show en geen extra go. De Brabus E-Klasse T-Modell is sneller dan standaard, maar niet veel. Dat komt omdat er alleen een module is geplaatst. Deze verhoogt het vermogen van 197 pk naar 230 pk en het koppel van 440 Nm naar 480 Nm. Daarmee kan deze auto in 7,4 seconden naar de 100 km/u sprinten en een top van 243 km/u halen.

Brabus E-Klasse station

Waarom doet Brabus dit? Simpel: aantallen! Natuurlijk zullen ze ook limited editions hebben van de AMG’s. Speciale projecten die begrensd zijn op 350 km/u die wij in onze top 10-lijstjes zetten van ‘auto’s die we ooit nog willen hebben’. Maar in Duitsland is de E220d Estate nog altijd een veel verkochte auto, dus levert Brabus er wat upgrades voor. Alles is per direct te bestellen.

Meer lezen? Check dan hier onze uitgebreide Brabus-special!

Ook interessant!

  • Brabus G-Klasse kopie
    Brabus G-Klasse kopie heeft enorm weinig uitstoot
  • Match deze Brabus
    Match deze Brabus met je speedboat en horloge
  • De Mercedes G-Klasse 6x6 is terug!
  • Gespot - Een iets te zwarte E-Klasse Estate

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, e-klasse, estate, station, tuning, verlaagd, zwart

Vorig bericht: « Echte terreinwagen van Aston Martin op komst
Volgend bericht: Gespot – Ferrari Monza SP2 brengt bezoekje aan Zandvoort »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    17 mei 2024 om 12:39

    Lijkt mij een bijzonder fijne daily. En zo in het zwart is de nieuwe grille wel te pruimen. Geeft meteen aan wat er mis is het het huidige design.

    Login om te reageren
  2. EJS zegt

    17 mei 2024 om 16:15

    Ik zou zeggen dat de E300de de meest verstandige versie van de E is. Misschien ook wel de fijnste voor de veelrijder.

    Login om te reageren
  3. anthwan zegt

    17 mei 2024 om 18:45

    Even voor de goede orde een “tjip” in je 220of 350 van Brabus maakt het geen Brabus!! Het blijft een lease mobiel of taxi.

    Login om te reageren
  4. AudiRS zegt

    17 mei 2024 om 19:09

    Brabus en een ton euro’s passen bij elkaar. Dat eco 4 cilindertje niet. Dat is ronduit droevig.

    Login om te reageren
  5. redneckarie zegt

    18 mei 2024 om 03:31

    Zonder logo’s had het zomaar de nieuwe A6 kunnen zijn … mis een beetje het eigen gezicht van Mercedes de laatste jaren

    Login om te reageren
  6. woudloper zegt

    20 mei 2024 om 07:56

    Ben dit jaar van een e220d naar een C300d gegaan. E klasse reed aangenamer maar motor en koppel zijn stiekem cool. En zelfs met veel optrekken aan de lichten doet ie 6.7l over 20.000km
    Perfect als daily.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North