Afgelopen maandag Wouter’s rijtest van de X6M Falcon van AC Schnitzer. Die X6M had 650 pk in plaats van 555 pk. Bij G-Power gaat met doorgaans minder subtiel tekeer. Eerder kreeg de X6M al de nodige tupperware opsmuk wat resulteerde in de G-Power X6M Typhoon. Dit model had met 600 pk slechts 45 pk extra vermogen. Dus voor wat betreft de motor hadden we nog wat van ze tegoed. Die achterstand wordt nu in één klap goedgemaakt met de G-Power X6 Typhoon RS.
Deze potente, ik bedoel brute, nee ik bedoel dit afgrijslijk sterke monster, heeft een vermogen van 900 pk en maximaal 870 Nm koppel. Het absurde vermogen dat men uit een V10 perst, wordt via een speciale door G-Power ontwikkelde 6-speed versnellingsbak richting de achterste 23 inch sloffen gedirigeerd. Het xDrive systeem moest wijken tijdens de ingreep. Natuurlijk werden ook de remmen aangepast. Deze zijn keramisch met schijven van 410 mm. “This system allows a deceleration better than Earth’s gravity”, zoals G-Power het zelf beschrijft.
Het enorme vermogen bereikt G-Power door de V8 te vervangen door de 5,0 liter V10 uit de M5, welke vergroot werd naar 5,5 liter. Dan nog twee superchargers en een intercooler, et voila! Ondanks al het geweld is de auto, mede door toepassing van het nodige carbon o.a. in het interieur, overall zo’n 150 kilo lichter geworden.
Wat doet dit alles met de prestaties? Het enorme gevaarte lanceert je in 4,2 seconde naar 100 km/u en na totaal 13 seconden zit je aan de 200 km/u. De topsnelheid bereik je bij 330 km/u, maar de kilometerteller loopt optimistisch door tot 400 km/h, dus wellicht op een dag…
Er zullen totaal 5 exemplaren worden gebouwd die in Nederland inclusief belastingen bijna 7 ton moeten opbrengen. Let wel, per stuk dus! De gewone X6M is er vanaf 160.000 euro. Je moet dus wat over hebben voor een exclusieve X6M met 345 pk extra die slechts een halve seconde sneller naar de 100 km/u sprint. Mij bescheiden mening: bespaar je de moeite. (bron: g-power)
Met dank aan Pinz710M voor de tip!
V10 hij heeft toch een V8 twinturbo?
@Hanss: ze zullen de motor uit de huidige M5 hebben gehaalt als je leest de 5l werd vergrooot naar 5,5l …
waarom 900pk in een SUV?
Nog een x6? begint afgezaagd te worden!
Maar het is wel een beest van een x6!
Doe mij maar alleen dat vermogen.. die opsmuk mogen ze houden ;)
Hebben ze de twinturbo V8 vervangen? Zal wel wat beter klinken, dan :D
Oh, en voor iemand denkt dat deze reactie een positieve ondertoon heeft: JAKKES!
@ hand
Inderdaad, hier klopt iets niet?!
geen V8?
met moet wss men zijn..
en wat een afschuwelijk lelijk ding..
die v8 zullen ze er wel uit trekken, en die m5 v10 daarvoor in de plaats knutselen…? Beter komt G-power met een pakket voor een Mercedes G55
Tot ziens CL 63 AMG ( 4.6 sec ) en RS5 ( 4.6 sec ) .
sorry …..traag internet:S
ik vind de topsnelheid best laag als ik kijk naar het aantal pk’s ??
@Arnold: De luchtweerstand is erg groot in zo’n grote en lompe auto… 330km/h in een SUV is enorm snel.
5 die gaan vast in dubai enz. belanden
@Arnold: en vinden we dat erg? ;)
@toyotaprius: Nee scheelt nachtmerries ;) ik vind het sowieso een auto voor mensen die niet kunnen kiezen tussen een sedan of een suv :P
@Arnold: Ja inderdaad, lol.. Maar ook gewoon 7 ton….
Stelletje lijpo’s bij G-power, maar wat een producten zetten die gasten neer zeg! Uiterlijk niet echt mijn ding, maar under the hood, damn.. Zijn zij de absolute toptuner als het om motorische tuning van BMW’s gaat.
Ik had wel door dat het om de M5 V10 ging, maar toch had het er voor de duidelijkheid wel bij mogen staan.
leuk, 900 pk. Maar wat is ie lelijk
Als je 7 ton hiervoor moet aftikken, dan betaalt G Power toch zeker wel al je boetes voor de komende 10 jaar!
Wat moet je met zoveel pk’s in dit kikkerlandje waar je al als een wegmisbruiker wordt bestempeld, als je 10 km/h boven de toegestane maximum snelheid rijdt.
Een kleine p…. compenseer je met een grote lompe auto, een zware grote lompe auto compenseer je met veel PK’s en Newton meters.. Maar hoe compenseer je toch al die CO2-uitstoot van het verlengstuk van je kleine piemeltje?
en wat is het brandstofverbruik? en co2 uitstoot?
G-Power heeft de 5,0 liter V10 uit de M5 gebruikt en die vergroot naar 5,5 liter. Sorry, dat stond er inderdaad niet heel duidelijk.
@Dennis waar zijn mijn credits? Ik heb die tip vannacht door gestuurd.
-edit: je hebt gelijk, dat had ik er nog even bij willen zetten-
Overgens nog een vraag voor G-power, wanneer komt deze upgrade van de motor beschikbaar voor mijn E60 M5? Ik wil ook wel eens een veyron gek maken :P
Dus nu is het een RWD coupe die te hoog staat?
Hadden ze dan niet beter een M5 coupe kunnen namen en daar iest van maken?
Lijkt me een betere basis voor een supercar.
En supercar met hoge instap, leuk hoor, wanneer komt de nieuwe McLaren?
@Merry: hebben ze al gedaan:
http://www.g-power.de/914.html?&L=1&carid=12000
730 pk en begrenst op 340 km/h
@Wouter: nu wel blij met het geluid en de drift capaciteiten?
de x5m van mijn buurman is nu bij essing dieseltuning voor een upgrade naar 950pk, ik had er met 700 pk in gereden echt bruut! over aantal weken weer terug nog een keer testen:P hij had het over 3.2 seconden naar 100. Is wel een zware auto maar toch 4×4 en onderstel tuurlijk aangepast
@Tvk: diesel tuning?
http://www.dieseltuning.nl/Extra-Vermogen/ die x5m op deze site
http://www.tuningsbox.eu/Extra-Vermogen/index.php?q=bmw-x5-m-900-pk
@Tvk: Gaat dan een leuke strijd worden op nardo tussen essing en
G-power, ben benieuwd.
FFS. Waar gaat dit over?.. :shock:
Op zich wel een heftige ombouw. De V10 klinkt natuurlijk erg lekker.
Die V10 in een mooie supercar, en iedereen is blij.
wow !
Bijna 7 ton exclusief belastingen?? Mét belastingen dus een “tonnetje” of 8..
Bespaar je dan sowiezo de moeite en koop een RS6 Essing. Sneller, mooier en functioneel stukken beter.
De X6 is een compleet nutteloze auto, dit maakt het er niet bepaald beter op.
Jaja, fugly-ugly X6’en: Spaar je allemaal.
(7 euroton, daar kan je leuke dingen mee doen)
SICK!
7 ton… Koop liever met het geld een huis ergens op een tropisch eiland. Zakt stukken minder in waarde en ik heb er 700 000x meer plezier van…
super gaaf interieur 4.2 sec met 900 pk? had tog wel 3. … verwacht aangezien hij 345 pk meer heeft als de gewone
en 7 ton daar kan je aardig wat leuke dingen voor kopen
mn lul is bij dezen gesmolten…
Vreemd, hoe ik dit soort monsters op de renderings nog wel wat vind hebben, maar zogauw er echte foto’s opduiken komen ze slechts nog belachelijk over. Vrees dat hier hetzelfde gaat gebeuren.
wat hebben ze toch vandaag met lelijke BMW’s
Wie gaat hier ooit zoveel geld voor betalen!?
ze hadden het blok beter in een m5 kunnen lepelen kijken wat ie dan doet
wat moet in godsnaam met 900pk in een nep-SUV?
@lambo4all: waarom een nep SUV? het is toch een SUV .. LOL
ik zou liever een X6M + ander uitlaat kopen en mij zoveel k uitsparen :)
-edit: nutteloze bijdrage-
This system allows a deceleration better than Earth’s gravity
zwartekracht is 9,81 m/s^-2 ofwel 36km/u/s dus 100-0 remmen duurt ongeveer 3sec, dat geloof ik het wel met keramische schijven.
Nou, ik koop dan gewoon 2 X6M’en en heb dan 1100PK, 1 motor voor en 1 achter, dan heb je pas 4 wielaandrijving!
over de top .. ver over de top ..
thumbs up dus ..
That’s one crazy car!
Ziet er wel goed uit ;)
Hey, alweer een X6. Populaire auto onder de tuners, dit exemplaar is ook weer verschrikkelijk lelijk. Wel respect de onderhuidse veranderingen.
Ik vind die halve seconden van de 0-100sprint maar magertjes en dat terwijl die 870nm heeft en 150kilo lichter weegt.
@laurens324:
Omdat het kan! :D
@martinus:
Verdwaald? Greenpeace.com is die kant op ———->
Vet Hoor!!! en jullie stelletje zeiksnollen zouden hem maar al te graag hebben!!! f@ckers
Lelijke vrouwen worden niet mooier door make-up!
blijkbaar kunnen heel wat mensen op ab nog maar pas lezen en kijken ze daardoor enkel naar de prentjes ?
aan al die het over de v8 hebben
de motor kom uit de m5
WAT EEN MONSTER!!
Laat die V10 maar even horen dan :)
Ruim 300 pk meer, en slechts een halve seconde minder. Perfecte illustratie van het doel van al die extra’s: Johnny-gehalte verhogen, en de ECHTE waarde(ring) verlagen!
@Timmie:
Na de 100 zal dit toch echt een slag harder doortrekken.
Ik denk dat veel sneller accelereren niet goed mogelijk is met straatbanden.
tering de pering.
@CSL: “WAT EEN MONSTER!!”
Beter kon je hem inderdaad niet omschrijven.. Een auto met een dergelijke vormgeving verdient geen ander predicaat.
Wat een dıng zeg, geen woorden meer voor !
Ziet er gaaf uit… Maar niet mooi. En voor dat geld koop ik wel een Rolls Royce Phantom, beter in stijl naar je werk;)
Wat een mooie wagen! Helaas is m’n bankrekening niet toereikend, maar anders werd 1 van die 5 van mij :)
lol