• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Grand Sport Vitesse (1200 pk): bruut!

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 februari 2012 om 14:16 – 65 Reacties

Bugatti_Veyron_Grand_sport_Vitesse
Niet geheel onverwacht, maar het hoge woord is er dan toch uit! In Genève toont Bugatti het cabrio-equivalent van de Veyron SuperSport coupe: de Grand Sport Vitesse.

Voor de duidelijkheid: dit heeft niets te maken met die geel-zwarte club uit Arnhem, maar Vitesse is Frans voor ‘snelheid’ of ‘versnelling’. In plaats van 1.001 pk en 1.250 Nm pompt deze cabrio er 1.200 pk en 1.500 Nm uit. Holy mamma!

Voor de rest is het wel bekend, we kennen de Veyron inmiddels van haver tot gort. Deze dikke Grand Sport zal voornamelijk gemaakt worden om potentiële klanten meer tot een aankoop te verleiden. Er staan namelijk nog flink wat ongemaakte Grand Sports in de planning.

Ook interessant!

  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland
  • Bugatti Chiron Pur Sport speelt buiten in Nederland
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, geneve-2012, grand-sport, veyron, vitesse

Vorig bericht: « Toyota lanceert teaservideo en -plaatjes FT-Bh
Volgend bericht: Jaguar XFR van Arden heeft een poes op de motorkap »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    22 februari 2012 om 14:17

    dus de SS is alweer achterhaald?

    Login om te reageren
    • audi18 zegt

      22 februari 2012 om 14:22

      @dennisr: nee, dit is gewoon de cabriovariant van de ss

      Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    22 februari 2012 om 14:17

    Ik wilde een hele flauwe kutgrap maken over Merab Jordania, maar je disclaimer was me voor.

    fuck you, smoke :( throw a wolf a bone here!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      22 februari 2012 om 14:23

      Sorry bro…Voelde eveneens de aandrang de Arneppers er even bij de haren bij te slepen.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      22 februari 2012 om 14:24

      Oh ja, enne.. huilie huile! :)

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        22 februari 2012 om 14:31

        Ik had voor de rest niks te melden over deze Veyron maar ik vond mezelf te belangrijk om niks te posten :mrgreen:

        Login om te reageren
  3. barry zegt

    22 februari 2012 om 14:21

    lijkt me niet aangenaam: 400 rijden met de haren in de wind :P

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 februari 2012 om 14:23

      @barry: Mij wel.

      Login om te reageren
      • audi18 zegt

        22 februari 2012 om 14:42

        @kaasboerin: denk dat je dan gelijk kaal bent, maar ik zou er ook geen nee tegen zeggen :P

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          22 februari 2012 om 15:14

          @audi18: Ik ben al kaal, vandaar de reactie. Of hou je niet van kale kaasboerinnetjes?

          Login om te reageren
          • audi18 zegt

            22 februari 2012 om 15:31

            @kaasboerin: haha dan is er helemaal geen bezwaar meer om het niet te doen!

            Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            23 februari 2012 om 01:41

            @kaasboerin: Hahahaha… daar waar jij kaal bent komt geen wind.. Ik ken maar één kale vrouw en dat was Sugar Lee Hooper. :mrgreen:

            Login om te reageren
    • porschegt2rs zegt

      22 februari 2012 om 19:23

      @barry: Met het dak eraf kan je zover ik weet maximaal 350 rijden;) Al is 350km/h ook sick.

      Login om te reageren
  4. audi18 zegt

    22 februari 2012 om 14:23

    lijkt me toch best leuk om een een keertje mee te toeren :P

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    22 februari 2012 om 14:24

    o.k. .. een cabrio ..
    kan je nog incognitonieter met je gaye zonnebril in London een parkeerplekje zoeken met je peekaas ..

    Login om te reageren
  6. 911GT2 zegt

    22 februari 2012 om 14:24

    Is er nou echt geen elegantere optie te bedenken voor die lelijke amberkleurige zijverlichting voor de US markt? Of vervalt die bij de europeese versie?
    Verder meer Veyron. Ik zou er nog steeds voor tekenen, maar een designupdate zou wel op zijn plaats zijn intussen.

    Login om te reageren
  7. akrapovic zegt

    22 februari 2012 om 14:28

    het lijkt er meer op alsof de veyron een flop is.. Ik bedoel, harstikke knap wat VAG daarmee bereikt heeft, maar ze raken ze niet aan de straatstenen kwijt.

    Login om te reageren
    • Stopwearingpants zegt

      22 februari 2012 om 16:48

      @akrapovic: veyron is een showcase, al van te voren was bekend dat het niet winstgevend zou worden

      Login om te reageren
  8. ferrari94tr zegt

    22 februari 2012 om 14:33

    @akrapovic
    http://www.youtube.com/watch?v=CC1vc6IUzDw

    Login om te reageren
  9. hansaplast zegt

    22 februari 2012 om 14:33

    @akrapovic

    De veyron is ook nooit bedoeld om een commercieel succes voor VAG te worden. Sterker nog, volgens mij lijden ze voor elk verkocht exemplaar een groot verlies (hoe groot ook alweer?). Deze bolide is meer een prestigeproject, de snelste en sterkste auto ooit gemaakt, voor marketingdoeleinden. En aangezien iedereen deze auto kent lijkt me dat aardig goed gelukt!

    Login om te reageren
    • druon zegt

      22 februari 2012 om 14:48

      @hansaplast:
      “…op iedere Veyron wordt immers zo’n €4 miljoen verlies geleden…”

      http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/23/uitsmijter-en-opvolger-bugatti-veyron-in-2012

      Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      22 februari 2012 om 16:49

      @hansaplast: daar heb je gelijk in. Hetgeen vag wilde bereiken is ook gelukt. Een flop is dus ook niet het juiste woord. Toch is het spectaculaire er ondertussen wel vanaf vind ik

      Login om te reageren
    • porschegt2rs zegt

      22 februari 2012 om 19:28

      @hansaplast: Zover ik weet kost het ongeveer 5 miljoen euro om een exemplaar te bouwen, terwijl een exemplaar ”maar” 1,2 miljoen / 1,4 miljoen euro’s kost. 4 miljoen verlies dus (zoals de rest ook al zegt).

      Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      23 februari 2012 om 14:11

      Van een ”prestigeproject” project maak je niet zo veel onnodige uitvoeringen.. Het lijkt me meer een dikke flop.

      Ik geloof ook niet dat ze verlies lijden op elke geproduceerde veyron.. Mocht dit wel het geval zijnn is het natuurlijk schandalig dat ze zoveel miljoenen nodig hebben om dat ding betrouwbaar(alhoewel.. falende paraplu-achtige softtop..)te maken. De verkoopprijs van 1,2miljoen euro is natuurlijk absurd! OOK voor 1000/1200 pk.

      Login om te reageren
  10. BmwMPower zegt

    22 februari 2012 om 14:38

    Wordt er niets vermeld over de topsnelheid?
    Is daar überhaupt iets over bekend?

    Login om te reageren
    • audi18 zegt

      22 februari 2012 om 14:45

      @BmwMPower: moet dat nog bij een veyron? zal vast wel >400 zijn

      Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        22 februari 2012 om 14:50

        @audi18: Een standaard Veyron met 1001 pk haalt ook over de 400 km/h.
        Ik ben gewoon benieuwd of er, na dit pak extra vermogen, nog sneller gereden kan worden.

        Login om te reageren
        • porschegt2rs zegt

          22 februari 2012 om 19:37

          @BmwMPower: De SuperSport in meer gestroomlijnd en haalt (onbegrensd) 431km/h, ik denk niet dat de Vitesse harder kan, en zeer waarschijnlijk wordt de Vitesse ook begrensd op 414km/h (ter bescherming van de banden). Btw, een ”normale” Veyron kan onbegrensd harder dan 450km/h (bron: Documentaire van National Geographic) maar omdat het daar niet stabiel genoeg voor is, is het te gevaarlijk. Het zou zomaar kunnen opstijgen(:D)

          Verbeter me maar als ik fout zit:)

          Login om te reageren
    • RobTWo zegt

      22 februari 2012 om 14:49

      @BmwMPower: Staat op de zijkant van de banden.

      Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        22 februari 2012 om 14:51

        @RobTWo: Heb je daar een foto van?

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      22 februari 2012 om 14:50

      Nee, alleen dat zijn dichte broertje met 431 het record in handen heeft. Dat hoeft dus niet te betekenen dat deze even snel is.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        22 februari 2012 om 15:11

        @sir_smokalot: Ik ben benieuwd hoe lang VAG die record nog in handen zou hebben als Koenigsegg hun testbaan zou mogen gebruiken.

        Login om te reageren
  11. ytrewq zegt

    22 februari 2012 om 14:45

    @hansaplats
    auto is 5 miljoen, verkopen ze voor 1 miljoen. 5-1= 4.000.000 verlies per auto.

    Login om te reageren
    • schim zegt

      22 februari 2012 om 17:41

      @ytrewq: Vandaar dat alle andere VAG producten veel te duur zijn..

      Login om te reageren
  12. ytrewq zegt

    22 februari 2012 om 14:46

    @hansaplast
    ze verliezen €4.000.000 per auto

    Login om te reageren
  13. ytrewq zegt

    22 februari 2012 om 14:47

    Er worden er toch nog 30 van gemaakt, of niet?

    Login om te reageren
  14. agera zegt

    22 februari 2012 om 15:00

    Echt een onnodige auto als je het mij vraagt net zoals de Galibier. Het is gewoon van hoe kunnen we het nog gekker maken.
    1200 pk en 1500 Nm koppel is misschien indrukwekkend, maar daarmee is ook gelijk alles gezegd.

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      22 februari 2012 om 15:05

      @agera: Naar ”onnodig” moet je nooit kijken, elke auto die sneller dan 130 km/u gaat is eig. overbodig. Geef toe :D Maar toch willen wij snelle auto’s, maar echt nodig zijn ze niet, met een Alto kom je ook wel op je eindbestemming.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        22 februari 2012 om 15:48

        @masterstig: Gelijk heb je, maar het gaat mij niet zozeer om de snelheid, maar de prijs. Geef toe dat het gaan om absurde bedragen :P Veel mooiere auto’s te koop voor veel minder geld.

        Login om te reageren
        • masterstig zegt

          22 februari 2012 om 16:48

          @agera: Daar heb je idd gelijk in

          Login om te reageren
  15. jacobsen zegt

    22 februari 2012 om 15:04

    Tss … handig zeg! Kan je er een nóg langere caravan achter hangen.

    Login om te reageren
  16. Dickie zegt

    22 februari 2012 om 15:19

    Ben het helemaal met je eens. Hoeveel pk,s ze ook hebben ik vind ze nog steeds geen mooie auto.

    Login om te reageren
  17. Dickie zegt

    22 februari 2012 om 15:20

    Het

    Login om te reageren
  18. midasracer zegt

    22 februari 2012 om 15:27

    Lelijk ding, ik spaar wel door voor de SSC Tuatara. Ook snel maar vooral mooi.

    Login om te reageren
  19. fant zegt

    22 februari 2012 om 16:22

    Als je het mij vraagt de perfecte veyron. Niet die lelijke kap over de motor zoals bij de SuperSports, wel de PK’s, en het dak kan eraf. Prachtig!

    Login om te reageren
  20. kickass zegt

    22 februari 2012 om 16:49

    De perfecte auto! Snel, bloedmooi en open :shock:

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      22 februari 2012 om 16:57

      @kickass: Bloedmooi? In dat geval vind ik bloed lelijk.

      Login om te reageren
  21. Lucb zegt

    22 februari 2012 om 16:57

    Ik kan het niet meer volgen met al die edities

    Login om te reageren
  22. mbevo zegt

    22 februari 2012 om 17:25

    Ben er nu wel een beetje klaar mee,VW het word tijd voor wat anders

    Login om te reageren
  23. kingdecay zegt

    22 februari 2012 om 17:27

    Variant nummer zoveel van de snelste productiewagen ter wereld. Ja, exclusief is die Bugatti wel. Ik zou me genaaid voelen als Veyron-eigenaar. Onderhand zijn er meer varianten van de Veyron dan van pakweg een Renault Mégane.

    Login om te reageren
  24. bassie99 zegt

    22 februari 2012 om 17:29

    Vitesse??

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      22 februari 2012 om 17:36

      @bassie99: lezen??

      Login om te reageren
  25. genialstatue13 zegt

    22 februari 2012 om 17:36

    Je moet je hond niet zen hoofd uit het raam laten steken als je 400 gaat

    Login om te reageren
  26. bbroek zegt

    22 februari 2012 om 18:08

    waarom heet het niet gewoon grand super sport??? :?:

    Login om te reageren
  27. priusredbenzine zegt

    22 februari 2012 om 18:21

    http://www.youtube.com/watch?v=FJIdS7mTBTI ik heb nog altijd m’n twijfels. Hoe zit het met snelheid met dat dakje? En is er een hard top?

    Login om te reageren
  28. Robdg zegt

    22 februari 2012 om 18:35

    @priusredbenzine

    dat dakje lijkt inderdaad helemaal nergens op, en dat voor 2 miljoen euro +. ik zou dan liever voor de hardtop variant kiezen.

    Login om te reageren
  29. norge zegt

    22 februari 2012 om 19:21

    De ideale auto om een vrouw in een jurkje mee te nemen :mrgreen: Maar verder doet deze vaggatti mij niet zoveel.

    Login om te reageren
  30. Tonnie zegt

    22 februari 2012 om 20:09

    Ja ziet er leuk uit, maar waarom had ik allang gedacht dat deze versie al te koop was?

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      23 februari 2012 om 10:38

      @Thijsj: De grand sport wel maar die had ‘maar’ 1000 pk, en deze 1200.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        23 februari 2012 om 19:11

        @jordy14: what else is new… uitmelken tot de max!

        Login om te reageren
  31. PeugeotGTI zegt

    22 februari 2012 om 21:11

    Daar gaan je implantaten…
    Leg dat maar eens uit bij de dokter :mrgreen:

    Login om te reageren
  32. piebepost zegt

    23 februari 2012 om 00:11

    “Voor de duidelijkheid: dit heeft niets te maken met die geel-zwarte club uit Arnhem”

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 februari 2012 om 07:13

      yea rly :)

      Login om te reageren
  33. jeffreym3 zegt

    23 februari 2012 om 14:01

    Bugatti als koning model-uitmelker?

    Login om te reageren
  34. siaram2 zegt

    23 februari 2012 om 14:03

    wat een saaie auto, zeg! Komen ze niet aan met de andere modellen??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North