
Een Veyron doet tweedehands doorgaans nog wel een tonnetje of zeven á acht, maar als je graag een Bugattisleutel op de bar wil kunnen gooien kan je met minder dan de helft van dat budget ook gaan voor iets met véél meer karakter.
Deze Bugatti 35B staat te koop in België voor slechts 275.000 euro. Voor dat geld krijg je een fraai bewaarde klassieke racer. Dit exemplaar werd voor het eerst op kenteken gezet in 1926 en beschikt over een 2.3 liter achtcilinder met vier versnellingen en 171 trappelende paardjes -zij het op leeftijd- onder de prachtige blauwe motorkap.
Recentelijk heeft de auto nog een flinke servicebeurt gehad waarbij onder meer enkele lagers en de waterpomp zijn vervangen. Helemaal klaar om nog jaren de boodschapjes mee te kunnen doen dus en u weet: een dak wordt zwaar overschat, daar deden ze in 1926 ook niet moeilijk over.
Met dank aan Lawrence voor de tip!
Update: het is een replica schijnbaar, excusez, maar blijft een tof ding!
ok, ik had gedacht dat een dergelijke auto eigenlijk wel het tienvoud van dit bedrag zou opbrengen.
Bij ons in het dorp staat een type 35:D
Ja, zoiets zou ik dolgraag willen hebben c.q. bezitten.
’s avonds stiekem en naar buiten rollen en de lokale Hermandad tot wanhoop drijven met de open uitlaat.
En geef toe, dit is wat een Bugatti hoort te zijn.
Nonchalant chique.
Jongeman, where are your spatbords please?
In 1926 waren die nog niet uitgevonden Oom Agent.
http://www.youtube.com/watch?v=rFPGHPUcZ3s
Hierbij de bewegende beelden van deze Bugatti !
@Hainz: Wat een baas :D en dan nog vertrekken met wheelspin
@Hainz: De motor heeft maar moeite aan te blijven. Toch is dit eigenlijk wel stukken beter dan de meeste nieuwe troep^^.
Hij ziet er niet op en top uit maar had dit een Ferrari geweest was ie zeker meer dan het tienvoud waard. Elke keer als ik een klassieke Bugatti te koop zag staan had ik het idee dat om een replica ging vanwege de lage prijzen.
Bugattisleutels?? Zwengel toch??
@xlnc: Een Ferrari uit 1926 zou gewéldig zijn. Al was het maar omdat ie dan 3 jaar ouder zou zijn dan het hele merk.
@mout: Ferrari bouwt pas auto’s sinds 1947.
Hoezo zit het stuur rechts?
Bugatti is frans
@sirmustang:
Zodat je ’s avonds de streep langs de weg beter kon zien of de bomen (Bugatti is Frans en Napoleon ook)
Op de lange door Napoleon aangelegde wegen staan altijd bomen aan weerskanten die er staan omdat men vroegah de paarden in de zomer de koelte wilde geven
Dus werden die bomen met de komst van de auto voorzien van witte bande als markering voor de zijkant van de weg.
Later werden dat strepen.
Er was weinig verkeer ook weinig vrachtverkeer, dus inhalen was toen niet zo’n herejee.
Daarom zat men dus rechts.
@desjonnies: en als je een niet sportwagen kocht (Bugatti Royale, Hispano-Suiza, Delage, Delahaye, Hotchkiss, Panhard) dan hoefde de chauffeur niet helemaal om de heel erg lange neus van de auto heen te lopen om bij jouw deur aan de stoepkant uit te komen en je uit te laten stappen
@sirmustang:
Diverse Lancia’s uit de jaren 50 en 60 (o.a. Aurelia) hebben ook het stuur rechts. Dan kun je strakker langs de bergwand en afgrond racen als je door de Alpen scheurt.
@Hubert:
Meeste circuits draaien ook met de klokwijzerzin mee, zo zit je altijd aan de binnenkant van de bocht, maakt insturen richting apex makkelijker (overzichtelijker).
Oh…rechtsgestuurd, da’s jammer…
respect voor de coureurs uit die tijd overigens, wat zal dat afzien zijn geweest.
@Simpson: anders had je hem wel gehocht!
@porsche928: ;-) Nee, dan nog niet..te kleine kofferruimte
@Simpson: Je bedoelt, GEEN kofferruimte. Er staat 5 liter olie in de beenruimte. Geen reclame voor de auto.
Wat een bijzonder blok! :) Nog écht een blok :)
Wil jullie niet teleurstellen maar het is wel een nepper.. Leuk stukje reclame dat wel! Als je op de site van beerens classics kijkt http://www.beerens.be/classic-exclusive-cars. Zie je dat t een bugatti van pur sang is, dat is de grootste bugatti replicabouwer en komt uit Argentinië. Een 8 cilinder zonder racehistorie zou normaal anderhalf miljoen opleveren, een vier cilinder (t37) soms wel rond de 3 ton…
@msg181: doe er dan maar 2 nullen af en ik koop hem :)
@msg181:
20 ruggen bieden en gauw ja zeggen dan?
@msg181:
Vraagje, is dit dan geen misleiding om hem als bouwjaar 1926 te koop te zetten.
’t ding is dus eigenlijk net zo nep als zo’n Bugatti met een kever motor achterin ;)
@desjonnies:
Helemaal niet toch, als dit gebouwd is zoals de bugatti’s van weleer en dus een goede replica is is hij toch bijna even echt als een echte bugatti. Hij mist enkel het idee van een bugatti te zijn maar voor iemand die ermee wil rijden maakt dat geen verschil toch? Zo’n kitcar heeft alleen het uitzicht dit heeft vergelijkbare techniek (vermoed ik).
Da’s zoals een goed namaakschilderij vergelijken met een poster vind ik.
@msg181: Oh maar, als je wil, we hebben een authentieke staan ook hoor?! Die staat mooi opgepoetst naast de ex Bugatti Type 101C Antem Coupe van Nicolas Cage…
Prachtig stukje antiek.
Reden voor zo’n “lage” prijs is dan ook dat het geen originele wagen is. Deze worden in Argentinië gerecreëerd.
Originele zijn meer waard als een veyron…
Met kentekens en documenten spelen is een kwestie van connecties. :)
Even mijn comment staven.
http://www.pursangweb.com/
loopt nie zo best stationair
Ik vraag mij toch echt af of het niet een nabouw is, Jay Leno was naar zoiets opzoek, maar kon er geen vinden. http://www.bugattipage.com/bsale.htm Hier staat een 37 wat de 4 cilinder versie is van de 35 en dat is een nabouw en die kost al 320.000 euro.
Pur Sang inderdaad, een B doet zeker 1,5 miljoen
Eeen echte bugatti hoort ook prijs op aanvraag te zijn:
http://www.carandclassic.co.uk/car/C211436
of
http://www.carandclassic.co.uk/car/C271911
Dit is een ECHTE replica, gemaakt in Brazilie.
Sorry niet in Brazilie maar Argentina : http://www.pursangweb.com
Wat een geniale bak! Opknappen en rijden maar.
@mightymike: Opknappen? Wat valt daar nou aan op te knappen? Gewoon een vette lap er overheen. Klaar! ;)
Mag je eigenlijk met zo’n auto de weg op? als het namaak is, is het voor de wet een nieuwe auto en dan mis ik een hoop dingen zoals nummerplaten incl. verlichting, spatborden enz.
Errug knappe kar hoor!
In mei op Spa en juli op Le Mans weer volle bak racen met deze en andere apparaten. Waanzinnig gaaf!
Beerens heeft wel wat ander leuks (met Nederlandse geschiedenis) staan: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=204055638 Autoblog testje?
wat een doodskist op wielen, mijn mening.
Erg mooie replica’s. In Winterswijk rijdt er ook een. Heeft diverse malen meegedaan aan de Klassiekerrally Winterswijk.
Verschil met een echte Bug: onder andere de krukas. Bij een originele is die gelagerd met kogellagers, waardoor de krukas gedeeld moest zijn. De Pur Sang versie heeft glijlagers en een krukas uit 1 geheel.
Ook heb ik me laten vertellen dat de ontstekingvolgorde iets anders is dan bij een echte Type 35.
Desalniettemin een zeer begerenswaardige auto!
@Klassiekerrally: Ik vind vooral de vorm erg iconisch. het is een beetje een synoniem geworden voor een 30ties racer.
Het geluid is -ook van de replica- ook niet te versmaden hoor! :)
Als jarenlange trouwe autoblog lezer verschiet ik ervan dat het zo lang geduurd heeft eer de classic division van Beerens hier verschijnt.
Indien er interesse is wil ik wel eens nahoren bij de verantwoordelijke voor de classic division of hij niet wat meer van onze pareltjes wil doorsturen…
@robbie: inderdaad street legals sinds 1947. Echter Scuderia Ferrari bestaat sinds 1929. Ferrari S.p.A. is opgericht in 1947.
@xlnc: By the way, dit is de duurste auto ooit geveild en geeft Ferrari het nakijken… Bugatti type 57SC Atlantic uit 1936: http://www.autoblog.nl/archive/2010/05/06/bugatti-type-57sc-atlantic-duurste-auto-ooit
http://www.youtube.com/watch?v=gppqZ-dVUIs