• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoezee! De laatste Bugatti Veyron is verkocht

Auteur: Author, gepost 23 februari 2015 om 13:09 – 49 Reacties

Bugatti Veyron La Finale


En laat het maar aan VAG over om ook dáár weer een one-off van te maken.

Na 450 exemplaren komt er eindelijk een einde aan de productie van VAG’s ultieme techniek showcase: de Bugatti Veyron. De hype rondom deze kar, die lange tijd bekendstond als de snelste productieauto ter wereld, was richting het einde van z’n leven redelijk gedoofd, maar middels verschillende special editions lukte het Bugatti toch om alle exemplaren aan de man te brengen.

De ‘La Finale’ (Ferrari brengt z’n advocaten vast in stelling) wordt getoond op de show in Genève en is een speciale uitvoering van de Grand Sport Vitesse. 1.200 pk in een cabrio: je toupet verliezen was nog nooit zo leuk. Aan wie het speciaaltje is verkocht weten we niet, Bugatti rept slechts over een klant in het Midden-Oosten.

Ook interessant!

  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Cabrio, geneve-2015, grand-sport, veyron, vitesse

Vorig bericht: « Tijd over voor een projectje? Deze Porsche limo is ‘bijna’ af
Volgend bericht: Noord-Hollandse tunnels zeer slecht onderhouden »

Lees Interacties

Reacties

  1. theblackstig zegt

    23 februari 2015 om 13:13

    Ik heb rumoeren gehoord dat er nog een reeks speciale Veyron Speedsters zouden komen om de tijd tussen de Veyron en de opvolger Chiron op te vullen…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 februari 2015 om 13:21

      @theblackstig: Ssssssjt, breng ze nou niet op ideeën.

      Login om te reageren
    • Author zegt

      23 februari 2015 om 13:23

      Klopt, hebben we een tijdje terug ook over geschreven. Check deze link.

      Login om te reageren
      • theblackstig zegt

        23 februari 2015 om 15:30

        @mauritsh: Helemaal niet gemerkt dat jullie er ook over hadden geschreven. Bedankt!

        Login om te reageren
  2. meneer zegt

    23 februari 2015 om 13:14

    Ahh net te laat!

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      23 februari 2015 om 17:06

      @meneer: Ja, had ik net het bedrag *bijna* bij elkaar gespaard… Bummer!

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    23 februari 2015 om 13:17

    Mooi, dan laat nu die Chiron maar komen!

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      23 februari 2015 om 13:58

      @Edge: lelijk bedoel je?

      Login om te reageren
  4. uncivilsum zegt

    23 februari 2015 om 13:17

    Nu naar hopen dat we niet pagani zonda situatie krijgen waarbij eerder geproduceerde wagens special editions worden van special editions (we weten het maar nooit met VAG)

    Login om te reageren
    • Author zegt

      23 februari 2015 om 13:21

      @uncivilsum: maar bij Pagani worden die speciale versies op bestelling gebouwd. Bij Bugatti was ’t meer een foefje om de geplande productieaantallen te kunnen verkopen. Maar we gaan ’t zien inderdaad :)

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      23 februari 2015 om 13:22

      @uncivilsum:Ik denk dat ze nog wel wat chassis hebben liggen. Over twee jaar Veyron uncivilsum geen probleem hoor, compleet in rood wit blauw!!

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      23 februari 2015 om 13:27

      @uncivilsum: het is precies het tegenovergestelde. De Zonda is uit productie, maar als je heel lief kijkt en de benodigde pecunia meebrengt, bouwt Horacio een one off Zonda, speciaal voor jou.

      Bij de Veyron moesten ze met wannabe one offs komen om ze te kunnen slijten.

      Aan de andere kant, Pagani bouwde vanaf 1999 tot 2015 zo’n 135 Zonda’s. De Veyron is wel een beter verkochte auto!

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        23 februari 2015 om 13:57

        @gtwillem: thanks!

        Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    23 februari 2015 om 13:20

    Zo,opgeruimd staat netjes.

    Login om te reageren
  6. imaginenl zegt

    23 februari 2015 om 13:26

    Wel grappig dat deze geweldige wagen er jaren over moet doen om dezelfde verkoopaantallen te halen waar de concurrenten maar weken voor nodig hebben. Blijkbaar is de behoefte om de snelste ter wereld te zijn toch niet zo groot.

    Login om te reageren
    • amgc63 zegt

      23 februari 2015 om 13:30

      @imaginenl: hahah goeie

      Login om te reageren
    • appelvis zegt

      23 februari 2015 om 14:23

      @imaginenl: We leven inmiddels in een andere tijd. Als een fabrikant nu een gelimiteerde ‘hypercar’ uitbrengt, is ‘ie gewoon binnen een paar maanden uitverkocht. Als de Bugatti vandaag geïntroduceerd werd, zou ‘ie (voorspel ik) ook zo uitverkocht zijn.

      Login om te reageren
      • imaginenl zegt

        23 februari 2015 om 14:51

        @appelvis: dat denk ik dus niet. De Veyron is volgens mij merendeel verkocht aan mensen die graag laten zien dat ze de snelste en de duurste (of de langste, vul maar in) hebben. Ik vind het absoluut geen liefhebbersauto. Dit itt het hypercartrio wat we nu hebben waar de markt toch blijkbaar een stukje groter voor is.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          23 februari 2015 om 19:00

          @imaginenl: Slap verhaal, gaat op voor elke hyper sport auto.

          Login om te reageren
        • bofkont zegt

          23 februari 2015 om 19:01

          @imaginenl: En de Veyron is absoluut wel een liefhebbers auto, zeer hoogstaande techniek en prachtig design, al is dat laatste uiteraard persoonlijke smaak.

          Login om te reageren
          • imaginenl zegt

            23 februari 2015 om 21:27

            @bofkont: liefhebbers als mensen (of pubers) die m niet kunnen betalen en mensen die het zeker wel kunnen betalen en dat ook graag willen laten zien. Posers dus.

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              23 februari 2015 om 21:49

              @imaginenl: idd waar, net als elke sportwagen dus.

              Login om te reageren
  7. krokant zegt

    23 februari 2015 om 13:34

    Haha, ik werd vanochtend serieus wakker met de gedachte “Zou de laatste Veyron al verkocht zijn?”
    Grappig dit.

    Login om te reageren
  8. pudi zegt

    23 februari 2015 om 13:34

    hopelijk zien we de veyron nu minder, want o wat is ie toch lelijk

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      23 februari 2015 om 16:55

      @pudi: mathematisch gezien heb je nu een grotere kans er eentje te zien dan ooit tevoren..

      Login om te reageren
  9. jrmpower24 zegt

    23 februari 2015 om 13:43

    Het is maar goed dat je ze niet aan elke hoek van de straat ziet. Man, wat zijn ze lelijk

    Login om te reageren
  10. jordip zegt

    23 februari 2015 om 13:56

    Aan al het moois komt een einde. Dus ook aan de veyron. Ben wel echt benieuwd naar de chiron

    Login om te reageren
  11. pindakoning zegt

    23 februari 2015 om 14:01

    Zo dan! Die dingen zijn snel verkocht

    Login om te reageren
  12. trolle zegt

    23 februari 2015 om 14:18

    van die rommel zijn we ook af

    Login om te reageren
  13. Mika_Hakkinen zegt

    23 februari 2015 om 14:24

    Eind goed, al goed. Tijd voor een nieuwe Concorde auto

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    23 februari 2015 om 15:32

    En het totale verlies komt op?

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      23 februari 2015 om 15:39

      @norge:
      Volgens dit artikel (http://www.autoblog.nl/nieuws/top-10-de-meest-verliesgevende-autos-uit-europa-61969) €4.617.500, per auto.
      Maal 450 stuks zou dat uitkomen op €2.077.875.000……….

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 februari 2015 om 15:41

        @Rob: marketing lulkoek net als die 3000pk quote

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      23 februari 2015 om 19:04

      @norge: totaal niet relevant en van te voren al bekend.

      Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        23 februari 2015 om 23:47

        @bofkont: klopt hoor en dat wil maar niet tot sommige mensen doordringen hier.

        Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    23 februari 2015 om 16:25

    Kunnen we dan eindelijk de opvolger eens gaan zien?

    Login om te reageren
  16. mrcarfreak zegt

    23 februari 2015 om 16:50

    Je mag zeggen wat je wil maar de veyron is nog steeds exclusiever dan de LaFerrari of de Enzo, twee legendarische auto’s.

    Login om te reageren
    • jansuh87 zegt

      23 februari 2015 om 18:23

      @mrcarfreak: o ja? Van de Enzo zijn 400 stuks geproduceerd. Ik lees hierboven van de Veyron 450 stuks

      Login om te reageren
  17. noshit zegt

    23 februari 2015 om 17:12

    Eindelijk dat werd ook een keer tijd lelijk ding

    Login om te reageren
  18. thezonda zegt

    23 februari 2015 om 18:06

    Waarom zit iedereen toch te zeggen ze ze blij zijn dat ze er vanaf zijn en dat het een lelijk ding is… 2 jaar geleden was iedereen nog blij als er een nieuwe was en kon niemand dromen over iets anders en stonden te springen als ze er een in het echt zagen. Beetje graaf doen dit. Dat is toch wat ik ervan denk. Mensen kunnen natuurlijk een andere mening hebben.

    Login om te reageren
  19. jansuh87 zegt

    23 februari 2015 om 18:20

    De laatste te verkopen was niet zo moeilijk, die was namelijk al gereserveerd voor iemand die meer auto’s heeft welke als laatste de productielijn verlaten heeft. De eenna laatste zal lastiger zijn geweest.

    Login om te reageren
  20. bofkont zegt

    23 februari 2015 om 19:05

    Ach gut aandoenlijk al die zogenaamde echte autoliefhebbers die de veyron weer komen afzeiken.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      24 februari 2015 om 00:12

      @bofkont: jij en ik snappen elkaar, die mensen willen populair zijn en bij het groepje horen. Erg aandoenlijk inderdaad of eigenlijk meer sneu. Ik durf er wel gewoon voor uit te komen dat ik de Veyron wel nog steeds een superbijzondere en indrukwekkende auto vind. Of je de auto mooi vindt of niet is uiteraard persoonlijk.

      Ik heb diep respect voor dit meesterwerk en op dit moment is er nog steeds geen andere auto die luxe, comfort, stabiliteit en een topsnelheid van meer dan 400 km/u zo combineert als de Veyron. De nieuwe hypercars zoals de 918 Spyder, P1, Laferrrari en One:1 zijn weliswaar wel erg snel, maar niet zo luxe en comfortabel en dus niet volledig vergelijkbaar. Ik vind ze net zo bijzonder en indrukwekkend, maar op een iets andere manier.

      De Veyron heeft alweer 11 jaar geleden de autowereld op z’n kop gezet en nieuwe maatstaven gezet. Deze auto verdient het dus om de lof en het respect te krijgen die het verdient.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        24 februari 2015 om 10:20

        @autoriteit: helemaal juist, ach en weet je het is een VAG product dan is het ineens kut.
        Was het van een ander merk geweest hadden ze gejuicht die zogenaamde selecte groep autokenners/liefhebers hier, tenminste dat roepen ze van zichzelf.

        Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          24 februari 2015 om 18:14

          @bofkont: inderdaad ja, zo is het precies.

          Login om te reageren
  21. MaartenD zegt

    23 februari 2015 om 19:51

    Wordt het niet tijd voor een speciale.versie van de bugatti? ;-)

    Login om te reageren
  22. toyotafortuner zegt

    23 februari 2015 om 20:34

    Eindelijk! Hé hé! * taart kopen en vieren doet*

    Login om te reageren
  23. lamborghinipower zegt

    24 februari 2015 om 01:31

    De Veyron is en Blijft een Beauty…………..

    Login om te reageren
  24. bofkont zegt

    24 februari 2015 om 10:44

    @tupperware
    Zo’n kart als een lotus elise zal de veyron nooit zijn idd, maar wat ik ervan gelezen rijdt hij niet eens onaardig gezien het gewicht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North