• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREAKING! Spyker bevestigt interesse in Saab

Auteur: robbie, gepost 2 december 2009 om 11:51 – 86 Reacties

Spyker C8 Aileron Saab


Als Koenigsegg het niet aandurft, dan doen wij het toch gewoon moeten ze gedacht hebben in Zeewolde. Feit is in elk geval dat een woordvoerder van Spyker zojuist heeft bevestigd dat er interesse is in Saab:

“We zijn geïnteresseerd in de overname van Saab en voeren hier gesprekken over met General Motors”

Persoonlijk moet ik meteen denken aan het volgende gezegde: Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Of in dit geval: 2 katten in het nauw maken rare sprongen. Spyker is nou niet echt winstgevend te noemen en ook Saab maakt al 20 jaar verlies. Financiële details wilde Spyker niet geven, maar het gerucht gaat dat Spyker samen met de Russische Convers bank (= moederbedrijf van Snoras) een bod zou voorbereiden. Ik kan het nieuws niet echt serieus nemen en krijg toch een beetje het idee dat de lamme hier de blinde helpt.

Beleggers denken er in elk geval anders over, want de beurskoers van Spyker is vandaag met dik 20% omhoog geschoten. (via: fd.nl)

Overigens hebben Saab en Spyker meer overeenkomsten dan je zou denken. Een opsomming:
– Ze maken allebei al jarenlang verlies;
– Ze produceren allebei bijna niks (Spyker 1 auto p/week, Saab 100 auto’s p/week);
– Ze maken allebei gebruik van techniek/onderdelen die ze niet zelf ontwikkelen;
– Ze hebben allebei een luchtvaartgeschiedenis;
– Ze willen allebei een SUV op de markt brengen
– Ze beginnen allebei met een S.

Weet jij nog meer overeenkomsten?

UPDATE 16:15
Persbericht van Spyker:

STATEMENT SPYKER CARS ON INTEREST IN SAAB
ZEEWOLDE, The Netherlands (December 2, 2009) – In response to market enquiries, Spyker Cars confirms that it, together with its shareholder Convers Group, has expressed an interest in Saab Automobile AB. If and when we are able to comment further, we will do so but we are unable to provide more information at this time.

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, Saab, Spyker

Vorig bericht: « Maak kennis met de nieuwe Renault “Safrane”
Volgend bericht: Gespot: Nee, alweer geen thema… »

Lees Interacties

Reacties

  1. President zegt

    2 december 2009 om 11:53

    Dat moet gewoon een grap zijn, Spyker zal zichzelf nogmaals dooddoen als ze hiermee doorgaan

    Login om te reageren
  2. JCD zegt

    2 december 2009 om 11:53

    Het zal wel aan mij liggen, maar kon Spyker de productie in NL niet meer doen wegens hoge kosten. En nu willen ze Saab kopen? Ja tuurlijk!

    Login om te reageren
  3. Roel zegt

    2 december 2009 om 11:56

    Hahahahahahaha!

    Ik wist niet dat het al 1 april was….

    Login om te reageren
  4. Benjamin1 zegt

    2 december 2009 om 11:56

    Victor Muller, die al 100 jaar aanmodderd met Spyker, er totaal geen winst uit weet te slepen. En nu durft ie zijn ”talent” te delen met saab?

    Wanstaltig…..

    Login om te reageren
  5. jurrian zegt

    2 december 2009 om 11:56

    waarom is dit zo’n probleem dan? zie jij een andere manier waarop spyker eindelijk de productie van zijn eigen modellen op tempo kan brengen? Daarbij komt dat saab waarschijnlijk spotgoedkoop is inmiddels en die SUV kunnen ze vast goed gebruiken. Als ze bij die russen het geld vandaan kunnen krijgen kan dit vast dingen versterken.

    Login om te reageren
  6. erik zegt

    2 december 2009 om 12:00

    helemaal niet zo raar. victor muller heeft namelijk zijn fortuin gemaakt door investeerders met bedrijven in nood te verbinden en ze vervolgens te redden. natuurlijk koppelt hij dit oude trucje aan de naam van zijn eigen autofabriekje zodat beide merken er qua image op vooruit gaan, maar financieel gezien gaat dit natuurlijk helemaal buiten spyker zelf om

    Login om te reageren
  7. C6_R zegt

    2 december 2009 om 12:00

    Ik heb er heel veel vertrouwen in, net als ik dat had in het Spyker F1 team!

    Geen vertrouwen eigenlijk, maar dan wordt je door Meneer Muller een azijnzeiker genoemd, dus vandaar…

    Login om te reageren
  8. B /\/\ \/\/ zegt

    2 december 2009 om 12:02

    Hoe onrealistisch ook ben ik van harte voorstander van dit idee! Laat de autoliefhebbers bij Spyker het zaakje kopen, nu is het niks, weg laten rotten onder de vleugels van GM is niks, en aan de Chinezen verkopen is ook niks, oftewel, als ze het rond kunnen krijgen is dit het beste voor Saab. Of het merk daarmee voor de toekomst is veiliggesteld lijkt me nog maar zeer de vraag, maar ze kunnen het proberen toch?

    Login om te reageren
  9. Neptukker zegt

    2 december 2009 om 12:03

    *** heeft pijn in de buikspieren van het lachen ***

    Login om te reageren
  10. august zegt

    2 december 2009 om 12:08

    Wat gaat dit dan geven? Een lamme blinde? Een blinde lamme? *zwaait met NL-vlaggetje*

    Login om te reageren
  11. Vincenzo zegt

    2 december 2009 om 12:10

    hahaahha ze hebben nog nooit winst gemaakt en gaan dat ook nooit doen, en nu willen ze anderen overnemen????
    Wat een mooi staaltje arrogantie! Heerlijk.

    Login om te reageren
  12. Timmie zegt

    2 december 2009 om 12:20

    Dit komt inderdaad erg ongeloofwaardig over. Een bedrijf in slechte papieren dat een bedrijf in nog slechtere papieren wil kopen. Dat ruikt erg naar speculatief gedrag. Volgens mij tonen ze enkel interesse, en hebben ze eigenlijk geen interesse in een overname. Volgens mij is dit een gok van de heren bij spyker om de aandelen omhoog te duwen.

    Login om te reageren
  13. Thomas Bol zegt

    2 december 2009 om 12:22

    Gaat net zo aflopen als Spyker en F1. Wordt dus niks..

    Login om te reageren
  14. Merry zegt

    2 december 2009 om 12:24

    Laten we wel even duidelijk zijn over een paar zaken.
    Verlies komt door 2 dingen als je productie(en andere bedrijf kosten) meer zijn dat dat het product opleverd.
    Dit probleem hadden vooral de auto bouwers in de VS.
    Maar je hebt ook verlies als je gewoon te weinig verkoopt.
    De rede daarvan kan alle kanten opgaan.
    Nou hebben Syker en Saab probleem 2, geen intresse dus weinig verkoop.
    Mensen kopen ze gewoon niet en waarom is dan weer een andere vraag.
    Maar dit kan alleen maar een truck zijn om wat aandacht te kijgen en een regel rechte ramp worden en het einde van 2 merken.

    Login om te reageren
  15. RubenBaeten zegt

    2 december 2009 om 12:24

    Gaan ze dan samen weer vliegtuigen maken?

    Login om te reageren
  16. Harold zegt

    2 december 2009 om 12:25

    Goed idee lijkt mij.
    Saab voor een prikkie kopen.
    Niet zo negatief!

    Login om te reageren
  17. Blizzzzz zegt

    2 december 2009 om 12:28

    Ik denk dat het wel een leuke combinatie kan worden.
    Aero spyker
    Een manier om schaalvergroting te realiseren en om kennis te vergaren. Fiat was lange tijd de schlemiel van de klas maakte veel verlies en had verschillende merken, nu een verschrikkelijk groot concern. Porsche was volgens velen het beste bedrijf, maar zijn nu onderdeel van het VW concern…

    Login om te reageren
  18. Patrick_Createmedia zegt

    2 december 2009 om 12:31

    :P Goedkope vorm van publiciteit. 2 coma patiënten die onderling communiceren :s

    Login om te reageren
  19. zondagsrijder zegt

    2 december 2009 om 12:32

    Supermooi en dan meteen de eighties-negenhonderd weer in productie nemen. En als het ff kan ook meteen de volvo 240. Maar dat zal dan wel weer een brug te ver zijn..

    Nee serieus: leuk nieuws benieuwd of het lukt.

    Login om te reageren
  20. heidekonijn zegt

    2 december 2009 om 12:33

    Breaking! Heidekonijn heeft interesse in Lamborghini..
    Maar kan het al net zo min betalen als Spyker Saab zou kunnen kopen.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      2 december 2009 om 13:00

      @heidekonijn: kun je die interesse bevestigen? ;)

      Login om te reageren
  21. Willem_vd_Velde zegt

    2 december 2009 om 12:36

    Nouja, het klinkt leuk, en of ut haalbaar is zal de tijd doen uitwijzen. Ik ben voorstander. Zoals BMW al zegt, aan chinezen verkopen is niks, en onder GM verder ook niet.
    Geef het een kans…

    Login om te reageren
  22. august zegt

    2 december 2009 om 12:37

    @Merry, en dan ook nog eens een truck gaan bouwen om aandacht te krijgen? En dan Scania overnemen zeker? En daarna Zweden? Lefgozers, dát zijn het. Eens, op een mooie dag, neemt Spyker de wereld over en wordt Muller president van de EU (de post voor de wáre omni-heerser).

    Login om te reageren
  23. super zegt

    2 december 2009 om 12:40

    ik heb ook interesse in saab.

    Login om te reageren
  24. Laue zegt

    2 december 2009 om 12:44

    deze combinatie lijkt onmogelijk, maar als het er van komt… VETT!!!

    Login om te reageren
  25. robbie zegt

    2 december 2009 om 12:56

    Overigens hebben Saab en Spyker meer overeenkomsten dan je zou denken. Een opsomming:
    – Ze maken allebei al jarenlang verlies;
    – Ze produceren allebei bijna niks (Spyker 1 auto p/week, Saab 100 auto’s p/week);
    – Ze maken allebei gebruik van techniek/onderdelen die ze niet zelf ontwikkelen;
    – Ze hebben allebei een luchtvaartgeschiedenis;
    – Ze willen allebei een SUV op de markt brengen
    – Ze beginnen allebei met een S.
    Weet jij nog meer overeenkomsten?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      2 december 2009 om 13:02

      @robbie: ze maken allebei auto’s?

      Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      2 december 2009 om 14:49

      @robbie: Ze hebben beide een cabrio in het modellengamma

      Login om te reageren
  26. Sciurida zegt

    2 december 2009 om 13:02

    Ach als Koenisegg het niet eens wordt met de bejaardenbak-producent (iig in imago, ben het er zelf niet mee eens), waarom zou Spyker, met een negatief saldo vanaf het ontstaan van het bedrijf het wel voor elkaar krijgen? Overigens ben ik fel voorstander van de redding van Saab, desnoods door een stel Chinezen. Maar Spyker, kom op dat verspoedigt de val van eide bedrijven alleen maar.

    Waarom zijn er toch mensen die vandaag aandelen Spyker hebben gekocht? Best wel stupide als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  27. Willem_vd_Velde zegt

    2 december 2009 om 13:04

    @ robbie: ze maken allebei geen lelijke auto’s.

    Login om te reageren
  28. RubenBaeten zegt

    2 december 2009 om 13:05

    – Ze komen allebei uit een land waar het kutweer is.
    – Ze vinden het allebei leuk om rare bijzondere ontwerpen te maken.
    – Ik heb een Saab gehad en die ging stuk. Spykers gaan ook wel eens stuk.

    Login om te reageren
  29. DSB zegt

    2 december 2009 om 13:06

    Optie 1:
    Aandelen spyker opwaarderen, zijn nu al gestegen dus missie geslaagd!
    Optie 2:
    Opkopen, splitsen en in delen doorverkopen aan de Chinezen.

    @Robbie: Worden beide niet in land van herkomst gemaakt.

    Login om te reageren
  30. RubenBaeten zegt

    2 december 2009 om 13:08

    – Saab maakt auto’s voor doktoren. Spyker-rijders moeten soms naar de dokter.

    Login om te reageren
  31. _eend_ zegt

    2 december 2009 om 13:09

    And the next step is: TAKE OVER THE WORLD!!!!

    Login om te reageren
  32. frans zegt

    2 december 2009 om 13:09

    @Sciurida, ik wed dat die koersstijging geheel op conto van Mulder komt; eerst met een hoed en daarna nogmaals met een plaksnor op rende hij de beursvloer op en vroeg overal zo luid mogelijk of iemand nog aandelen Spyker had liggen.

    Login om te reageren
  33. august zegt

    2 december 2009 om 13:11

    Zeg Eend, die lachers zijn voor mij hè. En nu: The Knife op stubru. In de verkeerde mix. Hoera nonetheless.

    Login om te reageren
  34. Sciurida zegt

    2 december 2009 om 13:20

    @Frans: lol helemaal mee eens

    Login om te reageren
  35. Treff zegt

    2 december 2009 om 13:20

    Misschien kan dit wel een ideale combinatie zijn! Ze kunnen in elk geval van elkaar leren!

    @Robbie; ze hebben beide dringend behoefte aan een nieuw model (naast de SUV)

    Login om te reageren
  36. dekleine14 zegt

    2 december 2009 om 13:26

    S[pyker]aab

    Login om te reageren
  37. hoi zegt

    2 december 2009 om 13:36

    tsjongejonge Robbie je wilt echt dat Spyker dood gaat eh, altijd maar die negatieve berichte van jou.. heel triest. In italië kunnen bedrijven rekenen op de support van een landgenote, kun je hier niet zegge

    Login om te reageren
  38. Neptukker zegt

    2 december 2009 om 13:38

    Login om te reageren
  39. Steffen zegt

    2 december 2009 om 13:42

    Hmm, ik zie het modeel gamma al op basis van de saab platforms:

    de 9-3 een compacte c8
    de 9-5 een limousine c8
    de aero-x word een opgevoerde nieuw gerestylde spyker met een LS9 (Corvette ZR-1) Motor…bwoaaaaaappp!!!!
    en de D-12(D8) krijgt ook de dikke motor uit de Corvette ZR-1.

    en dan blijven de huidige spyker modellen bestaan, die allemaal een optionele supercharger erop gemonteerd krijgen voor extra power.

    Hoppa!

    Login om te reageren
  40. GOD zegt

    2 december 2009 om 13:44

    Ik denk dat dit juist heel slim is en goed voor beide partijen.
    eerste punt op de agenda zou het interieur moeten zijn.
    als dat van een goed niveau is verkoop je al 2x zoveel Saab’s

    Login om te reageren
  41. Benjamin1 zegt

    2 december 2009 om 13:55

    saab en spyker zijn allebei even getallen als je de letters van elk woord bij elkaar optelt…..

    Login om te reageren
  42. Geert Schoots zegt

    2 december 2009 om 14:07

    Maar nu even zonder gekheid, dit is geen plan van Spyker zelf maar van het investeringsbedrijf wat achter Spyker zit. Er zitten nog heel wat Russiche olie miljarden te wachten op een bestemming en een kwakkelend auto merk kan op termijn wellicht een leuke investering worden. Zo hebben ze dat van Spyker zelf ook gedacht. Of het een succes wordt weet ik niet maar ik neem wel aan dat ze Saab en de rest van de inboedel voor een appel en een ei kunnen overnemen.

    En ik zie het altijd simpel, hoe meer mensen hun baan kunnen houden hoe beter…

    Login om te reageren
  43. Kuukske zegt

    2 december 2009 om 14:15

    Hopelijk veranderd het design van Saab dan een beetje, waardoor ze weer auto’s kunnen gaan verkopen… Dan kan Saab net zo populair zijn als Volvo…

    Login om te reageren
  44. RtB zegt

    2 december 2009 om 14:33

    Heb het idee dat de meeste beter weer kunnen verder gaan met het fappen op net gespotte Ferrari’s en Lambo’s op autojunk…

    Net als met Koenigsegg vind ik het een zeer ambitieus initiatief en ik hoop voor beide partijen dat er iets moois uit voorkomt. Hopelijk pakt Saab het nu WEL goed aan, en niet dat Spyker straks afhaakt om dezelfde reden als Koenigsegg.

    Login om te reageren
  45. frans zegt

    2 december 2009 om 14:34

    Kuukske bedoelt natuurlijk ‘verandert’.

    Login om te reageren
  46. robbie zegt

    2 december 2009 om 14:41

    Spyker wil een beursexit?
    http://www.fd.nl/artikel/13728011/spyker-deal-saab-kan-exit-inluiden-aek

    Volgens Willard is de interesse voor Saab “zeker concreet” en geniet de intentie om het Zweedse onderdeel van General Motors over te nemen steun van “een Russische aandeelhouder” van Spyker. Een transactie waarin het aandeel Spyker als betaalmiddel wordt gebruikt, zou “een interessante mogelijkheid” kunnen bieden voor een beursexit. De free float zou waarschijnlijk dusdanig dalen dat een notering niet langer gerechtvaardigd zou zijn.

    Login om te reageren
  47. RP zegt

    2 december 2009 om 14:41

    Wat zit er voor die Russische bank in om voor een miljarden overname een partnership met een bedrijf aan te gaan die maar enkele miljoenen per jaar omzet?

    Of gaat Spyker vertellen hoe Saab auto’s moet maken?

    Ik dacht dat de vliegtuigdivisie al sinds de jaren zeventig al zelfstandig is. Dus een nieuwe Koolhoven zit er niet in.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 december 2009 om 14:49

      @RP: de overname van Saab kost geen miljarden hoor ;) GM zal genoegen nemen met enkele tientallen miljoenen vermoed is. Dat is nog steeds veel geld, maar je moet niet vergeten dat Saab ook nog eens een lening van 400 miljoen krijgt van de EIB (Europese Investerings Bank).

      Login om te reageren
  48. Junkreader zegt

    2 december 2009 om 14:42

    ik heb interesse in een Spyker…betalen? hoezo, dat is zoooo 2000 zeg… tsss

    Login om te reageren
  49. RP zegt

    2 december 2009 om 15:01

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/16/general-motors-bevestigt-verkoop-saab

    Er moet zo’n 400 miljoen erbij. Wat GM en Convers moeten opbrengen (raar eigenlijk dat je geld meegeeft om van een bedrijf af te raken)

    Het zal om de miljoenen van de europese bank gaan en niet om Saab

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 december 2009 om 16:14

      @RP: Ik heb idd ook het vermoeden dat Spyker/Convers idd aast op die 400 miljoen van de EIB.

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        2 december 2009 om 18:13

        @robbie: Helemaal niet ver gezocht.

        Immers flikten ze dat ook met de provincie Flevoland, om belastingvoordelen en subsidieregelingen binnen te halen.
        Nu het door de provincie gestelde vestigingstermijn is afgelopen, vlucht Spyker naar de UK…

        Het plan met SAAB zou kunnen zijn; SAAB kopen, 400 miljoen incasseren, SAAB opsplitsen (als dat al zou kunnen) en dan doorverkopen aan een Chinees…

        Victor Muller is slim, maar ik ben ook niet gek! Ik denk dat de directie van GM/SAAB Koenigsegg van deze taktiek beschuldigde en dat het daarom ook mis zal lopen met Spyker…

        Login om te reageren
  50. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 december 2009 om 15:02

    @ Robbie: Robbie heeft een hekel aan beide merken…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 december 2009 om 16:13

      @Svenska_Aeroplan_AB: Robbie heeft helemaal geen hekel aan beide merken, Robbie is heel erg kritisch over de levensvatbaarheid van beide merken. Dat is iets compleet anders.

      Login om te reageren
  51. LQDI zegt

    2 december 2009 om 15:34

    ach ach ach wat een sneu bericht. Noodlijdende Spyker. Allemaal publiciteits stunts. veel praatjes, weinig daadjes

    Login om te reageren
  52. frits zegt

    2 december 2009 om 15:38

    @Robbie : asjeblieft stop met die onzin van je! dat je nieuws brengt prima! maar dat je er weer zo’n lomp rijtje ”overeenkomsten” bij wilt zetten getuigd van het geen dat je geen pagina’s kan vullen!

    Login om te reageren
  53. fryslan zegt

    2 december 2009 om 16:04

    ik denk dat de heer v muller daar een zak met geld hoord rammelen in zweden…en wel van de zweedse regering, kan hij mischien de crisis overleven met spyker cars

    Login om te reageren
  54. BaRa zegt

    2 december 2009 om 16:11

    Ik weet nog wel iets dat beide merken gemeen hebben: hun producten hebben allebei vier wielen.

    Dat Saab alleen verlies maakt, kan op allerhande manieren geïnterpreteerd worden. Want hoe verklaar je anders de prijs die Saab aan GM moet betalen voor bepaalde technische ontwikkelingen, maar het afwezig zijn van facturen als Saab-ingenieurs in de States of Duitsland meehelpen bij de motorontwikkeling van GM? Een bedrijf als General Motors heeft voldoende trucs in z’n mouw om z’n belastingen alleen te betalen in dat land waar het fiscaal het interessantst is. Zelfs als dat betekent dat je een bedrijf als Saab “verlies” moet laten draaien.

    Login om te reageren
  55. robbie zegt

    2 december 2009 om 16:16

    Persbericht van Spyker:

    STATEMENT SPYKER CARS ON INTEREST IN SAAB
    ZEEWOLDE, The Netherlands (December 2, 2009) – In response to market enquiries, Spyker Cars confirms that it, together with its shareholder Convers Group, has expressed an interest in Saab Automobile AB. If and when we are able to comment further, we will do so but we are unable to provide more information at this time.

    Login om te reageren
  56. lincoln zegt

    2 december 2009 om 16:53

    Spyker is een investeringsgroep ..
    en Victor Muller heeft ballen ..

    als ie ietsje minder ijdel was geweest had hij het bedrag zo op tafel kunnen leggen ..

    Login om te reageren
  57. Tombnolz zegt

    2 december 2009 om 17:02

    Zo idioot dat het niet eens grappig is.

    Login om te reageren
  58. rwd zegt

    2 december 2009 om 17:10

    Spyker kan natuurlijk investeerders vinden om Saab over te nemen. Eigenlijk helemaal zo gek idee van ze, maar Saab moet overigens wel heel veel in worden geinvesteerd teneinde weer nieuwe modellen te ontwikkelen en schone zuinig motoren…. Ben benieuwd of Spyker investeerders hier op zitten te wachten.

    Login om te reageren
  59. heidekonijn zegt

    2 december 2009 om 17:38

    @Autoblogger
    Met plezier, als er maar geen boter bij de vis hoeft. Ik denk er zelfs aan om de naam te veranderen in Heidekonijn-Steyr. Geeft wat meer industrieel cachet. Ik begin alvast een soap uit te werken.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      2 december 2009 om 17:46

      @heidekonijn: LOL ;)

      Login om te reageren
  60. BmwMPower zegt

    2 december 2009 om 17:52

    Spyker C8 Viggen.
    Wat klinkt dat heerlijk! :)

    Login om te reageren
  61. 3-Serie zegt

    2 december 2009 om 19:32

    Muller is er een meester in om een verliesgegevend bedrijf te runnen……..

    en toch maar weer investeerders vinden, ongelofelijk (dat bedoel ik niet als compliment)

    Login om te reageren
  62. The360box zegt

    2 december 2009 om 19:33

    Saab heeft al een SUV en heetf daarom geen plannen voor een SUV. Ik gun het ze natuurlijk niet want ze zijn al eigenlijk failliet.

    Login om te reageren
  63. The360box zegt

    2 december 2009 om 19:33

    Spyker dan, leuke autotjes maar mogen failliet.

    Login om te reageren
  64. Neluz zegt

    2 december 2009 om 19:41

    Als spyker saab gaat kopen (wat denk ik niet gebeurd) weet ik nog wel een overeenkomst dat er bij allebij de merken het woordje Failliet komt te staan :P

    Login om te reageren
  65. transam73 zegt

    2 december 2009 om 19:44

    GET REAL, SAAB!
    Lekker aanpappen met de Chinezen, een ECHT goeie deal maken en uitverkopen die tent.
    Forget Spyker.
    Die SUV van Saab is toch gewoon een waggelende Chevy? Dat nivo kunnen ze in China inmiddels ook ontwikkelen en bouwen – alleen goedkoper.

    Login om te reageren
  66. thomas zegt

    2 december 2009 om 20:16

    spyker heeft helaas geen geld
    maar als je het chroom wegdenkt bij die nieuwe
    dan is ie erg mooi

    Login om te reageren
  67. thomas zegt

    2 december 2009 om 20:17

    saab hoeft eigenlijk helemaal niet gered te worden van mij

    Login om te reageren
  68. Jackie zegt

    2 december 2009 om 20:30

    Haha!

    Login om te reageren
  69. Michael zegt

    2 december 2009 om 21:47

    Jullie zijn allemaal te dom om in te zien dat Spyker hier gewoon een prachtig koopje kan doen. Alles hangt af van de prijs die ze moeten betalen voor Saab.

    Ahja, als ik Saab kon kopen voor, stel, 20 miljoen, dan doe ik een killer, want het bedrijf is gewoon nog steeds véél meer waard dan dat.

    Login om te reageren
  70. donkervoort zegt

    3 december 2009 om 09:20

    Als jij bereid bent om 20 miljoen neer te tellen voor een bedrijf dat al 20 jaar verlies draait en in 2009 en 2010 435 miljoen onder de streep uitkomt dan zijn er nog wel meer koopjes op de markt. Maar als jij dan zo slim bent en geen 20 miljoen bezit dan koop je toch gewoon de aandelen Spyker? Eens kijken wie er aan het eind van de rit gelijk heeft.

    Login om te reageren
  71. Kaco zegt

    3 december 2009 om 12:43

    Geweldige strategische zet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    SAAB’s zijn bestand tegen de barre weersomstandigheden in het Noorden en dus ook in Rusland.
    Ruslandse financiers acquireren hiermee ijzersterke auto voor Russische markt. Via GM krijgt Spyker toegang tot het vermaarde Corvette blok. Dan verkoopt die Spyker in de USA ook beter. Bovendien dan veel meer vermogen mogelijk.

    Login om te reageren
  72. Vincent996 zegt

    3 december 2009 om 15:37

    Oh, oh… Laat Spyker maar eerst weer revalideren van hun uiterst succesvolle F1 one-night-stand, en dan kunnen ze dit soort grappen uithalen. Spyker mag blij zijn dat ze nog bestaan, dus mijn advies aan spyker is, doe het rustig aan. The world doesn’t end tomorrow, you know?!

    Login om te reageren
  73. Vincent996 zegt

    3 december 2009 om 15:45

    @Michael

    het gaat niet om de aankoop zelf. Spyker kan gewoonweg de verliezen die Saab jaarlijks waarmaakt niet zelf incasseren. Hoe zou spyker een merk dat al tig jaren verlies draait opeens winstmakend kunnen maken? Trouwens, als dat hét koopje van 2009 zou zijn, waarom durven anderen grote bedrijven saab niet te kopen? Koenigsegg heeft niet voor niets afgezien van die aankoop… Dus zo slim ben je niet. Donkervoort (persoon autoblog) daarintegen wel.

    Login om te reageren
  74. burgie zegt

    3 december 2009 om 18:30

    Beleggers belangen denkt er heel anders over

    http://www.beleggersbelangen.nl/redactieblog/2009/12/spyker-aast-op-saab-(maar-eigenlijk-op-een-zak-geld)-30501?utm_source=nb&utm_medium=body&utm_campaign=dag&nb=belbel_dagelijks&editie=02%20december%202009&link=Spyker%20aast%20op%20Saab%20(maar%20eigenlijk%20op%20een%20zak%20geld)

    De truc zit hem dus in de 400KK die ze kunnen vangen.

    Login om te reageren
  75. Flamingo zegt

    3 december 2009 om 18:32

    Cool hebben wij straks ook weer een echt merk!

    Login om te reageren
  76. Cantago zegt

    3 december 2009 om 20:09

    Dit klinkt heel leuk, maar ik weet bijna zeker dat het niks wordt…

    Login om te reageren
  77. hans zegt

    5 december 2009 om 19:22

    als spyker met saab samen een goed concept op de markt kan zetten met een bedrijf als gm op de achtergrond dan zou dat best eens goed uit kunnen pakken

    Login om te reageren
    • ben ik nou zo slim zegt

      7 december 2009 om 20:26

      oh ja leg eens uit waarom dan? als ik morgen een goed concept in de markt zet dan ben ik miljonair. als ik de loterij win ook. wat kunnen ze bij Spyker dat ze bij de grootste automotive ter wereld in 20 jaar niet gelukt is?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North