• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Grand Prix van Frankrijk verdwijnt van kalender

Auteur: RubenPriest, gepost 25 augustus 2022 om 14:43 – 19 Reacties

BREEK: Grand Prix van Frankrijk verdwijnt van kalender

Boem, de Formule 1 Grand Prix van Frankrijk is niet meer.

Toen je dit jaar naar de GP van Frankrijk had gekeken stond je er misschien niet bij stil dat dit de laatste zou zijn. Toch is het echt zo. Bronnen binnen de organisatie van de Formule 1 hebben tegenover persbureau AFP bekendgemaakt dat de GP van Frankrijk verleden tijd is.

Per volgend jaar is de race op Paul Ricard niet langer onderdeel van de kalender. Nu komt het nieuws niet helemaal uit de lucht vallen. Al langere tijd waren er vraagtekens of de race op het circuit zou blijven bestaan. Het contract liep op zijn einde en het leek er al niet op dat er een verlenging zou gebeuren.

Of het echt een gemis gaat zijn? Paul Ricard was niet bij iedereen even geliefd. Het is een technisch circuit waar de MotoGP bij past, maar ook de huidige F1? De Formule 1 voelde altijd al een beetje saai op deze baan. De races waren nooit bijzonder spannend op het circuit. Kortom, echt spektakel gaan we niet missen. Nee, dan duizend keer liever een verlenging van het contract voor Spa!

Als je het hebt over Nederlands succes dan is het wel jammer dat de Grand Prix van Frankrijk verdwijnt. Max Verstappen weet er goed de weg en wist in zowel 2022 als in 2021 te winnen.

Het is niet honderd procent au revoir Le Castellet. Er zijn nog gesprekken om de GP van Frankrijk in vorm van een roterende race terug te brengen op de kalender. Dus het ene jaar wel, het andere jaar niet.

Ook interessant!

  • Breek! Auto verboden bij de Grand Prix van Zandvoort
    Breek! Auto verboden bij de Grand Prix van Zandvoort
  • Onderzoek: deze Grand Prix kun je voor een prikkie bezoeken
  • Stand na GP Frankrijk 2022
    Stand na GP Frankrijk 2022 plus zes dingen die ons opvielen!
  • Video: Start Grand Prix Australië 2022!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, frankrijk, paul-ricard, Racing

Vorig bericht: « Deel Nederlandse automobilisten ziet geen steek op de weg
Volgend bericht: Bernd Schneider sloopt Mercedes-AMG One tijdens hotlap »

Lees Interacties

Reacties

  1. jackl zegt

    25 augustus 2022 om 14:52

    Nu Monaco en Zandvoort nog. Dan kan Franchorchamps te minste op de kalender blijven!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 augustus 2022 om 17:05

      Monaco is een van de leukste, zo niet de leukste, races van het jaar. Een race die visueel aantrekkelijk is en van de coureur andere talenten vraagt zoals concentratie en precisie dan het gemakkelijk inhalen met DRS op de brede banen. We hebben eerder mee Monaco nodig dan minder.

      Login om te reageren
      • Ditoxx zegt

        25 augustus 2022 om 19:48

        LOL

        Login om te reageren
  2. StijnB zegt

    25 augustus 2022 om 14:52

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. pand zegt

    25 augustus 2022 om 15:00

    Zouden ze dan bijvoorbeeld Spa en PR laten wisselen ieder jaar? Er vanuitgaande dat Spa ook verdwijnt zodat ze de kalender rond kunnen krijgen

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      25 augustus 2022 om 15:13

      ik verwacht dit ook zondag om 17:05 te horen

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 augustus 2022 om 16:29

      Spa blijft waarschijnlijk nog één jaar op de kalender staan omdat de beoogde vervanger (Kyalami) de zaakjes niet op tijd op orde kan krijgen. Dat circuit is op dit moment Grade 2 en moet op een aantal punten aangepakt worden om het F1-waardige Grade 1 label te krijgen.

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    25 augustus 2022 om 15:05

    Merde de putain! Maar er zullen vast wel voldoende dubieuze regimes zijn die een race willen organiseren? De vraag is nu, is de gemeente Assen dubieus genoeg?

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      25 augustus 2022 om 15:35

      Probleemwijken Assen

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        25 augustus 2022 om 16:06

        Geweldig was dat. “Een beetje stelen een beetje zuipen” 😂

        Login om te reageren
    • luittinke zegt

      25 augustus 2022 om 15:56

      Nu ben ik redelijk bekend met de gemeente Assen en die is zeer zeker dubieus te noemen.
      Maar ik hoop uit de grond van mijn motorsporthart dat ze niet serieus naar de F1 gaan lonken!

      Het TT circuit is een motorcircuit (en wat voor één!), CPZ is een autocircuit. Laten we dat alsjeblieft zo houden.

      Login om te reageren
  5. Calimero zegt

    25 augustus 2022 om 15:34

    Ik hoorde het al op de radio eerder vandaag. Ik kan er geen traan om laten. Buiten al de genoemde tegen argumenten in het inleidend stuk tekst zijn we in ieder geval van de overdaad aan blauw, wit rode strepen af naast de baan (en ja, ik ben bekend met de remmende functie van die strepen).
    Kijkt ook meteen iets rustiger.

    Ik ben benieuwd welke GP hiervoor in de plaats komt. Er zijn al meerdere kandidaten genoemd voor volgend jaar.
    Helaas nog geen nieuwe kandidaat in Europa maar wie weet komt er ooit weer een GP in Duitsland.

    Login om te reageren
  6. iphonistvongates zegt

    25 augustus 2022 om 15:50

    Circuit Paul Ricard

    Slavia Ecclestone, the ex-wife of former Formula One Group CEO Bernie Ecclestone, now owns and manages the company as part of their divorce settlement. At the time of writing, it has not been relinquished by Ecclestone to a potential buyer, although bidding is believed to continue until 2022.

    De FIA neemt waarschijnlijk de volgende stap in het proces om steeds meer afstand te nemen van Eccelstone’s bedrijven & (ex-)familieleden. 😉

    Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    25 augustus 2022 om 16:04

    Volgend jaar dus maximaal 9 gp’s in Europa. Dat waren er in 2002 nog 11 van de 17. Een flinke stap terug dus. Daar kun je al van alles van vinden. Maar goed. Vernieuwing is niet perse slecht. Wat wel jammer is dat de races die in de plaats komen van die Europese gp’s op een enkele uitzondering na worden gereden in landen waar het slecht gesteld is met de mensenrechten.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    25 augustus 2022 om 16:21

    En nu hopen dat Spa blijft! Doe maar een zandbakje minder.

    Login om te reageren
  9. jippie zegt

    25 augustus 2022 om 16:25

    Mooi zo. Ik werd altijd tureluurs van die gestreepte kleuren random de baan.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    25 augustus 2022 om 16:33

    Het is jammer dat het weer in Frankrijk in Februari/Maart vaak niet goed genoeg is, anders was Paul Ricard het perfecte circuit geweest om de pre-season tests af te werken. Met die vele mogelijke configuraties kun je alles simuleren: Snelle bochten, langzame bochten, medium bochten, lange rechte stukken. Er ligt megaveel run-off dus een foutje wordt niet meteen afgestraft. En voor Pirelli is het extra lekker, want door de sprinklerinstallatie kunnen ze de inters en full wets ook testen.

    Bijkomend voordeel is dat de GP van Spanje weer wat extra spanning met zich meebrengt omdat de teams en coureurs het raceweekend blind ingaan in plaats van dat ze terabytes aan data van de pre-season tests hebben als baseline.

    Login om te reageren
  11. Ditoxx zegt

    25 augustus 2022 om 19:49

    Oh no…anyway..als er maar niet weer een zandbak of straat circuit er voor terug komt.

    Login om te reageren
  12. Roadster1976 zegt

    25 augustus 2022 om 21:24

    Alles wat Eric Boullier aanraakt is niet succrsvol.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North