• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: bekende Audi RS6 uitgebrand teruggevonden [updated]

Auteur: Dizono, gepost 15 oktober 2015 om 10:55 – 204 Reacties

Jon Olsson in z


Dat waar we bang voor waren, is zojuist door de politie bevestigd.

Op de website van de politie is het volgende bericht te lezen:

Amsterdam – Een zeer exclusieve Audi RS6 DTM is vannacht bij een tankstation op de IJburglaan gestolen na een gewapende overval. Later die nacht werd hij uitgebrand teruggevonden.

Een filmploeg is woensdagavond rond 23.00 uur filmopnamen aan het maken bij het tankstation als daar een busje stopt. Twee gewapende personen dwingen de eigenaar van de Audi uit te stappen. Ze dreigen hierbij met een vuurwapen en ook wordt geschoten. Hierbij raakt niemand gewond. De dieven steken hun eigen bus in brand en gaan er vandoor met de Audi in de richting van de A10 en de Zeeburgertunnel. De Audi is uniek, het is de enige Audi RS6 DTM in Nederland.

Later die nacht wordt de Audi uitgebrand teruggevonden. Omwille van het onderzoek wordt de locatie en tijdstip hiervan op dit moment niet vrijgegeven. Wel is de politie op zoek naar getuigen van het incident bij het tankstation op de IJburglaan én naar informatie over waar de auto is geweest ná 23.00 uur gisteravond. Mensen met informatie kunnen bellen met 0900-8844.

UPDATE 1: de politie maakt omwille van het onderzoek de locatie niet bekend, lokale nieuwszender AT5 doet dat lekker wel: een parkeergarage in Nieuw-West, aan de Nachtwachtlaan om precies te zijn.

UPDATE 2: AT5 interviewde eigenaar Douwe Leitner, de video vind je HIER.

UPDATE 3: We hebben de tien meest bekeken spots van Jon Olssons voormalige familie-auto verzameld. Opdat we nooit vergeten.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, auto-leitner, avant, diefstal, dtm, jon-olsson, rs6, vuur

Vorig bericht: « De ravage na de brute overval op bekende RS6 in beeld [updated]
Volgend bericht: Dit is de Mercedes GLE450 AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. amgoleole zegt

    15 oktober 2015 om 10:57

    Nooooooooooooooooo :'( :'(

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      15 oktober 2015 om 11:07

      @amgoleole:

      Ik vraag mij af in welke hoek we de daders moeten zoeken:
      Waren het motormuizen?
      Waren het Berbers?
      Waren het eaust-blokkers?
      Of gewone Hollanders?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        15 oktober 2015 om 11:12

        @martinus:

        Imbecielen denk ik persoonlijk.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          15 oktober 2015 om 11:33

          @desjonnies: Nee, hoor ik was het niet…

          Login om te reageren
        • ericd zegt

          15 oktober 2015 om 13:19

          @desjonnies: Het zaakje stinkt… en niet alleen omdat brandende kunststof stinkt.

          Login om te reageren
        • stigspielberg zegt

          15 oktober 2015 om 14:53

          @desjonnies: Eeuwig zonde! WAAROM???
          Deze RS6 DTM heeft ons in ieder geval goed vermaakt deze zomer. Gelukkig hebben we de beelden nog: https://www.youtube.com/watch?v=2PHedVJcz2E & https://www.youtube.com/watch?v=GDbx-vytbBE

          Login om te reageren
      • exotic zegt

        15 oktober 2015 om 11:20

        @martinus: “we”? “zoeken”?

        Zoek jij er maar naar, betrek “ons” niet. Dat slaat nergens op.
        Beetje jammer dat je gelijk hele bevolkingsgroepen erbij moet betrekken.

        Het waren dieven, criminelen, fucked up personen.

        Login om te reageren
        • vondudenstein zegt

          15 oktober 2015 om 11:38

          @exotic: Nou nou nou. Ik denk niet dat het zo bedoeld was :P Misschien zoekt Martinus met een enkele vriend? In dat geval is het toch ook ‘we’. Ieder zn eigen onderzoekje zal ik maar zeggen :P

          Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        15 oktober 2015 om 11:20

        @martinus: Is dat interessant?

        Login om te reageren
        • martinus zegt

          15 oktober 2015 om 11:27

          @griffendahl: Er worden de laatste tijd veel RS6’jes gestolen,
          En meestal vlak daarna gebruikt voor zeer geweldadige misdaden.
          Dus de daders pakken, en hun motieven kennen helpt dat te voorkomen in de toekomst.

          Login om te reageren
          • Design_Driven zegt

            15 oktober 2015 om 11:33

            @martinus: Je concentreert je alleen op hun afkomst of de club waar ze bij horen niet op hun motief.

            Login om te reageren
            • martinus zegt

              15 oktober 2015 om 11:46

              @sketcher: sociale omgeving heeft gewoon veel invloed op crimineel gedrag.
              Er zitten zo bijna geen bijna geen mensen die zich sterk verbonden voelen met de Marokkaanse entiteit in de autohandel met wit-rusland. En er zijn weinig witrussen die een grote rol hebben in de hashhandel tussen Nederland en Marokko.

              Zeker met georganiseerde criminaliteit met deze hoge geweldsfactor, zie je toch dat de daders toch vaak, als ze gevonden worden. In bovenstaande gelederen te vinden zijn. Maargoed, ik noem ook de bijna gehele bevolking.

              Login om te reageren
              • Design_Driven zegt

                15 oktober 2015 om 12:06

                @martinus: Grappig ik ken toevallig wel een (Belgische)Marokkaan die gebruikte auto’s verkoopt aan Rusland. Hij heeft er zelfs een beetje Russisch voor geleerd.

                Zelf doe ik zaken met de Russen, Chinezen, Iraniërs, Turken, Amerikanen, alle Europese landen. Is het tijd voor een identiteitscrisis?

              • E550 zegt

                15 oktober 2015 om 13:00

                @sketcher: gebruikte auto’s aan Rusland of Wit-Rusland? Rusland heeft namelijk ziek hoge import heffingen, en is het dus voor goedkope auto’s en auto’s ouder dan 3 jaar niet reëel meer om in te voeren.

              • Design_Driven zegt

                15 oktober 2015 om 13:50

                @e550: Zijn ook voornamelijk nieuwere en betere auto’s. Maar er zijn meerdere wegen naar Moscou in dit geval. Via andere ex-sovjet landen waar regelingen mee zijn gesloten of in onderdelen of via het omkopen van officials.

                Ik ken er ook het fijne niet van, het is immers mijn werk niet, bovendien heb hem al een tijdje niet meer gesproken. Kan nu best over en uit zijn maar de handel naar Rusland was niet echt mijn punt.

              • berlinetta zegt

                15 oktober 2015 om 16:14

                @sketcher: Seems legit.

          • sebasjuhh zegt

            15 oktober 2015 om 12:03

            @martinus: “RS6’jes”

            Login om te reageren
          • granlusso zegt

            15 oktober 2015 om 15:38

            @martinus: Vanwege de redelijke onopvallendheid van de auto’s, dus lijkt me sterk dat deze daarvoor gestolen is.

            Login om te reageren
      • danielj zegt

        15 oktober 2015 om 11:30

        @martinus: BMW fanboys.. Of andere willekeurige VAGhaters?

        Login om te reageren
        • vondudenstein zegt

          15 oktober 2015 om 11:44

          @danielj: Zoals VAGrijders met een dieseltje? XD muhahaha

          Login om te reageren
          • danielj zegt

            15 oktober 2015 om 11:51

            @vondudenstein: Nee.. VAGhaters

            Login om te reageren
            • vondudenstein zegt

              15 oktober 2015 om 12:01

              @danielj: Want VAGrijders kunnen niet plots VAGhaters worden of wat?

              Login om te reageren
              • danielj zegt

                15 oktober 2015 om 12:35

                @vondudenstein: Jawel hoor, ik denk alleen niet dat er veel mensen met een VAGdiesel nu ineens VAG gaan haten. Je moet namelijk wel heel erg van VAG houden om er een te kopen.. De alternatieven zijn zo veel beter.

              • vondudenstein zegt

                15 oktober 2015 om 12:56

                @danielj: Hahaha. Point taken. T was uiteraard ook niet zo heel serieus bedoeld :P

              • 87sandyd zegt

                15 oktober 2015 om 14:46

                @danielj: dan koop jij toch een andere auto en laat je de VAGrijders en liefhebbers gewoon lekker in hun waarde. Net zoals je de bmw fanboys, renault aanbidders enz in hun waarde moet laten…

              • danielj zegt

                15 oktober 2015 om 19:26

                @87sandyd: Waar laat ik iemand niet in zijn waarde dan? Ik rijd zelf ook een VAG.. en niet geheel tegen mijn wil in ofzo. Wel heb ik een voorliefde voor Alfa, MB en BMW en dan voornamelijk die uit de jaren 80 en 90.

      • fmgarcia zegt

        15 oktober 2015 om 11:58

        @martinus: Vreselijk!! Die K*tFinnen gunnen die zweden helemaal niks.

        Login om te reageren
      • kenner zegt

        15 oktober 2015 om 12:37

        @martinus: fietsbloggers

        Login om te reageren
      • jvthof zegt

        15 oktober 2015 om 12:39

        @martinus: ps ben jij toevallig “The Leaper” op autoweek ;)

        Login om te reageren
      • iijayvee zegt

        15 oktober 2015 om 13:14

        @martinus: Misschien een concurrent van Jon Olsson?

        Login om te reageren
    • blaze3027 zegt

      15 oktober 2015 om 12:45

      @amgoleole: noooooooo. Wat een een mafketels man. . Waarom stelen als je dat ding in brand gaat steken.
      Ik denk echt niet dat hij voor een overval gestolen is ….zie je hem al aankomen zo opvallend.
      Echt zonde man
      Denk eerder de eigenaar hem goed had verzekerd en dan zeg maar laten stelen (optie)
      Zijn er nog bruikbare onderdelen
      Of is alles afgebrand

      Login om te reageren
      • stigspielberg zegt

        15 oktober 2015 om 15:16

        @blaze3027: Je vraagt je inderdaad af wat iemand bezielt om deze auto te stelen. Überhaupt om een auto te stelen natuurlijk, maar dat geheel terzijde. Wilden de dieven de wagen wegsluizen naar het buitenland, maar kwamen ze erachter dat de originele sleutel niet aan boord van de auto was? Waren ze uit op de 18 karat gold anodized turbochargers, en staken ze daarna de auto in brand? Een beetje vreemd om daarvoor een (high profile) gewapende overval (op een cameraploeg) te plegen, je (al dan niet gestolen) Transporter in brand te steken, en een stuk door Amsterdam te rijden in je opvallende RS6 voordat je deze uiteindelijk ook aansteekt… Het lijkt me eveneens niet dat ze zo’n opvallende auto zouden gebruiken voor een toekomstige ramkraak. Ook op de vlucht slaan voor de autoriteiten lijkt me niet handig in zo’n weliswaar snelle, maar zeer opvallende auto. Wat hun beweegredenen ook zijn geweest, het is in ieder geval enorm ZONDE dat Jon Olssons RS6 DTM nu alleen nog maar een herinnering is…

        Login om te reageren
  2. londoncars zegt

    15 oktober 2015 om 10:57

    Wat een mongolen. Typisch geval van eerst doen en daarna pas nadenken.

    Login om te reageren
  3. mcaa zegt

    15 oktober 2015 om 10:57

    Krijg net te horen dat ie voor 35k bij jetcars staat, voor een zacht prijsje krijg je de ski-koffer erbij.

    Login om te reageren
    • ziekegeest zegt

      15 oktober 2015 om 11:05

      @mcaa: vergeet de velgen niet

      Login om te reageren
    • 4poorte zegt

      15 oktober 2015 om 11:06

      @mcaa: pfff

      Login om te reageren
    • bennieokkels zegt

      15 oktober 2015 om 11:10

      @mcaa: klopt. En nog 50 euro extra als je de velgen wilt.

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      15 oktober 2015 om 11:16

      @mcaa: Goh een jetcars grap….

      Login om te reageren
      • mcaa zegt

        15 oktober 2015 om 11:23

        @clarkson: heb je aandelen in jetcars?

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          15 oktober 2015 om 11:25

          @mcaa: Hou alsjeblieft op.

          Login om te reageren
          • mcaa zegt

            15 oktober 2015 om 11:27

            @clarkson: don’t tell me what to do!

            Login om te reageren
  4. dooddoorschuld zegt

    15 oktober 2015 om 10:57

    Wat is het nut geweest dan toch, er is niet voor miljoenen een bank overvallen, de auto is op de manier waardeloos. Lijkt me een gevalletje verzekeringsfraude

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      15 oktober 2015 om 11:04

      @dooddoorschuld:
      Had ook al zo’n duister idee..

      Hieronder nog eens m’n comment op t eerdere artikel:

      ”
      ben ik de eerste die t denkt, of eerste die t hier maar durft te zeggen;
      Riekt heel misschien ook een beetje naar verzekeringsfraude..??

      Dat ding was natuurlijk nooit fatsoenlijk te verkopen. Zomaar een gedachte.
      Kan me ook bijna niet voorstellen dat er iemand echt zo dom is om t ding te stelen..
      “

      Login om te reageren
      • brutus zegt

        15 oktober 2015 om 11:07

        @ukbob: Jullie zijn niet bekend met Auto Leitner? Die hebben geen verzekeringsgeld nodig..

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          15 oktober 2015 om 11:16

          @brutus: geld is altijd nodig. Ook als je rijk zat bent.

          Login om te reageren
          • room850 zegt

            16 oktober 2015 om 10:16

            @rolov: hij heeft veel auto’s staan die hij verkoopt voor klanten, het is niet dat hij ze allemaal bezit.

            Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          15 oktober 2015 om 12:49

          @Brutus: Joah dat is die dealer die voordelig wat oude meuk koopt, deze vervolgens oppoetst en probeert te verkopen voor belachelijke prijzen onder het mom ‘youngtimer’.

          Laatst hadden ze nog een Challenge Stradale staan, een gewone rode. Staat overal te koop voor (inmiddels, het gaat hard) een ton of 2 waarvoor Leitner zelf de auto ook ongeveer gekocht zal hebben (waarschijnlijk nog wat minder). Leitner’s vraagprijs 285K.

          Tsjah je kan het proberen natuurlijk maar wat mij betreft zijn het woekerwinsten.

          Ik dacht ook gelijk aan verzekeringsfraude maar vooral nou je weet dat de boefjes niks met de auto gedaan hebben behalve ‘m laten uitbranden en Leitner het heeft over een waarde van 5 ton terwijl dat afgeragde ding als je mazzel hebt verkocht kan worden voor de prijs van een niet vernachelde RS6…

          Login om te reageren
        • ghost zegt

          15 oktober 2015 om 13:00

          @brutus: dat zeiden ze bij carstore in oirschot ook. Toen reed iemand ze auto door de voorgevel, 6 maandjes later deed de fiscus een inval. Wat denk je nou zelf?

          Login om te reageren
        • MaartenD zegt

          15 oktober 2015 om 15:18

          @Brutus: Interviewtje op AT5 gezien met eigenaar Auto Leitner…had het tijdens het korte interview wel 3x over het feit dat hij goed verzekerd is….erg opvallend…de toekomst zal wel uitwijzen wat de achtergrond van deze “diefstal” was…

          Login om te reageren
        • ThomasBol zegt

          15 oktober 2015 om 18:12

          @brutus: binnen 5 jaar van “normale” BMW specialist naar exoten paradijs. Kan hard gaan met je liquide middelen..

          Login om te reageren
      • rolov zegt

        15 oktober 2015 om 11:14

        @ukbob: eerste wat ik dacht . En zou mij niks verbazen. Ik las op ad dat leitner zegt dat hij een half miljoen waard is. Plus dat hij de sleutel on zijn zak had. Ideaal verzekeringsggebabbel.

        Login om te reageren
      • volvov70 zegt

        15 oktober 2015 om 11:15

        @ukbob: Ik dacht eerst ook verzekeringsfraude, maarrrr: dat ding stond op handelaarsplaten, alleen geschikt voor proefritten. Dit incident vond ’s avonds, buiten openingstijden, met een filmploeg erbij plaats.

        Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        15 oktober 2015 om 11:25

        @ukbob: Tjaa.. Douwe kon er geen koper voor vinden, net zoals de Porsches die hij heeft staan.

        Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      15 oktober 2015 om 11:05

      @dooddoorschuld: erg lullig gevalletje van testritje maken

      Login om te reageren
    • brutus zegt

      15 oktober 2015 om 11:05

      @dooddoorschuld: Mensen doen gekke dingen om een kick te krijgen..

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 oktober 2015 om 11:07

      @dooddoorschuld: Maar wat is de redenatie erachter dan? Als je van die wagen af wilt kun je hem toch beter gewoon verkopen. Vang je evenveel geld, maak je iemand anders blij (Jij je geld, hij unieke Audi) en ben je ook nog legaal bezig. En wat ga je met het verzekeringsgeld doen dan? Het is niet zoals bij een gewone RS6 dat je even een nieuwe bestelt bij de lokale Audi-dealer.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        15 oktober 2015 om 11:19

        @Edge: als niemand hem wilt kopen?

        Login om te reageren
        • ukbob zegt

          15 oktober 2015 om 11:42

          @rolov: precies!
          En t ding zal m juist elke maand wel een flinke smak geld kosten (verzekering, brandstof, rente-verlies, etc)

          Login om te reageren
          • metalmike zegt

            15 oktober 2015 om 12:43

            @ukbob: Als hij in de showroom staat heb je aan verzekering en brandstof weinig extra kosten, je verzekert niet elke auto afzonderlijk, maar de bedrijfsvoorraad.

            Login om te reageren
            • pikkie zegt

              15 oktober 2015 om 13:37

              @metalmike: ligt er met net aan

              Login om te reageren
      • ronnys zegt

        15 oktober 2015 om 12:05

        @Edge: Die laatste zin is nu juist het probleem met zulke dingen. Je kan hem niet zomaar bestellen. Het zou mij niet verbazen als deze voor 4 ton is verbouwd. Dan is de vervangenswaarde zeg 6 ton. Dan zal de verzekering dus 6 ton uitkeren, maar als je hem voor maximaal 4 ton kan verkopen, omdat een potentiële koper dat maximaal vind kan je dus op deze manier 2 ton extra verdienen, zonder veel moeite.

        Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        15 oktober 2015 om 15:19

        @Edge: verkopen is inderdaad het punt, de auto was totaal onverkoopbaar…

        Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      15 oktober 2015 om 11:07

      @dooddoorschuld: verwacht ik wel, als er ook niks mee beroofd is wordt het wel heel verdacht…

      Login om te reageren
    • alfaitak zegt

      15 oktober 2015 om 11:15

      @dooddoorschuld: jaaa man je laat dan ook echt bewapende mensen komen om zo te doen alsof die gestolen is… Kom op zeg. Dan had die m wel in de nacht voor zijn deur laten jatten lijkt mij zo.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        15 oktober 2015 om 12:03

        @alfaitak: dit is toch makkelijker ? Plus misschien had hij nog een kennis die het wilde doen voor hem voor een kleine vergoeding. Plus !! Hoe groot is de kans dat je als crimineel in een disposable busje rijd met wapens en alles erin om alletwee de auto’s in de brand te zetten, precies op het moment dat je op een afgelegen plek deze auto tegen komt. Ik zou een staatslot halen.

        Login om te reageren
        • alfaitak zegt

          15 oktober 2015 om 12:16

          @rolov: tuurlijk is het een raar verhaal dat ben ik met je eens. Maar om op deze manier verzekeringsfraude plegen zou wel erg next level zijn. Ben benieuwd wat er uitkomt.

          Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          15 oktober 2015 om 15:38

          @rolov: dat dacht ik gisteren ook al. Nét een busje met nét mensen die weten dat deze auto daar op dat moment was om hem met wapens te ontnemen. Wetend dat je hem met lopende motor weg kunt rijden zonder sleutel. Klopt gewoon niet. Te veel onlogisch toeval. En als er geschoten is, versterkt dat het verhaal. Schieten van korte afstand raakt altijd wel iets. Zou te toevallig zijn als ze niets raken.

          Login om te reageren
    • rolov zegt

      15 oktober 2015 om 11:18

      @dooddoorschuld: eerste wat ik dacht nadat ik het artikel las op ad. Sleutel in zijn zak. Op een afgelegen plek gaan filmen heel erg laat in de avond zodat er geen hond meer is. (Snap ik ,filmen) en de auto zou een half miljoen waard zijn.

      Login om te reageren
    • jordip zegt

      15 oktober 2015 om 11:22

      @dooddoorschuld: zouden het dan Tim en Tom zijn geweest van Allsecure?

      Login om te reageren
      • s62b50 zegt

        15 oktober 2015 om 15:08

        @jordip: die vervelende mannetjes rijden met n e36 3 serie, kein vag

        Login om te reageren
    • reactief zegt

      15 oktober 2015 om 11:49

      @dooddoorschuld: Ik ben het met je eens dat het allemaal erg onlogisch klinkt, en daardoor verzekeringsfraude best mogelijk zou kunnen zijn, maar zo zijn er nog een tiental andere mogelijkheden.

      Dus stel je eens voor dat die heren echt voor hun leven gevreesd hebben door een wapen op hun kop te krijgen, waarbij ook nog eens schoten gelost zijn.
      Om vervolgens online meteen beschuldigd te worden van opzet…

      Login om te reageren
    • ettie zegt

      15 oktober 2015 om 12:20

      @dooddoorschuld: ik denk dat het zeker een geplande overval was, het lijkt me niet dat je die auto ’s nachts ziet staan bij een tankstation en denkt: ‘hé, we hebben toevallig wapens en bivakmutsen achterin de bus liggen. Laten we m maar jatten.’

      Het plan was er denk ik dat de auto verkocht of voor een overval gebruikt zou worden door de dieven. Maar toen de politie en de media erop doken werd het te heet onder de voeten, in een enorm brede opvallende auto rijden die een berg kabaal uitspuugt waar Hilda geen ‘Dikke bmw’ overheen kan schreeuwen.

      De enige uitweg die ze zagen was waarschijnlijk om ‘m in de fik te steken.

      Login om te reageren
    • jvthof zegt

      15 oktober 2015 om 12:36

      @dooddoorschuld: Even een andere mogelijkheid…

      Misschien wilde ze hem daar een paar uur stallen maar ontdekte ze dat ze de sleutel niet hadden en aangezien ze er dan toch niets meer aan hadden in de fik hebben gezet om alle sporen te verwijderen….

      Login om te reageren
    • mrB zegt

      15 oktober 2015 om 12:57

      @dooddoorschuld: ik dacht het eerst ook. Maarrrr: op deze manier is het natuurlijk wel heel opvallend, een overval gaat niet onopgemerkt voorbij. En als er veel aandacht voor is heb je grotere kans daar zo iets uitkomt.

      Leitner moet wel heel erg met zijn handen in het haar zitten om zoiets te pullen…

      Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      15 oktober 2015 om 15:50

      @dooddoorschuld: Sukkels stelen een auto met keyless entry die met draaiende motor bij een benzinepomp staat.
      Komen er vervolgens achter in hun vertrouwde parkeergarage dat ze hem niet meer kunnen starten.
      Steken hem vervolgens in de fik tegen vingerafdrukken en DNA, net als bij de Transporter bus.

      Login om te reageren
  5. steef2 zegt

    15 oktober 2015 om 10:57

    Dit is zoooo zonde… :(

    Login om te reageren
  6. bietje zegt

    15 oktober 2015 om 10:58

    Ja… echt jammer dit.

    Login om te reageren
  7. rokoedoekoe zegt

    15 oktober 2015 om 10:58

    Dit is toch triest. Of je nou van Audi houd of niet, deze auto deed wat met iedere autoliefhebber.. Rest in pieces RS6..

    Login om te reageren
  8. lambo4all zegt

    15 oktober 2015 om 10:58

    Nou.. Dit kan wel in de boeken als een van de domste overvallen ooit.. Helemaal niemand heeft hier wat aan.

    Login om te reageren
  9. toniominestrone zegt

    15 oktober 2015 om 10:59

    Zonde, hoop dat Leitner goed verzekerd is, ik kan er trouwens moeilijk tegen wanneer zulk pauper volk een ander iets misgunnnen.

    Login om te reageren
  10. bmw507coupe zegt

    15 oktober 2015 om 11:00

    Tering, dit is echt zonde..

    Login om te reageren
  11. mulsanne zegt

    15 oktober 2015 om 11:00

    Wat een zonde….triest
    En volslagen idioot

    Login om te reageren
  12. granlusso zegt

    15 oktober 2015 om 11:00

    Dat had de eigenaar ook niet verwacht toen ie twee dagen geleden nog in de auto stapte.
    Je hoopt dan nog dat een of andere drugsbaron zo’n auto in opdracht heeft laten stelen, zodat ie er zelf mee kan rijden en er als liefhebber mee omgaat. Als ie dan toch gestolen wordt…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 oktober 2015 om 11:04

      @granlusso: Dat zou dan ook meteen de domste drugsbaron ooit zijn. Hij zal waarschijnlijk geld genoeg hebben om zelf zo’n RS6 te laten bouwen dus het stelen van de meest bekende en opzichtige RS6 ter wereld om er vervolgens zelf mee te rijden zou alle aandacht op hem vestigen.

      Login om te reageren
  13. lucas23 zegt

    15 oktober 2015 om 11:00

    Nou ben ik toch wel erg benieuwd of dat goud er nog in zit

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      15 oktober 2015 om 12:07

      @lucas23: denk jij dat ze dat uit de turbo hebben gepulkt?

      Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    15 oktober 2015 om 11:01

    Kom, we jatten de bekendste RS6 ter wereld…. IQ van een houten knikker die lui…..

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      15 oktober 2015 om 11:07

      @E34M5Touring: Gasten jatten de dag ervoor ook een knalrode ferrari op een zebrapad.. Komen er gewoon mee weg hoor, autodiefstal is echt een gigaprobleem.

      Ik vind sowieso dat diefstal zwaarder gestraft moet worden, winkeldiefstal is 250 eu, goedkoper dan door rood rijden.. Als je dan al gepakt wordt tik je dat af en ga je door..

      Autodiefstal = jaar cel. Nou helpt dat schengenverdrag ook niet echt.

      Login om te reageren
      • bmw507coupe zegt

        15 oktober 2015 om 11:13

        @lekkaah: dat was zo nep als maar kan…

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          15 oktober 2015 om 11:20

          @bmw507coupe: Leuk, en nu?
          Kijk is op autojunk, staan filmpjes op dat op klaarlichte dag er ferrari’s worden gejat..

          Ook nep, incidenteel, blablabla etc.. Oke.

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 oktober 2015 om 11:14

        @lekkaah: Vergeet niet dat diefstal een misdrijf is en dat je een aantekening bij Justitie krijgt, voorheen een strafblad geheten. Probeer dan nog maar eens een VOG te krijgen.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          15 oktober 2015 om 11:22

          @berlinetta: Durf het bijna niet te zeggen tegenwoordig maar ik denk dat de meeste over de grens eindigen..

          Login om te reageren
        • poes zegt

          15 oktober 2015 om 11:28

          @berlinetta:
          Hoe terecht ook, maar dit kun je ook als een probleem zien.

          Iemand met een “strafblad” komt bijzonder moeilijk weer aan een reguliere baan. Grote kans dus dat zo’n persoon “genoodzaakt” is om zijn inkomen daarna wéér te vergaren in het criminele circuit. Zo houd je het feitelijk in stand (tot zo’n persoon levenslang vast zit of ergens neergeknald wordt).

          Niet dat je iemand niet moet bestraffen na het plegen van een crimineel feit, maar er moet ook gedachten worden aan hetgeen wat er daarna plaats zal vinden.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            15 oktober 2015 om 11:47

            @poes: Het VOG is ook een probleem. Daarover wordt al langer gediscussieerd. En een aantekening bij Justitie kun je tegenwoordig al voor de kleinste dingen krijgen. Ik heb er zelf namelijk ook een.

            Login om te reageren
            • lekkaah zegt

              15 oktober 2015 om 11:55

              @berlinetta: Wat is het alternatief?

              Login om te reageren
        • maniaxdream zegt

          15 oktober 2015 om 11:49

          @berlinetta: VOG is met 2 maand verleden tijd.

          Login om te reageren
  15. volvov70 zegt

    15 oktober 2015 om 11:01

    Dus deze overvallers kopen wapens en (misschien) een busje, stelen een Audi en steken zowel het busje als de Audi in de fik. Iets zegt me dat ze geen economie hebben gestudeerd.

    Login om te reageren
    • skid zegt

      15 oktober 2015 om 11:14

      @volvov70: Iets zegt mij dat deze jongens helemaal niet gestudeerd hebben.

      Is er eindelijk 1 Audi die er een beetje uitziet dan alle andere, moeten ze precies die affikken.

      Volgens mij kunnen we 2 nieuwe verdachten toevoegen:
      – BMW fanboys
      – Mercedes fanboys
      De haat zit soms diep….

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 oktober 2015 om 11:18

        @skid: Ik denk dat geen enkele autofanboy zoiets doet, hoe groot je haat jegens Audi ook is ;) Daarvoor was deze Audi te speciaal.

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        15 oktober 2015 om 12:17

        @skid: Mb fanboys *zucht….

        Login om te reageren
    • skid zegt

      15 oktober 2015 om 11:15

      @volvov70: Iets zegt mij dat deze jongens helemaal niet gestudeerd hebben.

      Is er eindelijk 1 Audi die er een beetje anders uitziet dan alle andere, moeten ze precies die affikken.

      Volgens mij kunnen we 2 nieuwe verdachten toevoegen:
      – BMW fanboys
      – Mercedes fanboys
      De haat zit soms diep….

      Login om te reageren
    • lucas23 zegt

      15 oktober 2015 om 11:18

      @volvov70: de binnenkant van turbo’s zijn 18 karaats goud..

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        15 oktober 2015 om 11:52

        @lucas23: Met dat beetje bladgoud wordt je geen miljonair, laat staan iets daar in de buurt…

        Login om te reageren
  16. gash zegt

    15 oktober 2015 om 11:01

    Leitner is gelijk gebak gaan halen.

    Login om te reageren
  17. jasvl zegt

    15 oktober 2015 om 11:02

    Wat waren die gasten denkende??

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    15 oktober 2015 om 11:03

    Hier kan ik toch wel even boos om worden. Los van het feit dat je met je handen van andermans spullen moet afblijven, ga je als boevengilde toch niet zo’n exclusieve wagen jatten om hem later in de fik te steken? Voor een ramkraak of iets dergelijks jat je toch een gewone, onopvallende snelle Audi? Tenzij meneer Leitner vijanden heeft die hem op deze manier proberen terug te pakken, snap ik er werkelijk niks van.

    Login om te reageren
    • ronnys zegt

      15 oktober 2015 om 12:15

      @Edge: Er vanuit gaande dat de auto verzekerd is dan zijn het geen vijanden, maar eerder vrienden. Een autohandelaar in dure auto’s kan geen beter koper vinden als de verzekeringsmaatschapij!

      Login om te reageren
  19. kaymommer zegt

    15 oktober 2015 om 11:04

    Zo ontzettend triest…

    Ik vond het een ontzettend gave wagen…

    Login om te reageren
  20. peugti zegt

    15 oktober 2015 om 11:05

    Er zit een luchtje aan dit alles..

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      15 oktober 2015 om 11:10

      @peugti: Je koopt dat ding voor een half miljoen…. verzekert ‘m voor 1 miljoen…. Getuigen zat. Of heb ik teveel films gezien?

      Login om te reageren
      • germancarsftw zegt

        15 oktober 2015 om 11:17

        @ericd: Ik denk dat Leitner als hij dat zou willen deze wagen met gemak voor 1 miljoen had kunnen verkopen aan een of andere oliesjeik in het Midden-Oosten. Het is maar wat de gek ervoor geeft. Je zet je eigen reputatie wel heel erg op het spel als je op een dergelijke manier verzekeringsfraude probeert te plegen. Lijkt me ook helemaal niet in lijn met het bedrijf dat AutoLeitner is.

        Login om te reageren
        • poes zegt

          15 oktober 2015 om 11:33

          @germancarsftw:
          Dan had hij dat allang gedaan natuurlijk. Leitner is ook maar een handelaar, het maakt hem echt niets uit waar zijn auto’s terecht komen.

          Login om te reageren
          • germancarsftw zegt

            15 oktober 2015 om 11:36

            @poes: ‘Als hij dat zou willen’, ik denk dus ook niet dat Leitner überhaupt de intentie heeft gehad van de auto af te komen. Deze wagen leent zich namelijk bij uitstek als rijdend reclamebord voor zijn bedrijf.

            Login om te reageren
            • poes zegt

              15 oktober 2015 om 11:40

              @germancarsftw:
              Oh, op die fiets! Ja, daar kan ik mij ook wel in vinden inderdaad.

              Verder blijft dit een heel vreemd verhaal. Ik geloof er niets van dat ze die Audi zomaar in een opwelling gejat hebben. Dus waarom dan toch dat ding dezelfde nacht nog in de fik steken? Ze snapten vooraf ook wel dat ze in het openbaar weinig met deze wagen aankonden.

              Login om te reageren
              • germancarsftw zegt

                15 oktober 2015 om 11:44

                @poes: Precies, dat is het hele vraagstuk. Alles neigt naar voorbedachten rade, maar een crimineel plant nooit iets als hij daar geen baten uit kan halen. Op het moment kan ik de gedachtegang van deze lui dan ook echt niet volgen. Misschien is dat maar goed ook, criminelen hebben soms een hele aparte manier van denken.

        • peugti zegt

          15 oktober 2015 om 11:35

          @germancarsftw: het is gewoon vreemd zoveel moeite om hem te jatten ( een auto die je nooit doorverkocht krijgt waarschijnlijk ) en dan heb je hem en dan he laten we hem opfikken ?

          Login om te reageren
          • germancarsftw zegt

            15 oktober 2015 om 11:38

            @peugti: Ik vind het ook heel erg vreemd, en ben heel erg benieuwd naar wat de bevindingen zijn van het uiteindelijke onderzoek. Laten we alleen niet te snel oordelen over de moraal van Leitner en zijn bedrijf. Als de auto nou eigendom geweest was van Jetcars had ik verzekeringsfraude aannemelijk gevonden, maar AutoLeitner lijkt me echt geen bedrijf dat zich inlaat met dergelijke praktijken.

            Aan de andere kant hebben we natuurlijk ook nog CarStore in Oirschot, dat had ook de schijn van een correct bedrijf. Inmiddels weten we wel anders. Geen bedrijf is echter hetzelfde, nogmaals, we zullen moeten afwachten wat er uiteindelijk komt bovendrijven.

            Login om te reageren
        • paulloper zegt

          15 oktober 2015 om 11:43

          @germancarsftw: Dan zou ik de auto naderhand niet in de fik zetten, maar een paar Oostblokkers de onderdelen laten verhandelen. Verzekeringsgeld pakken, en dan een deel van de verkoopwaarde van de verkochte onderdelen opstrijken. Puur hypothetisch hè ;).

          Login om te reageren
          • germancarsftw zegt

            15 oktober 2015 om 11:50

            @paulloper: Op het eerste gezicht natuurlijk een slim idee, het verzekeringsgeld pakken en de winst van de onderdelen. Daarmee zet je echter wel een aantal sporen uit (transacties, telecommunicatie) die bij een eventueel grondig onderzoek mogelijk naar jou kunnen leiden. Ook al verberg je de zaken nog zo goed, verzin je nog zoveel omwegen, de geschiedenis wijst uit dat dan het geheel alsnog als een kaartenhuis in elkaar kan vallen. Dit is natuurlijk ook van toepassing als je een aantal huurlingen opdracht geeft om je auto te jatten en in de fik te zetten. Nogmaals, ik denk dat een weldenkend mens het niet in zijn hoofd haalt om zich in te laten met dergelijke praktijken. We gaan het (hopelijk) zien.

            Login om te reageren
            • paulloper zegt

              15 oktober 2015 om 12:12

              @germancarsftw: Het gaat er in dit soort gevallen vaak om wie je kent, en niet wat je kent. De juiste mensen op de juiste plekken. En bij de recherche staan ze er om bekend dat ze qua communicatietechnieken, en technologieontwikkelingen in het algemeen, hopeloos achter lopen. Het is misschien belachelijk te noemen, maar ik acht het niet onmogelijk om er mee weg te komen.

              Login om te reageren
              • germancarsftw zegt

                15 oktober 2015 om 12:48

                @paulloper: Het is misschien niet onmogelijk om ermee weg te komen, maar behoorlijk lastig is het wel! Either way, het lijkt me dat je een stuk rustiger slaapt als je de dingen gewoon ‘volgens het boekje’ doet. Helaas is er nooit iemand rijk geworden door alles perfect volgens de regels te doen.

      • desjonnies zegt

        15 oktober 2015 om 12:17

        @ericd:

        Ja, veel te veel films

        Een verzekering is er om je schadeloos te stellen en wil daarvoor bewijzen hebben.
        Een factuur is een bewijs en daarnaast kan men een schade expert benoemen die de waarde kan bepalen van het voertuig

        Het is absoluut niet zo dat, indien je een auto voor 1 miljoen verzekert en zelf de helft hebt betaald, de verzekering je een miljoen uitkeert.

        In het geval van deze geheel verbouwde Audi, zal het eerder minder zijn dan meer, de verzekering kan de andere kant uit redeneren dat de wagen afschrijft als een baksteen en er juist zeer weinig gegadigden zijn.

        Verzekeringsfraude pleeg je met een 13 jaar oude Ford ka die je voor driehonderd hebt gekocht zonder APK, de APK doorjast en een brake check doet om vervolgens 800 euries op te strijken.
        Maar doe bovenstaand drie keer per jaar en je hebt een probleem !

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          15 oktober 2015 om 13:53

          @desjonnies: Hé, breng me nou niet op ideeën. Ik heb toevalligerwijs een Ford Ka van 13 jaar oud, die best brak te noemen is en de APK net is doorgekomen.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            15 oktober 2015 om 15:17

            @Edge:
            ik houd afstand ! !!!!!

            Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      15 oktober 2015 om 11:58

      @peugti: Dat begin ik ook te denken, ze waren bezig met een fotoshoot , de Audi zou vandaag in de verkoop gaan.

      Login om te reageren
  21. p0wn3d zegt

    15 oktober 2015 om 11:07

    Toch knap als je zo’n wagen gejat krijgt..

    Login om te reageren
  22. Rick-dos zegt

    15 oktober 2015 om 11:08

    Ik vind dit zaakje een beetje stinken.

    Waarom zou je als dief deze auto willen stelen? Als je dat doet dan kun je net zo goed met zwaailichten op je rug en grote toeters op je hoofd door de straten gaan rennen en roepen dat je een dief bent. Dieven willen veel maar ze willen niet opvallen in ieder geval.

    Stel dat je deze auto wil stelen dan doe je dat bij een tankstation? Daarnaast denken ze er wel aan om het busje op afstand van de tankstation in lichterlaaie te zetten?

    Is het een inside job? Want hoe wisten de dieven dat die auto daar zou zijn?

    Zou het misschien voor een verzekeringsclaim zijn omdat ze die auto aan de straatstenen niet kwijt kunnen?

    Ik weet het, het is allemaal speculeren van mijn kant, maar ik heb zo mijn vraagtekens bij dit hele verhaal.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      15 oktober 2015 om 11:12

      @Rick-dos: Ik denk niet dat de verzekering een bedrag gaat uitkeren die maar in de buurt van de aanschafprijs komt. Dus dat lijkt me een foute speculatie.

      Login om te reageren
      • bmw507coupe zegt

        15 oktober 2015 om 11:14

        @clarkson: eindelijk iemand met gezond verstand

        Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        15 oktober 2015 om 11:15

        @clarkson: Ik weet niet hoe de auto verzekerd is, maar ook al zouden ze niet alles terugkrijgen, een gedeelte van het bedrag is nog steeds beter dan niks.

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          15 oktober 2015 om 11:31

          @Rick-dos: De is auto is in dit geval verzekerd door zijn groene platen. Dan krijgt hij tot 6 jaar oud een all-risk dekking. Ze zullen alleen bij zo’n auto niet alles uit gaan betalen omdat alles custom made is. Ik ben bang dat ze zelfs een prijs van een standaard RS6 willen uitkeren. En dit verhaal zal wel een staartje krijgen want ze hadden de groene platen niet hier voor mogen gebruiken. Dus de verzekering zal er nog onderuit proberen te komen ook. Groene platen mag je alleen gebruiken voor handelsverkeer van A naar B en proefritjes. Dus als ze pech hebben zijn ze die auto gewoon kwijt.

          Login om te reageren
          • ronnys zegt

            15 oktober 2015 om 12:25

            @clarkson: Ik denk dat je hier iets te kort door de bocht gaat, want die groene platen zijn voor de RDW/politie. De auto’s zijn ook verzekerd als ze zonder platen in het pand staan.
            Verder is dit denk ik wel gewoon zakelijk gebruik van de auto. Dit is ten behoeve van het verkopen van de auto. Lijkt mij geen probleem.

            Login om te reageren
      • Edge zegt

        15 oktober 2015 om 11:18

        @clarkson: Nja, je kunt dat ding altijd voor meer geld verzekeren dan ‘ie gekost heeft, vanwege bijvoorbeeld de emotionele waarde die het ding heeft of omdat het zo’n uniek ding is.

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          15 oktober 2015 om 11:23

          @Edge: Nee dat is onzin. Er is geen verzekeringsmaatschappij die dit ding voor zijn volledige waarde gaat verzekeren.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            15 oktober 2015 om 11:30

            @clarkson: Nee, dat is onzin. Het zal wellicht geen verzekering zijn in Apeldoorn maar er zijn genoeg verzekeringsmaatschappijen in de wereld die zulke objecten verzekeren.

            Sterker nog ik zou het slecht ondernemerschap van Leitner vinden als je zoveel exclusief spul hebt staan met oa deze auto die blijkbaar een half miljoen waard is en deze niet goed verzekerd hebt.

            Login om te reageren
            • clarkson zegt

              15 oktober 2015 om 22:37

              @Rick-dos: Jij had gelijk. Hij heeft hem goed kunnen verzekeren naar eigen zeggen.

              Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      15 oktober 2015 om 11:31

      @Rick-dos: great minds think alike, ik heb eigenlijk precies dezelfde bezwaren in mijn reactie geopperd. Er klopt gewoon geen snars van

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        15 oktober 2015 om 11:39

        @knipperlichtje: Nog wat verder er over nadenkend…

        Als je een filmshoot hebt waarom niet de auto op een trailer zetten afgedekt en weer terug naar de basis rijden? Waarom met zo’n opvallend en duur ding zelf rijden? En blijkbaar dat ook nog op groene platen. Stel dat ze, zoals hierboven gesuggereerd wordt, niet al hun geld terugkrijgen dan wil je toch totaal geen risico lopen met je investering?

        Login om te reageren
        • knipperlichtje zegt

          15 oktober 2015 om 12:09

          @Rick-dos: wat mij verder opvalt is dat de vluchtroute (A10) de snelste route is om bij de parkeergarage te komen. De brandmelding van de parkeergarage was geen OMS-melding (automatisch vanaf brandmeldsysteem), dus een persoon heeft om half 3 rook uit die garage zien ontsnappen. Het kan dus best zijn dat de RS6 rond 12 uur daar gelijk in de fik is gestoken. Ik hoop dat er camerabeelden zijn.

          Login om te reageren
  23. bastiaano zegt

    15 oktober 2015 om 11:11

    Godsamme, kan iemand die gasten in de fik steken…

    Login om te reageren
  24. ettie zegt

    15 oktober 2015 om 11:11

    Belachelijk dit, zoals de meesten wel weten heb ik het niet zo op audi’s. Maar de idiotie om iemand anders z’n, waarschijnlijk trotse bezit te jatten, vervolgens te bedenken dat het toch niet zo handig was en ‘m dan maar in de fik te steken. Ik kan er gewoon niet bij met m’n gedachten…

    Login om te reageren
  25. clarkson zegt

    15 oktober 2015 om 11:15

    Misschien gingen de boeven even googlen wat voor auto ze hadden gestolen. En daar schrokken ze zo erg van dat ze meteen de fik er in hebben gezet? Nee dat zal ook wel niet. Dit doet toch wel pijn om zo’n mooie auto verloren te zien gaan. Wat volstrekte onzin is. Een zwarte dag in de autowereld als je het mij vraagt :(

    Login om te reageren
  26. biohazardracer zegt

    15 oktober 2015 om 11:17

    Jon Olsson zit nu waarschijnlijk met tranen in zijn ogen bij dit bericht!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      15 oktober 2015 om 12:11

      @biohazardracer: had hij hem niet moeten verkopen dus ik denk dat het hem zal rukken.

      Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      15 oktober 2015 om 12:53

      @biohazardracer: Olsson zal het misschien wel jammer vinden, maar z’n geld heeft ie al dus hij ondervindt er verder geen concreet verlies van. Hij zegt op z’n instagram-pagina dat hij al plannen aan het maken is voor een nieuw project.

      Login om te reageren
  27. rob5nismo zegt

    15 oktober 2015 om 11:18

    Neeee wat een ruk actie van die mongols

    Login om te reageren
  28. e1000bmw zegt

    15 oktober 2015 om 11:18

    Jean en @norge, ik weet dat jullie afschuw richting Audi diep gaat, maar was dit nu echt nodig? ;-)

    Login om te reageren
    • norge zegt

      15 oktober 2015 om 11:38

      @e1000bmw523i: Ik was niet in NL….Jean kan ik echter niet voor instaan…

      Login om te reageren
  29. cpp1 zegt

    15 oktober 2015 om 11:18

    Afschuwelijk om te horen. Wat een debiele idioten.

    Echter kun je als je wil gewoon weer zo’n soortgelijk ding laten bouwen. Het is niet een of andere Ferarri waar er nog maar 1 van op de wereld “rondrijd”.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 oktober 2015 om 11:25

      @cpp1: Da’s wel erg makkelijk gedacht. Het is geen kant-en-klaar-bodykitje dat je gewoon uit de AutoStylecatalogus kunt bestellen. De basisauto (RS6) is misschien niet zo speciaal, maar door alle aanpassingen is het juist wél een unieke auto geworden.

      Login om te reageren
  30. desjonnies zegt

    15 oktober 2015 om 11:19

    Buiten het feit of we het zonde vinden of niet, ben ik van mening dat het in onze open samenleving totaal onacceptabel is om dit soort fratsen uit te halen, namelijk onder bedreiging van vuurwapens een auto te stelen.

    Helaas galmt de opmerking van de diender weer door in mijn hoofd heen, toen ik eens een jaar of twintig geleden aangifte ging doen omdat er een Becker radio uit mijn auto was gestolen

    “Moet u maar niet zo’n dure auto radio kopen mijnheer ” zei deze besnorde PvdA
    stemmer

    2 jaar later heb ik de stad verlaten, ‘ze’ zaten een keer per week in mijn wagen en er lagen een keer gebruikte naalden in

    Volgens mij is het toen fout gegaan in dit land !

    Voor de rest gaat het goed met me !

    Login om te reageren
  31. s.j._content zegt

    15 oktober 2015 om 11:19

    Zullen wel kleine jongens zijn geweest. Anders ga je geen auto stelen waarvan de diefstal van de auto eerder het voorpagina nieuws haalt dan de overval zelf.

    Login om te reageren
  32. uncivilsum zegt

    15 oktober 2015 om 11:20

    Ik hoop er op dat de auto tenminste verzekerd was, want maakt de pijn wel een beetje minder

    Login om te reageren
  33. e1000bmw zegt

    15 oktober 2015 om 11:22

    Tja, toen de overvallertjes realiseerden wat voor ’n auto ze gegapt hadden, hebben ze maar op safe gegokt…

    *betsafe voor degenen die hem niet snappen

    Login om te reageren
  34. knipperlichtje zegt

    15 oktober 2015 om 11:23

    Ik vind het zonde, dit was geen serieproduct, dit was een unieke creatie. Ik hoop dat de politie snel meer informatie geeft, want dit stinkt. Het jatvolk was duidelijk voorbereid en redelijk professioneel, getuige de uitgebrande auto en aanwezige vuurwapens. Die zijn niet dom, die gaan echt niet zo’n opvallende auto stelen om te gebruiken, zodra je de motor start is de politie al gebeld, daar valt geen kraak mee te plegen. En hoe wist het jatvolk dat de RS6 op die avond bij dat tankstation zou staan? En waarom rij je weg zonder sleutel, zodra de sleutel het voertuig verlaat krijg je loeigroot een melding tussen de tellers. Als je dan toch vuurwapens hebt krijg je de sleutel ook wel losgevriemeld. En waarom is leitner niet weggereden? Vanuit fight or flight is het best logisch dat je ‘m plankt als je gewapende personen uit een busje ziet stappen. Verzekeringsfraude acht ik op dit moment niet onmogelijk, de RS6 was vast onverkoopbaar.

    Login om te reageren
    • exotic zegt

      15 oktober 2015 om 11:53

      @knipperlichtje: Ik ben het met al je punten eens.

      Hier ziet iets achter.

      Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      15 oktober 2015 om 12:34

      @knipperlichtje: jouw idee klinkt een stuk aannemelijker dan een gelegenheids-overval

      Login om te reageren
  35. gtdave zegt

    15 oktober 2015 om 11:24

    RIP

    Login om te reageren
  36. germancarsftw zegt

    15 oktober 2015 om 11:24

    Dit is zo zonde… Zo zie je maar weer dat criminelen vaak handelen volgens het principe ‘eerst doen, dan nadenken’. Ik ben heel benieuwd wat deze mensen heeft bewogen tot het stelen van zo’n opvallende auto, om hem vervolgens vrijwel meteen (dat is althans wat ik uit de huidige berichtgeving haal) in de hens te zetten. Wat bereik je daarmee? Ik dacht altijd dat criminelen handelden volgens een bepaalde risicoanalyse. Als de mogelijke baten opwegen tegen het risico, dan doe je het. Hier zijn de baten in principe 0 maar er is wel een riskante actie nodig geweest om de auto in handen te krijgen. Er blijft nu heel veel aan de verbeelding over, ik ben benieuwd naar de resultaten van het onderzoek.

    Login om te reageren
  37. hammond zegt

    15 oktober 2015 om 11:28

    Kan ik erg boos om worden >:(

    Login om te reageren
  38. sirhc zegt

    15 oktober 2015 om 11:28

    Dag van nationale rouw

    Login om te reageren
  39. 406_v6 zegt

    15 oktober 2015 om 11:29

    @dizono: volgens 112 meldingen zijn er sinds 23:30 vannacht 3 autobranden geweest; 23:27 in Gytsjerk, om ca 3:00 in een parkeergarage aan de Nachrwachtlaan in Amsterdam en om ca 8:42 op de A44 in Sassenheim.

    Login om te reageren
    • atteh zegt

      15 oktober 2015 om 11:35

      @406_v6: Ach, een mooi ritje naar het altijd mooie Gytsjerk in een Audi RS6, wie wil dat nou niet!

      Login om te reageren
  40. wouter070 zegt

    15 oktober 2015 om 11:34

    http://www.at5.nl/artikelen/148469/unieke-audi-rs6-uitgebrand-in-parkeergarage-nieuw-west

    Login om te reageren
  41. vetnek zegt

    15 oktober 2015 om 11:38

    Klote zeg, was te verwachten maar had stiekem nog hoop dat het bij een glijpartij en wat schade zou blijven wegens onkunde van de bestuurders.

    Wat een ongekende imbeciel ben je trouwens als je de meest luidruchtige en opvallende auto ter wereld jat. Ben heel benieuwd hoe dit afloopt.

    Wat ik alleen niet snap is hoe je nog na een bepaalde tijd op dealerplaten kan rijden, dat is toch tijdsgebonden!? Weet iemand daar meer van?

    Login om te reageren
  42. dampu020 zegt

    15 oktober 2015 om 11:38

    And a legend was born..

    Login om te reageren
  43. Dutchdriftking zegt

    15 oktober 2015 om 11:45

    Phoe, toch erg lullig dit!

    Login om te reageren
  44. charc zegt

    15 oktober 2015 om 11:52

    neeeeee wat kut van zo’n monster project, daders ook op de brandstapel!

    Login om te reageren
  45. naamloos3 zegt

    15 oktober 2015 om 11:53

    hier word ik verdrietig van

    Login om te reageren
  46. lemster zegt

    15 oktober 2015 om 11:56

    Ik woon in de straat waar hij is teruggevonden. Auto niet gehoord, brandweer wel. Waardeloos zeg.

    Er hangen wel camera’s in al deze garages omdat hier in het verleden veel werd ingebroken. Hopelijk staan de daders goed op beeld, maar zal wel niet.

    Login om te reageren
    • dutchcourage86 zegt

      15 oktober 2015 om 12:42

      @lemster: Gestolen door 2 gemaskerde pixels?

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        15 oktober 2015 om 12:50

        @dutchcourage86: Dat sluit ik niet uit, bovendien weten we allemaal de omschrijving van de daders.

        Login om te reageren
  47. wessel04 zegt

    15 oktober 2015 om 12:00

    Condoleances voor Douwe

    Login om te reageren
  48. Jochempie zegt

    15 oktober 2015 om 12:00

    Ik huil een beetje van binnen…

    Login om te reageren
  49. dotternetta zegt

    15 oktober 2015 om 12:11

    Wat een reacties, het is maar een audi

    Login om te reageren
  50. stephano zegt

    15 oktober 2015 om 12:13

    Wat een bizar verhaal zeg…

    Login om te reageren
  51. audiz zegt

    15 oktober 2015 om 12:18

    Wel erg bijzonder dat de sleutel van de auto nog in de zak zat van meneer Leitner.
    Een auto met keyless start alleen als de sleutel zich tijdens het starten in de auto begeeft….

    En de dieven die z’n auto stelen weten neem ik aan dat dit soort auto’s altijd keyless hebben dus vraag de eigenaar dan nog even naar de sleutel….

    Al met al een bijzonder verhaal dit…

    Login om te reageren
    • poes zegt

      15 oktober 2015 om 13:29

      @audiz:
      Ik neem aan dat zo’n wagen meerdere sleutels heeft? Of wellicht was dat systeem (van automatisch uitschakelen) disabled? De auto is immers van top tot teen aangepast, dus dan kan dat er ook nog wel bij.

      Ze zijn hoe dan ook weggereden en ik neem aan dat Meneer Leitner niet op de achterband zat tijdens de heist…

      Login om te reageren
  52. vetnek zegt

    15 oktober 2015 om 12:23

    Om even in te haken op de update:

    Waarom zou je ’s avonds filmpjes maken van een auto die zichzelf al verkoopt vanwege exclusiviteit, waar al honderden, zo niet duizenden, filmpjes van rond gaan op het internet.

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      15 oktober 2015 om 12:46

      @vetnek: Omdat je dat leuk vindt om te hebben? Zo’n last goodbye misschien. Ik maak zelf ook nog steeds foto’s van m’n auto, al heb ik er al meer dan genoeg in die tijd gemaakt.
      Het kan ook een wens zijn geweest van de sponsoren.

      Login om te reageren
      • vetnek zegt

        15 oktober 2015 om 16:58

        @lemster: Oké, eens..

        Dan nog de vraag, zijn er geen restricties aan het rijden op dealerplaten na bepaalde tijden?

        Login om te reageren
        • driver28 zegt

          15 oktober 2015 om 18:08

          @vetnek: officieel moet de zaak open zijn en ook daadwerkelijk proefrijden.. Ik zie er genoeg s’nachts of op een zondag rijden ? dan weet je al genoeg en dat zijn meestal geen panda’s…

          Login om te reageren
  53. Ram-G-maN zegt

    15 oktober 2015 om 12:23

    Lijkt wel een viral guerrillamarketing voor het aankondigen van Grand Theft Auto VI…

    Login om te reageren
  54. jvthof zegt

    15 oktober 2015 om 12:24

    Even een andere mogelijkheid…

    Misschien wilde ze hem daar een paar uur stallen maar ontdekte ze dat ze de sleutel niet hadden en aangezien ze er dan toch niets meer aan hadden in de fik hebben gezet om alle sporen te verwijderen….

    Login om te reageren
  55. bryanbodegraven zegt

    15 oktober 2015 om 12:27

    @ Dotternetta: Doe ff normaal man dit is niet maar een Audi. Weet niet of jij hem in het echt hebt mogen aanschouwen maar toen ik hem heb gehoord en gezien ben ik spontaan verliefd geworden op dit ding

    Ik gok op een stel milieuactivisten als daders:-P

    Login om te reageren
  56. otily zegt

    15 oktober 2015 om 12:33

    100 meter verderop is ook mijn Volkswagen Polo GTI gejat, en daarna ingebroken in m’Audi A3. Wat vroeger de Bijlmer was is nu Nieuw-West; maak kennis met de nieuwe ghetto van Amsterdam.

    Login om te reageren
  57. schuimbekje3 zegt

    15 oktober 2015 om 12:47

    Tja, ik zie een aantal scenario’s…

    #1 de audi is gestolen, en moet voorzien worden van een andere identiteit voordat ie afgescheept kan worden naar bijvoorbeeld Saudi Arabie. Oplossing #1, zet een gelijkwaardige (maar veel goedkopere), bijvoorbeeld half total loss, auto in de fik en leg er wat spullen bij om het net te laten lijken dat de dure auto afgebrand is. Je ziet aan gesmolten plastic toch niet zoveel. Wellicht daarom ook brand in een garagebox omdat de total loss auto immers niet rijdt.

    #2 de audi is meegeven voor verzekering, gevalletje onderzoeken hoeveel de auto is verzekerd en sinds wanneer.

    #3 petjes hebben per ongeluk de auto meegenomen en zetten daarna hun auto en hun prooi in de fik #1 ongeloofwaardig, nogal high profile en hoeveel rendement? Ja, /DEV/NULL…

    Anyway, met de politie in Nederland komen we daar nooit achter. Als het verzekering is, interesseert de politie dat niet, hoogstens de verzekeringmaatschappij, als het een geraffineerde swap is, dan komen ze daar ook niet achter, en bij de petjes zijn ze al lang blij dat alles weer gevonden hebben…

    Login om te reageren
    • poes zegt

      15 oktober 2015 om 13:26

      @schuimbekje3:
      Er is sprake van een gewapende overal waarbij ook daadwerkelijk geschoten is. Dan interesseert het de politie wel degelijk. Ook is de auto in brand gestoken in een parkeergarage, met alle gevaren van dien. Ook dit neemt de politie veel hoger op dan “zomaar” een autofik op een afgelegen locatie.

      Dus hoe logisch een gevalletje “vezekeringsfraude” in het begin lijkt, alle extreme gebeurtenissen rondom deze diefstal zijn dat zeker niet. Dat brengt allemaal nodeloos risico met zich mee, wat – als er opzet in het spel zou zitten – absoluut niet nodig was.

      De “swap” lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Deze wagen is door verschillende media uitgebreid vastgelegd. Je komt er binnen no-time achter of het deze auto is of niet. Ook na een fik.

      Blijft de vraag, wat dan wel…

      – uit de hand gelopen weddenschap onder het Amsterdamse gespuis?
      – ??
      – ????

      Ik heb echt geen idee eigenlijk. Wát moet je nou met zo’n bijzondere én opzichte wagen als ‘ie gestolen is?

      Login om te reageren
  58. fconderkantlat zegt

    15 oktober 2015 om 12:48

    de overvallers dachten: kijk jongus, dikke audi

    Login om te reageren
  59. ronaldddvos zegt

    15 oktober 2015 om 13:06

    zonde, hoop dat er een rs6 weer zo word opgebouwd door autoleinter.
    denk het niet.

    Login om te reageren
  60. theracingelf zegt

    15 oktober 2015 om 13:26

    Las net ook ergens dat dat het niet om een openbare parkeergarage gaat maar een die bij een wooncomplex hoort. Je schijnt er alleen naar binnen te kunnen door middel van een geregistreerde sleutel/pas.

    Lijkt me redelijk eenvoudig na te gaan wie er met deze auto naar binnen is gereden op deze manier.

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      15 oktober 2015 om 14:30

      @theracingelf: Het zijn inderdaad priveparkeerplaatsen. Elke woning in die torens heeft er een parkeerplaats bij. Veel bewoners hebben echter geen auto en verhuren daarom hun parkeerplek aan andere mensen in de flats of aan mensen van buiten, vang je toch al gauw zo’n 100 euro per maand voor. Ik huur bijvoorbeeld ook de plek van mijn buurman omdat ik een tweede auto heb.

      De parkeergarages zitten niet echt onder de torens, maar eigenlijk er net naast, daardoor zijn er twee losse ingangen en hoef je niet via de torens zelf naar binnen. Dump er een auto en ren het onverlichte Rembrandtpark in en je bent weg. Of je pakt een backup auto en bent met vier bochten weer op de snelweg.

      Login om te reageren
  61. schellekens006 zegt

    15 oktober 2015 om 13:52

    Ik geloof wel dat het een hele spannende film gaat worden. Mag wat kosten ;-)

    Login om te reageren
  62. philipf zegt

    15 oktober 2015 om 14:03

    :(

    Login om te reageren
  63. branko zegt

    15 oktober 2015 om 14:11

    Ik woon op de staalmeesterslaan. Verlengde van de nachtwachtlaan. Zijn garages die bij die woontorens horen en je hebt idd een pasje nodig om binnen te komen. Bizar dat het om de hoek is…

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      15 oktober 2015 om 14:25

      @branko: Same here. Ik woon op de Nachtwachtlaan. Maar deze woningen zijn erg populair als stallingslocatie voor gestolen auto’s en motoren en er wordt ook veel gestolen. Je zit namelijk zo op de snelweg en het zijn hele rustige straten. Daardoor is er ook heel weinig sociale controle.
      Talloze mensen verhuren hun parkeergarage (ik huur er ook eentje van de buren bijvoorbeeld omdat ik twee auto’s heb). Makkelijk zat dus om aan zo’n pas te komen.

      Login om te reageren
  64. dorus69 zegt

    15 oktober 2015 om 14:12

    Aaiiii…dat doet pijn!! ?

    Login om te reageren
  65. MaartenD zegt

    15 oktober 2015 om 14:40

    typisch gevalletje verzekeringsfraude

    Login om te reageren
  66. baklava zegt

    15 oktober 2015 om 14:50

    Ik geloof hier vrij weinig van. Waarom zou je zo’n opvallende auto stelen voor een overval? Doesn’t make sense. Verzekeringsfraude misschien?

    Login om te reageren
  67. s2khonda zegt

    15 oktober 2015 om 14:55

    Ik denk ook aan verzekeringsfraude. Denk dat de eigenaar hier meer vanaf weet. Wellicht heeft hij gewoon een deal gemaakt met de overvallers, en krijg daarnaast nu ook poen van de verzekering.

    Login om te reageren
  68. MaartenD zegt

    15 oktober 2015 om 15:16

    auto leitner…..carstore….lijken wel soortgelijke partijen waar iets niet helemaal in de haak is…

    Login om te reageren
  69. FB_544870694 zegt

    15 oktober 2015 om 15:20

    Heb gelezen dat ze aan het filmen waren voor de verkoop van de auto. Daarbij wordt gezegd dat de auto voor 4 ton verzekerd was. Lijkt me erg duidelijk wat er aan de hand is

    Login om te reageren
  70. bibendum zegt

    15 oktober 2015 om 21:19

    zonde van de auto, mooi van lelijkheid of niet?, in ieder geval bijzonder, en een einzelstuck..had toch een tentoonstellingstuk/geschiedenis kunnen worden..

    Login om te reageren
  71. ikkeg zegt

    20 oktober 2015 om 11:34

    Altijd leuk om te lezen wat anderen er van denken. Iedereen heeft zijn eigen wijsheid

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North