• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brullen met de 1.035 pk sterke Hennessey Camaro

Auteur: ricardo, gepost 9 juli 2010 om 09:56 – 22 Reacties

Dit houdt je wel wakker tot het eind van je werkdag

Laatst schreven we nog over de Amerikaanse tuner Hennessey, en dat ze 815 pk in een Chevy Camaro hadden gepropt. Volstrekt overbodig in een land als Nederland bijvoorbeeld. Maar in Texas doet men niet zo moeilijk over een PKtje meer of minder. Want na nog meer tweaks hebben ze ook een Camaro met 1.035 pk uitgerust. Gekkenwerk, maar wat worden wel hier hebberig van.

Oké, laten we het maar meteen verklappen. Twee turbo’s als watermeloenen, een aangepaste ECU en heel veel litertjes C16 racebrandstof hebben wel enigszins geholpen om dit pk-aantal te bereiken. Maar voorlopig ga je op een testbankrun wel door de duizend-pk-grens heen. En welke rechtgeaarde petrolhead wil dat nou niet?

Even niet denken aan wat dat allemaal kost aan brandstof, of hoeveel CO2 erbij vrijkomt, maar laat je gedachten eens gaan over al het smeulende rubber en het motorgeluid als dit ding het circuit een dragstrip bezoekt. Love it. En dat alles in een Camaro, een van de coolste auto’s die aan de overkant van de oceaan wordt gebouwd.

Beelden vanuit de Hennessey-workshop waar dit monster genaamd HPE1000 getest wordt vind je HIERRR.

1.035 pk sterke Hennessey Camaro op de testbank

Ook interessant!

  • Afscheidsmodel met 1.013 pk
    Afscheidsmodel met 1.013 pk kost slechts 113 mille
  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto
  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet, Hennessey, tuning, Video

Vorig bericht: « BMW 1-Serie M Coupe – de officiële teaser! [video]
Volgend bericht: Lotus komt met vier nieuwe conceptcars naar Parijs? »

Lees Interacties

Reacties

  1. CSL zegt

    9 juli 2010 om 09:57

    Erg leuk…Ze hebben ook leuke Vipers.

    Login om te reageren
  2. laurens324 zegt

    9 juli 2010 om 09:59

    allemaal leuk en wel maar die racebrandstof vind je in belgie en nederland niet, dus verlies je al een grote hoeveelheid PKs

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      9 juli 2010 om 10:06

      die lui van Hennessey zijn gek met al dat PK geweld. :P leuk al dat vermogen dat wel. Maar mocht ik zelf een viper/challenger hebben dan houd ik het liever lekker stock en turboloos.

      Login om te reageren
  3. Mr. V8 zegt

    9 juli 2010 om 10:15

    @ Laue: nee man, die Challenger moet een supercharger opzitten is zo dik.
    Let u op? Ja? Mooi!

    http://www.youtube.com/watch?v=k7Yw2Q1u1ng&feature=related

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      9 juli 2010 om 12:45

      @Mr. V8:
      oei die is wel dik :)
      *op dodgelife.nl plaatsen doet :) *

      Login om te reageren
  4. John zegt

    9 juli 2010 om 10:22

    OK, in de discussie Laue vs Mr. V8 kies ik vandaag de kant van Mr. V8… Wat een enorm lekker heerlijk asociaal apparaat!

    Login om te reageren
  5. Buyck zegt

    9 juli 2010 om 10:28

    Totaal nutteloze wagen voor op onze wegen en kan ook niet op gewone benzine rijden tja… voor de rest leuk spul.

    Login om te reageren
  6. azndragon zegt

    9 juli 2010 om 10:41

    -edit: check!-

    ontopic wat een auto!!

    Login om te reageren
  7. Rob USA zegt

    9 juli 2010 om 10:43

    @Ricardo: Circuit hoef je echt niet door te strepen, rondje Ring in 8.20 met een standaard versie, deze zal het echter nog wat beter doen met zijn verlaagd en aangepast onderstel en dikkere remmen en niet onbelangrijk wat meer horsies. :)

    P.S. Bij deze auto hoef je ook geen (bijna) naakt model te zetten hij is van zichzelf al porno genoeg! :)

    Login om te reageren
  8. Jokkebrok zegt

    9 juli 2010 om 10:48

    Hebben!!! Die is echt gruwelijk!

    Login om te reageren
  9. 911GT2 zegt

    9 juli 2010 om 11:27

    Tja pk’s zijn leuk, maar hoe lang blijft het heel… en wwat gebeurt er als je dit ding een bocht laat zien? Ik vermmoed dat hij huilend met de staart tussen de benen afdruipt…

    Plastic zooi.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      9 juli 2010 om 16:01

      @911GT2: Ik heb gehoord dat 911’s doodsbakken zijn. Alleen maar kijken naar het gaspedaal in de regen en je staat tegen een boom.

      Wat zeg je? Was dat vroeger? Ah, nu is het 2010, correct.

      En kijk dan nu eens even terug naar je eigen post.

      2010 inderdaad.

      Login om te reageren
  10. Rob USA zegt

    9 juli 2010 om 11:44

    @911GT2: Ja, een 911GT2 zal hij op het circuit voor moeten laten maar een 8.20 is echt niet verkeerd.
    Dat het heel blijft heb ik wel vertrouwen in, deze jongens zijn ten 1e geen prutsers en ten 2e hebben ze (in de USA)wel genoeg ervaring met het bouwen van dikke pk monsters. En de LS9 heeft zich – met zo’n 650pk- wel al bewezen in de ZR1 toch?

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      9 juli 2010 om 19:08

      @Rob USA: Amerikanen kunnen alles bouwen, van space shuttles tot vliegdekschepen. Maar op het gebied van auto’s falen ze steeds maar weer. (Niet dat ze hier en daar een mooie hebben die goed kan meekomen: ZR1, CTS-V etc)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        9 juli 2010 om 19:13

        @Northwestern:
        noem maar eens een echt slechte hedendaagse amerikaan dan ..

        btw .. only in Texas ..
        ik weet niet wat er daar in de aarde zit .. maar die lui zijn knettergek ..
        op een gezonde manier dan ..

        Login om te reageren
  11. bjorn zegt

    9 juli 2010 om 11:54

    gaaf hoor… Als je daar werkt heb je volgens mij wel een top baan als petrol head…

    Login om te reageren
  12. CARENTAN zegt

    9 juli 2010 om 12:54

    Blowoff valve met uitgang naar de rechterwielkast? En wat een geluid…

    Login om te reageren
  13. Benz.. zegt

    9 juli 2010 om 17:09

    Strepen trekken op het asfalt was nog nooit ZO leuk geweest. :)

    OT: Ziet er niet verkeerd uit. Ikzelf zou voor andere kleur wielen gaan. Het totaalplaatje echter misstaat niet.

    Login om te reageren
  14. terazino zegt

    9 juli 2010 om 22:42

    @lincoln

    – chrysler 300c
    – chrysler grand voyager
    – chevrolet spark
    – chevrolet matiz
    – chevrolet aveo
    – chevrolet nubira
    – chevrolet cruze
    – chevrolet epica
    – chevrolet captiva
    – hummer

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      10 juli 2010 om 14:23

      @terazino:
      jij noemt alle europeese chevy’s dat zijn geen chevy’s dat zijn dawoo’s die in korea gebouwd worden om verkocht te worden in europa heeft niets met amerikaanse voertuigen te maken
      en een 300C is echt geen slechte wagen er zijn er minder problemen mee dan gelijk welke andere auto in zijn prijsklasse je mag gewoon niet zuinig zijn er mee neem je de 3L motor garandeer ik je problemen, steek je een 5.7/6.1L heb je een auto met een motor die je nooit kapot krijgt

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        10 oktober 2011 om 14:09

        @six-trey: Minimaal 5,7 liter voor een blok dat niet stuk gaat, goeie auto’s! -.-

        Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    10 juli 2010 om 16:08

    Kun je er op straat mee rijden?? Lijkt me iets te veel vermogen:P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North