• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brandende Ferrari’s niet de schuld van de bestuurder?

Auteur: Alwood, gepost 28 augustus 2010 om 09:48 – 45 Reacties

Tip: hou je Ferrari 458 nat


Het klinkt gek, maar de vuur-‘issues’ van Ferrari’s 458 Italia zijn mogelijk te wijten aan ongelukkig ontwerp van de motor ruimte en het brandstofcircuit in het bijzonder. Zit allemaal wat dicht bij elkaar, wordt het te warm dan doet het boem.

Er lijkt dus een einde te komen aan de stortvloed van afgebrande Ferrari foto’s. Als dit officieel als fout bestempeld wordt, gaat Ferrari slangetjes vervangen. Iets met het “gas overflow tube and gas vapor system”. Voorzover er nog 458’s over zijn althans. Als ze niet volledig uitbranden parkeert iemand er wel een tegen een boom.

Nu Ferrari er toch mee bezig is zouden ze overigens ook kunnen overwegen de auto’s een extra brandwerende laag te geven. Gezien het feit dat de 458 Italia ‘volledig uitbranden’ opnieuw geeft gedefinieerd. Doen ze met kerstbomen ook. De informatie komt bij een ‘458 eigenaar’ vandaan, die al een recall-brief van Ferrari zou hebben ontvangen. Overigens schijnt het ook te werken je Ferrari te bewaren op een vochtige plek. (bron: Jalopnik, foto: Autojunk)

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

458, Ferrari, italia, terugroepactie, vuur

Vorig bericht: « De Tomaso lanceert in Genève een SUV?
Volgend bericht: Video: met een Volvo S60 Heico naar de Nurburgring »

Lees Interacties

Reacties

  1. C6_R zegt

    28 augustus 2010 om 09:54

    Als ze dat ding toch recallen kunnen ze dan niet gelijk even een mooie koets monteren?

    Login om te reageren
  2. zdev zegt

    28 augustus 2010 om 09:55

    Burning rubber zoals het niet bedoeld was…

    Login om te reageren
  3. President zegt

    28 augustus 2010 om 09:59

    blijft een beest “on fire”

    Login om te reageren
  4. Prisma zegt

    28 augustus 2010 om 10:00

    Dit voorval is toch een zware deuk op hum imago en een bevestiging van Italiaanse techniek.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      28 augustus 2010 om 10:42

      @Prisma: al die wereldtitels in F1 en het feit dat ze de meeste km ’s zonder problemen hebben gereden van het hele veld tonen aan dat … oh nee, de rest vd zin zou je kunnen opvatten als op de man spelen…
      Vreemd probleem, warm is het in italië vaak zat, je zou denken dat zoiets eerde boven water komt… zal een rare combo van factoren zijn die je als testrijder niet eens verzint.

      Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    28 augustus 2010 om 10:24

    Ach, Ferrari doet gewoon weer oude tijden herleven. Vroeger mocht je blij zijn als je met je Ferrari 100km kon rijden zonder mechanische of elektrische problemen, tegenwoordig mag je blij zijn als je 100km kan rijden zonder dat je Ferrari in de hens gaat. Het heeft z’n charme. Is ook wel wat voor te zeggen…

    Ik zou ‘m in ieder, op basis van het uiterlijk, nog steeds zo kopen…

    Login om te reageren
  6. Thomas V zegt

    28 augustus 2010 om 10:26

    Een voorbeeldje van Function follows Form? :p
    Geef mij dan maar een Gumpert Apollo, niet om aan te zien (vanuit een esthetisch standpunt dan wel) maar eerst de functionaliteit en dán de vorm

    Login om te reageren
    • Markus zegt

      29 augustus 2010 om 12:12

      @Thomas V: Het is als volgt: Fire follows both form and function :)

      En ook ik wil kwijt: deze auto is lelijk. Een F40, die is mooi. Deze is lelijk.

      Login om te reageren
  7. federico zegt

    28 augustus 2010 om 10:52

    Dit blijft italiaanse schoonheid prachtig!

    Login om te reageren
  8. J0riz0s zegt

    28 augustus 2010 om 10:52

    Ferrari heeft er genoeg aan verdient.. Al die wagens die ze opnieuw konden leveren omdat het vorige speeltje was afgebrand..

    Login om te reageren
  9. GallardoGT zegt

    28 augustus 2010 om 10:56

    De motor in 458 is zó hoogtoerig en geeft het vermogen zó makkelijk af voor kennelijk elke bestuurder met een dikke beurs, daar had Ferrari sowieso meer rekening moeten houden. Beetje rondblazen en dan gewoon ff voor een terrasje neerzetten, ja ja.

    Met een paar slangetjes vervangen red je het echt niet. Deze auto heeft een probleem met de enorme hitte afvoer. Een turbo motor kan bijvoorbeeld de hitte veel beter kwijt dank de ‘open’ layout. Deze nieuwe atmospherische motor lijkt meer op een compacte kernreactor die maar blijft stralen.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      28 augustus 2010 om 12:14

      @GallardoGT: Ik denk dat Ferrari wel beter weet wat ze doen dan jou…
      @Dino2400: zoek niveau…

      OT: blijft een mooi wagen, alleen in dit grijs vind ik em wel niet mooi.

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        28 augustus 2010 om 12:14

        @xilver: ‘dan jij’

        Login om te reageren
  10. atakan zegt

    28 augustus 2010 om 10:56

    De 458 italia bestaat al een tijdje en ze komen er nu pas achte dat er te weinig ruimte tussenzit in de brandstofcircuit dinges hoe je dat ook noemt :P ? Tjonge jonge..

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    28 augustus 2010 om 10:57

    Benzine doet geen “boem”.

    Login om te reageren
    • koos zegt

      28 augustus 2010 om 11:13

      @Jochempie: think again

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        28 augustus 2010 om 11:21

        @koos: gedaan. Benzine doet “woef”.

        Wat je daar ziet is geen explosie

        Login om te reageren
  12. Atenza zegt

    28 augustus 2010 om 11:30

    Vreemd dat in al die testauto’s dit niet naar voren is gekomen.. terugroepen die handel en teken er gelijk maar een mooie kont op

    Login om te reageren
  13. sacha zegt

    28 augustus 2010 om 11:43

    Benzinedamp in een gesloten container doet wel boem.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      28 augustus 2010 om 11:59

      @sacha: really? heet het daarom een ontploffingsmotor?

      Login om te reageren
      • koos zegt

        28 augustus 2010 om 12:11

        @Jochempie: boem!
        http://www.youtube.com/watch?v=aoLM5StdhiM

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          28 augustus 2010 om 13:46

          @koos: dat was de benzine niet. Als ze die oefening vaker doen en deze keer gaat het fout, dan lag het aan iets anders. Benzine is zeer ontbrandbaar maar het explodeert niet.

          Benzinedampen in combinatie met lucht zorgt voor een korte, hevige ontbranding. Damp heeft bij gelijke inhoud een sterk vergroot contactoppervlak (vergelijk het met een kubus die in bijvoorbeeld 8 kleine stukken wordt gedeeld, het contactoppervlak is in dat geval twee keer zo groot).

          Login om te reageren
  14. Dino2400 zegt

    28 augustus 2010 om 11:54

    Gezien het feit dat de 458 Italia ‘volledig uitbranden’ opnieuw geeft gedefinieerd.
    opnieuw geeft gedefinieerd?

    Overigens schijnt het ook te werken je Ferrari te bewaren op een vochtige plek
    ?? schijnt wat te werken?

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      28 augustus 2010 om 13:08

      @Dino2400: Het schijnt te werken tegen het feit dat ‘volledig uitbranden’ opnieuw word gedefinieerd.

      @Atenza: “Vreemd dat in al die testauto’s dit niet naar voren is gekomen…” Hier kan ik nou ook met mijn verstand niet bij. Die Ferrari gasten jakkeren dat ding maanden onder de blakende zon over de wegen zonder dat ze affikken, dan gaan ze in productie en hoppa.. fire galore.. minimaal een discutabel gegeven.

      @Alwood: “Overigens schijnt het ook te werken je Ferrari te bewaren op een vochtige plek..” Weet je wat? We doen net als met die Bugatti, we ketsen er 1 in het Lagio Magiore en vissen hem over 20 jaar op. Dan hebben we een mooi kunststukje wat nooit meer wil branden..

      Login om te reageren
  15. Sneep zegt

    28 augustus 2010 om 12:11

    De lelijkste Ferrari ooit verdient niet beter.
    Desnoods moet ik ze zelf aansteken, branden zullen ze.

    Login om te reageren
  16. ascari15 zegt

    28 augustus 2010 om 12:16

    LOL alle mensen gaan elkaar hier dissen.
    Het is voor mij geen reden om geen Ferrari te kopen omdat ze afbranden. Ik moet hem wel eerst kunnen betalen.

    Ow en ik denk dat Jochempie gelijk heeft.

    Login om te reageren
  17. jdz06 zegt

    28 augustus 2010 om 12:24

    hmmmm ik zie hier een oplossing voor eurlings!
    alle auto’s zo ontwerpen rij je te hard doet ie boem.

    nog steeds zonde van de auto :(

    Login om te reageren
  18. matthis zegt

    28 augustus 2010 om 12:53

    Italianen kunnen geen auto’s bouwen

    Login om te reageren
  19. HDM zegt

    28 augustus 2010 om 13:13

    Ferrari moet brandweer auto’s gaan bouwen… of worden het dan ”weer-brand?”-auto’s?

    Login om te reageren
    • atakan zegt

      29 augustus 2010 om 11:46

      @HDM: Weerbrandauto’s klinkt imo toch beter ;) !

      Login om te reageren
  20. XiPHiAS zegt

    28 augustus 2010 om 13:39

    Krijgen eigenaars met een af/uitgebrande 458 dan een nieuwe? Nu Ferrari toch ergens toegeeft in fout te zijn?

    Login om te reageren
  21. Arie op Safarie zegt

    28 augustus 2010 om 14:30

    Nou het het gehalte pubercommentaren is weer erg hoog vanmiddag

    Login om te reageren
  22. 2good4you zegt

    28 augustus 2010 om 19:26

    italianen kunnen gewoon geen auto’s bouwen .

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    28 augustus 2010 om 19:44

    Mja het kan de beste overkomen…. We zullen 2010 herinneren als een Recall jaar voor auto’s ;)
    btw: Best wel coole kleur op die 458 :)

    Login om te reageren
  24. BmwMPower zegt

    28 augustus 2010 om 20:39

    Het komt door het ventieldopje rechtsachter. Wanneer deze te veel omwentelingen maakt per minuut kan deze naar boven schieten, zo dwars door de benzineleidingen!
    –
    Het mag ook wel, dufste Ferrari sinds jaren.

    Login om te reageren
  25. Fr€d€r!k_EE8 zegt

    28 augustus 2010 om 22:17

    Ik kan er niet aan doen maar deze ferrari geeft wel een mooi neusje eigenlijk.

    Die 2 kleine plooikes, net naast de voorlichten doen het ‘em, voor mij dan toch ;)

    Login om te reageren
  26. Fr€d€r!k_EE8 zegt

    28 augustus 2010 om 22:19

    @Mijn-eigen ;) correctie : de 2 kleine plooikes langs de binnenkant van de voorlichten ;) oef!

    Login om te reageren
  27. Frankypanky zegt

    28 augustus 2010 om 22:20

    “ongelukkig ontwerp van de motor ruimte en het brandstofcircuit in het bijzonder. Zit allemaal wat dicht bij elkaar, wordt het te warm”

    Tja, IHMO het meest logische verklaring!
    De heren (en dames?) ingenieurs zijn zo druk bezig met het oppompen van de motoren, dat dit soort zaken ‘een beetje’ op de achtergrond raakt…

    Maar idd. vreemd dat de testrijders dit niet hebben opgemerkt. En die rijden/reden heel wat harder dat de gemiddelde Ferrari/Porsche/Lambo-eigenaar.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      29 augustus 2010 om 21:40

      @FrankypankyV8:

      In het begin staan dat soort dingen, (details ) hoog op de lijst met aandachtpunten. Maar nadat je het eerste ontworpen hebt en het herontwerpt om de fouten eruit te halen, om alles te laten kloppen, om alles beter te maken. (je weet wel de 7 koppige draak van hercules?, je lost 1 probleem op en je krijgt er 7 in de plaats)
      En uiteindelijk worden dat soort dingen dan toch verwaarloosd.

      Maar waarschijnlijk is het wel doordacht ontworpen, alleen zullen ze iets te hoogdunkend geweest zijn over de gemiddelde Ferrari 458 klant;

      @ RobTWo:

      Ik heb nog geen 458 zien herrijzen uit z’n assen.

      Login om te reageren
  28. bozewolf zegt

    29 augustus 2010 om 04:39

    Goddomme, Alwood! Weer een leuk artikel, nieuwswaardig en leuk geschreven, maar dan toch weer in de laatste zin een spelfout! Nouja, spelfout…je bent een “om” vergeten.

    En ja, ik ben inderdaad een mierenneuker :D

    On topic: uuuhm, ok!

    Zo’n 458 ziet er eigenlijk best geil uit in grijs! Zo vaak zie je geen grijs op een Fezza. Wel leuk eigenlijk.

    Login om te reageren
  29. Kevski-Style zegt

    29 augustus 2010 om 06:31

    Het is slechts mijn visie van het probleem, maar goed, here goes: Mijn ervaring van fikkende auto’s is als eerste een brandbaar middel: Benzine = check. Ten 2de een 2de brandbaar middel waar er ook de nodige lieters door dit blok gepompt worden: Olie = Check.
    Nu wil het alleen dat er nogal wat eigenaren het geweldige idee hebben om inloopolie niet te vervangen, of een motor niet warm te rijden. Inloop + niet warm rijden = fik erin. Ik zeg dus gewoon nog steeds een drivers issue. Niets verkeerd ontworpen systeem. En nee, alles behalve een Fanboy, want vind dit ding spuuglelijk …. :P

    Login om te reageren
  30. CS zegt

    29 augustus 2010 om 09:08

    Tijdens het testen is er niks opgemerkt. Ferrari zoekt letterlijk wat eventueel een mogelijkheid zou kunnen zijn.
    Er is totaal geen sprake van een fout.

    pff….wat een nieuws!

    Login om te reageren
  31. RobTWo zegt

    29 augustus 2010 om 12:29

    Nieuwe naam voor na de aanpassing: Ferrari 458 Phoenix

    Login om te reageren
  32. rene zegt

    29 augustus 2010 om 21:48

    Japanners denken langer na vooraleer ze iets op de markt brengen.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      29 augustus 2010 om 21:58

      @rene:

      Japanners hebben niets op de markt dat met een Ferrari 458 vergeleken kan worden.
      (ja de LF-A is een supercar, ja de Nissan GT-R is snel, en ze bouwen echt wel goede wagens(Honda NSX mhhhm), mitsuoka is meer op uiterlijk design gericht en echt geen volume merk als Ferrari)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North