• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron La Finale: dit is hem

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 maart 2015 om 13:39 – 42 Reacties

Afbeelding Bugatti Veyron La Finale: dit is hemAfbeelding Bugatti Veyron La Finale: dit is hemAfbeelding Bugatti Veyron La Finale: dit is hemAfbeelding Bugatti Veyron La Finale: dit is hemAfbeelding Bugatti Veyron La Finale: dit is hemAfbeelding Bugatti Veyron La Finale: dit is hemAfbeelding Bugatti Veyron La Finale: dit is hemAfbeelding Bugatti Veyron La Finale: dit is hem

Veyron LaFinale
De zwanenzang van het dansende olifantje is een feit. Deze La Finale (#450/450) is echt, heus waar, 100% zeker, pinkie swear, de aller-allerlaatste Veyron die Bugatti maakt. Beloofd.

Met de Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale [haalt adem] zetten de Elzassers de kroon op hun Veyron-project, dat misschien iets te lang duurde, maar desalniettemin indrukwekkend was. Het model is een negatief van de allereerste Veyron die werd gemaakt, maar dan met wat meer carbon op de body. Voor de gelegenheid werd Veyron #1 er ook even bijgepakt.

De specs zullen bekend zijn: 1.200 pk’s uit een quad-turbo W16, veel luxe, en een open dakje. Vooral het interieur staat ‘m uitstekend!

Zo, en nu op naar de opvolgert, de Chiron.

UPDATE: de Bugatti de Grand Sport Vitesse ‘La Finale’ met chassisnummer 450 is de laatste Veyron die het merk heeft geproduceerd. “We gaan het succesverhaal van de Veyron een vervolg geven. De ontwikkeling van deze nieuwe Bugatti is al in een vergevorderd stadium. Met dit model streven we ernaar de leidende positie die we met de Veyron hebben vergaard, verder te verstevigen. Onze uitdaging is om het beste nog beter te maken,” zei Bugatti President Wolfgang Dürheimer bij de presentatie van de ‘La Finale’

De Bugatti Grand Sport Vitesse ‘La Finale’ is uitgevoerd in rood en zwart. Daarmee verwijst hij naar het kleurenschema van de eerste Veyron die ook in Genève wordt getoond. Maar ook in andere opzichten is deze kleurstelling historisch: in de jaren ’20 en ’30 van de vorige eeuw was de combinatie rood/zwart zeer gewild onder Bugatti-klanten. Overigens heeft ook de eigenaar van de ‘La Finale’ inspraak gehad in het ontwerp van de allerlaatste Veyron.

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Bugatti heeft eindelijk een zwarte auto gemaakt

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, geneve-2015, veyron

Vorig bericht: « BMW X6 extra aangedikt door AC Schnitzer
Volgend bericht: Kia Picanto facelift is een kleine poezenmagneet »

Lees Interacties

Reacties

  1. sr20det zegt

    2 maart 2015 om 13:42

    Tjoh

    Login om te reageren
  2. JJDW zegt

    2 maart 2015 om 13:43

    Mooie kleurstelling aan de buitenkant. Interieur had ik zelf donkerder gemaakt.

    En nu is het wachten op de opvolger? Wat het ook wordt, indrukwekkend wordt het zeker.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    2 maart 2015 om 13:45

    Gatverdamme, dacht even naar een misbaksel van Mansory te kijken.. Stijlloos.

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      2 maart 2015 om 14:43

      @w0o0dy: Vooral die joekels van ‘la finale’ logo’s. Vind ik meer iets voor op een Polo actiemodelletje dan voor op een dure Veyron.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        2 maart 2015 om 14:52

        @donvincenzo: dat roze/rode metallic is echt enorm pauper in mijn ogen en idd die “stickers van de hoofdsponsor” maken het niet beter….

        Login om te reageren
  4. sydney zegt

    2 maart 2015 om 13:45

    Potverdimme, het is toch wel een hele dikke auto.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 maart 2015 om 13:51

      @sydney: vervelend genoeg moet ik toegeven dat ik dat ook wel vind. Alleen ik dacht dat de eerste een zwart blauwe Was. Ik zat er naast dus.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        2 maart 2015 om 14:34

        @rolov: Zeker dat het niet wit/goud was?

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          2 maart 2015 om 14:40

          @motoragent: nu je het zegt…

          Login om te reageren
    • sydney zegt

      2 maart 2015 om 14:31

      @rolov Je zit er helemaal niet naast.De blauwe was het prototype die op de IAA stond, de rode was het productiemodel.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        2 maart 2015 om 14:39

        @sydney: mooi bedankt. Ik dacht al dat mijn geheugen mij in de steek liet op autogebied;)

        Login om te reageren
  5. rd1991 zegt

    2 maart 2015 om 13:45

    Fraai ja. Toch mooi wat een paar kleine retouches aan de buitenzijde hem iets moderner laten lijken dan 001

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 maart 2015 om 13:52

      @rd1991: de laatste Is geFoosed ;)

      Login om te reageren
  6. stationcar zegt

    2 maart 2015 om 13:52

    Boring…

    Login om te reageren
  7. Lennaert zegt

    2 maart 2015 om 13:52

    Goh, wat een leuk dingetje. Ik vraag me af of ze bij de opvolger rekening houden met de verkoopcijfers. Misschien bij #250 stoppen?

    Login om te reageren
  8. tombe zegt

    2 maart 2015 om 13:54

    Open dakje? Geen doorgetrokken voorruit ala citroen C4 Picasso?

    Login om te reageren
  9. tombe zegt

    2 maart 2015 om 13:56

    Zie ik tussen de zetels plaats voor de Flux Capacitor?

    Login om te reageren
    • dmk94 zegt

      2 maart 2015 om 15:51

      @tombe: dit keer in plaats van 88mph maar met 248mph proberen.

      Login om te reageren
      • tombe zegt

        2 maart 2015 om 16:08

        @dmk94: en maar hopen dat die VW transporter niet kan blijven volgen :-)

        Login om te reageren
  10. sanderm3 zegt

    2 maart 2015 om 14:06

    Blijft technisch gezien een meesterwerk, en zal dat ook blijven. Iedereen die Veyron-moe is: vraag jezelf eens af of je wel autoliefhebber bent!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      2 maart 2015 om 14:12

      @sanderm3: lachwekkend dit soort reacties… Misschien moet jij je eens verdiepen in andere soorten auto’s dan 1500kg of meer met teveel grip en teveel vermogen om op de openbare weg van te genieten?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        2 maart 2015 om 14:41

        @w0o0dy: het blijft een kunststukje, hoe je het ook bekijkt. Ding weegt twee ton. Ietsje meer dan een M3 Cabrio of SL63 AMG. Maar wel met twee keer zo veel motor. Dan valt het gewicht nog mee. En moeiteloos 400 halen, vergeet dat niet: de Veyron heeft de maat gezet voor vele supercars.

        Ik zou hem zelf nooit kopen (eerder een Carrera GT, DBS of LF-A), maar het is zeker een indrukwekkende auto.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          2 maart 2015 om 14:55

          @gtwillem: ik waardeer de inspanning die ervoor nodig was om het voor elkaar te krijgen nadat ze de compleet verkeerde basis hebben gekozen (motor en basisvorm) en dus waardering voor de engineering, maar ik heb als autoliefhebber veel liever iets anders… Voor mij dus geen geweldige auto maar wel een indrukwekkend stuk techniek.

          Login om te reageren
  11. fordnut zegt

    2 maart 2015 om 14:06

    Techniek mooi, uiterlijk foeilelijk.
    Heb de Veyron nooit mooi gevonden.

    Login om te reageren
    • SDM zegt

      2 maart 2015 om 15:00

      @fordnut: Helemaal mee eens, dit zeg ik ook altijd al. Je kan best ontzag hebben voor een auto zonder deze mooi te vinden.

      Login om te reageren
  12. zanzibar zegt

    2 maart 2015 om 14:09

    de allereerste serie was nog fraai, maar hoe verder ze het concept uitmelken hoe lelijker ze worden.

    wordt er al aan een opvolger gewerkt??

    Login om te reageren
  13. lambo4all zegt

    2 maart 2015 om 14:09

    Ik vind het technisch een hoogstandje en het uiterlijk ook een plaatje. de gedrongen maar sierlijke stance vind ik wel wat hebben, en die grote billen mogen er ook wezen.
    de laatste mag dan wel geproduceerd zijn, maar ik hoop dat ze veel blijven rijden.

    Login om te reageren
  14. kets zegt

    2 maart 2015 om 14:29

    @sanderm3: Je hebt helemaal gelijk! Natuurlijk zijn er meer comfortabele, stijlvollere, praktische en zelfs snellere auto’s maar het is absoluut zonder twijfel een technisch meesterwerk. Daar moet iedereen respect voor hebben. Ik ben net als zoveel andere ook van mening dat het op het laatste meer een koeienmelkerij aan het worden was. Als mensen om die reden gaan mierenneuken dan moeten ze ze zich maar zelfs eens wat meer verdiepen in de veyron. Op naar het volgende hoofdstuk in de geschiedenis van Bugatti!

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    2 maart 2015 om 14:29

    Ik vind hem wel dik, alleen die letters er op had niet gehoeven

    Login om te reageren
  16. stephanotis zegt

    2 maart 2015 om 14:40

    “Zo, en nu op naar de opvolgert, de Chiron.”

    Nooit meer een artikel van Smoke over de Veyron, weil irgendwann muss schluss sein, dankjewel!

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2015 om 14:47

    hehe opgeruimd, ik ga ze bijna mooi vinden!

    Login om te reageren
  18. osmo zegt

    2 maart 2015 om 15:10

    Die grote stickers op de voorbumper en achterspoiler doen hem wel heel “sjonnie” uitzien.

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    2 maart 2015 om 15:32

    En weg is tie…

    Login om te reageren
  20. mercedesbenz63 zegt

    2 maart 2015 om 16:26

    Wat een schoonheid precies hoe ik hem zou willen… (Voor mij de perfectste bugg ooit)

    Login om te reageren
  21. ettie zegt

    2 maart 2015 om 16:59

    Volgens mij de eerste auto van een kleine oplage die facelifts heeft gehad. Mooi is ie nooit geweest, maar stiekem wel indrukwekkend als je er naast staat… Toch hoef ik m niet

    Login om te reageren
  22. jensgib zegt

    2 maart 2015 om 17:16

    Ik vind dese toch het mooist van allemaal, maar alleen dexe kleurselling en interieur.

    Login om te reageren
  23. philipf zegt

    2 maart 2015 om 17:34

    Zou dit dan echt de laatste zijn?!

    Login om te reageren
  24. wilbertg zegt

    2 maart 2015 om 18:00

    La Finale? Ruikt naar ruimte voor een Grande Finale

    Login om te reageren
  25. Tonnie zegt

    2 maart 2015 om 18:31

    Wel een mooie uitvoering.

    Login om te reageren
  26. schellekens006 zegt

    2 maart 2015 om 21:30

    Ik dacht dat Bugatti wel smaak had maar het lijkt wel een mansory voortaan. Volgens mij kan meneer Bugatti zich wel omdraaien in zijn graf.

    Login om te reageren
  27. ferrariboy14 zegt

    2 maart 2015 om 21:48

    Jammer

    Login om te reageren
  28. fconderkantlat zegt

    3 maart 2015 om 22:31

    ben benieuwd of de finale wel de finale had geheten als de ferrari de ferrari niet de ferrari had geheten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North