Niet geheel onverwacht, maar het hoge woord is er dan toch uit! In Genève toont Bugatti het cabrio-equivalent van de Veyron SuperSport coupe: de Grand Sport Vitesse.
Voor de duidelijkheid: dit heeft niets te maken met die geel-zwarte club uit Arnhem, maar Vitesse is Frans voor ‘snelheid’ of ‘versnelling’. In plaats van 1.001 pk en 1.250 Nm pompt deze cabrio er 1.200 pk en 1.500 Nm uit. Holy mamma!
Voor de rest is het wel bekend, we kennen de Veyron inmiddels van haver tot gort. Deze dikke Grand Sport zal voornamelijk gemaakt worden om potentiële klanten meer tot een aankoop te verleiden. Er staan namelijk nog flink wat ongemaakte Grand Sports in de planning.
dus de SS is alweer achterhaald?
@dennisr: nee, dit is gewoon de cabriovariant van de ss
Ik wilde een hele flauwe kutgrap maken over Merab Jordania, maar je disclaimer was me voor.
fuck you, smoke :( throw a wolf a bone here!
Sorry bro…Voelde eveneens de aandrang de Arneppers er even bij de haren bij te slepen.
Oh ja, enne.. huilie huile! :)
Ik had voor de rest niks te melden over deze Veyron maar ik vond mezelf te belangrijk om niks te posten :mrgreen:
lijkt me niet aangenaam: 400 rijden met de haren in de wind :P
@barry: Mij wel.
@kaasboerin: denk dat je dan gelijk kaal bent, maar ik zou er ook geen nee tegen zeggen :P
@audi18: Ik ben al kaal, vandaar de reactie. Of hou je niet van kale kaasboerinnetjes?
@kaasboerin: haha dan is er helemaal geen bezwaar meer om het niet te doen!
@kaasboerin: Hahahaha… daar waar jij kaal bent komt geen wind.. Ik ken maar één kale vrouw en dat was Sugar Lee Hooper. :mrgreen:
@barry: Met het dak eraf kan je zover ik weet maximaal 350 rijden;) Al is 350km/h ook sick.
lijkt me toch best leuk om een een keertje mee te toeren :P
o.k. .. een cabrio ..
kan je nog incognitonieter met je gaye zonnebril in London een parkeerplekje zoeken met je peekaas ..
Is er nou echt geen elegantere optie te bedenken voor die lelijke amberkleurige zijverlichting voor de US markt? Of vervalt die bij de europeese versie?
Verder meer Veyron. Ik zou er nog steeds voor tekenen, maar een designupdate zou wel op zijn plaats zijn intussen.
het lijkt er meer op alsof de veyron een flop is.. Ik bedoel, harstikke knap wat VAG daarmee bereikt heeft, maar ze raken ze niet aan de straatstenen kwijt.
@akrapovic: veyron is een showcase, al van te voren was bekend dat het niet winstgevend zou worden
@akrapovic
http://www.youtube.com/watch?v=CC1vc6IUzDw
@akrapovic
De veyron is ook nooit bedoeld om een commercieel succes voor VAG te worden. Sterker nog, volgens mij lijden ze voor elk verkocht exemplaar een groot verlies (hoe groot ook alweer?). Deze bolide is meer een prestigeproject, de snelste en sterkste auto ooit gemaakt, voor marketingdoeleinden. En aangezien iedereen deze auto kent lijkt me dat aardig goed gelukt!
@hansaplast:
“…op iedere Veyron wordt immers zo’n €4 miljoen verlies geleden…”
http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/23/uitsmijter-en-opvolger-bugatti-veyron-in-2012
@hansaplast: daar heb je gelijk in. Hetgeen vag wilde bereiken is ook gelukt. Een flop is dus ook niet het juiste woord. Toch is het spectaculaire er ondertussen wel vanaf vind ik
@hansaplast: Zover ik weet kost het ongeveer 5 miljoen euro om een exemplaar te bouwen, terwijl een exemplaar ”maar” 1,2 miljoen / 1,4 miljoen euro’s kost. 4 miljoen verlies dus (zoals de rest ook al zegt).
Van een ”prestigeproject” project maak je niet zo veel onnodige uitvoeringen.. Het lijkt me meer een dikke flop.
Ik geloof ook niet dat ze verlies lijden op elke geproduceerde veyron.. Mocht dit wel het geval zijnn is het natuurlijk schandalig dat ze zoveel miljoenen nodig hebben om dat ding betrouwbaar(alhoewel.. falende paraplu-achtige softtop..)te maken. De verkoopprijs van 1,2miljoen euro is natuurlijk absurd! OOK voor 1000/1200 pk.
Wordt er niets vermeld over de topsnelheid?
Is daar überhaupt iets over bekend?
@BmwMPower: moet dat nog bij een veyron? zal vast wel >400 zijn
@audi18: Een standaard Veyron met 1001 pk haalt ook over de 400 km/h.
Ik ben gewoon benieuwd of er, na dit pak extra vermogen, nog sneller gereden kan worden.
@BmwMPower: De SuperSport in meer gestroomlijnd en haalt (onbegrensd) 431km/h, ik denk niet dat de Vitesse harder kan, en zeer waarschijnlijk wordt de Vitesse ook begrensd op 414km/h (ter bescherming van de banden). Btw, een ”normale” Veyron kan onbegrensd harder dan 450km/h (bron: Documentaire van National Geographic) maar omdat het daar niet stabiel genoeg voor is, is het te gevaarlijk. Het zou zomaar kunnen opstijgen(:D)
Verbeter me maar als ik fout zit:)
@BmwMPower: Staat op de zijkant van de banden.
@RobTWo: Heb je daar een foto van?
Nee, alleen dat zijn dichte broertje met 431 het record in handen heeft. Dat hoeft dus niet te betekenen dat deze even snel is.
@sir_smokalot: Ik ben benieuwd hoe lang VAG die record nog in handen zou hebben als Koenigsegg hun testbaan zou mogen gebruiken.
@hansaplats
auto is 5 miljoen, verkopen ze voor 1 miljoen. 5-1= 4.000.000 verlies per auto.
@ytrewq: Vandaar dat alle andere VAG producten veel te duur zijn..
@hansaplast
ze verliezen €4.000.000 per auto
Er worden er toch nog 30 van gemaakt, of niet?
Echt een onnodige auto als je het mij vraagt net zoals de Galibier. Het is gewoon van hoe kunnen we het nog gekker maken.
1200 pk en 1500 Nm koppel is misschien indrukwekkend, maar daarmee is ook gelijk alles gezegd.
@agera: Naar ”onnodig” moet je nooit kijken, elke auto die sneller dan 130 km/u gaat is eig. overbodig. Geef toe :D Maar toch willen wij snelle auto’s, maar echt nodig zijn ze niet, met een Alto kom je ook wel op je eindbestemming.
@masterstig: Gelijk heb je, maar het gaat mij niet zozeer om de snelheid, maar de prijs. Geef toe dat het gaan om absurde bedragen :P Veel mooiere auto’s te koop voor veel minder geld.
@agera: Daar heb je idd gelijk in
Tss … handig zeg! Kan je er een nóg langere caravan achter hangen.
Ben het helemaal met je eens. Hoeveel pk,s ze ook hebben ik vind ze nog steeds geen mooie auto.
Het
Lelijk ding, ik spaar wel door voor de SSC Tuatara. Ook snel maar vooral mooi.
Als je het mij vraagt de perfecte veyron. Niet die lelijke kap over de motor zoals bij de SuperSports, wel de PK’s, en het dak kan eraf. Prachtig!
De perfecte auto! Snel, bloedmooi en open :shock:
@kickass: Bloedmooi? In dat geval vind ik bloed lelijk.
Ik kan het niet meer volgen met al die edities
Ben er nu wel een beetje klaar mee,VW het word tijd voor wat anders
Variant nummer zoveel van de snelste productiewagen ter wereld. Ja, exclusief is die Bugatti wel. Ik zou me genaaid voelen als Veyron-eigenaar. Onderhand zijn er meer varianten van de Veyron dan van pakweg een Renault Mégane.
Vitesse??
@bassie99: lezen??
Je moet je hond niet zen hoofd uit het raam laten steken als je 400 gaat
waarom heet het niet gewoon grand super sport??? :?:
http://www.youtube.com/watch?v=FJIdS7mTBTI ik heb nog altijd m’n twijfels. Hoe zit het met snelheid met dat dakje? En is er een hard top?
@priusredbenzine
dat dakje lijkt inderdaad helemaal nergens op, en dat voor 2 miljoen euro +. ik zou dan liever voor de hardtop variant kiezen.
De ideale auto om een vrouw in een jurkje mee te nemen :mrgreen: Maar verder doet deze vaggatti mij niet zoveel.
Ja ziet er leuk uit, maar waarom had ik allang gedacht dat deze versie al te koop was?
@Thijsj: De grand sport wel maar die had ‘maar’ 1000 pk, en deze 1200.
@jordy14: what else is new… uitmelken tot de max!
Daar gaan je implantaten…
Leg dat maar eens uit bij de dokter :mrgreen:
“Voor de duidelijkheid: dit heeft niets te maken met die geel-zwarte club uit Arnhem”
yea rly :)
Bugatti als koning model-uitmelker?
wat een saaie auto, zeg! Komen ze niet aan met de andere modellen??