Hoezee! De laatste Bugatti Veyron is verkocht

Auteur: , 49 Reacties

En laat het maar aan VAG over om ook dáár weer een one-off van te maken.

Bugatti Veyron La Finale

Na 450 exemplaren komt er eindelijk een einde aan de productie van VAG’s ultieme techniek showcase: de Bugatti Veyron. De hype rondom deze kar, die lange tijd bekendstond als de snelste productieauto ter wereld, was richting het einde van z’n leven redelijk gedoofd, maar middels verschillende special editions lukte het Bugatti toch om alle exemplaren aan de man te brengen.

De ‘La Finale’ (Ferrari brengt z’n advocaten vast in stelling) wordt getoond op de show in Genève en is een speciale uitvoering van de Grand Sport Vitesse. 1.200 pk in een cabrio: je toupet verliezen was nog nooit zo leuk. Aan wie het speciaaltje is verkocht weten we niet, Bugatti rept slechts over een klant in het Midden-Oosten.



49 reacties

Ik heb rumoeren gehoord dat er nog een reeks speciale Veyron Speedsters zouden komen om de tijd tussen de Veyron en de opvolger Chiron op te vullen…
@theblackstig: Ssssssjt, breng ze nou niet op ideeën.
Klopt, hebben we een tijdje terug ook over geschreven. Check deze link.
@mauritsh: Helemaal niet gemerkt dat jullie er ook over hadden geschreven. Bedankt!
Ahh net te laat!
@meneer: Ja, had ik net het bedrag *bijna* bij elkaar gespaard… Bummer!
Mooi, dan laat nu die Chiron maar komen!
@Edge: lelijk bedoel je?
Nu naar hopen dat we niet pagani zonda situatie krijgen waarbij eerder geproduceerde wagens special editions worden van special editions (we weten het maar nooit met VAG)
@uncivilsum: maar bij Pagani worden die speciale versies op bestelling gebouwd. Bij Bugatti was ’t meer een foefje om de geplande productieaantallen te kunnen verkopen. Maar we gaan ’t zien inderdaad :)
@uncivilsum:Ik denk dat ze nog wel wat chassis hebben liggen. Over twee jaar Veyron uncivilsum geen probleem hoor, compleet in rood wit blauw!!
@uncivilsum: het is precies het tegenovergestelde. De Zonda is uit productie, maar als je heel lief kijkt en de benodigde pecunia meebrengt, bouwt Horacio een one off Zonda, speciaal voor jou.

Bij de Veyron moesten ze met wannabe one offs komen om ze te kunnen slijten.

Aan de andere kant, Pagani bouwde vanaf 1999 tot 2015 zo’n 135 Zonda’s. De Veyron is wel een beter verkochte auto!
@gtwillem: thanks!
Zo,opgeruimd staat netjes.
Wel grappig dat deze geweldige wagen er jaren over moet doen om dezelfde verkoopaantallen te halen waar de concurrenten maar weken voor nodig hebben. Blijkbaar is de behoefte om de snelste ter wereld te zijn toch niet zo groot.
@imaginenl: hahah goeie
@imaginenl: We leven inmiddels in een andere tijd. Als een fabrikant nu een gelimiteerde ‘hypercar’ uitbrengt, is ‘ie gewoon binnen een paar maanden uitverkocht. Als de Bugatti vandaag geïntroduceerd werd, zou ‘ie (voorspel ik) ook zo uitverkocht zijn.
@appelvis: dat denk ik dus niet. De Veyron is volgens mij merendeel verkocht aan mensen die graag laten zien dat ze de snelste en de duurste (of de langste, vul maar in) hebben. Ik vind het absoluut geen liefhebbersauto. Dit itt het hypercartrio wat we nu hebben waar de markt toch blijkbaar een stukje groter voor is.
@imaginenl: Slap verhaal, gaat op voor elke hyper sport auto.
@imaginenl: En de Veyron is absoluut wel een liefhebbers auto, zeer hoogstaande techniek en prachtig design, al is dat laatste uiteraard persoonlijke smaak.
@bofkont: liefhebbers als mensen (of pubers) die m niet kunnen betalen en mensen die het zeker wel kunnen betalen en dat ook graag willen laten zien. Posers dus.
@imaginenl: idd waar, net als elke sportwagen dus.
Haha, ik werd vanochtend serieus wakker met de gedachte “Zou de laatste Veyron al verkocht zijn?”
Grappig dit.
hopelijk zien we de veyron nu minder, want o wat is ie toch lelijk
@pudi: mathematisch gezien heb je nu een grotere kans er eentje te zien dan ooit tevoren..
Het is maar goed dat je ze niet aan elke hoek van de straat ziet. Man, wat zijn ze lelijk
Aan al het moois komt een einde. Dus ook aan de veyron. Ben wel echt benieuwd naar de chiron
Zo dan! Die dingen zijn snel verkocht
van die rommel zijn we ook af
Eind goed, al goed. Tijd voor een nieuwe Concorde auto
En het totale verlies komt op?
@norge:
Volgens dit artikel (http://www.autoblog.nl/nieuws/top-10-de-meest-verliesgevende-autos-uit-europa-61969) €4.617.500, per auto.
Maal 450 stuks zou dat uitkomen op €2.077.875.000……….
@Rob: marketing lulkoek net als die 3000pk quote
@norge: totaal niet relevant en van te voren al bekend.
@bofkont: klopt hoor en dat wil maar niet tot sommige mensen doordringen hier.
Kunnen we dan eindelijk de opvolger eens gaan zien?
mrcarfreak via de app
Je mag zeggen wat je wil maar de veyron is nog steeds exclusiever dan de LaFerrari of de Enzo, twee legendarische auto’s.
@mrcarfreak: o ja? Van de Enzo zijn 400 stuks geproduceerd. Ik lees hierboven van de Veyron 450 stuks
Eindelijk dat werd ook een keer tijd lelijk ding
Waarom zit iedereen toch te zeggen ze ze blij zijn dat ze er vanaf zijn en dat het een lelijk ding is… 2 jaar geleden was iedereen nog blij als er een nieuwe was en kon niemand dromen over iets anders en stonden te springen als ze er een in het echt zagen. Beetje graaf doen dit. Dat is toch wat ik ervan denk. Mensen kunnen natuurlijk een andere mening hebben.
De laatste te verkopen was niet zo moeilijk, die was namelijk al gereserveerd voor iemand die meer auto’s heeft welke als laatste de productielijn verlaten heeft. De eenna laatste zal lastiger zijn geweest.
Ach gut aandoenlijk al die zogenaamde echte autoliefhebbers die de veyron weer komen afzeiken.
@bofkont: jij en ik snappen elkaar, die mensen willen populair zijn en bij het groepje horen. Erg aandoenlijk inderdaad of eigenlijk meer sneu. Ik durf er wel gewoon voor uit te komen dat ik de Veyron wel nog steeds een superbijzondere en indrukwekkende auto vind. Of je de auto mooi vindt of niet is uiteraard persoonlijk.

Ik heb diep respect voor dit meesterwerk en op dit moment is er nog steeds geen andere auto die luxe, comfort, stabiliteit en een topsnelheid van meer dan 400 km/u zo combineert als de Veyron. De nieuwe hypercars zoals de 918 Spyder, P1, Laferrrari en One:1 zijn weliswaar wel erg snel, maar niet zo luxe en comfortabel en dus niet volledig vergelijkbaar. Ik vind ze net zo bijzonder en indrukwekkend, maar op een iets andere manier.

De Veyron heeft alweer 11 jaar geleden de autowereld op z’n kop gezet en nieuwe maatstaven gezet. Deze auto verdient het dus om de lof en het respect te krijgen die het verdient.
@autoriteit: helemaal juist, ach en weet je het is een VAG product dan is het ineens kut.
Was het van een ander merk geweest hadden ze gejuicht die zogenaamde selecte groep autokenners/liefhebers hier, tenminste dat roepen ze van zichzelf.
@bofkont: inderdaad ja, zo is het precies.
Wordt het niet tijd voor een speciale.versie van de bugatti? ;-)
Eindelijk! Hé hé! * taart kopen en vieren doet*
De Veyron is en Blijft een Beauty…………..
@tupperware
Zo’n kart als een lotus elise zal de veyron nooit zijn idd, maar wat ik ervan gelezen rijdt hij niet eens onaardig gezien het gewicht.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).