• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Galibier/Royale station, want meer is beter

Auteur: Alwood, gepost 24 juni 2011 om 19:41 – 27 Reacties

Bugatti Galibier Avant Royale Variant Station


Meer modellen meer vreugd. Extra ruimte voor de hond is altijd fijn en ook ander gespuis kan achterin.

Of Bugatti met een Royale Variant komt? Waarschijnlijk niet. Pas heel recent is Ferrari tot de wereld van de praktische auto’s toegetreden. Lamborghini begint er voorlopig nog niet aan. Een Bentley is te bestellen als shooting brake maar niet bij Bentley. Hetzelfde geldt voor Maserati.

Mocht het idee van een 850pk 16 cilinder Royale Avant wel bevallen dan is er allicht een coachbuilder zover te krijgen. Zoals zij ooit deden met een Bentley Arnage bijvoorbeeld. De concept-tekeningen kunnen zij bovendien gebruiken voor een extra grote Mulsanne.

Verantwoordelijk voor deze impressie is photoshop virtuoos Bart ten Hoeve. De afbeelding is tevens in het groot te bekijken. Eigen inzendingen mogen rechtstreeks autojunk.nl op.

Ook interessant!

  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Bugatti scheermes
    Bugatti scheermes is vlijmscherp en peperduur
  • Autoverzamelaar koopt Bugatti met Dogecoin winst
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

avant, Bugatti, estate, galibier, photoshop, royale

Vorig bericht: « Laat Porsche de naam ‘550’ terugkeren?
Volgend bericht: BMW M5 F10, vanaf 2012 weer taxi voor grote mensen »

Lees Interacties

Reacties

  1. raphael zegt

    24 juni 2011 om 19:46

    Hoe doet die Mulsanne het eigenlijk? Ik hoor niets van die auto, weinig reviews ook trouwens.

    Login om te reageren
    • Roelio zegt

      24 juni 2011 om 22:23

      @raphael: zag er pas nog een in Rotterdam, 1 min daarna een RR Phantom :D. Ik denk dat het niet zo goed gaat met die Mulsanne eigenlijk, de Arnage was veel cooler.

      Login om te reageren
    • Cantago zegt

      25 juni 2011 om 01:45

      @raphael: Ze hadden hem ook gewoon veel mooier moeten maken! Zoals de Brooklands en zoals Bentley’s echt waren toen hun reclame nog een man met een grote middelvinger was! Zo’n Bentley wil ik hebben!
      http://static.autoblog.nl/images/wp/Bentley%20ad%20finger.jpg

      Login om te reageren
  2. Carreza zegt

    24 juni 2011 om 19:47

    Shooting brakes beginnen saai te worden. Geef mij trouwens dan maar deze:
    http://3.bp.blogspot.com/-F8dUw0H3vRI/TYtn9WNwnJI/AAAAAAAAGas/quoJn63aP18/s1600/Lamborghini-Estoque-Shooting-Break3.jpg

    Login om te reageren
    • kingdecay zegt

      24 juni 2011 om 19:54

      @Carreza: Oy, die is wel heel mooi idd :)
      Thnx for sharing, die kende ik nog niet.

      Login om te reageren
    • Maurice16 zegt

      24 juni 2011 om 19:58

      @Carreza: Gaaf! Gelijk in productie nemen wat mij betreft! :)

      Login om te reageren
    • ukbob zegt

      24 juni 2011 om 20:20

      @Carreza: dank voor de tip! Deze is echt gaaf, als Lambo dan toch die kant opgaat, kunnen ze beter een échte 4zits supercar maken, ik zie niet gauw 4 man in een Ferrari FF kruipen..

      Login om te reageren
    • Cantago zegt

      25 juni 2011 om 01:46

      @Carreza: Die is al beter dan het origineel!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 juni 2011 om 12:39

      @Carreza: Jammer dat de Shooting Brake naam wordt uitgemolken voor gewone, vijfdeurs stationwagons, zoals die Estoque van jou…

      Login om te reageren
  3. Carreza zegt

    24 juni 2011 om 19:48

    Breaks*

    Login om te reageren
  4. Prutsor zegt

    24 juni 2011 om 19:50

    Die trap klopt nu niet meer, op die foto.

    Login om te reageren
  5. phantom zegt

    24 juni 2011 om 20:08

    @ Carreza: Die zit er serieus goed uit! klopt ook helemaal qua verhoudingen.

    Die galibier hierboven lijkt nergens op

    Login om te reageren
  6. stationcar zegt

    24 juni 2011 om 20:09

    Of de achterruit is wel héél bol of het perspectief klopt niet. Photoshop virtuoos of niet, helaas. Verder knap gedaan hoor, ik kan helemaal niks met Photoshop…

    Login om te reageren
  7. bigcar zegt

    24 juni 2011 om 20:12

    vind deze wage nu wel wat magertjes…
    komt het ding nu nog wel snel genoeg vooruit met 200 pk minder, of kan die elektromoter wel genoeg pk leveren om 1000+ pk te worden. aan de andere kant bekeken logisch dat er een elktromoter komt, puur vanwege het aantal nm’tjes… die bak zou volgens mij wel meer kunnen krijgen, overhandig hem is aan mercedes (lees brabus). als ze uit een 6.5 liter v12 als 1400 nm + krijgen…

    wat zou top gear met deze auto doen voor challenge:
    opnemen tegen de toekomstige estoque, een rapide, de mulsanne etc etc…. of zijn die te traag??

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      24 juni 2011 om 21:42

      @bigcar: Ik heb zo’n vermoeden dat 850 pk (met of zonder elektromotor) wel genoeg is om vooruit te komen, ja ;)

      Login om te reageren
  8. Megakix zegt

    24 juni 2011 om 20:38

    Geen nieuws is niet altijd goed nieuws… ?

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    24 juni 2011 om 21:50

    Van de afgelopen jaren vind ik de Bentley nog steeds het natuurlijkst. Op nummer 2 de Z3 Coupé en op nummer 3 (dare I say it) toch de Ferrari FF.

    Deze Royale lijkt qua proporties nergens op, sorry :?

    Login om te reageren
  10. Roelio zegt

    24 juni 2011 om 22:25

    Ik vond de kont van de Galibier/Royale echt niet bij de rest van de auto passen, deze variant dan weer wel. Keep up the good work Bugatti!!

    Login om te reageren
  11. maxx1 zegt

    24 juni 2011 om 22:58

    voor deze knap ik af, de supersedan vind ik mooier

    Login om te reageren
  12. kingdecay zegt

    25 juni 2011 om 01:04

    Ik mis het “adelijke” bij de huidige Bugatti’s. Technisch zijn ze zeker geen schande voor Ettore, maar qua stijl en uitstraling missen ze toch echt iets. Vergelijk bv. de Gaiibier met de T41 Royale waarnaar die eerste zou moeten verwijzen. De Royale straalt rijkdom en macht uit van ongekende grote, en dat op een eigenlijk best wel ingetogen manier. Terwijl de Galibier, en eigenlijk ook de Veyron, het moet hebben van protserig en overdadig aangebracht chroom en een heel schreeuwerige ‘in-your-face’-factor. De Bugatti’s van weleer zijn ook wel een beetje in-your-face, maar als ze dat al zijn dan is het alsnog op een discrete manier. De oude Bugatti’s stralen echte klasse en “royaliteit” uit, de huidige Bugatti’s zijn veel te ‘nouveau-riche’.

    De EB110 is een geval apart, ook al sluit ie niet meteen aan bij dat waar ik Bugatti mee associeer, hij heeft tenminste niet die heel foute en ongepaste pretentie die de huidige Bugatti-modellen wel hebben.

    Login om te reageren
    • kingdecay zegt

      25 juni 2011 om 01:34

      @kingdecay: ik bedoelde natuurlijk “grootte” te typen ipv “grote”, maar één of andere cerberale storing kwam roet in het eten strooien.

      Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    25 juni 2011 om 08:50

    M’n netvlies! Het brandt! Haal dat ding weg!

    Login om te reageren
  14. vale46 zegt

    25 juni 2011 om 09:26

    Ugly!!
    Shame on you AB..

    Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    25 juni 2011 om 11:46

    Heeey een Bugatti Panamera

    Login om te reageren
  16. MAB zegt

    25 juni 2011 om 13:02

    Een Bentley is te bestellen als shooting brake maar niet bij Bentley??? dit snap ik niet

    Login om te reageren
  17. maxx1 zegt

    25 juni 2011 om 13:40

    de daklijn klopt niet bij de auto. de daklijn is een paar centimeter hoger bij de achterkant als bij de voorportier, ziet er niet uit! of het lijkt zo. Al lijkt het zo, dit zou ik nooit van mijn leven kopen.

    Login om te reageren
  18. Priusje zegt

    25 juni 2011 om 18:31

    Ew. Ik houd niet van stationwagons.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North