• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brrrrr: G-Power X6 Typhoon RS met 900 pk!

Auteur: Dennis, gepost 15 juli 2010 om 15:42 – 66 Reacties

Afbeelding Brrrrr: G-Power X6 Typhoon RS met 900 pk!Afbeelding Brrrrr: G-Power X6 Typhoon RS met 900 pk!Afbeelding Brrrrr: G-Power X6 Typhoon RS met 900 pk!Afbeelding Brrrrr: G-Power X6 Typhoon RS met 900 pk!Afbeelding Brrrrr: G-Power X6 Typhoon RS met 900 pk!Afbeelding Brrrrr: G-Power X6 Typhoon RS met 900 pk!Afbeelding Brrrrr: G-Power X6 Typhoon RS met 900 pk!Afbeelding Brrrrr: G-Power X6 Typhoon RS met 900 pk!

G-Power X6 Typhoon RS
Afgelopen maandag Wouter’s rijtest van de X6M Falcon van AC Schnitzer. Die X6M had 650 pk in plaats van 555 pk. Bij G-Power gaat met doorgaans minder subtiel tekeer. Eerder kreeg de X6M al de nodige tupperware opsmuk wat resulteerde in de G-Power X6M Typhoon. Dit model had met 600 pk slechts 45 pk extra vermogen. Dus voor wat betreft de motor hadden we nog wat van ze tegoed. Die achterstand wordt nu in één klap goedgemaakt met de G-Power X6 Typhoon RS.

Deze potente, ik bedoel brute, nee ik bedoel dit afgrijslijk sterke monster, heeft een vermogen van 900 pk en maximaal 870 Nm koppel. Het absurde vermogen dat men uit een V10 perst, wordt via een speciale door G-Power ontwikkelde 6-speed versnellingsbak richting de achterste 23 inch sloffen gedirigeerd. Het xDrive systeem moest wijken tijdens de ingreep. Natuurlijk werden ook de remmen aangepast. Deze zijn keramisch met schijven van 410 mm. “This system allows a deceleration better than Earth’s gravity”, zoals G-Power het zelf beschrijft.

Het enorme vermogen bereikt G-Power door de V8 te vervangen door de 5,0 liter V10 uit de M5, welke vergroot werd naar 5,5 liter. Dan nog twee superchargers en een intercooler, et voila! Ondanks al het geweld is de auto, mede door toepassing van het nodige carbon o.a. in het interieur, overall zo’n 150 kilo lichter geworden.

Wat doet dit alles met de prestaties? Het enorme gevaarte lanceert je in 4,2 seconde naar 100 km/u en na totaal 13 seconden zit je aan de 200 km/u. De topsnelheid bereik je bij 330 km/u, maar de kilometerteller loopt optimistisch door tot 400 km/h, dus wellicht op een dag…

Er zullen totaal 5 exemplaren worden gebouwd die in Nederland inclusief belastingen bijna 7 ton moeten opbrengen. Let wel, per stuk dus! De gewone X6M is er vanaf 160.000 euro. Je moet dus wat over hebben voor een exclusieve X6M met 345 pk extra die slechts een halve seconde sneller naar de 100 km/u sprint. Mij bescheiden mening: bespaar je de moeite. (bron: g-power)

Met dank aan Pinz710M voor de tip!

Ook interessant!

  • G-Power GX6M bombardeert je netvlies
  • Deze BMW X6 M laat 22 inch velgen klein lijken
  • Oranjegekte: deze BMW M8 'GTS' heeft 900 pk
  • G2M CS Biturbo
    Zoveel vermogen heeft de G-Power G2M CS Biturbo

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g-power, tuning, x6, x6m

Vorig bericht: « Gespot: Lamborghini Murciélago LP670/4
Volgend bericht: Nieuwe BMW X3 met M-Sport pakket »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hanss zegt

    15 juli 2010 om 15:46

    V10 hij heeft toch een V8 twinturbo?

    Login om te reageren
    • laurens324 zegt

      15 juli 2010 om 15:50

      @Hanss: ze zullen de motor uit de huidige M5 hebben gehaalt als je leest de 5l werd vergrooot naar 5,5l …

      waarom 900pk in een SUV?

      Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    15 juli 2010 om 15:47

    Nog een x6? begint afgezaagd te worden!
    Maar het is wel een beest van een x6!

    Login om te reageren
  3. Headhunterz zegt

    15 juli 2010 om 15:48

    Doe mij maar alleen dat vermogen.. die opsmuk mogen ze houden ;)

    Login om te reageren
  4. Yeelen zegt

    15 juli 2010 om 15:48

    Hebben ze de twinturbo V8 vervangen? Zal wel wat beter klinken, dan :D
    Oh, en voor iemand denkt dat deze reactie een positieve ondertoon heeft: JAKKES!

    Login om te reageren
  5. Headhunterz zegt

    15 juli 2010 om 15:48

    @ hand
    Inderdaad, hier klopt iets niet?!

    Login om te reageren
  6. Michiel zegt

    15 juli 2010 om 15:49

    geen V8?

    Login om te reageren
  7. kevinc3 zegt

    15 juli 2010 om 15:49

    met moet wss men zijn..

    en wat een afschuwelijk lelijk ding..

    Login om te reageren
  8. KlaasB zegt

    15 juli 2010 om 15:49

    die v8 zullen ze er wel uit trekken, en die m5 v10 daarvoor in de plaats knutselen…? Beter komt G-power met een pakket voor een Mercedes G55

    Login om te reageren
  9. Majinstar zegt

    15 juli 2010 om 15:50

    Tot ziens CL 63 AMG ( 4.6 sec ) en RS5 ( 4.6 sec ) .

    Login om te reageren
  10. Michiel zegt

    15 juli 2010 om 15:50

    sorry …..traag internet:S

    Login om te reageren
  11. Arnold zegt

    15 juli 2010 om 15:56

    ik vind de topsnelheid best laag als ik kijk naar het aantal pk’s ??

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      15 juli 2010 om 16:33

      @Arnold: De luchtweerstand is erg groot in zo’n grote en lompe auto… 330km/h in een SUV is enorm snel.

      Login om te reageren
      • Arnold zegt

        15 juli 2010 om 17:34

        5 die gaan vast in dubai enz. belanden

        Login om te reageren
        • toyotaprius zegt

          15 juli 2010 om 18:27

          @Arnold: en vinden we dat erg? ;)

          Login om te reageren
          • Arnold zegt

            15 juli 2010 om 19:45

            @toyotaprius: Nee scheelt nachtmerries ;) ik vind het sowieso een auto voor mensen die niet kunnen kiezen tussen een sedan of een suv :P

            Login om te reageren
            • toyotaprius zegt

              15 juli 2010 om 22:52

              @Arnold: Ja inderdaad, lol.. Maar ook gewoon 7 ton….

              Login om te reageren
  12. Mr. V8 zegt

    15 juli 2010 om 15:58

    Stelletje lijpo’s bij G-power, maar wat een producten zetten die gasten neer zeg! Uiterlijk niet echt mijn ding, maar under the hood, damn.. Zijn zij de absolute toptuner als het om motorische tuning van BMW’s gaat.

    Login om te reageren
  13. mrB zegt

    15 juli 2010 om 15:58

    Ik had wel door dat het om de M5 V10 ging, maar toch had het er voor de duidelijkheid wel bij mogen staan.
    leuk, 900 pk. Maar wat is ie lelijk

    Login om te reageren
  14. tom zegt

    15 juli 2010 om 15:59

    Als je 7 ton hiervoor moet aftikken, dan betaalt G Power toch zeker wel al je boetes voor de komende 10 jaar!

    Wat moet je met zoveel pk’s in dit kikkerlandje waar je al als een wegmisbruiker wordt bestempeld, als je 10 km/h boven de toegestane maximum snelheid rijdt.

    Login om te reageren
  15. martinus zegt

    15 juli 2010 om 16:01

    Een kleine p…. compenseer je met een grote lompe auto, een zware grote lompe auto compenseer je met veel PK’s en Newton meters.. Maar hoe compenseer je toch al die CO2-uitstoot van het verlengstuk van je kleine piemeltje?

    Login om te reageren
  16. ilovecars zegt

    15 juli 2010 om 16:03

    en wat is het brandstofverbruik? en co2 uitstoot?

    Login om te reageren
  17. Dennis zegt

    15 juli 2010 om 16:03

    G-Power heeft de 5,0 liter V10 uit de M5 gebruikt en die vergroot naar 5,5 liter. Sorry, dat stond er inderdaad niet heel duidelijk.

    Login om te reageren
  18. Pinz_710M zegt

    15 juli 2010 om 16:04

    @Dennis waar zijn mijn credits? Ik heb die tip vannacht door gestuurd.

    -edit: je hebt gelijk, dat had ik er nog even bij willen zetten-

    Overgens nog een vraag voor G-power, wanneer komt deze upgrade van de motor beschikbaar voor mijn E60 M5? Ik wil ook wel eens een veyron gek maken :P

    Login om te reageren
  19. Merry zegt

    15 juli 2010 om 16:05

    Dus nu is het een RWD coupe die te hoog staat?
    Hadden ze dan niet beter een M5 coupe kunnen namen en daar iest van maken?
    Lijkt me een betere basis voor een supercar.

    En supercar met hoge instap, leuk hoor, wanneer komt de nieuwe McLaren?

    Login om te reageren
    • Pinz_710M zegt

      15 juli 2010 om 16:08

      @Merry: hebben ze al gedaan:
      http://www.g-power.de/914.html?&L=1&carid=12000
      730 pk en begrenst op 340 km/h

      Login om te reageren
  20. Pinz_710M zegt

    15 juli 2010 om 16:06

    @Wouter: nu wel blij met het geluid en de drift capaciteiten?

    Login om te reageren
  21. Tvk zegt

    15 juli 2010 om 16:08

    de x5m van mijn buurman is nu bij essing dieseltuning voor een upgrade naar 950pk, ik had er met 700 pk in gereden echt bruut! over aantal weken weer terug nog een keer testen:P hij had het over 3.2 seconden naar 100. Is wel een zware auto maar toch 4×4 en onderstel tuurlijk aangepast

    Login om te reageren
    • Pinz_710M zegt

      15 juli 2010 om 16:09

      @Tvk: diesel tuning?

      Login om te reageren
  22. Tvk zegt

    15 juli 2010 om 16:11

    http://www.dieseltuning.nl/Extra-Vermogen/ die x5m op deze site

    Login om te reageren
  23. Tvk zegt

    15 juli 2010 om 16:15

    http://www.tuningsbox.eu/Extra-Vermogen/index.php?q=bmw-x5-m-900-pk

    Login om te reageren
    • Pinz_710M zegt

      15 juli 2010 om 16:18

      @Tvk: Gaat dan een leuke strijd worden op nardo tussen essing en
      G-power, ben benieuwd.

      Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    15 juli 2010 om 16:15

    FFS. Waar gaat dit over?.. :shock:

    Op zich wel een heftige ombouw. De V10 klinkt natuurlijk erg lekker.

    Login om te reageren
  25. Vinny_93 zegt

    15 juli 2010 om 16:19

    Die V10 in een mooie supercar, en iedereen is blij.

    Login om te reageren
  26. 13mw zegt

    15 juli 2010 om 16:26

    wow !

    Login om te reageren
  27. Benz.. zegt

    15 juli 2010 om 16:26

    Bijna 7 ton exclusief belastingen?? Mét belastingen dus een “tonnetje” of 8..

    Bespaar je dan sowiezo de moeite en koop een RS6 Essing. Sneller, mooier en functioneel stukken beter.

    De X6 is een compleet nutteloze auto, dit maakt het er niet bepaald beter op.

    Jaja, fugly-ugly X6’en: Spaar je allemaal.

    (7 euroton, daar kan je leuke dingen mee doen)

    Login om te reageren
  28. Laue zegt

    15 juli 2010 om 16:33

    SICK!

    Login om te reageren
  29. toyotaprius zegt

    15 juli 2010 om 16:35

    7 ton… Koop liever met het geld een huis ergens op een tropisch eiland. Zakt stukken minder in waarde en ik heb er 700 000x meer plezier van…

    Login om te reageren
  30. nicktexel zegt

    15 juli 2010 om 16:43

    super gaaf interieur 4.2 sec met 900 pk? had tog wel 3. … verwacht aangezien hij 345 pk meer heeft als de gewone

    en 7 ton daar kan je aardig wat leuke dingen voor kopen

    Login om te reageren
  31. Tinus zegt

    15 juli 2010 om 16:44

    mn lul is bij dezen gesmolten…

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    15 juli 2010 om 16:47

    Vreemd, hoe ik dit soort monsters op de renderings nog wel wat vind hebben, maar zogauw er echte foto’s opduiken komen ze slechts nog belachelijk over. Vrees dat hier hetzelfde gaat gebeuren.

    Login om te reageren
  33. the-budel-guy zegt

    15 juli 2010 om 16:51

    wat hebben ze toch vandaag met lelijke BMW’s

    Login om te reageren
  34. Piet zegt

    15 juli 2010 om 16:59

    Wie gaat hier ooit zoveel geld voor betalen!?

    Login om te reageren
  35. m5 zegt

    15 juli 2010 om 17:02

    ze hadden het blok beter in een m5 kunnen lepelen kijken wat ie dan doet

    Login om te reageren
  36. lambo4all zegt

    15 juli 2010 om 17:29

    wat moet in godsnaam met 900pk in een nep-SUV?

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      15 juli 2010 om 18:13

      @lambo4all: waarom een nep SUV? het is toch een SUV .. LOL

      ik zou liever een X6M + ander uitlaat kopen en mij zoveel k uitsparen :)

      Login om te reageren
  37. lamborghinimaster7 zegt

    15 juli 2010 om 17:40

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  38. dw zegt

    15 juli 2010 om 18:23

    This system allows a deceleration better than Earth’s gravity

    zwartekracht is 9,81 m/s^-2 ofwel 36km/u/s dus 100-0 remmen duurt ongeveer 3sec, dat geloof ik het wel met keramische schijven.

    Login om te reageren
  39. The360box zegt

    15 juli 2010 om 18:41

    Nou, ik koop dan gewoon 2 X6M’en en heb dan 1100PK, 1 motor voor en 1 achter, dan heb je pas 4 wielaandrijving!

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    15 juli 2010 om 18:58

    over de top .. ver over de top ..

    thumbs up dus ..

    Login om te reageren
  41. Dimglor zegt

    15 juli 2010 om 19:22

    That’s one crazy car!
    Ziet er wel goed uit ;)

    Login om te reageren
  42. opgooier zegt

    15 juli 2010 om 21:42

    Hey, alweer een X6. Populaire auto onder de tuners, dit exemplaar is ook weer verschrikkelijk lelijk. Wel respect de onderhuidse veranderingen.

    Login om te reageren
  43. DonEmilio zegt

    15 juli 2010 om 22:50

    Ik vind die halve seconden van de 0-100sprint maar magertjes en dat terwijl die 870nm heeft en 150kilo lichter weegt.

    Login om te reageren
  44. jamesBROWN zegt

    15 juli 2010 om 23:34

    @laurens324:
    Omdat het kan! :D

    @martinus:

    Verdwaald? Greenpeace.com is die kant op ———->

    Login om te reageren
  45. reinz75 zegt

    16 juli 2010 om 09:44

    Vet Hoor!!! en jullie stelletje zeiksnollen zouden hem maar al te graag hebben!!! f@ckers

    Login om te reageren
  46. Pallas zegt

    16 juli 2010 om 10:30

    Lelijke vrouwen worden niet mooier door make-up!

    Login om te reageren
  47. bpc zegt

    16 juli 2010 om 11:46

    blijkbaar kunnen heel wat mensen op ab nog maar pas lezen en kijken ze daardoor enkel naar de prentjes ?

    aan al die het over de v8 hebben
    de motor kom uit de m5

    Login om te reageren
  48. CSL zegt

    16 juli 2010 om 12:07

    WAT EEN MONSTER!!
    Laat die V10 maar even horen dan :)

    Login om te reageren
  49. Timmie zegt

    16 juli 2010 om 12:32

    Ruim 300 pk meer, en slechts een halve seconde minder. Perfecte illustratie van het doel van al die extra’s: Johnny-gehalte verhogen, en de ECHTE waarde(ring) verlagen!

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      16 juli 2010 om 19:32

      @Timmie:

      Na de 100 zal dit toch echt een slag harder doortrekken.
      Ik denk dat veel sneller accelereren niet goed mogelijk is met straatbanden.

      Login om te reageren
  50. RonnieD zegt

    16 juli 2010 om 20:08

    tering de pering.

    Login om te reageren
  51. Benz.. zegt

    16 juli 2010 om 20:14

    @CSL: “WAT EEN MONSTER!!”

    Beter kon je hem inderdaad niet omschrijven.. Een auto met een dergelijke vormgeving verdient geen ander predicaat.

    Login om te reageren
  52. Yilm0w zegt

    19 juli 2010 om 18:20

    Wat een dıng zeg, geen woorden meer voor !

    Login om te reageren
  53. Cantago zegt

    14 augustus 2010 om 18:15

    Ziet er gaaf uit… Maar niet mooi. En voor dat geld koop ik wel een Rolls Royce Phantom, beter in stijl naar je werk;)

    Login om te reageren
  54. John zegt

    28 oktober 2010 om 12:22

    Wat een mooie wagen! Helaas is m’n bankrekening niet toereikend, maar anders werd 1 van die 5 van mij :)

    Login om te reageren
  55. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    30 november 2011 om 22:36

    lol

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North