• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti kopen voor slechts 275.000 euro?

Auteur: CasperH, gepost 19 januari 2012 om 08:53 – 47 Reacties

Bugatti 35B


Een Veyron doet tweedehands doorgaans nog wel een tonnetje of zeven á acht, maar als je graag een Bugattisleutel op de bar wil kunnen gooien kan je met minder dan de helft van dat budget ook gaan voor iets met véél meer karakter.

Deze Bugatti 35B staat te koop in België voor slechts 275.000 euro. Voor dat geld krijg je een fraai bewaarde klassieke racer. Dit exemplaar werd voor het eerst op kenteken gezet in 1926 en beschikt over een 2.3 liter achtcilinder met vier versnellingen en 171 trappelende paardjes -zij het op leeftijd- onder de prachtige blauwe motorkap.

Recentelijk heeft de auto nog een flinke servicebeurt gehad waarbij onder meer enkele lagers en de waterpomp zijn vervangen. Helemaal klaar om nog jaren de boodschapjes mee te kunnen doen dus en u weet: een dak wordt zwaar overschat, daar deden ze in 1926 ook niet moeilijk over.

Het motorblok
Het sexy kontje van deze dame op leeftijd
De werkplek

Met dank aan Lawrence voor de tip!

Update: het is een replica schijnbaar, excusez, maar blijft een tof ding!

Ook interessant!

  • Vrijdagmiddagborrel met de 250.000 euro Bugatti pooltafel
  • Échte Bugatti Chiron van rapper is nog geen 300.000 euro waard
    Échte Bugatti Chiron van rapper is nog geen 300.000 euro waard
  • Bugatti Centodieci van 8 miljoen euro trotseert 50 graden Celsius
    Bugatti Centodieci van 8 miljoen euro trotseert 50 graden Celsius
  • Bugatti Sur Mesure
    Je kunt officieel geen nieuwe Bugatti meer kopen

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, Bugatti, Klassiekers, occasion, replica

Vorig bericht: « BMW 5 F10 stoned dankzij Vossen Wheels
Volgend bericht: Video: Lamborghini Diablo is een driezitter »

Lees Interacties

Reacties

  1. censored zegt

    19 januari 2012 om 08:58

    ok, ik had gedacht dat een dergelijke auto eigenlijk wel het tienvoud van dit bedrag zou opbrengen.

    Login om te reageren
  2. fluvioglacialeafzetting zegt

    19 januari 2012 om 09:03

    Bij ons in het dorp staat een type 35:D

    Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    19 januari 2012 om 09:13

    Ja, zoiets zou ik dolgraag willen hebben c.q. bezitten.
    ’s avonds stiekem en naar buiten rollen en de lokale Hermandad tot wanhoop drijven met de open uitlaat.
    En geef toe, dit is wat een Bugatti hoort te zijn.
    Nonchalant chique.
    Jongeman, where are your spatbords please?
    In 1926 waren die nog niet uitgevonden Oom Agent.

    Login om te reageren
  4. Hainz zegt

    19 januari 2012 om 09:17

    http://www.youtube.com/watch?v=rFPGHPUcZ3s

    Hierbij de bewegende beelden van deze Bugatti !

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      19 januari 2012 om 09:50

      @Hainz: Wat een baas :D en dan nog vertrekken met wheelspin

      Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      19 januari 2012 om 10:12

      @Hainz: De motor heeft maar moeite aan te blijven. Toch is dit eigenlijk wel stukken beter dan de meeste nieuwe troep^^.

      Login om te reageren
  5. xlnc zegt

    19 januari 2012 om 09:19

    Hij ziet er niet op en top uit maar had dit een Ferrari geweest was ie zeker meer dan het tienvoud waard. Elke keer als ik een klassieke Bugatti te koop zag staan had ik het idee dat om een replica ging vanwege de lage prijzen.

    Bugattisleutels?? Zwengel toch??

    Login om te reageren
    • mout zegt

      19 januari 2012 om 10:21

      @xlnc: Een Ferrari uit 1926 zou gewéldig zijn. Al was het maar omdat ie dan 3 jaar ouder zou zijn dan het hele merk.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        19 januari 2012 om 12:15

        @mout: Ferrari bouwt pas auto’s sinds 1947.

        Login om te reageren
  6. sirmustang zegt

    19 januari 2012 om 09:33

    Hoezo zit het stuur rechts?
    Bugatti is frans

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      19 januari 2012 om 09:42

      @sirmustang:
      Zodat je ’s avonds de streep langs de weg beter kon zien of de bomen (Bugatti is Frans en Napoleon ook)
      Op de lange door Napoleon aangelegde wegen staan altijd bomen aan weerskanten die er staan omdat men vroegah de paarden in de zomer de koelte wilde geven
      Dus werden die bomen met de komst van de auto voorzien van witte bande als markering voor de zijkant van de weg.
      Later werden dat strepen.
      Er was weinig verkeer ook weinig vrachtverkeer, dus inhalen was toen niet zo’n herejee.
      Daarom zat men dus rechts.

      Login om te reageren
      • Jansen zegt

        20 januari 2012 om 09:38

        @desjonnies: en als je een niet sportwagen kocht (Bugatti Royale, Hispano-Suiza, Delage, Delahaye, Hotchkiss, Panhard) dan hoefde de chauffeur niet helemaal om de heel erg lange neus van de auto heen te lopen om bij jouw deur aan de stoepkant uit te komen en je uit te laten stappen

        Login om te reageren
    • Hubert zegt

      19 januari 2012 om 10:24

      @sirmustang:
      Diverse Lancia’s uit de jaren 50 en 60 (o.a. Aurelia) hebben ook het stuur rechts. Dan kun je strakker langs de bergwand en afgrond racen als je door de Alpen scheurt.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        19 januari 2012 om 14:37

        @Hubert:
        Meeste circuits draaien ook met de klokwijzerzin mee, zo zit je altijd aan de binnenkant van de bocht, maakt insturen richting apex makkelijker (overzichtelijker).

        Login om te reageren
  7. Simpson zegt

    19 januari 2012 om 09:39

    Oh…rechtsgestuurd, da’s jammer…

    respect voor de coureurs uit die tijd overigens, wat zal dat afzien zijn geweest.

    Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      19 januari 2012 om 09:59

      @Simpson: anders had je hem wel gehocht!

      Login om te reageren
      • Simpson zegt

        19 januari 2012 om 11:30

        @porsche928: ;-) Nee, dan nog niet..te kleine kofferruimte

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          19 januari 2012 om 14:12

          @Simpson: Je bedoelt, GEEN kofferruimte. Er staat 5 liter olie in de beenruimte. Geen reclame voor de auto.

          Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    19 januari 2012 om 09:43

    Wat een bijzonder blok! :) Nog écht een blok :)

    Login om te reageren
  9. msg181 zegt

    19 januari 2012 om 09:47

    Wil jullie niet teleurstellen maar het is wel een nepper.. Leuk stukje reclame dat wel! Als je op de site van beerens classics kijkt http://www.beerens.be/classic-exclusive-cars. Zie je dat t een bugatti van pur sang is, dat is de grootste bugatti replicabouwer en komt uit Argentinië. Een 8 cilinder zonder racehistorie zou normaal anderhalf miljoen opleveren, een vier cilinder (t37) soms wel rond de 3 ton…

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      19 januari 2012 om 10:43

      @msg181: doe er dan maar 2 nullen af en ik koop hem :)

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      19 januari 2012 om 10:44

      @msg181:
      20 ruggen bieden en gauw ja zeggen dan?

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      19 januari 2012 om 10:47

      @msg181:
      Vraagje, is dit dan geen misleiding om hem als bouwjaar 1926 te koop te zetten.
      ’t ding is dus eigenlijk net zo nep als zo’n Bugatti met een kever motor achterin ;)

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        19 januari 2012 om 12:43

        @desjonnies:

        Helemaal niet toch, als dit gebouwd is zoals de bugatti’s van weleer en dus een goede replica is is hij toch bijna even echt als een echte bugatti. Hij mist enkel het idee van een bugatti te zijn maar voor iemand die ermee wil rijden maakt dat geen verschil toch? Zo’n kitcar heeft alleen het uitzicht dit heeft vergelijkbare techniek (vermoed ik).
        Da’s zoals een goed namaakschilderij vergelijken met een poster vind ik.

        Login om te reageren
    • mvg1 zegt

      19 januari 2012 om 22:41

      @msg181: Oh maar, als je wil, we hebben een authentieke staan ook hoor?! Die staat mooi opgepoetst naast de ex Bugatti Type 101C Antem Coupe van Nicolas Cage…

      Login om te reageren
  10. tinnemans zegt

    19 januari 2012 om 09:49

    Prachtig stukje antiek.

    Login om te reageren
  11. VonTargi zegt

    19 januari 2012 om 09:52

    Reden voor zo’n “lage” prijs is dan ook dat het geen originele wagen is. Deze worden in Argentinië gerecreëerd.

    Originele zijn meer waard als een veyron…

    Met kentekens en documenten spelen is een kwestie van connecties. :)

    Login om te reageren
  12. VonTargi zegt

    19 januari 2012 om 09:55

    Even mijn comment staven.

    http://www.pursangweb.com/

    Login om te reageren
  13. jelle1990 zegt

    19 januari 2012 om 09:55

    loopt nie zo best stationair

    Login om te reageren
  14. Torsten zegt

    19 januari 2012 om 09:55

    Ik vraag mij toch echt af of het niet een nabouw is, Jay Leno was naar zoiets opzoek, maar kon er geen vinden. http://www.bugattipage.com/bsale.htm Hier staat een 37 wat de 4 cilinder versie is van de 35 en dat is een nabouw en die kost al 320.000 euro.

    Login om te reageren
  15. raymondwitvoet zegt

    19 januari 2012 om 10:03

    Pur Sang inderdaad, een B doet zeker 1,5 miljoen

    Login om te reageren
  16. undifined1 zegt

    19 januari 2012 om 11:14

    Eeen echte bugatti hoort ook prijs op aanvraag te zijn:
    http://www.carandclassic.co.uk/car/C211436
    of
    http://www.carandclassic.co.uk/car/C271911

    Login om te reageren
  17. triumphtr3 zegt

    19 januari 2012 om 11:20

    Dit is een ECHTE replica, gemaakt in Brazilie.

    Login om te reageren
  18. triumphtr3 zegt

    19 januari 2012 om 11:30

    Sorry niet in Brazilie maar Argentina : http://www.pursangweb.com

    Login om te reageren
  19. mightymike zegt

    19 januari 2012 om 13:24

    Wat een geniale bak! Opknappen en rijden maar.

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      19 januari 2012 om 20:06

      @mightymike: Opknappen? Wat valt daar nou aan op te knappen? Gewoon een vette lap er overheen. Klaar! ;)

      Login om te reageren
  20. midasracer zegt

    19 januari 2012 om 14:14

    Mag je eigenlijk met zo’n auto de weg op? als het namaak is, is het voor de wet een nieuwe auto en dan mis ik een hoop dingen zoals nummerplaten incl. verlichting, spatborden enz.

    Login om te reageren
  21. maui zegt

    19 januari 2012 om 14:15

    Errug knappe kar hoor!
    In mei op Spa en juli op Le Mans weer volle bak racen met deze en andere apparaten. Waanzinnig gaaf!

    Login om te reageren
  22. StijnB zegt

    19 januari 2012 om 14:40

    Beerens heeft wel wat ander leuks (met Nederlandse geschiedenis) staan: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=204055638 Autoblog testje?

    Login om te reageren
  23. maseratizzzzzzzz zegt

    19 januari 2012 om 17:16

    wat een doodskist op wielen, mijn mening.

    Login om te reageren
  24. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2012 om 20:04

    Erg mooie replica’s. In Winterswijk rijdt er ook een. Heeft diverse malen meegedaan aan de Klassiekerrally Winterswijk.
    Verschil met een echte Bug: onder andere de krukas. Bij een originele is die gelagerd met kogellagers, waardoor de krukas gedeeld moest zijn. De Pur Sang versie heeft glijlagers en een krukas uit 1 geheel.
    Ook heb ik me laten vertellen dat de ontstekingvolgorde iets anders is dan bij een echte Type 35.
    Desalniettemin een zeer begerenswaardige auto!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      19 januari 2012 om 20:13

      @Klassiekerrally: Ik vind vooral de vorm erg iconisch. het is een beetje een synoniem geworden voor een 30ties racer.

      Login om te reageren
  25. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2012 om 20:28

    Het geluid is -ook van de replica- ook niet te versmaden hoor! :)

    Login om te reageren
  26. mvg1 zegt

    19 januari 2012 om 22:55

    Als jarenlange trouwe autoblog lezer verschiet ik ervan dat het zo lang geduurd heeft eer de classic division van Beerens hier verschijnt.

    Indien er interesse is wil ik wel eens nahoren bij de verantwoordelijke voor de classic division of hij niet wat meer van onze pareltjes wil doorsturen…

    Login om te reageren
  27. drsing zegt

    20 januari 2012 om 12:17

    @robbie: inderdaad street legals sinds 1947. Echter Scuderia Ferrari bestaat sinds 1929. Ferrari S.p.A. is opgericht in 1947.

    Login om te reageren
  28. drsing zegt

    20 januari 2012 om 12:22

    @xlnc: By the way, dit is de duurste auto ooit geveild en geeft Ferrari het nakijken… Bugatti type 57SC Atlantic uit 1936: http://www.autoblog.nl/archive/2010/05/06/bugatti-type-57sc-atlantic-duurste-auto-ooit

    Login om te reageren
  29. sandervdl zegt

    27 januari 2012 om 17:54

    http://www.youtube.com/watch?v=gppqZ-dVUIs

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North