Dit is de Mercedes GLE450 AMG

Auteur: , 19 Reacties

Zes cilinders, negen (!) verzetten, standaard 4MATIC, en 367 pk onder de kap. Is deze GLE 450 AMG jouw ideale wintersportvriend?

GLE450 AMG

Met de AMG Sport-lijn introduceert Mercedes-Benz een kleine opstap naar het echte AMG-werk, en na de C450 en de GLE450 Coupe, introduceert het met deze GLE450 het derde model in de lijn. Onder de kap ligt een geblazen 3.0 V6 die goed is voor 367 paarden en maximaal 520 Newtonmeters.

0-100 gaat in 5,7 seconden en theoretisch kan je met deze GLE 8,6 liter per 100 km halen. Aan een reductie van het verbruik is onder anderen de nieuwe 9G-TRONIC debet. Wie wil kan natuurlijk zelf achter het stuur harder flipperen dan een bende Roemenen op inbraakpad.

Het is het ideale model voor wie wel graag een flinke dosis oempf onder zijn rechtervoet wil hebben, maar voor wie een GLE 63 met 5.5 biturbo V8 (of überhaupt een V8) net iets te veel van het goede is. Immers, als je budget niet helemaal ongelimiteerd is zoals dat van Warren Buffet of (Dolla) Bill Gates trek je toch een beetje krom van de pijn als je voor de zoveelste keer aan de brandstofzuil staat om het buikje van je GLE met RON 98 te vullen.

De 4816/1926/1762 mm grote GLE is aan alle wielen aangedreven, met een 40:60 verdeling, en rolt standaard op 20 inch. De koper kan kiezen uit maar liefst 5 rijmodi: Individual, Comfort, Slippery, Sport en Sport Plus. Prijzen en bechikbaarheid worden later bekend gemaakt.

De GLE450 wordt gepositioneerd tussen de GLE 400 4MATIC (333 pk, 480 Nm, twin-turbo V6) en de GLE 500 4MATIC (435 pk, 700 Nm, twin-turbo V8). Eigenlijk best een klein verschil nog met de 400..




19 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Mooie auto om te zien, alleen van het interieur word ik niet gelukkig van.
Ik snap de positionering van deze auto niet. Het gat tussen de 400 en de 500 is kleiner en tussen de 500 en de 63 AMG. Had dan van de 500 een Sport-versie gemaakt.

Verder heb ik de M/ML/GLE nooit mooi gevonden. Ook deze is het weer niet voor mij. En dat interieur ziet er zo ouderwets uit. Ik heb sowieso het idee dat dit best een oude auto is waaraan Mercedes maar blijft sleutelen.
Misschien is dit wel de beste uitvoering. Om niet al te aso over te komen maar toch lekker veel power wil. Ik ben wel benieuwd hoe die 9 traps automaat gaat rijden. Bij de fiat 500x valt dat tegen. Het is daar net even iets te veel waardoor hij iets te fanatiek blijft doorschakelen.

En die grap over die Roemenen is geniaal! haha!
Ik wil hem wel!
Soort van minder hardcore zegmaar, opzich wel logisch. Niet iedereen wil een echte hardcore AMG. Zeker de km vreters niet. Al ben je dan sowieso beter af met een diesel.
Heeft die de versnellingsbak van een Scania ofzo? 9 verzetten!
@123bat: Ford heeft al n tienbak, God weet waarom…
@scottishcarspotter2000: Waarom hij wel en wij niet?
Een 450 AMG bekt leuk. Ok, het is een 3l turbo V6 met 360pk, dat moet je geen 450 noemen.
Alsnog leuk als je leukste normale model ook een 3l V6 Turbo is (C-klasse).

Maar als je ook nog een V8 met turbo’s er boven hebt, wat heeft dit dan voor zin?
Of het nu een Audi is of Benz! Al die lelijke eenheidsworsten lijken alleen maar op elkaar! Diep en diep triest! Geef mij maar een dikke X5 M de enige echte rijders SUV die er is, BMW de trots van de autowereld!
Nee. Niet mijn wintersportvriend. Ik doe niet aan wintersport.
Wat een tering saai interieur, betaal je zoveel geld en toch lijkt het alsof je in een vito zit
@MAB: De personenversie van de Vito heeft zelfs een stukker mooier interieur dan deze.
Wintersport is voor kakkers
Schitterend! Hoe zou deze motor rijden. Lijkt me een goeie voor lange afstanden
@henkhupelschoten: Voor lange afstanden lijkt me de 250 cdi beter geschikt.
Die wil ik
Een twee ton zware SUV ‘sportiever’ maken…. Het is werkelijk het allerdomste wat autofabrikanten ooit bedacht hebben.
Een Mercedes GLE/ (GLE Coupe mag ook) of toch een Audi Q7. Alle anderen laat ik staan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).