• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREAKING: Matthias Müller is de nieuwe CEO van Volkswagen

Auteur: Author, gepost 25 september 2015 om 18:52 – 24 Reacties

Matthias Müller is de nieuwe CEO van Volkswagen


Een formaliteitje, we wisten het immers al.

De raad van commissarissen heeft zojuist de 62-jarige CEO van Porsche, in 2010 aangesteld door Ferdinand Piëch, benoemd als opvolger van Martin Winterkorn. Die werd woensdag weggebonjourd uit Wolfsburg naar aanleiding van het dieselschandaal.

Zoals gezegd is het geen grote verrassing dat de voormalige CEO van het merk met de boxermotoren (en corpulente sedans en SUV’s) het stokje van Winterkorn overneemt. Overigens blijft Müller in dienst bij Porsche, totdat ook voor die post een geschikte vervanger is gevonden. Met andere woorden: heb jij geen 9 tot 5 mentaliteit, kun je tegen een stootje, ben je een echte teamplayer én heb je affiniteit met auto’s? Zoek niet verder, bel Porsche.

Terug naar Müller. De man krijgt een stevige kluif op zijn bord, daar er dringend puin moet worden geruimd bij VW na het inmiddels breed uitgemeten schandaal omtrent dieselmotoren. Naar eigen zeggen bestaat z’n belangrijkste taak dan ook uit het terugwinnen van het vertrouwen in VAG. We laten de beste man even zelf aan het woord:

“My most urgent task is to win back trust for the Volkswagen Group – by leaving no stone unturned and with maximum transparency, as well as drawing the right conclusions from the current situation. Under my leadership, Volkswagen will do everything it can to develop and implement the most stringent compliance and governance standards in our industry. If we manage to achieve that then the Volkswagen Group with its innovative strength, its strong brands and above all its competent and highly motivated team has the opportunity to emerge from this crisis stronger than before.”

MM startte zijn carrière bij Audi, maar onderbrak het dienstverband voor het behalen van z’n mastertitel. Daarna kwam ‘ie terug bij het merk met de boksbeugel, om in 1993 leiding te geven aan de ontwikkeling van de Audi A3. Vervolgens werd hij productmanager bij Audi, Seat en Lamborghini in 1995, om zich in 2010 te laten kronen tot CEO van Porsche. Per 1 maart 2015 is hij overigens al lid van het management van Volkswagen Aktiengesellschaft.

We zullen zien of Eminem zich staande weet te houden in de puinhopen die (mede) door zijn voorgangers zijn aangericht. Uiteraard wensen we ‘m alle succes bij deze ongetwijfeld pittige job.

Michael Horn (Volkswagen USA)

Dan nog een move die werkelijk niemand aan zag komen. Michael Horn, de baas van Volkswagen in de Verenigde Staten, blijft namelijk zitten waar hij zit. Winfried Vahland van Skoda werd getipt als zijn eventuele opvolger, maar wordt op zijn beurt baas van de nieuwe Noord-Amerikaanse divisie van Volkswagen. Eén en ander uiteraard in een poging om de boel weer recht te breien na jeweetwel.

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • Volkswagen CEO: 'Ga lekker fietsen'
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Matthias-Muller, Volkswagen, volkswagen-dieselgate, winfried-vahland

Vorig bericht: « Prior Design zet een LaFerrari-neus op de 458
Volgend bericht: Wat vindt Elon Musk eigenlijk van #dieselgate? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasperhallo zegt

    25 september 2015 om 18:58

    Succes!

    Login om te reageren
  2. ghost zegt

    25 september 2015 om 18:59

    Goed verhaal, lekker kort ook!

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      25 september 2015 om 19:39

      @ghost: last van Hippopotomonstrosesquippedaliofobie?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        25 september 2015 om 19:44

        @clarkson: nee ik heb een stiltedag van mijn cursus mindfullness, jij?

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          25 september 2015 om 22:21

          @ghost: Lezen telt dan toch niet mee?

          Login om te reageren
  3. rodger zegt

    25 september 2015 om 19:11

    Lekker moment om in te stappen

    Login om te reageren
  4. jobberns zegt

    25 september 2015 om 19:15

    Eminem?

    Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      25 september 2015 om 21:27

      @jobberns: ja Eminem dubbele betekenis dus dubbel M als MM dus Matthias Muller , Michael Matters ( de Eminem popartiest )

      Login om te reageren
      • ahs1979 zegt

        25 september 2015 om 21:56

        @gokartmozart: volgens mij Is het Marshall Matters….

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          25 september 2015 om 22:54

          @ahs1979: da’s inderdaad geen dubbele M……

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          26 september 2015 om 00:39

          @ahs1979: Bijna goed ;-). Marshal Mathers. Of de naam voluit, zoals de Amerikanen het zeggen: Marshal Bruce Mathers III.

          Login om te reageren
          • jobberns zegt

            26 september 2015 om 09:54

            @gtwillem: Ah zo, dan snap ik die vergelijking ook weer ;)

            Login om te reageren
  5. g40freak zegt

    25 september 2015 om 19:15

    Mijn voorspelling is dat de volgende fase van dit schandaal over de benzine motoren zal gaan.
    Ik geloof dat die ook die “sjoemel software” hebben.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      25 september 2015 om 19:26

      @g40freak: Grappig, tot voor kort was de term sjoemel-software voorbehouden aan bedrijven als Origin en Cap-Gemini die voor miljoenen slecht in elkaar geflanste software aan de overheid verkochten doordat ze goede connecties hebben met sjoemel-ambtenaren.

      Login om te reageren
  6. 991gt3rs zegt

    25 september 2015 om 19:17

    Wauw, breaking zeg. Na 200 berichten over dit schandaal weet iedereen het wel.

    Login om te reageren
  7. espada1972 zegt

    25 september 2015 om 19:43

    Respect, je moet maar durven om je vingers hier aan te branden.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      25 september 2015 om 20:06

      @espada1972: Ik doe het voor de helft ;)

      Login om te reageren
  8. philipf zegt

    25 september 2015 om 19:56

    Ik wens hem veel succes.

    Login om te reageren
  9. gtdave zegt

    25 september 2015 om 19:58

    Porsche baas als nieuwe milieu directeur

    Login om te reageren
  10. lebeaunl zegt

    25 september 2015 om 20:23

    Haal dat breaking eens weg; de autorai heeft minder open deuren

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    25 september 2015 om 21:39

    De molenaar volgt het graantje op….Heeft Porsche nou alsnog VW overgenomen?

    Login om te reageren
  12. postzegel zegt

    25 september 2015 om 21:52

    De tag – dieselgate – is vergeten, nu popt dit artikeltje niet ophoog als je op de volkswagen dieselgate link klikt..

    Hinderlijk. Net alsof er met de software is gesjoemeld.

    -edit: u heeft gelijk! We passen het stante pede aan-

    Login om te reageren
  13. jeppie zegt

    25 september 2015 om 22:31

    Ik zou lekker bij Porsche blijven

    Login om te reageren
  14. speedie zegt

    25 september 2015 om 22:54

    De juiste man op de juiste plaats zou ik zeggen. Heel de dieselgate is eerlijk gezegd wat opgeblazen. Mij stoort het in ieder geval niet en zal altijd VW blijven rijden. De opmerking van Tesla dat verbrandingsmotoren aan hun limieten zitten om nog te voldoen aan de uitzinnige milieunormen is ergens wel waar maar wat is het alternatief ? Welke gewone burger kan zich dure hybrides of elektrische wagens aanschaffen ? Bewust opleggen van regeringen naar downsizen heeft averechts effect want juist kleine motoren zijn in de praktijk vervuilender.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North