• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brekend nieuws: Fiat Croma facelift

Auteur: Wouter, gepost 6 november 2007 om 22:34 – 45 Reacties

Fiat Croma facelift


Als liefhebber van Italiaanse auto probeer ik het wel, maar het lukt niet. Ik kan de Croma niet mooi vinden, maar gelukkig rost Fiat er nu een faceliftje over heen.

De voorkant krijgt nu dezelfde styling als de Grande Punto en de Bravo. Zo krijgt de Croma andere, meer druppelvormige koplampen, een andere voor- en achterbumper. Mocht je haast hebben, kies dan de 200 pk sterke 2,4-liter vijfcilinder diesel. Da’s namelijk de snelste, totdat Fiat besluit een Croma Abarth met twinturbo V8 uit te brengen. Meer foto’s zijn te vinden op Autojunk! (met dank aan Wesley!)

Liever bewegende beelden zien? Klik hier en daar!

Fiat Croma facelift
Fiat Croma

Ook interessant!

  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

croma, Fiat

Vorig bericht: « Koop de Land Rover van de Dalai Lama
Volgend bericht: Video: trekauto niet nodig, caravan met 1.4 turbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. JPM zegt

    6 november 2007 om 22:39

    Nice! Ook al vond ik de ‘oude’ ook heel erg mooi.

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    6 november 2007 om 22:40

    is dat de D5?

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    6 november 2007 om 22:41

    Mocht ik het geld hebben, en een auto nodig, dan zou ik hem zeker overwegen. Heel veel auto voor je geld plús apart! Die combo komt niet vaak voor.

    @ autoblog; Aanvulling: De 2.2 liter benzine is vanaf nu geloof ik ook niet meer leverbaar, gezien het kleine verschil (muv verbruik) met de 1.8.

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    6 november 2007 om 22:41

    btw i love it!

    Login om te reageren
  5. FerrariPower zegt

    6 november 2007 om 22:42

    nice

    Login om te reageren
  6. Martijn zegt

    6 november 2007 om 22:46

    Nou dat is toch stukken beter dan de vorige, vooral de grille ziet er nu erg goed uit! Inderdaad herkenbaar als Fiat nu, ze gaan de goede kant op daar!

    Ps. Vandaag voor het eerst een 500 gezien, in me woonplaats Huissen :D

    Login om te reageren
  7. STJ zegt

    6 november 2007 om 22:46

    twinturbo V8 zeker op de voor wielen.

    Login om te reageren
  8. binkie zegt

    6 november 2007 om 23:01

    Uhm, ik vond hem eigenlijk al mooi zoals ie was. :) Dit is wel wat sportiever, maar ook wat minder chic.

    Login om te reageren
  9. wow zegt

    6 november 2007 om 23:02

    raar ding met die lampen zo

    Login om te reageren
  10. Michiel_vd_Brink zegt

    6 november 2007 om 23:07

    Maak ‘m of kraak ‘m?

    Check: http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/11/facelift-maak-m-of-kraak-m

    Login om te reageren
  11. berbertje zegt

    6 november 2007 om 23:14

    Michiel luister eens niet zoveel 538 :)

    Login om te reageren
  12. gilein b zegt

    6 november 2007 om 23:17

    wat heb je liever op de bar liggen qua sleutels, toyot avensis of fiat croma. doe mij die fiat dan maar hoor.!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  13. Luc zegt

    6 november 2007 om 23:22

    de generatie van nu, nog nietdeze vind ik veel mooier

    Login om te reageren
  14. Thomaz zegt

    6 november 2007 om 23:26

    Hmmm, ja, deze neus is mooier, OK, maaaar, de verhoudingen zijn wat mij betreft zoek en da’s jammer…

    Login om te reageren
  15. Knorrit zegt

    6 november 2007 om 23:28

    Wat mij betreft hadden ze net zo goed het geheel intact kunnen laten met uitzondering van de achterbumper (alhoewel ik de facelift niet afkeur, de koplampen lopen goed in de carrosserielijnen over). Die vind ik er nu een stuk beter uitzien. De oude stak teveel naar buiten, waardoor de achterkant van dit model ietwat knullig overkwam.

    Gek genoeg vond ik de Croma trouwens er best geslaagd uitzien, met name de Giugiaro 8V concept. Nu maar hopen voor Fiat dat de verkopen wat beter gaan met dit gefacelifte model!

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    6 november 2007 om 23:45

    Nu al!! Hij is pas net uit!

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 00:03

    Oke, mijn ‘aanvulling’ was niet waar. De 2.2 blijft (gek genoeg) gewoon leverbaar, alleen in Italië niet meer…

    Login om te reageren
  18. Carabo zegt

    7 november 2007 om 00:16

    Zeer geslaagde facelift, de vernieuwde delen passen goed bij de vormtaal van de middensectie.

    Login om te reageren
  19. Roberto zegt

    7 november 2007 om 00:31

    @Michiel: Kraken die hap!

    De originele Croma is wat mij betreft de mooiste MPV ooit en dat is vakkundig om zeep geholpen.

    Achterbumper geleend van de Passat. Grilletje van Volvo. Duidelijk een hobby project. Pikant: ik zie op de nieuwe foto geen Giugiaro badge.

    Login om te reageren
  20. DAT zegt

    7 november 2007 om 00:39

    De FIAT die eigenlijk een Lancia had moeten zijn.

    Login om te reageren
  21. 911 zegt

    7 november 2007 om 06:31

    vond de ouder beter in verhouding
    het enige wat ze hadden moeten aanpassen is die naam……. en dat hebben ze nou weer niet gedaan

    Login om te reageren
  22. Dotternetta zegt

    7 november 2007 om 08:36

    He! Een volvo!

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    7 november 2007 om 09:21

    Goed zo. De eerste kwalitatief goede Fiat mag nu aanhaken bij de 2e verbetering bij Fiat, goed design.

    Login om te reageren
  24. The Gambler zegt

    7 november 2007 om 09:23

    @Dotternetta:

    Precies wat ik dacht! Wilde het al gaan posten, toen ik net in de laatste post voor me dezelfde opmerking las. Ben dus niet de enige die al wakker is! =D

    Login om te reageren
  25. Bertus zegt

    7 november 2007 om 10:03

    Dat knapt aardig op, ook van binnen BTW, want veel mooiere materialen en afwerking. Wel blijf ik erbij dat hij “en profil” niet klopt. De neus en de achterzijde zijn nog steeds niet goed in verhouding.

    Login om te reageren
  26. wj zegt

    7 november 2007 om 10:06

    twin turbo v8 in die auto:O dat lijkt me erg leuk om een keer te proberen:D

    Login om te reageren
  27. Christiano zegt

    7 november 2007 om 10:13

    Sja.. behalve de naam, heeft ie zeker ook z’n image niet mee. Een grote fiat verkoopt nu eenmaal slecht(er). Ik zou hem wel overwegen, erg onderschatte auto. Net zoals de Thesis (die ik raadselachtig WEL mooi vind..)
    Zo’n thesis koop je voor betrekkelijk weinig geld, met niet te veel kms.
    Dus de croma fase 1 zal wel goedkoper worden gebruikt??!

    Login om te reageren
  28. Pier zegt

    7 november 2007 om 10:15

    In verhouding vind ik nu die neus wat ielig overkomen ten opzichte van de huidige…en wat mij betreft hadden de achterlichten ook wel iets spannender gekund. Voor de rest is vooral de 2.4 jtd interessant :)

    Login om te reageren
  29. Ironic zegt

    7 november 2007 om 10:27

    Mooie auto, dat zeker maar wie gaat deze Fiat kopen?

    Login om te reageren
  30. GezondVerstand zegt

    7 november 2007 om 12:00

    Als je naar de prijs kijkt (mits die niet wordt verhoogd) is dit een zeer interessante keuze. Groot hok, comfortabel, compleet en dat voor de prijs van bijvoorbeeld een A3.
    Het uiterlijk is en blijft wat oubollig. En imago heeft ie ook niet.
    De afschrijving zal groot blijven, dus alleen kopen als je hem afrijdt.

    Login om te reageren
  31. GO! zegt

    7 november 2007 om 12:12

    Ik kreeg afgelopen zaterdag van mijn vorige Fiat dealer een uitnodiging om een jong gebruikte Croma bij ze te komen kopen met tot wel 11.000 euro (!) voordeel.

    Ze hebben zeker de ruimte nodig voor de nieuwe.

    Ik vind hem wel geslaagd zo, al was de oude ook niet lelijk!

    Login om te reageren
  32. Birger zegt

    7 november 2007 om 12:21

    Ziet er heel mooi uit! Hij heeft een stuk meer karakter zo

    Login om te reageren
  33. Sei zegt

    7 november 2007 om 12:39

    de croma is nu zijn enigste minpunt kwijtgeraakt : duf uiterlijk. :D

    Login om te reageren
  34. 911 zegt

    7 november 2007 om 13:10

    @Dotternetta en The Gambler
    hoe kun je dit apparaat nou op een volvo vinden lijken. Ik hoop dat als je m in het echt ziet, je er anders tegen aan kijkt, use your eyes

    Login om te reageren
  35. DAT zegt

    7 november 2007 om 13:34

    @Ironic @Christiano @GezondVerstand

    Dat bedoel ik, dit model hadden ze als Lancia op de markt moeten brengen.
    Dan zou ik er wel in durven te rijden.
    Ik probeer n.l. wel zorgvuldig om te gaan met mijn uitstraling en imago, ahum.

    Login om te reageren
  36. Pimmes JP zegt

    7 november 2007 om 15:49

    Als het als lancia op de markt zou komen, zou die helemaal niet verkocht worden……….:P

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    7 november 2007 om 17:03

    net als de multipla .. een VER onderschatte auto.

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    7 november 2007 om 20:43

    Wat?! Nu al?!

    Login om te reageren
  39. Klassiekerrally zegt

    7 november 2007 om 20:54

    Michiel van den Brink schrijft: Maak ‘m of kraak ‘m?

    Ik vind ‘m fraaier dan ’t origineel. Uitstraling past nu beter bij het interieur en de in de reclame beoogde doelgroep.

    Login om te reageren
  40. Pomoek zegt

    7 november 2007 om 22:26

    Zoals Thomaz al zegt: de verhoudingen van de auto zijn niet in orde. De koplampen en dergelijke zien er nu prima uit, maar dat was met de vorige ook al in orde. Fiat, HET DAK MOET OMLAAG!

    Login om te reageren
  41. bmw zegt

    9 november 2007 om 11:02

    Nee hoor, het dak moet helemaal niet omlaag. De auto klopt wel, aangezien deze auto geen passat is waarin je met je kop tegen het plafond zit, maar een ruime en toch stijlvolle GEZINSwagen. Een auto heeft ook een binnenkant en een functioneel nut! Je mag niet elke auto op dezelfde manier beoordelen, lijkt me. Ik ga deze Croma zeker overwegen binnen een jaartje of zo. Al gaat mijn hart naar een Alfa Romeo (liefst een 159 Q4-tje).

    Login om te reageren
  42. Esprit_de_Flandre zegt

    14 november 2007 om 12:48

    beter dan de huidige, maar het lijkt té veel op een Bravo. Zo is het een mpv-versie ervan. Ik had meer originaliteit gewild.

    Login om te reageren
  43. citrofiel evil twin zegt

    15 november 2007 om 12:35

    Ik ken de croma als een sedan dat vroeger nogal redelijk populair was waarom komen ze daar dan niet mee?Dit lijkt me geen slecht idee.

    Login om te reageren
  44. Thom zegt

    30 november 2007 om 20:14

    WOW als sedan is hij NOG mooier waarschijnlijk gaan wij hem leasen als 1.9jtd 150 aut. corprate premium ik vind de facelift wel erug geslaagd maar hij was eerst ook al erug mooi kweet niet wat ik mooier vind hij is stijlvol maar heeel ruim zie je niet vaak hij is bijv ruimer achterin als een zafira

    Login om te reageren
  45. Catch zegt

    29 januari 2008 om 20:19

    Ik rij nu een half jaar de Croma en heb er inmiddels 23.000 km opzitten. Ik vind het nog steeds een goede keuze. De prijs/kwaliteit verhouding is top. Ik heb de 2.2 liter automaat versie (corparate), hij rijdt erg prettig soepel met meer dan genoeg vermogen voor een sportieve rijstijl. Het is dus het model voord efacelift en eigenlijk vind ik de oude mooier. Chiquer zoals iemand hier schreef. Al met al ben ik dus een zeer tevreden Croma rijder. Het is gewoon een vette bak!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North