• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BRABUS Full Elektric E-klasse: maak het stuk

Auteur: Alwood, gepost 13 september 2011 om 22:54 – 29 Reacties

Afbeelding BRABUS Full Elektric E-klasse: maak het stukAfbeelding BRABUS Full Elektric E-klasse: maak het stukAfbeelding BRABUS Full Elektric E-klasse: maak het stukAfbeelding BRABUS Full Elektric E-klasse: maak het stukAfbeelding BRABUS Full Elektric E-klasse: maak het stukAfbeelding BRABUS Full Elektric E-klasse: maak het stukAfbeelding BRABUS Full Elektric E-klasse: maak het stukAfbeelding BRABUS Full Elektric E-klasse: maak het stuk

BRABUS Hulk?
Bijna niet van de Hybrid te onderscheiden maar zwaarder (2190 kg) en met een tikkie meer koppel (3200 Nm). BRABUS kan het ook fucking elektrisch jwz.

Als ze er dan geen V12 in mogen stoppen kiest BRABUS gewoon voor meer motoren. Deze elektrische E heeft er 4. Ieder wiel een eigen motor en een loei van een accupakket om ook op vol vermogen nog even te kunnen blazen. De afzonderlijke motoren zijn goed voor 80kW en 800Nm. Gecombineerd komt dat neer op 320kW en 3200Nm, vertaald naar benzine specificaties heb je dan 435 pk en tegen de 900Nm.

Geen verkeerde waarden maar, elektrisch als het ding is, lever je natuurlijk wel wat in op reikwijdte. In standaard modus schijn je 240 km ver te komen, schakel je de vermogen-beperkende (200kW max.) eco-modus in dan moet maximaal 350 km mogelijk zijn.

Helemaal BRABUS is de performance nog niet maar in de wereld van elektro-auto’s rij je wel vooraan mee. Hoewel de acceleratie vanuit stilstand nog tegenvalt (0-100 in 6,9 seconden) is BRABUS erg trots op de sprint van 60 naar 120 km/u. Daar heeft de elektrische E slechts 5 seconden voor nodig, minder dan een standaard E500. De topsnelheid van het gevaarte is door het toerental van de motoren begrensd op 220km/u.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim
  • Zo krijgt de lompe Mercedes EQG toch een goede actieradius
    De G-Klasse ontkomt er ook niet aan: Concept EQG
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • Koop de dikste G-Klasse van Nederland op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, brabus, e-klasse, Elektrisch, iaa, iaa-2011, Mercedes, milieu, tuning, wit

Vorig bericht: « Mansory’s lijpwitte Siracusa op de IAA
Volgend bericht: Audi S8: uberlimo met 520 paardjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. floryn zegt

    13 september 2011 om 23:01

    Ik vind toch echt dat dit naar Groen7 moet hoor… ;)

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      13 september 2011 om 23:05

      @floryn: ik wilde net zegge..

      Login om te reageren
    • bigcar zegt

      13 september 2011 om 23:14

      @floryn: +1

      Login om te reageren
    • bigcar zegt

      13 september 2011 om 23:14

      @floryn: nee w8, eigenlijk niet… dit is brabus, mag altijd op autoblog!! :)

      Login om te reageren
      • mout zegt

        13 september 2011 om 23:26

        @bigcar: Als je in een Focus 1.6, Passat 2.0TDI, je Marauder (zit ik ver naast je avatar?) of in wat dan ook airco, verwarming, koplampen en blower volop aanzet, haal jij dan de opgegeven actieradius / verbruik?

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          13 september 2011 om 23:43

          @mout: avatar zou een Dartz prombar voor moeten stellen, het verbruik. het verbruik is (in pa’s wagen), wel een klein beetje hoger als je de airco aan zet (iets meer toeren) en verwarming maakt nix uit. evenals het elektriciteitsverbruik.. dus alleen airco..

          maar het nadeel van een elektrische wagen is dat je in de winter zowat alles aan heb staan:
          -radio
          -stoelverwarming
          -centrale verwarming
          -airco (voor ramen)
          -achterruit verwarming (eventueel voorruit ook)
          – koplamen (zowel s’ochtends als savonds (vrijwel elke rit dus)
          – over de remlichten begin ik al niet..

          al deze dingen zuipen elektriciteit bij zo’n wagen en de kans dat je accupakket dan snel leeg is, is wel erg groot. dus nu mijn vraag: denk je dat je überhaupt in de winter (met volle vermogen uiteraard) verder dan 120 km zou kunnen komen???

          Login om te reageren
          • desoper zegt

            13 september 2011 om 23:51

            @bigcar: Meer toeren met airco aan? De auto van je pa gaat dus versnellen wanneer je de airco aanzet.

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              13 september 2011 om 23:53

              @desoper: :), zo had ik het nog niet bekeken, maar goed: +1

              Login om te reageren
            • meneersander zegt

              14 september 2011 om 00:01

              @desoper: misschien dat hij meer toeren gaat draaien omdatie opgewonde raakt als een Alfa langs rijdt:p

              Login om te reageren
          • mout zegt

            14 september 2011 om 00:41

            @bigcar: Prima. Nou, dat is in een electrische wagen weinig anders. Ik verbruikte deze winter 1:9, en nu 1:11. Dus heb ik nu een actieradius van 600 km, en in de winter van net geen 500 km. Airco is relatief zuinig in een electrische auto (want een koelkast-element werkt handig op electra), maar verwarming erg onzuinig (je stookt thuis waarschijnlijk ook niet op electra). er zijn zelfs electrische auto’s met een kachel op diesel. :lol:

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              14 september 2011 om 01:20

              @mout: +1, eindelijk iemand die mij snapt hier :)

              Login om te reageren
            • dotternetta zegt

              14 september 2011 om 09:05

              @mout: Een koelkast elementje, zoals jij het noemt, ik neem aan zo’n electronische uit een koelbox neemt in verhouding inderdaad niet veel, maar voor een car airco gebruik je wel wat meer, ik schat voor een auto gauw 10 kW. Laat maar een uurtje draaien!

              Login om te reageren
              • dotternetta zegt

                14 september 2011 om 09:08

                @dotternetta: Ter info: een 10 kW airco trekt je Prius accu helemaal leeg in 1 uur!

              • Plague zegt

                14 september 2011 om 09:53

                @dotternetta: 10 kW? Ik heb thuis een 950W airco unit en die krijgt een ruimte van +- 60m3 goed koud. Met 10 kW in je auto hangen de ijspegels dan ook aan je neus ben ik bang. ;) Misschien verbruikt ‘ie iets meer als piekvermogen bij het aangaan en de eerste minuut, maar 10kW is echt een gigantisch koelvermogen, haha. Let wel dat opgenomen vermogen en koelvermogen twee verschillende dingen zijn. Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_conditioner#Equipment_capacity

            • dotternetta zegt

              14 september 2011 om 09:10

              @mout: Waarom zou een koelen in de zomer minder energie kosten dan verwarmen in de winter? 20 graden verschil is 20 graden verschil..volgens mij.

              Login om te reageren
              • mout zegt

                14 september 2011 om 10:10

                @dotternetta: Een auto airco wordt normaal met de accesoireriem, mechanisch aangedreven. Een enkele keer wordt er al voor gekozen om een airco te monteren die electrisch wordt aangedreven. Voordeel is vooral, dat je dan perfect kunt kiezen hoeveel stroom je pakt. Mechanisch zit je dichter bij een aan- of uit-stand. In mijn auto is ‘een beetje koelen’ bijvoorbeeld een kwestie van helemaal koelen, en daarna weer verwarmen. Niet zo efficiënt.

  2. bigcar zegt

    13 september 2011 om 23:14

    als je de koplampen, verwarming, airco etc aan doen (dus volop alles verbruikt) haal je dan ook nog de 240 km??

    Login om te reageren
    • norge zegt

      13 september 2011 om 23:25

      @bigcar: ik denk dat je die afstand sowieso niet haalt.

      Login om te reageren
  3. bigcar zegt

    13 september 2011 om 23:15

    @kloryn: dit is toch geen muesli wagen (’tje) meer..???

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      13 september 2011 om 23:40

      @bigcar: Dit is inderdaad de Crunchly met Bros choco-dip onder de muesli auto’s. :)

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        13 september 2011 om 23:52

        @floryn: die lust ik niet.. k ga liever voor die ene lays, eeuuhh… sensations, thai sweet chillie dacht ik.. die is lekker.. de mercedes onder de chips..???

        Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    13 september 2011 om 23:20

    Niet slecht eigenlijk! Al denk ik wel dat er een stuk meer “stroom” in moet dan in bijvoorbeeld een Fisker Karma.

    Login om te reageren
  5. Rabbi zegt

    14 september 2011 om 00:36

    Waarom gaan jullie van 3200 Nm naar 900 Nm? Ik vind dit maar een rare stap.

    Login om te reageren
    • zounds010 zegt

      14 september 2011 om 09:59

      @Rabbi: Bij de verbrandingsmotor zit een versnellingsbak, in de eerste versnelling vertraagt die met (bijvoorbeeld) 4:1 waardoor het koppel met diezelfde factor 4 toeneemt.

      Login om te reageren
  6. Dimglor zegt

    14 september 2011 om 07:35

    Ik zie een verschil :-) De hybrid heeft mistlampen vooraan en de Full electric niet ;-)
    Zo kan je ze toch nog uit elkaar halen….
    Verder best “raar” dat Brabus zich hiermee bezig houdt… maar misschien kunnen ze ook niet anders…

    Login om te reageren
    • zounds010 zegt

      14 september 2011 om 10:01

      @Dimglor: Ik kan me voorstellen dat Brabus klanten heeft die niet gestoord wensen te worden door geluiden uit het vooronder. Een electrische auto is dan ideaal. Zie deze Brabus als tegenhanger voor de electrische Phantom.

      Login om te reageren
  7. ohoogeveen zegt

    14 september 2011 om 10:18

    Het valt me op dat de Brabus een dubbele uitlaat heeft. Waarom???

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      14 september 2011 om 10:34

      @ohoogeveen: Da’s de hybrid variant ;-)

      Login om te reageren
  8. bigcar zegt

    16 september 2011 om 18:22

    beste taxi ooit! ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North