• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus geeft de nieuwe Mercedes S-Klasse alvast 730 pk

Auteur: ricardo, gepost 25 juli 2013 om 10:21 – 37 Reacties

Afbeelding Brabus geeft de nieuwe Mercedes S-Klasse alvast 730 pkAfbeelding Brabus geeft de nieuwe Mercedes S-Klasse alvast 730 pkAfbeelding Brabus geeft de nieuwe Mercedes S-Klasse alvast 730 pkAfbeelding Brabus geeft de nieuwe Mercedes S-Klasse alvast 730 pkAfbeelding Brabus geeft de nieuwe Mercedes S-Klasse alvast 730 pkAfbeelding Brabus geeft de nieuwe Mercedes S-Klasse alvast 730 pkAfbeelding Brabus geeft de nieuwe Mercedes S-Klasse alvast 730 pkAfbeelding Brabus geeft de nieuwe Mercedes S-Klasse alvast 730 pk

Brabus geeft de nieuwe Mercedes S-Klasse alvast 730 pk
Nog maar net onthuld, of Brabus staat met een anabolenspuit & Photoshop klaar om Mercedes’ nieuwste limo op te pompen.

Uiteraard heeft Brabus lucht gekregen van de nieuwe S-Klasse (W222) en waren er als de kippen bij om alvast een aantal motorische upgrades klaar te stomen. Ze beginnen met de S500. Die krijgt een andere chip en een iets hogere turbodruk, waarmee het vermogen van de 4,7-liter V8 van 455 naar 520 pk stijgt. De elektronische begrenzer kan desgewenst op 250, 275 of 300 km/u worden gezet en Brabus claimt een optimistische sprinttijd naar de honderd km/u van 4,2 seconden.

Dan de S63 AMG. Het limomonster is nog maar net uit, staat nog niet bij de dealers, maar Brabus weet al exact hoeveel pk ze eruit kunnen persen. Het eerste pakket, bestaande uit een chipje, geeft de S63 AMG in totaal 650 pk en een koppel van 1.000 Nm.

BRABUS B63S – 730

We horen het u denken; met 650 pk is het nog steeds behelpen in een S-Klasse. Gelukkig heeft de Germaanse tuner ook een fatsoenlijke conversie waarbij de turbo’s worden ingewisseld voor compressor, er een watergekoelde intercooler wordt geplaatst en het complete uitlaatsysteem van voor tot achter wordt vervangen door een free-flow exemplaar. Resultaat: 730 pk en een elektronisch begrensd koppel van 1.065 Newtonmeter. Het geeft dit rijdende kantoor een – eveneens begrensde – topsnelheid van 325 km/u.

Voor het uiterlijk zegt Brabus een bodykit klaar te hebben die bestaat uit kunststof en koolstofvezel, en de lift op de vooras moet verminderen. Ziet er best dik uit. In Photoshop tenminste…

Sweet shop, Bra

In het interieur zal Brabus zich ongetwijfeld weer van zijn sterkste kant laten zien en ook de Apple-goodies zullen op termijn rijkelijk naar binnen stromen. Verder heeft de tuner 19-,20-, en 21-inch velgen beschikbaar voor de S-Klasse W222.

Ook interessant!

  • Zeldzame S63 AMG met V12
    Zeldzame S63 AMG met V12 te koop voor weinig
  • Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
    Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, brabus, s-klasse, s500, s63, tuning, w222

Vorig bericht: « Hybridehater heeft het voorzien op Toyota Prii
Volgend bericht: Volkswagen op haaienjacht met een Beetle Cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. rotarypowah zegt

    25 juli 2013 om 10:26

    Daar is geen photoshop aan te pas gekomen hoor! Misschien om de foto’s na te bewerken, maar niet om de auto te ‘shoppen’.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      25 juli 2013 om 10:29

      @rotarypowah: oh shite, ik heb weer ’s te snel geroepen. Scusi + *ogen uitwrijft*

      Login om te reageren
      • solmatje zegt

        25 juli 2013 om 12:01

        @rotarypowah: Ik hoop dat je ervan geleerd hebt..

        Login om te reageren
  2. Design_Driven zegt

    25 juli 2013 om 10:28

    Dit zeg ik niet vaak, maar deze Brabus zier er mooi uit, beter dan de AMG

    Login om te reageren
  3. yerrie zegt

    25 juli 2013 om 10:30

    Gelukkig, ik was al bang dat ie niet vooruit zou komen

    Login om te reageren
  4. azenomei zegt

    25 juli 2013 om 10:49

    Mooi voertuig. Maar waarom die electronsche snelheidsbegrenser.

    Login om te reageren
    • Revvji zegt

      25 juli 2013 om 11:37

      @azenomei: Gentlemen’s agreement tussen een aantal Duitse constructeurs (Porsche doet daar bvb. niet aan mee) en de Duitse overheid om het wat “proper” te houden op de Autobahn.

      Login om te reageren
  5. Donstil zegt

    25 juli 2013 om 10:51

    BAM! en de klasse is weg.

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    25 juli 2013 om 10:54

    Ik geef hem 1000 peeka en nog grotere wielen, kijken of ik een schetsje kan maken….

    Login om te reageren
  7. Entwicklung88 zegt

    25 juli 2013 om 10:57

    300 km/u in een van de grootste sedans die er is.. Gaat echt nergens meer over.
    Zou toch wel eens een race willen zien tussen ‘gedateerde’ supercar en zoiets.

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      25 juli 2013 om 11:16

      @Entwicklung88: zoiets als n F360 modena tegen deze brabus S. Lijkt me een leuk vergelijkingske. ;-)

      Login om te reageren
  8. kaasboerin zegt

    25 juli 2013 om 11:04

    RS velgen en luchthappers? tf..

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    25 juli 2013 om 11:15

    Pffff 730pk maar. Ik wacht wel op @norge: zn fotosjop…..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      25 juli 2013 om 11:40

      @E34M5Touring: Pen en papier….

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 juli 2013 om 11:54

        @norge: Weet zeker dat het resultaat niet minder zal zijn.

        Login om te reageren
  10. gerjan zegt

    25 juli 2013 om 11:21

    En dan hebben we het nog niet eens over de v12 gehad. 325! Rij je in de super car 305 vol gas wil een s klasse je inhalen.

    Login om te reageren
  11. AMGS zegt

    25 juli 2013 om 11:34

    Stel dat ik een S63 AMG zou kunnen betalen vanaf +/- €478.000
    zou ik hem echt niet zo laten verkrachten van buiten.

    Die motor upgrade zou ik dan wel voor gaan.

    ……( Imagination Land ) ……

    Login om te reageren
    • sls63amg zegt

      25 juli 2013 om 22:08

      @AMGS: kost toch geen €478.000 euro?

      Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        25 juli 2013 om 23:26

        @sls63amg: Zou goed kunnen. Op de Brabus site staan te prijzen er gewoon bij, meen me te herrineren dat de 700+ pk modellen allemaal dik over de 400.000 euro gaan, zelfs de C-Klasse.

        Login om te reageren
  12. lamborgfan zegt

    25 juli 2013 om 11:45

    Vraag me af of er nog wel een V12 komt..
    Nu al 730 pk!?

    Andere V12 modellen werden al begrensd om en nabij 1100nm en hadden zo’n 700-800pk.

    V12+AWD=volgende model/1000pk?

    Login om te reageren
  13. bempi zegt

    25 juli 2013 om 11:50

    Plus: 730 pk ! en schijt in je broek als je dit in je binnen spiegel ziet.
    Min: Zeer lastig om met een S line pakket rond te rijden.

    Login om te reageren
  14. solmatje zegt

    25 juli 2013 om 12:05

    325 km/h klinkt als een geschikte topspeed..

    Login om te reageren
  15. Yeelen zegt

    25 juli 2013 om 12:10

    Tsja, de motor is niet nieuw, dus Brabus zal er al wat ervaring mee hebben. Wordt het koppel weer begrensd zoals bij de oude V12’s?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      25 juli 2013 om 12:19

      @Yeelen:
      Dat zal haast wel, de bak kan niet meer aan.
      De 9 traps automaat die in de E-klasse debuteerd ( riep daar iemand voorsprong door….) heeft ook een limiet van 1000nm.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        25 juli 2013 om 12:28

        @jrk68: dat vind ik nog een behoorlijk sterke bak dan. De oude 5-traps van de AMG V12’s kon zo’n 1100 Nm betrouwbaar hebben, de 7-traps uit onder andere de C63 hield het bij 850 á 900 Nm voor gezien. Sterk ding, die aankomende 9-bak.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          25 juli 2013 om 12:32

          @ej20g:
          Zeker, maar het betekend wel dat het koppel dan afgeregeld moet worden op die 1000nm.
          Lijkt mij trouwens meer dan genoeg hoor, tenzij je de TGV achter je aan wenst te slepen naar Zuid-Frankrijk….
          Het mooiste is trouwens nog dat hij ook nog lichter is dan de oude 7bak. Wel een rare gewaarwording denk ik om met 1150tpm 100km/u te rijden.

          Login om te reageren
          • Yeelen zegt

            25 juli 2013 om 13:18

            @jrk68: Lagere toeren op cruisesnelheid (op de snelweg) vind ik altijd relaxter en leuker. De Clio 1.5 dCi van mijn stiefmoeder doet meer dan 3000rpm aan 120km/h. Om de 85pk te compenseren hebben ze er een (te) korte 5-bak aan gehangen.. Dan heb ik liever de 8-bak van BMW (ZF) die dan 1500rpm draait :)

            Login om te reageren
          • ej20g zegt

            25 juli 2013 om 13:22

            @jrk68: ik denk dat 1000 Nm inderdaad méér dan zat is (understatement), met 290 Nm schiet het al heerlijk op. Daarnaast lijkt 1150 toeren bij 100 km/h me wel lekker. Al helemaal als de nieuwe versnellingsbak ook nog lichter is dan de oude.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              25 juli 2013 om 15:44

              @ej20g: Het is maar wat je gewend bent hoor..

              Login om te reageren
  16. solz zegt

    25 juli 2013 om 12:53

    Nog niet eens te koop en het ziet er nu al ‘derdehands’ uit! Faut le faire!

    Login om te reageren
  17. Freewarefreak zegt

    25 juli 2013 om 13:04

    Alleen niet dat lelijke blokjes tapijt er in leggen Brabus

    Login om te reageren
  18. hanzel zegt

    25 juli 2013 om 14:06

    Heel gek, stel dat ik de centen zou hebben voor dit slagschip dan zou ik het dus niet doen, alleen al omdat deze vol zit met appeltjes, en ik ben geen fruitteler.
    Dus ja dan zonder die kist appelen achterin en de uitlaten zou ik dus verbergen en alle typeaanduidingen ook er af, waarom adverteren met je vermogen.
    Maar dit een limo van 2000kg plus die 325 km/h kan mmmm wil wel eens een drag zien tussen deze en de Bentley w12, geil heel geil……

    Login om te reageren
  19. The360box zegt

    25 juli 2013 om 14:42

    Zou wel een idee zijn van MB om op de S vierwielaandrijving te gooien, veel beter dan op de E.

    Login om te reageren
    • sls63amg zegt

      26 juli 2013 om 09:37

      @The360box: niet bij de e amg S, dat is zo veel vermogen daar kan je bijna niet zonder

      Login om te reageren
  20. camber24 zegt

    25 juli 2013 om 21:21

    Ik vind Brabus gewoon lekker. Als ik het geld zou hebben, zou ik zeker voor een S500 gaan, engine upgrade, en verder alleen Brabus batches. Niet te schreeuwerig.. Zag laatst een Carlsson S-klasse van het vorige model ergens staan. Wat een schreeuwlelijk was dat zeg..

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      25 juli 2013 om 23:33

      @camber24: En natuurlijk zo’n Brabus porno interieur met alcantara en mooie stiknaadjes enzo. No way dat AMG daar aan kan tippen.

      Login om te reageren
  21. sls63amg zegt

    25 juli 2013 om 22:02

    Echt een geslaagde auto als zonder dit pakket heb er vorige week nog in gezeten is echt zeer geslaagd, ik vind alleen dat ze veel te ver gaan met in dit geval brabus want hier is die auto niet voor bedoeld het is een van de luxere auto en dan moet er geen gangster shit op

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North