• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BRABUS T13 – 327 km/u

Auteur: Wouter, gepost 29 november 2006 om 22:16 – 53 Reacties

Mercedes S600 Brabus T13


De Mercedes S600 is natuurlijk best een geinig wagentje, maar de topsnelheid van 250 km/u valt wel een beetje tegen. Gelukkig heeft BRABUS het antwoord.

Standaard levert de 5.5 V12 Biturbo 517 pk, wat ruim voldoende is voor een hogere top. Toch vond BRABUS het nodig een stapje verder te gaan. Dankzij aangepaste turbo’s, een efficienter intercooling systeem en katalysatoren met lagere druk levert de V12 113 pk meer. Totaal vermogen wordt daarmee 630 pk en het koppel springt met 200 nm omhoog naar 1000 nm. Lijkt me genoeg voor de caravan.

Op het hogesnelheids circuit Nardo haalde een S600 met BRABUS T13 tuning een topsnelheid van 327 km/u (zonder caravan en taxibordje). De sprint naar de 100 is verkort naar 4,3 seconden.De BRABUS T13 kit is er voor de S600, CL600 & SL600 en kost 19.900 euro.

Mercedes S600 Brabus T13

Mercedes S600 Brabus T13

Mercedes S600 Brabus T13

Ook interessant!

  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • E500
    Koop de allerdikste Mercedes E500 van Marktplaats
  • Koop deze kneiterdikke Brabus bij Domeinen

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, cl, Mercedes, s-klasse, tuning

Vorig bericht: « Suzuki Xbox concept
Volgend bericht: Justitie verwijst “vangrail-flitsers” naar land der fabelen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan zegt

    29 november 2006 om 22:19

    Het zijn meer de E klasses die ze gebruiken voor taxi’s

    Login om te reageren
  2. Riicharrd zegt

    29 november 2006 om 22:19

    Dat is nog eens een brute directeurs wagen (H)!

    Login om te reageren
  3. sacha zegt

    29 november 2006 om 22:20

    Interessant. Maakt de S65 AMG opeens een stuk minder interessant.

    S600: €200K
    S65: €300K

    Gooi er €20K van Brabus tegenaan (BPM vrij!) en je bent het mannetje.

    Login om te reageren
  4. T.G zegt

    29 november 2006 om 22:22

    ‘lijkt me genoeg voor de caravan’
    Ik heb nog nooit een s-klasse met caravan gezien hoor… Trouwens zo’n bak koop je volgens mij niet om een caravan mee te trekken.

    Anyway knap kitje van brabus, perfect voor de autobahn denk ik zo.

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    29 november 2006 om 22:23

    Ik blijf er bij ALS ik een Mercedes zou kopen en ALS ik hem zou laten tunen, dan zou dat 1000% zeker door Brabus gedaan worden! Ik vind het vele malen mooier dan AMG.

    Login om te reageren
  6. Sander zegt

    29 november 2006 om 22:25

    @ Sacha,

    Idd. Maarja.. Als je een S600 en een S65 AMG en een Brabus op een rijtje zet ben ik toch bang dat 9 van de 10 voor de S65 AMG kiezen, wat jij?

    Login om te reageren
  7. Sander zegt

    29 november 2006 om 22:31

    Rick Dos is dus 1 van die 10..

    Login om te reageren
  8. sosa zegt

    29 november 2006 om 22:36

    KEEEEEEEEEEEEEIIIIHARDDDDDDDD!!!!!!!!

    Login om te reageren
  9. japie zegt

    29 november 2006 om 22:37

    waarom lijkt dit niet op een mercedes? als ik m op straat voorbij zou zien komen denk ik eerder aan lexus ofzo. (wellicht komt t doordat ie zn sterretje mist :)

    Login om te reageren
  10. iceman zegt

    29 november 2006 om 22:41

    monsterlijk bruut.lijkt mij wel grappig met caravan trek je iedereen bij het stoplicht eruit.

    Login om te reageren
  11. eno&joris zegt

    29 november 2006 om 22:44

    ja ik ga ook voor de amg als geld er toch voor zou hebben waarom niet he.:P

    Login om te reageren
  12. JANUS zegt

    29 november 2006 om 22:50

    Ik vind de grille niet mooi maar ik zou niet al te hard klagen hoor ;-)

    Login om te reageren
  13. Jesko zegt

    29 november 2006 om 23:00

    en dat kost je maar 19.900 euro? Zal wel duurder zijn.. maar als je dan toch het geld hebt voor die auto, neem dan dat pakket er ook bij :D

    Login om te reageren
  14. sacha zegt

    29 november 2006 om 23:02

    @Sander:

    Er zit in NL een keiharde €80.000 tussen dezelfde performance. Wil je al die poen uitgeven dan kun je daar bij Brabus de boel dermate exclusief maken dat je in een unieke auto rijdt. Dus ik denk dat het van de koper afhangt. Dit biedt in ieder geval wel de keus.

    Ik weet het zo snel niet…

    Bij inruil wordt je bij de Brabus waarschijnlijk wel harder gegrepen i.v.m. wel/niet courant.

    Login om te reageren
  15. Yannick zegt

    29 november 2006 om 23:05

    vind het persoonlijk niet zo mooi, ben eerder voor de ‘standaard’ versies van de merken. En wanneer we in het hetzelfde top autobahn segment blijven denk ik dat de Audi S8 net iets beter is dan de Mercedes S-klasse. Misschien niet op sprint naar 100, maar zeer zeker qua geluid (de Lambo V10) en ook wegligging (Quattro) zijn fenomenaal. Ook de tussenspurtjes mogen er wezen maar hier denk ik dat de S600 /S65 wel winnen (door meer pk’s tegenover 450 voor de Audi en 12 cilinders ipv de Lambo 10)

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    29 november 2006 om 23:15

    @Sander

    LOL! :)

    Yep! You´ve got weirdo´s and than there´s me! ;)

    Login om te reageren
  17. Jurrian zegt

    29 november 2006 om 23:45

    in ieder geval krijg je een goede “plastic for money” verhouding. dat rode brabus gedoe op de motor is echt goedkoper als gouden horloges uit een kermis tent.

    @Yannick: Qua geluid kan de S8 bij lange na niet tippen aan die lekkere V8 achtige gorgel van de Merc. ik heb de S8 in real life gehoord, en wat een teleurstelling. en voor zo’n auto geld comfort en daarin overklast de Merc de audi op alle fronten.

    Login om te reageren
  18. Ruud zegt

    29 november 2006 om 23:53

    ik zou gewoon het amg pakket nemen en door brabus motorisch laten tunen
    is mooier en sneller en iedereen denkt dat je 517 pktjes hebt terwijl je er toch echt 630 onder zitten.
    wel leuk je gaat 250 rijden doet net of je in je begrenzer zit
    komt er een opel vectra opc netjes voor bij met 265 die gozerlacht je uit !!!!!!!
    wat doe je ????????????
    Vloeren ……… .. …… . …… . . . doei opellll
    hahaha

    Login om te reageren
  19. JW zegt

    30 november 2006 om 00:32

    of je doet alsof je een S350 hebt en je laat hem motorisch tunen door brabus en dan vloeren ;)

    Login om te reageren
  20. Steve zegt

    30 november 2006 om 02:19

    …het oude distronic systeem doet maar mee tot 180kmh…iemand enig idee tot hoever het nieuwe distronic plus mee wil doen? Als dat nog evenzo begrensd is als het oudere distronic systeem dan is die distronic optie op de gefotografeerde Brabus min of meer weggegooid geld…

    greetingz,

    Login om te reageren
  21. Mareno zegt

    30 november 2006 om 08:57

    19.900 euro extra is echt peanuts, want EN meer vermogen EN 1 jaar garantie extra (merc/amg doet 2 jaar, brabus 3 jaar).

    jammer genoeg kost de sv12s kit (730pk) zo’n 50.000 euro extra (excl btw).

    wat zich ook loont is je 600 2 jaar rijden (merc/amg garantie verlopen) en daarna door brabus laten tunen (welk pakket dan ook), dan halen ze de gehele motor uit elkaar, boren hem uit, passen alles aan en maken de rest schoon (revisie + tuning dus) en krijg je EN extra vermogen EN gewoon weer 3 jaar garantie tegen dezelfde prijs als een nieuwe motor laten tunen.

    Login om te reageren
  22. Mareno zegt

    30 november 2006 om 08:57

    19.900 euro extra is echt peanuts, want EN meer vermogen EN 1 jaar garantie extra (merc/amg doet 2 jaar, brabus 3 jaar).

    jammer genoeg kost de sv12s kit (730pk) zo’n 50.000 euro extra (excl btw).

    wat zich ook loont is je 600 2 jaar rijden (merc/amg garantie verlopen) en daarna door brabus laten tunen (welk pakket dan ook), dan halen ze de gehele motor uit elkaar, boren hem uit, passen alles aan en maken de rest schoon (revisie + tuning dus) en krijg je EN extra vermogen EN gewoon weer 3 jaar garantie tegen dezelfde prijs als een nieuwe motor laten tunen.

    Login om te reageren
  23. KVK zegt

    30 november 2006 om 09:01

    Kijk, da’s stijl.

    Login om te reageren
  24. Rick zegt

    30 november 2006 om 09:13

    @ jurrian

    Je kan niet een S8 vergelijken met deze Brabus, huistuner van mercedes is amg en niet Brabus! Als ik moest kiezen zou ik voor de ASR8 ABT kiezen van Audi, die auto is geniaal en rijdt vele malen beter en is veel maar dan ook echt veel exclusiever.

    Login om te reageren
  25. FrankH zegt

    30 november 2006 om 09:19

    Stoere auto, vind alleen de grille in het zwart niet zo mooi. Die mag ook wel lichter zijn net als de koplampen en de wielen.

    Login om te reageren
  26. Egon zegt

    30 november 2006 om 09:26

    Goh, een grande Focus Limousine die over de 320 gaat, erg bijzonder… Wat een afzichtelijk hok. BMW heeft met twee cilinders minder én een halve liter minder maar (!) 10pk minder. BMW M6 beetje opfokken en die rijdt 331km/u. Is toch net iets harder. Ai!!

    Login om te reageren
  27. henk zegt

    30 november 2006 om 09:32

    beetje kolder om zo’n brabus aan te schaffen om te laten tunen…kennis van mij rijdt een s65 amg….die rijdt ook gewoon 320 km/u zegt ie

    Login om te reageren
  28. Rick zegt

    30 november 2006 om 09:44

    Hier ben ik het wel met Egon eens, laat dat bmw V10 blok onbegrenst en dan rijdt je met een ONGEBLAZEN blok al 334 (zie filmpje), daar kan Brabus simpelweg niet tegenop. Ja misschien met de CLS Rocket maar dan betaal je meteen 3 tot meer, en dan heb je een prijs/snelheid verhouding van lik mn … :).

    Login om te reageren
  29. KoboC zegt

    30 november 2006 om 10:08

    @ henk: Dan heeft hij er toch iets mee gedaan. Die wagens zijn nl volgens mij nog steeds begrensd op 250.

    Wat een UBERAUTO is die S toch. En wat een helden lopen er bij BRABUS rond. :)

    Login om te reageren
  30. Benny1 zegt

    30 november 2006 om 10:35

    De S-klasse blijft echt een stoere auto zeg, vooral als je hem zo aan laat passen :D

    Login om te reageren
  31. Trevor zegt

    30 november 2006 om 10:43

    Tja.. T is idd best snel deze merc.. en neem aan dat die 327 echte km’s zijn.. dat is bij die BMW toch anders.. Daar moet je eerst gaan stil staan zodat je beschikking kan krijgen over het volle vermogen en daarna maar hopen dat die 331 ook “echte kms zijn”. Gevolg is dus dat als je in je bmw zo’n benzje tegen komt je nooit de confrontatie aan kan gaan omdat tegen de tijd dat jij dat ding ingesteld hebt die Benz al een paar kilometer verderop is… En niet om het een of het ander maar er komt nog een RS6 aan.. ben benieuwd wat die doet zonder begrenzing….

    Login om te reageren
  32. Deon zegt

    30 november 2006 om 10:47

    @ KoboC

    Inderdaad, bij Brabus lopen helden rond! Vooral op stands bij beurzen :P

    Login om te reageren
  33. Thomas zegt

    30 november 2006 om 17:06

    Egon
    Dus jij wil zeggen dat die BMW dus 620 pk moet hebben? En ga nou niet zielig lopen praten dat Mercedes niet zo veel pk’s uit een motor kan halen want dat is onzin… Er is toch ook un Brabus SLR met 660 pk, en die heeft een 5.5 V8 en de BMW 2 cilinders meer en een 0.5 minder.
    En dan zeg je ook dat de BMW nog harder gaat met 10 pk minder, maar ook met 200 KG minder.

    Login om te reageren
  34. Thomas zegt

    30 november 2006 om 17:10

    En dan nog wat. De 6-serie is lang niet zo mooi als de S-klasse

    Login om te reageren
  35. Egon zegt

    30 november 2006 om 17:47

    Beste Thomas, van dat laatste: smaken verschillen! Van dat eerste: ik doe niet zielig (foute opmerking), er worden door én BMW én Mercedes geen slechte auto’s meer gemaakt. Ik vind alleen de nieuwe S net een Focus Limousine (zie koplampen). En ze moeten bij Benz nog maar laten zien dat ze de 7-serie qua verkoopgetalen voorbij gaan. Ik wens ze succes, hoewel Mercedes altijd goed verkoopt natuurlijk. Ik vind de huilende V10 veel specialer. Ik rijd alleen liever een RS4 (nieuw model) en koop een leuk appartementje in Italie erbij. 10x meer lol… De RS4 rijdt op het circuit er echt alle benz uit.

    Login om te reageren
  36. esteban zegt

    30 november 2006 om 17:59

    Het kan aan mij liggen maar ik denk niet dat dit strafste motor is die brabus er tot nu toe heeft in gezet. Namelijk de 6.3 biturbo V12 (beter gekend van de sl en cls rocket) deze heeft 730 pk’s en heeft er dus 100 meer dan deze. Dus een pak sneller. Brabus beweert zelfs dat hij in 4 sec naar 100 kmh gaat en ze hebben hem pas begrenst op 340 (wat hij dan ook zou halen!!).
    Dus mijn vraag: Waarom zo’n spel maken van dit record als er zelfs een snellere is?

    Login om te reageren
  37. slk55 amg zegt

    30 november 2006 om 18:10

    @Egon

    sorry dat ik me er even mee bemoei, maar je reactie slaat echt nergens op. ten eerste is de S-klasse absoluut geen ‘focus-limosine’. jij noemt de s-klasse dus een focus limo omdat volgens jou de koplampen op een focus lijken (wat absoluut niet waar is). volgens mij betaat een auto wel uit meer dan alleen de koplampen. als je daar eens naar zou kijken (de overige 99% van de auto) dan herken je niks, maar dan ook niks terug van een Focus.
    Ten tweede slaat het nerges op om een S-klasse met een M6 te gaan vergelijken. de M6 is een echte sportwagen, en de S-klasse is een super veilige limosine. het is knap dat brabus er zoveel vermogen uit heeft weten te persen. en dat zo’n zware auto een top heeft van 327 km/h (heerlijk!), maar je kan het niet gaan vergelijken met een M6 die -nadat hij flink getuned is – net 4km sneller is. vergelijk hem maar eens met een BMW 7-serie, die vergelijking is beter op zijn plaats. En als je dan gaat kijken wat de huistuner van BMW – Alpina – uit de 7-serie weet te halen dan is dat aanzienlijk minder dan dat Brabus kan/doet bij de S-klasse. (ik meen dat de alpina 7-serie een top heeft van 301 km/h).
    Met het laatste stukje tekst van je ben ik het overigens wel eens. liever een RS4 en een mooi appartementje, dan een ven deze twee. Ook ben ik het met je eens dat BMW en Mercedes allebij geen slechte auto’s maken.

    Login om te reageren
  38. SimonMc zegt

    30 november 2006 om 18:42

    @Egon : doe nou niet betweterig…mercedes heeft genoeg auto’s die die RS4 ver achter hem laat.Vb: clk dtm amg, slr mclaren, en dan nog tal van amg modellen…

    Login om te reageren
  39. Egon zegt

    30 november 2006 om 19:17

    @ Simon: Waarom zijn al die Mercedes fans meteen zo op hun spreekwoordelijke pik getrapt?! Nogmaals: Mercedes maakt top auto’s. Het is echter een feit; ga maar op het circuit met je veel te zware Mercedes (snel in accelereren) tegen een zelfs oud model RS4 (avant!!) met vierwielaandrijving planken. 100% dat deze Mercedes het zwaar heeft. Hij is immers ook veel zwaarder maar daar gaat het hier niet over. Met de BI-turbo en -slechts- 380PK en 3,7 liter zal ie blijven plakken op de bumper (op een circuit!!!) of zelfs voorbij gaan. Idem voor de M5. Voor de M5 fans (check de sound) check: http://video.google.nl/videoplay?docid=7829341333908711207&q=M5

    Login om te reageren
  40. Egon zegt

    30 november 2006 om 19:22

    @slk amg: Wow ik krijg flink wat responds en begrijpelijk. een ding: de M6 rijdt zonder begrenser en ongetuned (!) al over de 330km/h, M5 idem… Maar het blijft altijd strijd tussen die twee rivalen. Ik vind een beemer gewoon meer klasse hebben. Interieur van een Merc is wel heel goed! Daar hebben ze hard aan gewerkt de laatste jaren!

    Login om te reageren
  41. Egon zegt

    30 november 2006 om 19:43

    En anders check je toch gewoon even: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5645&cache=no dan ben je zo uitgepraat: 331km/h

    Login om te reageren
  42. slk55 amg zegt

    30 november 2006 om 20:01

    @Egon

    laat even een ding duidelijk zijn: Ik ben geen BMW hater og Mercedes fan. Zoals gezegt ben ik het met je eens dat de RS4 een hele goede – zo niet de beste – auto voor zijn geld is. Ook zei ik al dat BMW en Mercedes allebij goede auto’s maken. Ik rij zelf een Mercedes en een Audi, mij zul je niet zo snel in een BMW zien, puur omdat het design (en de BMW rijders) mij niet zo aanspreken. maar dat ter zijde.
    Ik snap je commentaar niet zo goed.
    “de M6 rijdt zonder begrenser en ONGETUNEDE (!) al over de 330km/h”
    en dan lees ik in de link die jij geeft, waar ik zogenaamd stil van moet worden…
    “Door de afwezigheid van een begrenzer haalde de GETUNEDE BMW een topsnelheid van 331,78 kilometer per uur op de kombaan”
    nogal tegenstrijdig dus…..
    Maar ik blijf erbij dat je een M6/5 niet kan vergelijken met een dikke S-klasse.

    Login om te reageren
  43. Egon zegt

    1 december 2006 om 14:10

    @ slk55 amg: ach, je vindt het iets of je vindt het helemaal niets. Dat kan van beide auto’s gezegd worden. Is ook zo. Rij zelf ook Audi overigens.

    Login om te reageren
  44. slk zegt

    1 december 2006 om 22:05

    Gewoon een ordinair hok op wielen.Dood zonde gewoon. Laat zo’n s origineel.
    Of neem de amg versie.

    Login om te reageren
  45. montero zegt

    28 januari 2007 om 02:42

    s65 amg is gewoon het mooiste en de dikste luxe auto die er is
    bmw m6 is ook heel mooi en dik maar niet met elkaar gaan vergelijken
    audi rs4 of s8 of welke audi dan ook kan echt niet tegen een bmw of een mercedes op audi is laatste jaren beetje bekend geworden en daar voor waren ze waardenloos ik vindt ze persoonlijk niks aan als ik zat geld hat dan hat een s65 amg gehaald begrenzer er af en dan laat iedereen maar komen

    Login om te reageren
  46. Paul zegt

    2 maart 2007 om 13:16

    Deamn wat een auto

    Login om te reageren
  47. S AMG zegt

    19 maart 2007 om 17:30

    Porno!!

    Login om te reageren
  48. Joey zegt

    19 maart 2007 om 18:54

    Hmmmm
    Jammer dat hij er een beetje ordinair uit ziet..
    Koop gewoon een Aston Martin in plaats van dit ding en het probleem is opgelost !

    Login om te reageren
  49. Gerard zegt

    20 mei 2007 om 22:45

    Sorry hoor, maar de Pk’s die worden opgegeven kloppen niet (630), het zijn er wel degelijk 730 . . .

    Login om te reageren
  50. Clio Rs Sport zegt

    24 mei 2007 om 15:20

    Ik vind het maar een maffe auto..
    Met die grill ik zou toch voor origineel AMG kiezen!

    Login om te reageren
  51. roy zegt

    22 juli 2007 om 11:04

    haha gaar ding joh

    doe mij toch maar de audi rs6 die op te voeren is tot 800 pk toch meer wat voor mij

    of een r8 tje

    Login om te reageren
  52. E320cdi zegt

    13 oktober 2007 om 18:08

    @ roy dan koop ik voor dat geld van een R8 liever een C63AMG, hou ik én 70k over, én ik rij een R8 er bij het stoplicht uit :-)
    Overigens heb ik liever de AMG dan een brabus… AMG is toch wat stijlvoller.

    Login om te reageren
  53. Bassie zegt

    5 maart 2008 om 22:00

    ik zeg: G V12 van Brabus…das mn held. Zwart, vierkant +600pk, meer dan 1000Nm en de souplesse van een rallye wagen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North